Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 3 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 23 juni 2012, 23:16   #151
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Het probleem is dat lang niet iedereen last heeft van inflammation. Veel mensen merken simpelweg zero dingen aan hun lichaam, gezondheid, hoofdhuid.. er komen gewoon steeds minder haren terug.
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2012, 00:05   #152
Kasper90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 september 2010
Berichten: 103
Lichte inflammation/ontsteking in de hoofdhuid kan heel makkelijk onopgemerkt blijven.

Meeste mensen merken trouwens wel iets van jeuk/roodheid in het erfelijke gebied.
Ik zelf had het nooit opgemerkt trouwens, maar nu ik erop let, zie ik sommige dagen iets van roodheid bij mijn inhammen.

Laatst gewijzigd door Kasper90; 24 juni 2012 om 00:11
Kasper90 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2012, 19:35   #153
Real Madrid F.C
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 april 2012
Berichten: 135
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kasper90 Bekijk bericht
Vis.. haring is een van de beste geloof ik.
Visolie met EPA erin kan ook.



IL-6 is een vrij ingewikkeld. Ik weet het ook niet. Ik ga dat nog een keer verder uitzoeken.
Zijn visoliecapsules ook voldoende?
Real Madrid F.C is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2012, 01:26   #154
fstluxe
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 juli 2010
Berichten: 334
Beste HW leden,

Zoals jullie wellicht op HLH hebben gelezen, is de productie van OC000459 Mislukt.

De Fabrikant krijgt het eindproduct niet 99% puur..

Er blijft momenteel maar 1 optie over: Ramatroban

Ramatroban is zeer effectief in het blokkeren van CRTH2, maar heeft wel als nadeel dat het ook een TP receptor Antagonist is.

Voor meer informatie zie: http://www.hairlosshelp.com/forums/m...7&startpage=14
fstluxe is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2012, 02:00   #155
Real Madrid F.C
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 april 2012
Berichten: 135
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fstluxe Bekijk bericht
Beste HW leden,

Zoals jullie wellicht op HLH hebben gelezen, is de productie van OC000459 Mislukt.

De Fabrikant krijgt het eindproduct niet 99% puur..

Er blijft momenteel maar 1 optie over: Ramatroban

Ramatroban is zeer effectief in het blokkeren van CRTH2, maar heeft wel als nadeel dat het ook een TP receptor Antagonist is.

Voor meer informatie zie: http://www.hairlosshelp.com/forums/m...7&startpage=14
Dit is zeker klote!

Hoe kunnen we aan Ramatroban komen?
Real Madrid F.C is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2012, 02:13   #156
fstluxe
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 juli 2010
Berichten: 334
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Real Madrid F.C Bekijk bericht
Dit is zeker klote!

Hoe kunnen we aan Ramatroban komen?

Bron:
http://www.hairlosshelp.com/forums/m...7&startpage=14
Citaat:
I bought it from:

http://www.ebiochem.com/product/ramatroban-18446
fanny.cai@ebiochem.com

Payment was easy By paypal.
fstluxe is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2012, 18:45   #157
KaleDonder
HaarWeb lid
 
KaleDonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 maart 2012
Berichten: 145
Geslacht:
Een paar (domme) vragen. Wat is er zo erg aan dat het niet 99% puur is? Zijn de bijproducten schadelijk ofzo? Het lijkt me dat met niet 99% puur spul ook goede resultaten te halen zijn? En hoe 'puur' is het dan wel? Hoe puur was het spul dat in de tests gebruikt werd?
KaleDonder is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2012, 10:14   #158
Cory
Green, bold & no worries
 
Cory's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Berichten: 328
Ik weet niet precies wat er werkt, maar er werkt iets.

Het is niet zo spectaculair als minoxidil, waardoor er onmiddellijk stevige stoppeltjes begonnen te groeien die recht overeind staken, maar ik zie wel degelijk dat mijn middenscheiding minder wit is en dat de inhammen niet meer zo kaal zijn.

Ik begon eerst met een paar weken finasteride slikken, maar heb moeten stoppen vanwege hoogopgelopen spierklachten. Daarna finasteride topisch, waarbij ik de dosering steeds verlaagde.

Nu al enige weken een kwart tabletje finasteride en twee tabletten cetirizine in één flesje minoxidil. De jeuk is in ieder geval verdwenen en de spierpijn is verminderd tot het niveau vóór de fina. Ik heb het weleens uitgerekend, maar een kwart tabletje fina per maand zit beneden de bewezen werkzame dosering indien oraal ingenomen.

De vorige flesjes minox met de hogere dosis fina maak ik op door af en toe tussendoor met een kwastje de schaarser behaarde plekjes te bewerken.

Ik hoop dat ik de haargroei te danken heb aan de laatste mix, en zo niet, dan leg ik me er voorlopig bij neer (zeg ik nu).
__________________

Sinds 1-9-2006: Minoxidil 5% (dr Lee), Spironolactone 2%.
Topicals sinds begin 2007 grotendeels vervangen door zelfgemaakt Spiro/Minox topical 3x daags.
Haarstatus: ik heb een heleboel haar nu; geen enkel probleem meer.
Sinds 12-12-2010 toenemende hoofdhuidirritatie door PG. Gewone vochtinbrengende creme of extra wassen helpt goed.
Sinds begin 2012: hernieuwde haaruitval aan de haargrens vermoedelijk wegens stoppen met Spiro (dr Lee levert niet meer).
18 april 2012 Finasteride, oraal, later topisch en op 15 feb 2013 gestopt wegens verdenking van bijwerkingen (bindweefselpijn).
10 maart 2013 haar valt uit.
Inmiddels weer begonnen met fina topisch; haaruitval gestopt.
Mei 2014: alles is weer hersteld en ik ben tevreden.


A chi consiglia non duole il capo

Cory is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2012, 21:53   #159
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fstluxe Bekijk bericht
Daar zijn nog geen studies van! Dit nieuws is pas sinds 22 maart gepubliceerd.

Ik denk zelf dat pgd2/crth2 blokkeren effectiever is dan fina./duta/RU.
Die zorgende indirect voor verminderde PGD2, maar PGd2 werd nooit compleet onderdrukt. we gaan het zeer snel zien wat dit middel voor ons kan doen.

Ik heb in ieder geval veel hoop
Goed bezig! Studeer je scheikunde?
Wat ik mij wel afvraag is waarom wetenschappers niet weten hoe fina werkt maar jij wel
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2012, 22:13   #160
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kasper90 Bekijk bericht
De laatste paar posts zijn wel interessant.
Betekent dat niet alleen uit AA maar ook uit DGLA producten CRTH2 hoog houden. Dit betekent omega-6 zoveel mogelijk vermeiden. En veel EPA eten.
Dus geen plantaardige olien met veel omega-6 (zonnebloemolie bijv.).
En veel haring eten voor EPA.

Het gaat om de verhouding omega3/omega6. Dus als je heel veel omega 6 binnenkrijgt, moet je dat balanceren met heel veel EPA.
Hierover is een paar jaar terug eens een post geweest waarin beschreven werd dat enkelvoudig onverzadigde vetzuren zorgen voor inflammation op de hoofdhuid.

(Enkelvoudig onverzadigde vetzuren: komen voor in olijven, olijfolie, pinda's en de meeste noten.)
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2012, 22:23   #161
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kasper90 Bekijk bericht
Het lijkt erop alsof AGA een soort van asthma in ons haar is.
Om te kijken wat helpt en wat niet helpt, kan je ook kijken wanneer de hoofdhuid rood/geïrriteerd raakt en wanneer het juikt etc. Dat is namelijk een teken dat PGD2 omhoog gaat, en je haren beschadigt beginnen te raken.
Ik denk dat asthma triggers zoals stof/schimmels in de lucht, ook bij aga tot overgevoeligheid kan leiden. Bij asthma leidt zo'n trigger tot overgevoeligheid in de longen, en bij AGA tot overgevoeligheid op de inhammen/kruin.

Een andere trigger waar ik aan zat te denken is mond/neusholte etc. Als hier een bacterie/schimmel infectie in zit, dan gaat het lichaam PGD2 aanmaken. Misschien dat dit ook PGD2 in de haren beïnvloed.
Goede mondhygiene (ik spoel tegenwoordig met xylitol, een aanrader) is voor heel veel dingen natuurlijk belangrijk.
Dit is een interessant gegeven: PDG2 wordt idd verhoogt door onsteking/inflammation.
Astma-exceem-hooikoorts (allergien) schijnen nauw verbonden te zijn. Een hoger Histamine zit er dan in je lichaam, en dus een verhoogt PDG2 gehalte.

Het is ook bekend dat mensen die last hebben van astma, niet gebaad zijn bij luchtvervuiling.>ontstekingsreactie-hierdoor worden deze waarden verhoogt!

Wat je zelf ook aangeeft stof en ik denk zelf zeker ook luchtvervuiling/fijnstof dragen bij aan meer ontstekingsreactie op de hoofdhuid, waardoor er verhoogde waarden van PGD2/histamine zijn en waardoor je sneller kaal wordt. Ik las ook eens een studie waarin stond dat mensen met een gevoelige huid door deze combinatie sneller kaal worden.

Zo is de werking van Nizarol ook te beredeneren. Deze zorgt ervoor dat je huid helemaal schoon wordt gemaakt, en is tevens antischimmel. Doordat je huid schoon is (gevormde PDG2 eraf +vrij van oa. een irriterende schimmel) is er minder irritatie en dus minder PDG2 vorming.

Laatst gewijzigd door Noob; 28 juni 2012 om 22:33
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2012, 22:11   #162
Kasper90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 september 2010
Berichten: 103
Citaat:
Hierover is een paar jaar terug eens een post geweest waarin beschreven werd dat enkelvoudig onverzadigde vetzuren zorgen voor inflammation op de hoofdhuid.

(Enkelvoudig onverzadigde vetzuren: komen voor in olijven, olijfolie, pinda's en de meeste noten.)
Enkelvoudig onverzadigde vetzuren ? Daar heb ik nog nooit van gehoord eerlijk gezegd. Hoe zorgen die dan voor inflammation ?

Ik denk dat eerder het te hoge omega-6/omega-3 ratio voor problem zou kunnen zorgen bij plantaardige olien. Aan de andere kant bevatten sommige hele hoge aantallen vitamine E, wat weer in staat is PGD2 te verlagen.

Citaat:
Wat je zelf ook aangeeft stof en ik denk zelf zeker ook luchtvervuiling/fijnstof dragen bij aan meer ontstekingsreactie op de hoofdhuid, waardoor er verhoogde waarden van PGD2/histamine zijn en waardoor je sneller kaal wordt. Ik las ook eens een studie waarin stond dat mensen met een gevoelige huid door deze combinatie sneller kaal worden.
Aah nice ! Hier geloof ik ook echt in ja. Nog iets diepere informatie hierover. Normaal gesproken zorgen negatieve deeltjes in de lucht ervoor dat de lucht schoon wordt. Deze negatieve deeltjes reageren met het stofje en dit zorgt ervoor dat het zwaarder wordt en naar beneden zakt.

In de buitenlucht zijn heel veel negatieve deeltjes, vandaar dat de lucht buiten aangenamer aanvoelt, dan binnenshuis waar de negatieve elektronen alleen binnenkomen als je je huis goed laat luchten.

Vlak voor een storm zijn ook in de buitenlucht trouwens heel weinig negatieve deeltjes. Op zulke momenten zie je ook vaak stofwolken hangen etc. Een weekje geleden ofzoiets, was een storm in utrecht, en vlak daarvoor viel me dat inderdaad ook op.
Daarnaast, waren mijn voeten een stuk meer onstoken (rood) dan normaal. Ik heb last van schimmelpoten, dus vandaar.

Mensen raken geirriteerder, letterlijk en figuurlijk, als er weinig negatieve deeltjes in de lucht zijn. Veel naar buiten gaan is zowiezo goed, maar om binnen een soort buiteneffect te krijgen, is zo'n ionisator volgens mij heel erg chill.

Citaat:
Zo is de werking van Nizarol ook te beredeneren. Deze zorgt ervoor dat je huid helemaal schoon wordt gemaakt, en is tevens antischimmel. Doordat je huid schoon is (gevormde PDG2 eraf +vrij van oa. een irriterende schimmel) is er minder irritatie en dus minder PDG2 vorming.
Schimelinfecties zijn volgens mij iets wat mensen vaak over het hoofd zien. En ondertussen sluipend voor een hele hoop ontstekingen zorgen (met alle gevolgen van dien).

Ik heb (had) zelf schimmels op mijn voeten, teennagels en tong. Mijn (witte) tong is nu zo goed als over, door heel veel met xylitol te spoelen.
Ik denk dat bij mij ook 'internal' iets van een schimmel (candida) infectie zit, die constant mijn PGD2 zit op te jagen, en daarvoor niet alleen voor haaruitval, maar ook heel veel andere ellende zorgt (allergiën, ADD symptomen etc.)
Kasper90 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2012, 00:06   #163
Norris
Norris
 
Geregistreerd: 14 augustus 2011
Berichten: 113
Hoi Kasper90,

Grote complimenten voor je posts, ik lees ze met interesse!

Hierbij wat feedback over je laatste post.
Ik denk zeker dat hetgene je noemde invloed kan hebben!

Desondanks verwacht ik dat als je alles perfect geregeld zou hebben (qua negatieve deeltjes, infectie voorkomen, ionisator, omega 6 verminderen, vitamine E, enz. enz.) dat voor velen helaas nog steeds geldt dat AGA voortschrijdt.
Dit omdat voor mensen met AGA genetisch is vastgelegd dat de GPR44 /CRTH2-receptor overgestimuleerd wordt en er gewoon teveel PGD2 aangemaakt wordt dan nodig is. Veel meer dan bij mensen die niet tot nauwelijks last van AGA hebben.

Net zoals het hebben van astma bijzonder irritant is, en je daar wat aan kan doen om het te verlichten en te voorkomen, is het in feite natuurlijk 'niet normaal' dat het lichaam het 'nodig vindt' om zo'n overdreven ontstekingsreactie op gang te brengen in de situatie waarin niet-astma personen nergens last van hebben.

Ik bedoel aan te geven dat de bron van haarverlies ligt in de genetisch bepaalde overijverige receptor. En het veranderen van de omstandigheden kan naar mijn idee wel verlichting brengen (en stabilisatie, en misschien zelfs verbetering voor mensen met lichte AGA), maar de echte oplossing zou volgens mij toch gezocht moeten worden in het verminderen van de overijverige productie van PGD2; dan zouden de overige zaken niet (meer) nodig zijn omdat niet-AGA personen dat ook niet nodig hebben.

We zijn ons flink aan het orienteren op mogelijke PGD2-inhibitors, en hopelijk kunnen we binnenkort de meest geschikte kandidaat noemen.

Groetjes, Norris
__________________
Aug 2012 (pilaar 1 "goede voeding")
* Tarwekiemen+kokosmeel biologisch 1 eetlepel(el)
* Eicosan Perilla Okinawa Omega 3 olie 1 el
* Gula Java Matcha groene thee 1x/dag
* 3xp.week vis
* biologisch voedsel
* 5-2-intermittent fasting dieet
Aug 2012 (pilaar 2 "schone lucht")
* LightAir Ionisators
* IQAir Healthpro 250
Sep 2012 (pilaar 3 "sporten")
* >2/week sporten
Jun 2013 (pilaar 4 "straling beperken")
* O.a. geen Wifi, DECT en beperkt gebruik mobiel
Jul 2011 (pilaar 5 "ondersteuning")
* Total Balance Men's Premium multivitamine
* Omega 3/QH Ultra visolie
* Spectral DNC 2x/dag
* Voorwas-shampoo Kastanje & Brandnetelshampoo
* Revita shampoo 2x + Revita Cor Conditioner 2x
* Foligain capsules 1st
* Saw Palmetto 5 st*160 mg (85-95%)
* Spectral F7 2x
* PH-vitality
Norris is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2012, 16:30   #164
Kasper90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 september 2010
Berichten: 103
@Norris, thanks voor de feedback
Ik ben trouwens het grotendeels met je eens hoor !

Alleen vraag ik me wel af wat precies de genetische factor is in AGA. Kijk het kan ook zijn dat de genetische factor ervoor zorgt dat mensen AGA "kunnen" krijgen, indien de omgevingsfactoren tegen zitten. Ik denk dat de omgevingsfactoren op dit moment bij 99% van de mensen tegenzit, en daardoor het woordje "kunnen" in de praktijk weglaten kan worden.

Misschien dat verder terug in de geschiedenis, en ook bij andere culturen, de omgevingsfactoren een stuk minder slecht gezind zijn, en daardoor AGA veel minder voorkomt.

Citaat:
Ik bedoel aan te geven dat de bron van haarverlies ligt in de genetisch bepaalde overijverige receptor. En het veranderen van de omstandigheden kan naar mijn idee wel verlichting brengen (en stabilisatie, en misschien zelfs verbetering voor mensen met lichte AGA), maar de echte oplossing zou volgens mij toch gezocht moeten worden in het verminderen van de overijverige productie van PGD2; dan zouden de overige zaken niet (meer) nodig zijn omdat niet-AGA personen dat ook niet nodig hebben.
Ik denk dat de bron van haarverlies inderdaad ligt bij een verhoogde productie van PGD2, maar we weten niet in hoeverre dit genotype/fenotype is. Net zoals asthma en AD(H)D steeds vaker voorkomt, heb ik ook het idee dat haaruitval (en ook op schikbarend vroege leeftijd) steeds vaker voorkomt.

Citaat:
Desondanks verwacht ik dat als je alles perfect geregeld zou hebben (qua negatieve deeltjes, infectie voorkomen, ionisator, omega 6 verminderen, vitamine E, enz. enz.) dat voor velen helaas nog steeds geldt dat AGA voortschrijdt.
Ja dit is inderdaad de vraag. Ik hou de optie open dat dit misschien niet zo is. Ik zeg niet dat als je de dingen doet die ik zeg, dit voor iedereen AGA zal genezen. Maar ik geloof zeker in de mogelijkheid dat in de toekomst zoveel "omgevingsfactoren" bekend zijn, die voor een verhoogde PGD2 productie zorgen, dat we uiteindelijk ook zonder een of andere topical of pil van AGA af kunnen komen. Natuurlijk misschien zullen sommige een topical prefereren, maar er zulke ook mensen (zoals mij) zijn die liever wat aanpassingen maken in hun levensstijl dan levenslang aan de medicijnen.

Ik weet dat er een soort van dogma heerst in de hedendaagse geneeskunde dat heel veel (chronische) ziektes een compleet genetische aard hebben, en niet te genezen zijn. Asthma is een goed voorbeeld.
Vraag aan een dokter of je van asthma af kan komen, dan zal 99% van de doktoren je uitlachen en zeggen dat dit onmogelijk is en als je asthma hebt de rest van je leven medicijnen moet gebruiken.
Echter als je een beetje gaat googlen naar mensen die claimen van asthma te zijn genezen, dan zie je dat dit dogma geen poot heeft om op te staan. Duizende mensen vertellen dat ze van asthma zijn afgekomen, en ook op duizend verschillende manieren. Als je een beetje googlet/youtubet vind je bij sommige apple cider vinegar lijkt te werken, bij andere een bepaalt dieet, andere hebben weer baat bij ademhalingsoefeningen/yoga etc.

Citaat:
We zijn ons flink aan het orienteren op mogelijke PGD2-inhibitors, en hopelijk kunnen we binnenkort de meest geschikte kandidaat noemen.
Ik ben heel benieuwd!

Laatst gewijzigd door Kasper90; 1 juli 2012 om 17:31
Kasper90 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2012, 16:47   #165
Kasper90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 september 2010
Berichten: 103
Zink heeft ook een grote rol bij histamines (die voor PGD2 zorgen).

"Zinc is required to store histamine. A deficiency of zinc results in a release of histamines into the surrounding tissue fluids."

Er zijn wel vaker positieve verhalen over zinc geschreven, maar dit geeft weer een andere kijk.
Asthma is ook geassocieerd met weinig zink in het bloed:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2134100

Het is dus erg belangrijk dat je zink bloed niveau normaal is. Anders blijft het dweilen met de kraan open als het om PGD2 gaat. Het is trouwens een stuk verstandiger een zink bloed test te doen, dan zomaar heel veel zink te gaan slikken (te veel zink is ook niet goed).
Het is bekend dat mannen meer zink nodig hebben (vanwege o.a. testosteron en sperma productie).
Stress en sporten zorgen ook dat je meer zink dan normaal nodig hebt.
Kasper90 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.