Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 december 2021, 14:51   #16
Seflaz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 januari 2021
Locatie: Rotterdam
Berichten: 56
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucb Bekijk bericht
Het gaat mooi worden je zult tevreden zijn
Dankjewel Ik vind dit super fijn om te horen geef mij namelijk good feelings.
Seflaz is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2021, 18:15   #17
dfw4f4f
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 maart 2021
Berichten: 306
Geslacht:
Dit gaat er inderdaad echt top uitzien. Mooie dichtheid, geen gekke diffuse plekken of haarlijn. Echt goed werk.
dfw4f4f is offline   Met citaat reageren
Oud 25 december 2021, 12:14   #18
Seflaz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 januari 2021
Locatie: Rotterdam
Berichten: 56
Geslacht:
Dag 15

Dag 15
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG20211224143917.jpg‎ (146,5 KB, 472x gelezen)
Seflaz is offline   Met citaat reageren
Oud 25 december 2021, 13:39   #19
Promise
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 343
Ziet er keurig uit!!!! Weet iemand welke punch size FeuGenix gebruikt voor extractie?
__________________
-[sinds 2003] Finasteride; 1,25 mg p/d.
-[april 2015] 750 grafts herstellen haarlijn (HairPlus Medical Care)
-[oktober 2020] 1400 grafts herstellen en verdichten haarlijn (Prohairclinic)
-[december 2021] 300 grafts om de puntjes op de i te zetten (Prohairclinic/Cosmedics)

Status: NW 0, geen last van kaalheid meer, 37 jaar
Promise is offline   Met citaat reageren
Oud 25 december 2021, 18:28   #20
FueGenix
Dr. M. Ahmad
 
FueGenix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2020
Berichten: 173
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Promise Bekijk bericht
Ziet er keurig uit!!!! Weet iemand welke punch size FeuGenix gebruikt voor extractie?
Dat weet ik wel toevallig. Het is afhankelijk van meerdere factoren. O.a. haartype, opbouw van FU, haardikte, huidtype.

Bij deze meneer heb ik een 0,8 mm trumpet punch gebruikt voor de multis en een 0,65 voor de singles.
__________________
Art-gallery:
https://fuegenix.nl/art-gallery/


Ervaringen op Haarweb over FueGenix Haarkliniek:
http://www.haarweb.nl/forum/tags.php?tag=fuegenix
FueGenix is offline   Met citaat reageren
Oud 25 december 2021, 20:39   #21
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FueGenix Bekijk bericht
Dat weet ik wel toevallig. Het is afhankelijk van meerdere factoren. O.a. haartype, opbouw van FU, haardikte, huidtype.

Bij deze meneer heb ik een 0,8 mm trumpet punch gebruikt voor de multis en een 0,65 voor de singles.
Oh u bent ook de arts? Mag ik dan even tussendoor een vraagje stellen, eigenlijk 2:
Wat is de (gemiddelde) dichtheid bij een persoon die geen haarproblemen heeft, en wat is de hoogst haalbare dichtheid die tegenwoordig dmv een FUE gerealiseerd kan worden? Even de beschikbaarheid van donor, kosten en omstandigheden buiten beschouwing gelaten, puur de technisch hoogst haalbare dichtheid van tegenwoordig. Ben benieuwd met het oog op eventueel in de nabije toekomst wat 'puntjes op de i te zetten'. Bedankt alvast.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 25 december 2021, 23:28   #22
Roob
HaarWeb lid
 
Roob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2021
Locatie: Nederland
Berichten: 271
Geslacht:
Hoogste FUE-dichtheid die ik ooit gezien heb is van Dr. Keser uit Turkije, met zo'n 75 grafts/cm2. Op de foto lijkt het eerder een gebied van 1,6 x 1,6 cm te zijn ipv 1,5 cm, dus dan zou 't feitelijk zo'n 66 grafts/cm2 zijn.
https://www.drkeser.com/index.php?op...327&Itemid=261

Volgens mij is in Nederland 60 grafts/cm2 het hoogst haalbare.
__________________

Mijn how-to

Start 1 maand voorafgaand aan m'n HT

- vitamines: Vit. D (20 mg/dag); Neofollics 1 tablet/dag; Regenepure biotin 2 capsules/dag (3 dagen later al vrijwel geen haren meer in doucheputje)
- medicatie: Essengen-6 Plus (2 x 1 ml/dag)
--> 10 dagen voor HT gestopt; met doktersrecept tijdelijk over op fina (2 x 0.5 mg/dag)
- voeding: fruit in blender - ongeschilde gemberwortel (10 g/dag), 2 sin.appels, 1 kiwi
- shampoos: Revita (2 min) en direct daarna Regenepure DR (met 1% Ketoconazol, 5 min)
- conditioners (om en om de dag, 2 min): Revita en Regenepure
- HT (inhammen, voorkant en temple points - 2850 grafts): 05-2021 FUE FueGenix - http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39719

Vorige probeersels zonder succes
- vanaf 12-2019 Spectral DNC-N met 5% Nanoxidil (2 x sprayen/dag, na 6 mnds gestopt)
- vanaf 03-2021 Neofollics 3 tablets/dag (vanaf 04-2021 afgebouwd naar 1 tablet/dag om voorraadje op te maken)
Roob is offline   Met citaat reageren
Oud 25 december 2021, 23:49   #23
FueGenix
Dr. M. Ahmad
 
FueGenix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2020
Berichten: 173
Geslacht:
De gemiddelde dichtheid ligt tussen de 50-60 FU/cm².

De hoogste dichtheid die ik doe is 65 FU/cm². Dit is ook het hoogst haalbare bij een HT. (Zie bijlage).

De dichtheid wordt niet alleen bepaald door het aantal FU/cm², maar ook door de opbouw van deze follicular units. Wat weer wordt bepaald door hoe je oogst. Wat je oogst, dat zaai je en dat zal ook groeien.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Screenshot_20211225-223815~2.jpg‎ (143,1 KB, 228x gelezen)
__________________
Art-gallery:
https://fuegenix.nl/art-gallery/


Ervaringen op Haarweb over FueGenix Haarkliniek:
http://www.haarweb.nl/forum/tags.php?tag=fuegenix
FueGenix is offline   Met citaat reageren
Oud 26 december 2021, 03:04   #24
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
@FueGenix en Roob, dank heren! Verder nog fijne dagen, ook toegewenst aan de rest van de lezers!
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2021, 14:18   #25
Seflaz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 januari 2021
Locatie: Rotterdam
Berichten: 56
Geslacht:
Dag 19

Hier een paar foto's na 19 dagen. Ik denk dat de getransplanteerde haren nu langzamerhand begonnen zijn met uitvallen (shedding). Hier en daar zie ik wel zeer donker/dik haar stoppels (in het midden) die niet lekker synchroon meegroeien of helemaal niet? Voornamelijk 2 tot 3 haartjes in een zak. Horen deze haartjes ook niet mee te groeien zoals met de rest die wel heel mooi gegroeid zijn?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG20211227130545.jpg‎ (144,1 KB, 472x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG20211227130522.jpg‎ (138,8 KB, 373x gelezen)
Bestandstype: jpg Screenshot_2021-12-27-13-23-23-99_92460851df6f172a4592fca41cc2d2e6.jpg‎ (144,2 KB, 383x gelezen)

Laatst gewijzigd door Seflaz; 27 december 2021 om 14:35
Seflaz is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2021, 00:22   #26
Roob
HaarWeb lid
 
Roob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2021
Locatie: Nederland
Berichten: 271
Geslacht:
Is volkomen normaal. Mooi dat die dikke multi-grafts niet vooraan je haarlijn zitten en verder naar achteren zijn geplaatst. Qua richting kan 't alle kanten op kronkelen in het begin, dat settelt zich later. Als ze uitvallen, zul je ook zien dat in bijna alle uitgevallen haartjes een knikje of een haakje zit. Het haartje dat teruggroeit heeft dat knikje natuurlijk niet en volgt gewoon de richting van de incisie. Naar mate dat haartje dikker wordt gaat 't steeds beter ogen.

Ik vergelijk het met een ontkiemend bloemenzaadje: die kronkelt in z'n eerste dagen ook alle kanten op en vind daarna uiteindelijk een stabielere weg. De richting (en diameter) van de gemaakte incisies zijn volgens mij uiteindelijk bepalend voor de uiteindelijke haarrichting en bij FueGenix (kliniek die daar veel aandacht aan besteedt) weet je dat dat gewoon goed zit. Je zult misschien ook al wel merken dat de getransplanteerde grafts wat langzamer groeien dan de originele haren die waren kaalgeschoren. Ook dat trekt later bij.

Fijn dat de eerste twee weken erop zitten, die gaan toch met het meeste ongemak gepaard...
__________________

Mijn how-to

Start 1 maand voorafgaand aan m'n HT

- vitamines: Vit. D (20 mg/dag); Neofollics 1 tablet/dag; Regenepure biotin 2 capsules/dag (3 dagen later al vrijwel geen haren meer in doucheputje)
- medicatie: Essengen-6 Plus (2 x 1 ml/dag)
--> 10 dagen voor HT gestopt; met doktersrecept tijdelijk over op fina (2 x 0.5 mg/dag)
- voeding: fruit in blender - ongeschilde gemberwortel (10 g/dag), 2 sin.appels, 1 kiwi
- shampoos: Revita (2 min) en direct daarna Regenepure DR (met 1% Ketoconazol, 5 min)
- conditioners (om en om de dag, 2 min): Revita en Regenepure
- HT (inhammen, voorkant en temple points - 2850 grafts): 05-2021 FUE FueGenix - http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39719

Vorige probeersels zonder succes
- vanaf 12-2019 Spectral DNC-N met 5% Nanoxidil (2 x sprayen/dag, na 6 mnds gestopt)
- vanaf 03-2021 Neofollics 3 tablets/dag (vanaf 04-2021 afgebouwd naar 1 tablet/dag om voorraadje op te maken)
Roob is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2022, 19:35   #27
daymeister
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juni 2016
Berichten: 23
Geslacht:
Hoe ziet donor eruit?
daymeister is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2022, 13:14   #28
Seflaz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 januari 2021
Locatie: Rotterdam
Berichten: 56
Geslacht:
Inmiddels 4 weken verder.

Ik ervaar shockloss op mijn donor area, met haar trimmer heb ik geprobeerd de donorgebied te trimmen. Ging niet helemaal perfect haha, wat scheefjes. Daarnaast het proces van getransplanteerde haaruitval gaat best langzaam. Wat mij opvalt is dat uitgevallen haartjes geen haakjes hebben maar gewoon recht zijn.

Voor de rest heb ik wat jeuk en pukkels op mijn donorgebied.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG20220107120648.jpg‎ (149,2 KB, 423x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG20220107120609.jpg‎ (144,9 KB, 421x gelezen)

Laatst gewijzigd door Seflaz; 7 januari 2022 om 13:16
Seflaz is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2022, 22:09   #29
ousselg
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 april 2011
Berichten: 27
Kan je uitleggen hoe je essengen6 gebruikt?
Op welke gebieden en hoeveel gebruik je.

Ik wil het ook bestellen maar heb geen CC helaas.
ousselg is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2022, 13:20   #30
Seflaz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 januari 2021
Locatie: Rotterdam
Berichten: 56
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ousselg Bekijk bericht
Kan je uitleggen hoe je essengen6 gebruikt?
Op welke gebieden en hoeveel gebruik je.

Ik wil het ook bestellen maar heb geen CC helaas.
Elke dag, s ochtends en s avonds 0.75ml. En in de middag alleen op de kruin (0.25ml) MIS NOOIT EEN DAG!

Ten eerste bereid je hoofdhuid goed voor door het elke dag te wassen met een milde Shampoo zonder SLES en parabenen en ook ketoconazol raad ik af voor dagelijks gebruik. Ik begrijp dat Ketoconazol de conditie van een ongezonde hoofdhuid kan verbeteren en heeft een remmende werking op het DHT-hormoon. Maar dat spul is niet voor dagelijks gebruik en kan op den duur irriteren. Naar mijn mening zijn shampoos niet gemaakt om haaruitval te STOPPEN (en kunnen dat ook niet) maar om te reinigen waardoor je FINA + MINOX daarvoor meer doelgericht kan inzetten.

Veel mensen denken dat ieder dag wassen van je haar ongezond is? Ik ben het daarmee oneens want het is dus sterk afhankelijk welke type shampoo je gebruikt.
Met milde biologische shampoo die geen Sodium laureth sulfate bevat of agressieve middelen kun je je haren elke dag gerust mee wassen zonder je hoofdhuid hiermee te beschadigen/uit te drogen. Maar waarom? Want wist je dat dat er op je hoofdhuid elke dag DHT opstapelt in het overtollige talg en of dode huidcellen? Zie onderstaande artikel, je was in feite alle troep weg (o.a DHT). En zo maak je ook de weg vrij voor Essengen die vervolgens veel beter zijn werk kan doen op een frisse hoofdhuid. Dus geloof me: het doel van een shampoo is grondig en mild reinigen zodat jij haargroeimiddelen veel beter kan toepassen. Als je mij vraagt zijn de volgende shampoos perfect: Dr. Organic, Lavera, Weleda, Urtekram en Sante. Het kost je minder geld en je krijgt meer kwaliteit terug. Dus Stop AUB met Regenepure DR of Revita Shampoos, veel te duur.

Sebum, or oil, that is secreted onto the scalp, actually contains DHT, and can further aggravate hormone-related hair loss. So, if you wash your hair every day, you actually decrease the amount of DHT that can contribute to hair loss by decreasing the amount of oil on your scalp. ... Washing does not cause hair loss.


Na wassen kun je met de pippet aanstippelen op je hoofdhuid (niet op je haren!), niet druppelen maar aanstippen! Ik neem dan altijd: de voorkant, tempels, top, kruin en t onderkant van kruin mee. Ik ga niet lager tot aan mijn oren of nek. Goed inmasseren met je vingertoppen. Dat spul is zo ongeveer 8 uur werkzaam, dus in de middag (na 8 uurtjes) 0.25ml stippel ik vervolgens nog 'alleen' op de kruin. Zo maak ik optimaal gebruik van Essengen. Per dag gebruik ik niet meer dan 1.75ml.

Hier nog een instructie filmpje:

https://youtu.be/wX-ZwlINDvk

Laatst gewijzigd door Seflaz; 8 januari 2022 om 16:16
Seflaz is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
fuegenix, munib ahmad

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.