Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 januari 2023, 11:47   #16
Damla Kaptan
Registered User
 
Geregistreerd: 6 januari 2023
Locatie: Istanbul
Berichten: 279
Geslacht:
Het heeft wel een toegevoegde waarde, haren die net uit zijn gevallen komen ook meestal wel weer terug na een korte tijd stoppen met de medicatie.

Maar ook in dit geval, als ze dan dus stoppen, is er op die plekken waar de haren dan gaan uitvallen niet geimplanteerd en hebben ze nog meer kale plekken.
Damla Kaptan is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2023, 12:18   #17
HairExpert
Haartransplantatie expert
 
Geregistreerd: 14 oktober 2022
Berichten: 386
Geslacht:
Duidelijk....je begrijpt het dus niet
__________________
Sinds 2000 al meerdere haartransplantaties ondergaan.

Vrijwel alle Nederlandse en Belgische klinieken gezien en gesproken.
HairExpert is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2023, 10:34   #18
Mark 40
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 januari 2023
Berichten: 9
Geslacht:
Ik probeer uw beider adviezen tot mij door te laten dringen.

Ik denk te begrijpen dat HT zonder medicatie ook het gebied zal vullen waar anders zich "valse haren" in kan vormen.
Met medicatie zal er alsnog een gat kunnen ontstaan (voornamelijk) achter de geïmplanteerde haren.
Met als gevolg dat ik dan een 2e corrigerende HT moet ondergaan?
Ik kan mij voorstellen dat ik geen haar heb voor een 2e HT, als mijn donor gebied volledig wordt aangesproken.
Dan kan ik mee gaan in de "First time right" scenario.
Maar dat lijkt dan ook verdacht veel op "wacht tot alles uitvalt en kom dan eens terug".
Hiervan liggen er nu wel weer vele bewijzen dat deze redenatie niet klopt.

Echter, als de medicatie geen significant toename in dichtheid geeft kan ik er niet vroeg genoeg aan beginnen.
Daarnaast zal de HT eventueel kleiner worden uitgevoerd, met als gevolg dat ik een 2e HT kan overwegen voor het toch uitdunnend gebied.

Ik denk dat uw beider visie in het succes van de medicatie verschilt.
Maar ik denk toch ook dat de plundering van mijn donorgebied uiteindelijk bepalend is voor mijn flexibiliteit m.b.t. een 2e HT.
Vanuit mijn kortstondig gebruik was ik niet onder de indruk van het succes van deze medicatie.

Ik heb nu komende maandag allereerst de afspraak staan met mijn huisarts, om te kijken hoeveel strijd ik bij hem moet leveren qua medicatie.
Van daaruit even kijken welke weg ik kan bewandelen en bij een eventuele start van medicijnen de vooruitgang die ik boek in kaart brengen.
Mark 40 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2023, 17:57   #19
Tampert II
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 augustus 2017
Berichten: 176
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Damla Kaptan Bekijk bericht

Als je medicatie gebruikt en je haar wordt voller. Is dit eigenlijk geen echte volheid, sommigen krijgen zelfs haren erbij
Dus finasteride zorgt ervoor dat je haar voller wordt en je zelfs haren erbij krijgt? Als ik dat geweten had was ik er nooit aan begonnen.
__________________
---
Tampert II is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2023, 11:30   #20
a9045u8bv
Superexpert ;-)
 
Geregistreerd: 11 juli 2021
Berichten: 44
Geslacht:
Zorg er voor dat je haren zo sterk mogelijk zijn bij een HT. Juist ook de haren in je donorgebied. Mocht je minox gebruiken, gebruik dat dus ook daar.
a9045u8bv is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2023, 11:36   #21
Damla Kaptan
Registered User
 
Geregistreerd: 6 januari 2023
Locatie: Istanbul
Berichten: 279
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tampert II Bekijk bericht
Dus finasteride zorgt ervoor dat je haar voller wordt en je zelfs haren erbij krijgt? Als ik dat geweten had was ik er nooit aan begonnen.
Haar erbij meestal niet, wel kunnen hele dunne haartjes wat dikker worden bij sommige mensen.
Damla Kaptan is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2023, 17:36   #22
Mark 40
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 januari 2023
Berichten: 9
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mark 40 Bekijk bericht
...Ik heb nu komende maandag allereerst de afspraak staan met mijn huisarts, om te kijken hoeveel strijd ik bij hem moet leveren qua medicatie.
Van daaruit even kijken welke weg ik kan bewandelen en bij een eventuele start van medicijnen de vooruitgang die ik boek in kaart brengen...
De strijd viel mee (de praktijk is overgenomen, maar de mentaliteit niet) en ik heb een recept voor 90 dagen 1mg per dag gekregen.
Mijn eigen schema is echter 0,5mg per dag beginnend vanaf vandaag.
De volgende stap is er nog 5% topische minoxidil er aan toe te voegen.
Wat betreft het laatste, ik neem graag nog advies te harte wat een goede leverancier mag zijn?
In de tussentijd aan het verder oriënteren m.b.t. de HT.
Mark 40 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2023, 18:24   #23
Wesley123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 augustus 2017
Berichten: 138
Geslacht:
Hopelijk waardeer je mijn reactie/ inzicht ondanks je recent begonnen bent met Finasteride.

Ik persoonlijk begrijp niet waarom je nu nog finasteride gaat gebruiken? Je bent vergevorderd kalend. Het aantal haren dat je terug gaat winnen weegt dat op tegen de potentiële bijwerkingen? Ik moet het nog maar zien dat er haar terug gaat groeien, vaan zijn de resultaten vooral bij jongeren waarbij de haaruitval net begonnen is. Haren die al 5 jaar weg zijn, zijn weg, blijven weg.

Je donor oogt op foto niet heel dik, maar mijn inziens kun je nog een mooi resultaat halen als je gaat voor een millimeter kapsel of een model waarbij de kruin wat dunner is icm haartransplantatie.

Wat helemaal geen schande is als je bekijkt waar je nu staat qua haar.

Veel succes.
Wesley123 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2023, 18:31   #24
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wesley123 Bekijk bericht
Hopelijk waardeer je mijn reactie/ inzicht ondanks je recent begonnen bent met Finasteride.

Ik persoonlijk begrijp niet waarom je nu nog finasteride gaat gebruiken? Je bent vergevorderd kalend. Het aantal haren dat je terug gaat winnen weegt dat op tegen de potentiële bijwerkingen? Ik moet het nog maar zien dat er haar terug gaat groeien, vaan zijn de resultaten vooral bij jongeren waarbij de haaruitval net begonnen is. Haren die al 5 jaar weg zijn, zijn weg, blijven weg.

Je donor oogt op foto niet heel dik, maar mijn inziens kun je nog een mooi resultaat halen als je gaat voor een millimeter kapsel of een model waarbij de kruin wat dunner is icm haartransplantatie.

Wat helemaal geen schande is als je bekijkt waar je nu staat qua haar.

Veel succes.
Denk dat behoud en versterking van bestaande haren wel belangrijk is om nog net een aardig resultaat te kunnen krijgen. Echt een hoefijzer overhouden maakt het allemaal toch wel beperkter
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2023, 20:24   #25
Mark 40
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 januari 2023
Berichten: 9
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wesley123 Bekijk bericht
Hopelijk waardeer je mijn reactie/ inzicht ondanks je recent begonnen bent met Finasteride.

Ik persoonlijk begrijp niet waarom je nu nog finasteride gaat gebruiken? Je bent vergevorderd kalend. Het aantal haren dat je terug gaat winnen weegt dat op tegen de potentiële bijwerkingen? ...

Veel succes.
Zeker waardeer ik iedere input. Het antwoord kan ik namelijk kort over zijn, het haaruitval lijkt nog behoorlijk te vorderen. Het is allereerst stilstand wat ik nu probeer te verkrijgen al het overige is mooi meegenomen.
Mark 40 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2023, 20:29   #26
Ssg92
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2018
Berichten: 233
Geslacht:
Je kan altijd even je bloed laten prikken, kijken naar waarden als test, vrij test, shbg, oestradiol en dht. Als je met finasteride bijwerkingen hebt en die blijven aan na stoppen, kun je altijd effe checken waar t probleem ligt.
Ssg92 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.