Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Bekijk resultaten enquête: Jouw resultaat met finasteride?
A) Stabilisatie van kaalwordingsproces en hergroei van haren 111 30,25%
B) Alleen stabilisatie van kaalwordingsproces, geen hergroei 155 42,23%
C) Kaalheid zet door na langer dan 1 jaar gebruik 101 27,52%
Aantal stemmers: 367. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 7 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 13 maart 2006, 19:47   #61
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omerta62
geachte medebezoekers,

ik vond dit:http://www.pharmadirect.nl/product.aspx?product=84 via collega.
Is dit oplichting nummer zoveel?...zo ja..dan is dat ook weer duidelijk.
Zo nee, dan zal dit hier wel blijken.

Groet Omerta
Er is al een threat over recapeen


Ik ben de laatste tijd aan het denken over anti oestrogeen en fina.
Ik ben er zeker niet voor maar als ik de kans zou krijgen weet ik niet wat ik zou moeten doen. 'k Heb al eens in een post gezegt dat ik er tegen ben maar er is een vervelende verandering in m'n gedachten aan het komen.
pfff

mvg
__________________


Laatst gewijzigd door vrosjnivosj; 13 maart 2006 om 20:58
vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2006, 17:02   #62
Chris26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 februari 2006
Berichten: 40
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wimb
voor diegene die ook eens een klok heeft horen luiden....het is zeker geen shedding, je mag blij zijn als je dht al iets in waarde is verminderd na 1 maand.. En ga er nou niet opletten dan stress je jezelf helemaal uit..

Uhm.. dit wil ik even corrigeren, binnen één week gebruik van finasteride is je DHT gehalte al drastisch verlaagt!

zie bron: http://home.arcor.de/gekkehenk/HW/Du...RI%20doses.pdf
__________________
Regime:

- 1x 1mg Finasteride (Proscar) sinds 11-2005
- 1x 2000 mcg Biotine (Now) sinds 02-2006
- 1x Multivitamine (Centrum) sinds 11-2005

- Zo nu en dan een biertje

Chris26 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2006, 15:30   #63
Battigol
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 maart 2006
Berichten: 3
Desperate :-(

Beste lezers,

ik heb sinds 3 jaar last van haaruitval. Ik had superdik haar (kapster had dit nog nooit gezien) maar het viel vanaf het begin ook in grote mate uit. Inmiddels is mijn haar flink uitgedund, geen inhammen maar wel over mijn gehele hoofd. Dr. Boersma heeft me beloofd dat ik al mijn haar wat ik had in december 2005 (hier valt met te leven) zou behouden als ik finasteride zou gebruiken. Nu 14 weken later merk ik echter nog steeds helemaal geen verschil! Bij elke wasbeurt (2x per week) en iedere keer dat ik gel in mijn haar smeer verlies ik echt gigantisch veel. Ik zie mijn haardos met de week dunner worden tot grote frustratie!
Bij intermedia (waar ik via Boersma terecht ben gekomen) zeggen ze dat finasteride pas na 9 maanden begint te werken!! De haaruitval zou vanaf dan pas stoppen. Je weet echter niet meer wie en wat je moet geloven.
Ik lees hier op dit forum dat sommigen na 3 maanden al verbeteringen zien en dat de haaruitval allang verleden tijd is.
Zijn er lotgenoten waarbij de finasteride pas na een paar maanden aansloeg?! Of kan ik enige verbetering op mijn buik schrijven?
Ook zie ik op het forum vanalles staan over een Rooscure? Wat houdt dit precies in en waar kun je het krijgen?
BVD

Groetjes,
Battigol (27)
Battigol is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2006, 15:39   #64
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Boersma is een klootzak, niks van aannemen of kopen. Er zwerft hier ergens een thread over Boersma, lees dat maar eens.

Dat Finasteride na 9 maanden pas aanslaat vind ik altijd zo'n grote bullshit. Vanaf het moment dat je Finasteride neemt, verlaagt het DHT gehalte en wordt er minder of geen schade aan je haren gedaan. Minder haaruitval zou je wel in ieder geval moeten werken.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2006, 15:45   #65
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Ha Battigol, vervelend voor je, maar voor vrijwel iedereen zeer herkenbaar. Tsja..Boersma..ik zal niets over m zeggen, maar gebruik de zoekfunctie op dit forum maar eens.. Het is niet waar dat fina pas na negen maanden aanslaat, en het is ook niet per se waar dat je je haar dat je nu hebt je hele leven zal behouden. Het eerste is gebaseerd op een op de propecia-trials gebaseerd gemiddelde (bij 17% van de mensen slaat fina niet aan, 83% ondervindt iig gedurende enkele jaren stabilisatie of verbetering), het tweede is in theorie mogelijk, maar zeer zeker onderdeel van het standaardpraatje van lieden als Boersma en Plinck.
Toch is het een verstandige stap om met finasteride te beginnen, want het is een van de meest effectieve middelen tegen haarverlies, hoewel het effect ervan zeer verschillend is per persoon. Dat je haarverlies na 3 maanden nog gewoon doorgaat, is niet iets om van in paniek te raken. Vaak wordt (grotendeels terecht, denk ik) op dit forum gezegd dat je niet moet letten op wat er uitvalt, maar wat er op je hoofd gebeurt. Word je zichtbaar kaler? Rukken je inhammen snel op? Groeit het haar steeds dunner terug?
Haarverlies in het begin van je behandeling kan zeer waarschijnlijk aan 'shedding' worden toegeschreven (zie het Haarwoordenboekje), hetgeen in principe een positief teken is.
Ik weet dat het onmogelijk is om je haar in de tussentijds links te laten liggen, maar ga minimaal een jaar met finasteride door voordat je de boel evalueert.
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2006, 20:46   #66
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
@ battigol --> in minder dan 2 maanden na het gebruik van fina is bij mij de haaruitval gestopt (natuurlijk wel normale hoeveelheid uitval). nu zelfs lichte hergroei en overl dikker/meer haar.

er zijn we meer mensen die binnen 3 maanden succes boeken.

ik zou gewoon zelf ff fina of proscar vestellen bij je huisarts of anders online.

rooscure kun je bij de de apotheek kopen of de betere drogist.
het werkt ontstekingsremmend en schijnt te werken tegen haaruitval. het spul kost 8 euro waar je 2 maanden mee kunt doen.
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2006, 12:13   #67
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Battigol
Beste lezers,

ik heb sinds 3 jaar last van haaruitval. Ik had superdik haar (kapster had dit nog nooit gezien) maar het viel vanaf het begin ook in grote mate uit. Inmiddels is mijn haar flink uitgedund, geen inhammen maar wel over mijn gehele hoofd. Dr. Boersma heeft me beloofd dat ik al mijn haar wat ik had in december 2005 (hier valt met te leven) zou behouden als ik finasteride zou gebruiken. Nu 14 weken later merk ik echter nog steeds helemaal geen verschil! Bij elke wasbeurt (2x per week) en iedere keer dat ik gel in mijn haar smeer verlies ik echt gigantisch veel. Ik zie mijn haardos met de week dunner worden tot grote frustratie!
Bij intermedia (waar ik via Boersma terecht ben gekomen) zeggen ze dat finasteride pas na 9 maanden begint te werken!! De haaruitval zou vanaf dan pas stoppen. Je weet echter niet meer wie en wat je moet geloven.
Ik lees hier op dit forum dat sommigen na 3 maanden al verbeteringen zien en dat de haaruitval allang verleden tijd is.
Zijn er lotgenoten waarbij de finasteride pas na een paar maanden aansloeg?! Of kan ik enige verbetering op mijn buik schrijven?
Ook zie ik op het forum vanalles staan over een Rooscure? Wat houdt dit precies in en waar kun je het krijgen?
BVD

Groetjes,
Battigol (27)
Hallo!

Ik heb je post en de reacties daarop afgesplitst van de Succesverhalen-thread, want daar was ie niet echt op zijn plek.
Je bent nu krap 3 maanden bezig met fina, dat is te kort om erover te oordelen. Kevin kan dat wel bullshit vinden maar toch wordt dat onder experts en dokters over het algemeen wel gezegd. Nog eventjes geduld nog dus, probeer het een jaar en kijk waar je dan staat tov het begin.
Wel is het een aanrader om gewoon naar je huisarts te gaan en via hem/haar je finasteride proberen te krijgen, dat is denk ik wat goedkoper. Qua werking maakt het verder niet uit.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2006, 15:21   #68
tellmemore
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 436
Goed hier weer een studie naar de werking van finasteride. Niet veel nieuws volgens mij! Maar oordeel zelf maar!
Citaat:
Evaluation of androgens in the scalp hair and plasma of patients with male-pattern baldness before and after finasteride administration.

Ryu HK, Kim KM, Yoo EA, Sim WY, Chung BC.

Bioanalysis and Biotransformation Research Centre, Korea Institute of Science and Technology, PO Box 131, Cheongryang, Seoul, 130-605, Korea.

BACKGROUND: Finasteride, a competitive inhibitor of the enzyme 5alpha-reductase II, is widely used as a medical treatment for patients with male-pattern baldness (MPB), which is affected by the distribution of androgenic steroids. It is also notable that the androgenic effect in MPB is different for each region of the head. OBJECTIVES: To study the effect of the drug finasteride, we quantified androgenic steroids in the vertex and occipital scalp hair and in the plasma of patients with MPB. METHODS: The patients with MPB, aged 23-52 years, were treated with finasteride 1 mg daily for 5 months. The hair and plasma samples were hydrolysed, extracted with n-pentane, and derivatized with MSTFA:NH4I:DTE (1000:4:5, v/w/w). We analysed the concentrations of dihydrotestosterone (DHT) and testosterone (T) in the hair and plasma using gas chromatography-mass spectrometry (GC-MS). RESULTS: In the hair, the ratio of DHT/T was decreased in the vertex scalp hair after the individual received finasteride (P < 0.005). However, we found no significant difference in the ratio of DHT/T in the occipital scalp hair before and after individuals received finasteride. Like the results in the vertex scalp hair, the ratio of DHT/T in the plasma was remarkably decreased after finasteride administration (P < 0.001). CONCLUSIONS: This study supports the effect of finasteride in patients with MPB by examining the decreased level of DHT/T in scalp hair and in plasma. Thus, in view of the androgenic effect in the different hair regions, the vertex scalp hair plays a more important role for patients with MPB treated with finasteride than does the occipital hair.
Bron Fulltext
__________________
Intern
(07.2005 - 4.2011 1/4 Proscar (1.25 mg finasteride) per dag)

Extern
07.2010 Spectral DNC-L
07.2010 Revita Shampoo

Status
NW2: situatie lijkt stabiel tot 2015



Laatst gewijzigd door tellmemore; 25 mei 2006 om 15:21 Reden: disable them smilies
tellmemore is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2006, 21:37   #69
Battigol
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 maart 2006
Berichten: 3
Beste mensen,
ik gebruik nu sinds vandaag een half jaar finasteride! Drink elke dag netjes mijn groene thee en slik iedere dag een vitame B pilletje. Tot mijn grote frustratie ergenis helpt het helemaal niks...haar wordt met de week minder terwijl ze (boersma..intermedica) met beloofd hebben dat de haaruitval op een gegeven moment minder zou worden.
Zijn er mensen met dezelfde ervaringen waarbij het uiteindelijk toch nog allemaal goed gekomen is?!
Ciao....Battigol

Laatst gewijzigd door Tiuri; 2 juni 2006 om 00:13 Reden: svp geen post over fina in een eczeemthread posten :-)
Battigol is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2006, 09:56   #70
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
battigol

Ik zou eens een andere dermatoloog raadplegen. Dr Boersma is helaas niet objectief en schrijft enkel fina voor. Misschien heb jij een andere vorm van haaruitval ik zou dat toch eens laten onderzoeken elders. zou naar een 'goed bekendstaand of acad. ziekenhuis gaan. .
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2006, 10:18   #71
Roland
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juli 2003
Berichten: 426
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Battigol
Beste mensen,
ik gebruik nu sinds vandaag een half jaar finasteride! Drink elke dag netjes mijn groene thee en slik iedere dag een vitame B pilletje. Tot mijn grote frustratie ergenis helpt het helemaal niks...haar wordt met de week minder terwijl ze (boersma..intermedica) met beloofd hebben dat de haaruitval op een gegeven moment minder zou worden.
Zijn er mensen met dezelfde ervaringen waarbij het uiteindelijk toch nog allemaal goed gekomen is?!
Ciao....Battigol
In tegenstelling tot wat de rest antwoordt op jou post. Ja bij mij gaat/ging het hetzelfde. Maar ik geloof (nog) niet dat Finasteride een verslechtering van de haarsituatie teweeg brengt, enkel dat het niet aan zou kunnen slaan. Daarom gebruik ik het toch. Misschien zou het anders wel juist erger zijn dan nu. Dit zul je helaas nooit zeker weten bij jezelf, maar ik geloof heilig in de propecia trials, en die laten toch echt zien dat er gemiddeld een verbetering optreedt. Dus ik zou zeggen blijf het middel gewoon gebruiken, maar laat wel eens je bloed prikken bij de dokter om een eventueel tekort aan vitaminen of ijzer uit te sluiten als oorzaak van de haaruitval. Misschien dat je tegelijk even je DHT-level kunt laten meten(al wordt dit dikwijls omschreven als je 'androstendione-waarden') Hier ben ik eigenlijk wel benieuwd naar!
Roland is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2006, 14:39   #72
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
wat ik me afvroeg is in welke mate succes van fina afhangt van het moment dat je kaal wordt.

als je al 10 jaar grote inhammen hebt of kale kruin lijkt het mij dat de haarzakjes al in zoverre zijn beschaddigd dat herstel onmogelijk is.
als je 1 a 2 jaar kalend bent zou herstel toch makkelijker moeten gaan en zou je dus sneller hergroei moeten hebben.

heeft iemand hier nog info over?
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2006, 10:16   #73
Morientes
HaarWeb lid
 
Morientes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Berichten: 592
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door darkster1981
wat ik me afvroeg is in welke mate succes van fina afhangt van het moment dat je kaal wordt.

als je al 10 jaar grote inhammen hebt of kale kruin lijkt het mij dat de haarzakjes al in zoverre zijn beschaddigd dat herstel onmogelijk is.
als je 1 a 2 jaar kalend bent zou herstel toch makkelijker moeten gaan en zou je dus sneller hergroei moeten hebben.

heeft iemand hier nog info over?
op de propecia webpagina staat dat wel dat het beter zou moeten werken bij jongere mannen die nog niet zo lang kaal zijn.
__________________
Regime:

Essengen 6 Plus 1ml s'avonds
Morientes is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2006, 11:06   #74
guaglione
Figo
 
Geregistreerd: 8 februari 2006
Berichten: 27
Enige tijd meldde ik dat propecia bij mij goed scheen te werken. Het is ook zo, dat ik minder last heb van haren die ik overal vind en haren in het putje na het douchen. Echter, heb ik het gevoel dat mijn inhammen toch gestaag door aan het gaan zijn. Dit zou dan inderdaad betekenen dat finasteride niet helpt voor de inhammen en dat mijn haaruitval op de rest van het hoofd wel geremd is. Dit wou ik even met jullie delen ;-)
__________________
Intern:
Propecia sinds 02/06
3 à 4 dagen per week: multivitaminen

Extern:
Rooscure 1% ketoconazol sinds 03/06

Status:
06/06 NW2 - haaruitval blijft minder, echter het lijkt of de inhammen toch verder gaan, waarschijnlijk omdat finasteride niet op de inhammen werkt maar wel voor de rest
03/06 NW2 - shedding lijkt voorbij, duidelijk minder haren na het douchen, ook minder dan voor het beginnen van regime, hopelijk gaat het zo door
03/06 NW2 - laatste week last van ergere haaruitval.. hopelijk shedding
guaglione is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2006, 15:09   #75
groe3845
Waar is mijn haar?
 
Geregistreerd: 16 maart 2006
Berichten: 57
Is het ook mogelijk dat het haar blijft uitvallen terwijl er wel nieuwe haren groeien? Ik gebruik op het moment fina én minox (3 maanden), maar heb nog steeds last van best wel erge haaruitval (tenzij ik m'n haren was met rooscure, dan is het een dag of 2 veel minder, is dit dan een shedding?). Toch zitten er nieuwe haartjes (1 á 2 cm).. Of vallen deze ook uit na verloop van tijd en is dit alleen maar het kaalwordingsproces?

Mijn haaruitval is overigens inderdaad vooraan, niet rond de kruin zegmaar..
Best shit, vooraan krijg ik steeds minder haar, begint er een beetje raar uit te zien..
groe3845 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[finasteride] Effect op de lange termijn Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 111 15 juni 2011 08:01
Haarwoordenboekje Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 27 25 september 2004 23:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.