Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 31 augustus 2023, 16:22   #1
RaulS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2015
Berichten: 77
Geslacht:
FUE 2000 grafts (NW IV) Dr. Eberson 23/8/23

Vorige week heb ik een FUE van 2000 grafts voor het middenstuk en de kruin ondergaan. Ik ben 50 en heb een verdunning met een NW 4 patroon. Deze is ontstaan na behandelingen voor de inhammen en voorkant. Inmiddels heb ik aardig wat een ervaring met HT’s. In 2010 de eerste FUE van 1544 grafts voor inhammen. In 2014 tweede FUE van 2134 grafts voor gehele voorkant. In 2016 en 2017 een kleine touche up van 400.

Ik heb medium dikte haarkwaliteit. En mijn haaruitval was altijd stabiel. Ik verloor/verlies bijna nooit haar in huis, badkamer en tijdens het wassen. Maar 3x in een stressvolle periode heb ik een enorme shedding gehad wat elke keer tot enorme haaruitval heeft geleid. En wat elke keer tot een nieuwe HT heeft geleid. Dus mijn haaruitval is eigenlijk niet stabiel.

Ik heb nooit (orale of topic) medicatie gebruikt omdat ik pas op mijn 37e de eerste HT onderging, de bovenkant en kruin nog dicht was en mijn haarsituatie stabiel was. Confrontrend om na scheren te zien hoeveel op de bovenkant is uitgevallen. Men zal zeggen: dit is het gevolg als er geen medicatie wordt gebruikt na een HT. Prima, maar het is mijn eigen bewuste keuze geweest. Als ik een glazen bol had gehad, had ik wellicht andere keuzes gemaakt. Ik overweeg om met Minoxidil te starten omdat dit mijn laatste donorhaar was en mijn haarsituatie een nieuwe schredding niet kan veroorloven. En om mijn bestaande haar te behouden. Ik was voor de HT gestart met dagelijkse massage met eigen olie (rozemarijn, bringaraj, castor en jojoba) en daar wil ik eerst weer mee beginnen. Ik heb een gezonde leefstijl (voeding, beweging en mind) maar ondanks dat is stress een trigger voor mijn haar.

De eerste twee HT’s zijn door Dr. Feriduni uitgevoerd. De resultaten hiervan waren zeer goed. Zie foto’s van HT 2014 in mijn fotoalbum. De laatste touch up in 2017 is bij Dr. Eberson. Ik heb in de jaren daarvoor ook met Harald Eberson gesproken. Waarbij hij eerlijke adviezen heeft gegeven. Het is een ervaren en kundig arts en een prettig persoon. Eberson Hair Clinic heeft een vast team die meer dan 20 jaar met elkaar samenwerkt. Het is een kleinschalige kliniek en daardoor persoonlijk en betrokken. De operatie is in een relaxte sfeer uitgevoerd, 9.30 uur gestart en 14.00 gereed. En vanwege de thuiswedstrijd binnen 10 minuten weer thuis. Ik zal de ontwikkelingen met foto’s de komende maanden in deze threat bijhouden.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg d6fbd882-1dd0-40b4-8596-6b22aa79c2e8.jpg‎ (58,8 KB, 496x gelezen)
Bestandstype: jpg 31fa94b2-edc0-471a-8b21-33c319bac20e.jpg‎ (55,5 KB, 516x gelezen)
Bestandstype: jpg e7c47f65-d372-422c-b3cd-abdf0934724c.JPG‎ (124,8 KB, 479x gelezen)
RaulS is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2023, 16:29   #2
RaulS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2015
Berichten: 77
Geslacht:
Dag 4

Op dag 4 was het donorgebied al bijna geheeld en het ontvangstgebied rustig. Vanaf de operatie geen enkele pijn of ongemakken gehad. Verdovingen beetje vervelend en op mijn rug slapen met nekkussen is even een uitdaging. In de stijfheid van mijn hoofdhuid begint ook langzaam weer rek in te komen
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_9434.jpg‎ (15,0 KB, 242x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_9423.jpg‎ (14,4 KB, 209x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_9433.jpg‎ (92,9 KB, 237x gelezen)
RaulS is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2023, 16:32   #3
RaulS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2015
Berichten: 77
Geslacht:
Dag 7

Na 1 week is het donorgebied geheeld en op het ontvangstgebied nog de laatste korstjes. Na 1 maand de volgende update.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_9465.jpg‎ (117,9 KB, 310x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_9467.jpg‎ (94,2 KB, 223x gelezen)
RaulS is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2023, 12:06   #4
Esm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Berichten: 98
Geslacht:
Ziet er goed uit! Ik zal je updates volgen aangezien ik ook interesse heb in Eberson kliniek. Veel succes met herstel maar het ziet er al goed uit vind ik!
Esm is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2023, 10:14   #5
RaulS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2015
Berichten: 77
Geslacht:
Dag 10

Herstelt voorspoedig
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_9480.jpg‎ (104,8 KB, 256x gelezen)
RaulS is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2023, 10:16   #6
RaulS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2015
Berichten: 77
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esm Bekijk bericht
Ziet er goed uit! Ik zal je updates volgen aangezien ik ook interesse heb in Eberson kliniek. Veel succes met herstel maar het ziet er al goed uit vind ik!
Esm, morgen heb ik na 2 weken controle bij de kliniek. Laat maar weten als ik je ergens mee kan helpen
RaulS is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2023, 12:57   #7
Esm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Berichten: 98
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RaulS Bekijk bericht
Esm, morgen heb ik na 2 weken controle bij de kliniek. Laat maar weten als ik je ergens mee kan helpen
Dankje Rauls,

Wellicht dat ik je een dezer dagen/weken even een privé berichtje stuur succes iig morgen!
Esm is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2023, 09:25   #8
RaulS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2015
Berichten: 77
Geslacht:
Maand 1

Maand 1 versus dag 1. De shedding van de getransplanteerde haren heeft plaatsgevonden. Zal misschien nog even doorgaan. Komende maanden wordt het afzien. Iemand tips om deze periode door te komen?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_9597.jpg‎ (115,4 KB, 297x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_9361.jpg‎ (52,4 KB, 252x gelezen)
RaulS is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2023, 16:25   #9
mickfoley
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2022
Berichten: 350
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RaulS Bekijk bericht
Maand 1 versus dag 1. De shedding van de getransplanteerde haren heeft plaatsgevonden. Zal misschien nog even doorgaan. Komende maanden wordt het afzien. Iemand tips om deze periode door te komen?
Waarom wordt komende maanden afzien?
mickfoley is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2023, 16:39   #10
RaulS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2015
Berichten: 77
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mickfoley Bekijk bericht
Waarom wordt komende maanden afzien?
De rest van mijn haar zal doorgroeien. Getransplanteerde gebied niet. En de komende paar maanden de bekende “ugly duckling’ fase.
RaulS is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2023, 03:50   #11
mickfoley
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2022
Berichten: 350
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RaulS Bekijk bericht
De rest van mijn haar zal doorgroeien. Getransplanteerde gebied niet. En de komende paar maanden de bekende “ugly duckling’ fase.
Maar voorheen had je toch ook geen haar op je getransplanteerd gebied? Bovendien is het van bovenaf, dusja. Ik weet niet hoe groot je bent, maar gewoon borst omhoog en hoofd omhoog, dan komt het goed.
mickfoley is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2023, 11:27   #12
Klapz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2013
Berichten: 378
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mickfoley Bekijk bericht
Maar voorheen had je toch ook geen haar op je getransplanteerd gebied? Bovendien is het van bovenaf, dusja. Ik weet niet hoe groot je bent, maar gewoon borst omhoog en hoofd omhoog, dan komt het goed.
Volgens mij ervaren veel mensen wel dat hun bestaande haar tijdelijk aan het shedden is na een transplantatie. Dat i.c.m. erg kort haar is het niet zo fraai vaak. Maar na een maand zou ik de zijkanten een beetje opscheren. Dat maakt alles uit.
Klapz is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2023, 18:58   #13
mickfoley
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2022
Berichten: 350
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klapz Bekijk bericht
Volgens mij ervaren veel mensen wel dat hun bestaande haar tijdelijk aan het shedden is na een transplantatie. Dat i.c.m. erg kort haar is het niet zo fraai vaak. Maar na een maand zou ik de zijkanten een beetje opscheren. Dat maakt alles uit.
Dat mag wel zo zijn, maar mij lijkt dat de jaren voor de transplantatie eerder afzien waren. Althans, dat was het voor mij.
mickfoley is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2023, 16:18   #14
RaulS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2015
Berichten: 77
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mickfoley Bekijk bericht
Maar voorheen had je toch ook geen haar op je getransplanteerd gebied? Bovendien is het van bovenaf, dusja. Ik weet niet hoe groot je bent, maar gewoon borst omhoog en hoofd omhoog, dan komt het goed.
Scherp Mick, mijn haar was langer zodat ik het kon stylen. Ik ben 1.80. Sowieso kop op en borst vooruit. Kijk toch ook vooruit na de komende maanden. Ben heel benieuwd hoe het er uit gaat zien.
RaulS is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2023, 16:19   #15
RaulS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2015
Berichten: 77
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klapz Bekijk bericht
Volgens mij ervaren veel mensen wel dat hun bestaande haar tijdelijk aan het shedden is na een transplantatie. Dat i.c.m. erg kort haar is het niet zo fraai vaak. Maar na een maand zou ik de zijkanten een beetje opscheren. Dat maakt alles uit.
Klapz, dank voor het meedenken. Vorige keer (toen had ik nog wel meer haar) heb ik het in een keer laten groeien. Ik zal het nu waarschijnlijk aan de zijkanten kort houden. Naast haaruitval ook grijs geworden. De zijkanten zijn helemaal grijs dus dat ziet er (met het contrast boven) al kort uit.
RaulS is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.