Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 juli 2009, 20:52   #1
Natalia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juli 2009
Berichten: 12
Exclamation Even voorstellen

Ik ben Natalia, ben 22 jaar oud en heb haartjes in mijn gezicht, te weten op mijn kaaklijn, mijn kin en bovenlip. Woensdag ben ik voor het eerst behandeld en was ik reuze zenuwwachtig en gespannen.

Toen ik er eenmaal was kreeg ik het benauwd maar gelukkig kreeg ik koud water uit de koeler (waarover straks meer) ik kreeg een een intake formulier wat ik heb ingevuld en moest een uitleg lezen. Toen nog een glas water en werd ik naar de stoel geleid zo een stoel die eerst rechtopstaat maar dan electrisch kanteld. Eerst kreeg ik zittend op de stoel nog een filmpje te zien hoe een haarwortel dood gaat

Nadat ik bekeken was en ze mijn haartjes hadden gezien, ze zijn dun en zwart. Andere mensen vinden het wel mee vallen maar ik vind dat echt niet!!! Werd de stoel naar beneden gedaan electrisch net als bij de tandarts. Ik werd geschoren met een nieuw big mesje zonder gel, ging best deed geen pijn en het was de eerste keer dat ik geschoren werd.

Toen kreeg ik een groene bril op, een soort raar model zonne bril en degene die mij behandelde had een soort space bril op blauw van kleur. In iedergeval kreeg ik een stuk glas met gel tegen mijn gezicht en volgde er een flits omdat ik zo gespannen was shakte ik helemaal. Het bleek niet nodig te zijn want mij werd uitgelegd dat ik niets kon voelen omdat ze nog heel laag zaten. In iedergeval nog een keer gedaan en het was waar ik voelde allen de kou van de gel. Toen is de kracht opgevoerd totdat ik een klein prikje voelde. Toen moest ik weer naar het toilet omdat ik teveel koud water had gedronken.

Terug op de stoel was ik na 60 flitsen klaar en viel het eigenlijk wel mee. Ik ben toen in de spiegel gaan kijken en zag wat rode vlekjes. Terug in de stoel werd ik behandeld met een creme die moet helpen het gebeuren goed te laten verlopen. Ik heb ook zo een potje voor thuis gekocht en smeer dat nu in de ochtend en in de avond. Overdag loop ik met factor 30 en probeer niet in de zon te komen zeker zo een dag of 10. Tot nu toe gaat alles goed.
Natalia is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2009, 18:43   #2
carollsummer
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juli 2008
Berichten: 76
ervaring

Fijn voor je dat je de stap heb durven nemen! En nog wel in de zomer misschien dat laservrouw hier wat over kan schrijven want ik heb altijd gehoord dat je moet oppassen of misschien weet iemand anders hier meer van en valt het reuze mee
carollsummer is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2009, 22:53   #3
hopeful
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juli 2007
Berichten: 18
Hoi Natalia, een lange weg begint met een klein stapje.
Ik heb hetzelfde probleem, met gezichtshaar.

Ik ben ook pas begonnen met laseren. Het viel ook reuze mee, maar ik voelde wel een beetje pijn, alsof de haartjes ge-epileerd werden.

Ik heb gisteren een paar haartjes weggehaald met een klein scheermesje. Het valt echt reuze mee allemaal.

Ze zeiden dat ik over 4 weken weer terug mag komen voor de tweede behandeling. Daarna ga ik minstens 6 weken wachten.

Heb jij een gezichtscreme gekocht met spf 30, of is het voor het hele lichaam?

Overdag gebruik ik spf 50, met extra uv bescherming, voor de zekerheid.

Ik hoop dat je goede resultaten zult boeken! Ik wens je veel geduld en succes!
hopeful is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2009, 20:00   #4
Natalia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juli 2009
Berichten: 12
De eerste tijd heb ik spf factor dertig gebruikt en daarna ben ik gewoon naar mijn 15 gegaan ik heb de dertig 4 dagen gebruikt we zijn nu een tijdje onderweg en ik heb niets van nadelige gevolgen gemerkt maar ik denk dat het standaard gelul is dat je niet in de zon mag. Als je normaal doet gaat het waarschijnlijk in 99.99 procent van de gevallen goed. Je mag geen asperientje met alcohol combineren, nou ook dat gaat meestal goed. Al dat benauwde gedoe is nergens voor nodig.
Natalia is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
amsterdam, ipl, pijn


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Toch even voorstellen Mirror TTM - Algemeen 7 4 maart 2007 15:39
Even Voorstellen.... Kas.. kas Haarproblemen bij vrouwen 3 4 juli 2005 18:26
Nieuw lid TTM wil zich voorstellen Desiree2 TTM - Algemeen 6 27 september 2004 15:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.