Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 april 2005, 19:11   #16
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Wat ik zeg is dat punt twee altijd werd genoemd als een van de belangrijkste argumenten VOOR de immuuntheorie, maar dat blijkt dus niet te kloppen.
die klopt niet idd, omdat keto via AR-blokkering blijkt te werken.

Globale toediening van immunosopressors veroorzaakt 'verschrikkelijke' haargroei, dat is veruit de sterkste aanwijzing. AGA heeft vele schakels die we gelukkig op ook vanuit vele hoeken kunnen aanpakken.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2005, 19:12   #17
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Pizzacat, hoe kom je bij "vele" schakels? Tot nu toe kenden we er hier nog maar twee. En waarom zou het immuunsysteem een rol spelen? Waarom kan DHT niet alleen verantwoordelijk zijn voor haaruitval?

(Trouwens, Pizzacat, je hebt nog niet gereageerd op mijn kerkbetoog .)
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2005, 19:17   #18
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pizzacat
die klopt niet idd, omdat keto via AR-blokkering blijkt te werken.

Globale toediening van immunosopressors veroorzaakt 'verschrikkelijke' haargroei, dat is veruit de sterkste aanwijzing. AGA heeft vele schakels die we gelukkig op ook vanuit vele hoeken kunnen aanpakken.
Nee PC, dat is dus geen sterke aanwijzing. Ten eerste zorgen niet ALLE immunosuppressors voor haargroei. Ten tweede leidt de immunosuppressor cyclosporine eerder tot hirsutisme (over het hele lichaam toegenomen haargroei) dan tot herstellen van AGA. Dus: cyclosporine is te vergelijken met minoxidil in mijn ogen. Het heeft een extreme werking op haargroei door de anagene fase te verlengen, maar niet door onderliggende oorzaken (hormonen etc.) aan te pakken.

Verder zei ik net:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Er waren altijd een aantal bewijzen voor de immuntheorie:
  1. De cellen vertonen immuunschade, ze komen overeen met de cellen van afgestoten organen.
Ik heb nu eens even flink gezocht en kwam alleen dit onderzoekje tegen dat pleit voor de immuuntheorie:

Characterization of inflammatory infiltrates in male pattern alopecia: implications for pathogenesis.

Ik heb al eens eerder gelezen (ik meen in het keto-artikel van perez) dat dit het belangrijkste artikel is waar iedereen de immuuntheorie op baseert. Dit onderzoek stelt dat door AGA-aangetaste haarzakjescellen overeenkomsten vertonen met verworpen donororganen.

MAARRRRRR het onderzoek is gedaan op.... VIER personen! Veel te weinig dus om een conclusie uit te trekken.

Het is hoog dringend tijd voor meer bewijzen voor de immuuntheorie! Op dit moment acht ik alledrie de argumenten niet afdoende steekhoudend, en daarmee mag wat mij betreft de hele immuun/inflammationtheorie de prullenbak in.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2005, 14:04   #19
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Ik heb nu eens even flink gezocht en kwam alleen dit onderzoekje tegen dat pleit voor de immuuntheorie:

Characterization of inflammatory infiltrates in male pattern alopecia: implications for pathogenesis.

Ik heb al eens eerder gelezen (ik meen in het keto-artikel van perez) dat dit het belangrijkste artikel is waar iedereen de immuuntheorie op baseert. Dit onderzoek stelt dat door AGA-aangetaste haarzakjescellen overeenkomsten vertonen met verworpen donororganen.

MAARRRRRR het onderzoek is gedaan op.... VIER personen! Veel te weinig dus om een conclusie uit te trekken.
Aaaaahhhhh wat is er lekkerder dan jezelf quoten...

Ik heb PubMed verder uitgekamd en ben niet op meer onderzoeken gestuit die erop wijzen dat door AGA aangetaste haarcellen immuunschade vertonen...
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
meiden met Alopecia Androgenetica anoniem20 Haarproblemen bij vrouwen 24 12 januari 2010 19:35
Neoral (ciclosporine) tegen alopecia areata monique34 AA - Behandelingen 34 19 maart 2007 21:38
Alopecia Androgenetica anoniempje AGA - Algemeen 0 10 juli 2004 16:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.