Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Van alles en nog wat...

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 4 januari 2006, 13:59   #181
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Grappig: De James Randi Educational Foundation looft een beloning uit van 1 miljoen dollar voor diegene die kan aantonen dat hij/zij over paranormale of bovennatuurlijke krachten beschikt.

Verrassing: niemand heeft ooit 't miljoen gewonnen.


http://www.randi.org/research/index.html
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2006, 19:15   #182
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Ik vind dat die prijs naar het medium Google moet gaan. Daaraan heeft immers al menig medium zijn paranormale gaven te danken.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2006, 19:26   #183
omerta62
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 oktober 2005
Berichten: 76
Helemaal mee eens...!
omerta62 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2006, 19:37   #184
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Pa van den Broeke: goed in geld tellen

By the way mensen, wat ik (als non-believer) dus heel erg vind, is het geld dat hier allemaal uit wordt geslagen. Die RvdB wordt gewoon stinkend rijk met wat Googlen. Walgelijk! Zo staat zijn boek al weken op 1 in de Bol.com top 10. En wat blijkt nu? Op het forum van fok.nl hebben ze uitgevonden dat niet Robbert dit boek heeft geschreven, maar zijn vader (directeur Rabobank Loon op Zand)!! Ondanks het feit dat Robbert op de kaft als schrijver wordt genoemd.

Dit zei vader Van den Broeke onlangs over de sceptici:
Citaat:
"Ik heb er last van, ik baal ervan. Alsof mijn zoon liegt. Jaren geleden zou ik, een nuchter man, ook mijn twijfels hebben gehad. Maar ons gezin maakt zulke onaardse dingen mee, dat ik er niet meer omheen kan. Je denkt toch niet dat ik mijn carrière op het spel zou zetten door rare dingen te verzinnen? Ik ben bezig een boek te schrijven over Robbert. Dit heeft een grote impact op mijn leven. Ik ben ingrijpend veranderd, ik vaar meer op mijn gevoel en sta open voor spiritualiteit."
Overigens is op Fok.nl de RvdB-discussie echt in alle hevigheid losgebarsten, ze zijn daar inmiddels met deel 16 bezig van de discussiethread . Ook daar inspireert Robbert tot het gebruik van Photoshop, er kan intussen al een hele galerie met 'RvdB-art' worden geopend .

De discussie daar is trouwens wel een beetje eentonig. De 'non-believers' zeggen telkens: RvdB is door de mand gevallen door zijn genverbranderblunder en de verdachte nonnenfoto. De 'believers' zeggen telkens: de skeptici zijn diep in hun hart bang voor paranormale verschijnselen en hebben daarom een heksenjacht geopend op de arme Robbert.

*zucht*
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 4 januari 2006 om 19:43
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2006, 20:17   #185
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Op Fok is zojuist een andere shocking ontdekking gedaan: de officiële website van Robbert van den Broeke is gemaakt door de man van Irene Moors.

De website van de man van Irene Moors: http://home.tiscali.nl/barrykroon/page1/page1.html

Een deel van de website van RvdB, waar normaal geen toegang toe is:
http://www.robbertvandenbroeke.nl/page3/page3.html

Dit zaakje stinkt... De pa van RvdB die zijn boek geschreven blijkt te hebben... de man van Moors die de website maakt... Google die RvdB van info voorziet... Doet Robbert überhaupt nog zelf iets??

Trouwens: detailbeelden van het fototoestel van RvdB ten tijde van de Non-foto's lijken volgens sommigen uit de wijzen dat de foto's inderdaad eerder zijn gemaakt!
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 23 januari 2006 om 16:32
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2006, 20:49   #186
omerta62
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 oktober 2005
Berichten: 76
Whahahahahahahahahaha....!!!!!!!
Wat een giller...ik ben op fok.nl geweest..hihihi..wat een farce!
Als dit waar is dan kan Irene Moors met haar engelengezichtje ook wel ijs gaan verkopen...tjezus man.
Dan heb je toch lef jongens!

Ik zag tevens dat het domein WWW.genverbrander.nl te koop is!
De opbrengst gaat naar de vogelbescherming.

Ze kunnen die opbrengst beter aan die boer geven die naast rvdb zijn ouderlijk huis woont,als compensatie voor het feit dat robbert iedere nacht samen met zijn vader met behulp van een plank en touw de nodige graancirkels in zijn korenveld staan te trappen!

O,o,o....ik ga mijzelf even verschonen....Ik heb er de kraaaaacht niet meer voor!

Laatst gewijzigd door omerta62; 4 januari 2006 om 20:56
omerta62 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2006, 22:53   #187
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Hahahahaha !!!! Die Irene Moors, ze oogt zo lief en onschuldig, maar zo zie je waarschijnlijk ook in dit geval maar weer: eerste indruk heb je niets aan.

Trouwens, ik zit nog steeds te wachten op een reactie van Grover.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2006, 11:02   #188
Hellen
Webwitch
 
Geregistreerd: 14 september 2004
Berichten: 158
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Hoi Hellen,
Wat leuk dat je weer eens post! Gezellig.

Ik weet niet over wie je het hier hebt, maar ik scheer niemand over 1 kam. Ik vind het heel goed als er mensen zijn die andere mensen helpen, zolang dat op een integere manier gebeurt. Ik vind de vergelijking met heksenjacht wederom misplaatst.
Dit was meer en opmerking in algehele zin. Mocht je denken dat ik daar specifiek jou mee bedoelde dan is een excuus mijnerzijds zeker op zijn plaats. Bij deze!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Een aantal goede vrienden van mij zijn erg veel bezig in het spirituele en paranormale gebied, en zij hebben ook echt goede intenties. Nog steeds geloof ik niet wat ze doen, maar dat maakt me niets uit zolang ze er andere mensen mee kunnen helpen en ze geen torenhoge tarieven vragen (zoals RvdB en Char wel doen).
Je hebt een punt. Ikzelf ben bijvoorbeeld Reiki-master maar ik reken voor de inwijdingen en hulp die ik biedt helemaal niks. Gewoonweg omdat ik het niet kies vindt om daar geld voor te rekenen. mocht ik ooit een praktijk opzetten ( mijn droom is een praktijk waarbinnen de holistische benadering van mensen op de voorgrond staat) zou ik ook nooit torenhoge tarieven rekenen. En hoewel ik Char nog altijd mateloos interessant vind, was ik diep teleurgesteld te lezen dat een bezoekje aan haar kennelijk alleen is weggelegd voor de elite onder ons.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Ja dat is zeker waar, en daar kaart je een goed punt aan. Achteraf is er altijd wel kritiek te vinden op alles, als je maar goed zoekt. Maar de genverbrander-blunder van RvdB is in mijn ogen niet een klein, moeilijk te vinden detail. Het is een fout van jewelste en het haalt zijn geloofwaardigheid toch ernstig omlaag. Of kijk jij daar anders tegenaan?
Wat het hele genverbrander verhaal betreft: dat is zeker een discutabel iets. Wat ik alleen ook wilde zeggen is, dat één misstap nog niet betekend dat 'ie alles bij elkaar google-t. Overigens: naast mijn tarotkaarten, pendel en kristallen bol is Google toch ook wel één van mijn meest favoriete "waarzegmiddelen " *proest*

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Ik heb van mijn leven nog nooit dingen meegemaakt die niet rationeel zijn te verklaren. Dus dan valt er ook niks paranormaals te accepteren. Ik vind het prima als er mensen zijn die wel in het paranormale geloven, die neem ik zeker serieus. Maar ik hoop wel dat ik óók serieus genomen wordt als ik zeg dat ik daar niet in geloof, zonder dat ik word neergezet als een persoon die het paranormale moeilijk kan accepteren.
Dat is zo. Ik kan jouw mening hierover dan ok zeker wel respecteren, hoor. Mijn eigen wederhelft is ook wars van alle dingen waarmee ik me bezighoud en tóch leven wij in een meer dan vreedzame co-existentie, zeg maar. Dus waarom zouden wij het niet kunnen vinden Probleem is soms, dat mensen die wél geloven in zaken waar anderen hooguit om moeten lachen, worden afgeschilderd als mensen die niet helemaal 100% zijn of op zijn minst psychisch in de problemen zitten. Nou..als ik met dergelijke beweringen te maken krijg, word ik lichtelijk niet goed. Dergelijke beweringen omtrent de geestelijke gezondheid van "gelovers' heb ik hier niet aangetroffen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Haha Ik denk dat haarmannetje het niet heeft over jouw natuurgeloof, maar meer doelt op de klassieke sprookjesheksen met vliegende bezemstelen en toverdrankjes. Die bestaan niet, daar zijn we het toch wel over eens.
Haha...da's ook zo. Hoewel ik je verhalen kan vertellen over bezems en vliegzalf die zeker iets met vliegen te maken hebben. Alleen da's meer iets voor een 18plus hoek, zeg maar

Hoe dan ook: het blijft altijd leuk om verschillende meningen langs elkaar te leggen. Het geeft een gezellige en soms pittige interactie en dat kan nooit kwaad.

Fijne dag nog!
__________________
Allways look on the bright side of life.....


Diagnose december 2004.
Wat gooi ik sinds die dag in de strijd ?
Diane 35
Rooscure
Toppik

plus dagelijks:
* 1 kilo moed
* 1 flinke dosis relativeringsvermogen
* 3 koppen positiviteit
* een flinke korrel zout
* minstens eenmaal lachen om jezelf
* soms wat tranen

Goed door elkaar roeren en innemen. Het smaakt vaak zoet en soms wat bitter, maar de werkzaamheid is bewezen!

Laatst gewijzigd door Hellen; 5 januari 2006 om 11:06
Hellen is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2006, 12:23   #189
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Nou nou nou, we worden maar verwend! Geweldig dit

Er is op Skepsis.nl weer een stukje over onze grote vriend de ziener geplaatst. Dit keer gaat het over zn non-foto's:klik

De Telegraaf heeft het artikel over zelf spookfoto's maken wat opgeleukt met beeldmateriaal: klik
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2006, 12:30   #190
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Hahahahaha !!!! Die Irene Moors, ze oogt zo lief en onschuldig, maar zo zie je waarschijnlijk ook in dit geval maar weer: eerste indruk heb je niets aan.

Trouwens, ik zit nog steeds te wachten op een reactie van Grover.
Hmm, het zou me niets verbazen als Moors gewoon veel te naief is.

Er staat in deze thread ook ergens een snapshot van RvdB, die een net gemaakte foto laat zien aan de cameraman. Op de achtergrond Irene met de hand voor de mond van verbazing....

Ze is lief, leuk, aardig... Maar ook wat simpel.
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2006, 15:48   #191
omerta62
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 oktober 2005
Berichten: 76
tja...wie de bal kaatst!!! ( onderstaand komt van fok.nl)

Op donderdag 5 januari 2006 14:54 schreef hakkersszz het volgende:

[..]

Puur uit nieuwschierigheid, hoe heb jij het gedaan?
Gewone foto + Photoshop?

Trouwens,
Ik heb net contact gehad met RTL4 (4 in het land) en ze gooien het onderwerp in de groep!
Dus grote kans dat het vanavond in het nieuws komt!!

Kan iemand hier ook even contact opnemen met RTL boulevard???
Want dit verdient echt grote media aandacht!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg WieVanDeDrie.jpg‎ (118,5 KB, 36x gelezen)

Laatst gewijzigd door omerta62; 5 januari 2006 om 16:01
omerta62 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2006, 13:35   #192
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie
Ik weet niet of een van jullie ooit de serie programma's heeft gezien met een Engelse 'gedachtenlezer'? Darren.... nog wat.

Fantastisch, die man! Hij kondigde zijn trucs bij voorbaat aan, dus bedrog was het niet. Begon gesprekken met mensen op straat, en wist ze van alles over zichzelf te vertellen. Terwijl hij ze voor het eerst zag. Iedereen stomverbaasd, natuurlijk. Daarna legde hij heel duidelijk uit hóe hij dat deed.
Veel mensen dachten bij het zien van Darren (verdorie, waarom weet ik die naam nou niet meer?), dat hij beschikte over bovennatuurlijke gaven en helderziend was. Niets was minder waar.

Ik zal eens nazoeken wie ik bedoel. Het programma heeft een Gouden Roos gekregen in Montreux.

Wat soms 'bovennatuurlijk' lijkt te zijn, hoeft dat niet te zijn.

Wat ik, als Robbert van de Broeke de boel flest en daar lijkt toch wel het op, zeer verwerpelijk vind is dat hij mensen met een heel diep verdriet na het verlies van een dierbare iets op de mouw speldt om er zelf beter van te worden.
He Georgie,
Ben toch wel benieuwd hoe die persoon heet. Lijkt me leuk daar eens wat meer over te lezen.
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2006, 13:40   #193
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Het is Derren Brown, zie ook de filmpjes op deze site:
http://www.channel4.com/entertainmen...control/video/

Via Limewire en andere P2P-programma's zijn een hoop van z'n shows te vinden. Zeer de moeite waard, dit is echt een genie.

En sja, over Robbert van den Broeke... Inderdaad is het doek nu definitief voor hem gevallen. Veel mensen zijn nu kwaad op hem, maar ik kan het alleen maar zielig vinden. Ik denk dat hij gewoon ernstig ziek is, en dat een paar geldbeluste of naïeve mensen met hem aan de haal zijn gegaan. Ik zou graag zien dat hij goede psychische hulp krijgt zodat hij leert dat hij ook een goed en interessant persoon kan zijn zonder paranormale gaven te faken... Ik hoop alleen maar dat het goed met hem af zal lopen.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2006, 15:42   #194
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Het is Derren Brown, zie ook de filmpjes op deze site:
http://www.channel4.com/entertainmen...control/video/

Via Limewire en andere P2P-programma's zijn een hoop van z'n shows te vinden. Zeer de moeite waard, dit is echt een genie.
Bedankt, Tiuri! Hij is echt heel, heel goed. Ik heb, zelfs met uitleg, met de ogen zitten knipperen en de oren zitten wapperen om wat die man voor elkaar kreeg. Een van de allerbeste uitzendingen was die waarin hij een aantal reclamemakers had gevraagd een affiche te tekenen voor een campagne. Ze wisten pas waarop die betrekking had toen ze op het kantoor kwamen, na opgehaald te zijn met een taxi. Tot ieders verbazing had Derren al een affiche getekend (lag omgekeerd op tafel toen ze binnenkwamen), dat hij presenteerde toen zij hun eigen affiche af hadden. Vrijwel exact hetzelfde. Verbijsternig alom!

Hij bleek langs de route die de taxi reed, allemaal voorwerpen en afbeeldingen 'geplant' te hebben. Bij stoplichten, op opvallende punten e.d.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2006, 16:17   #195
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
He Tiuri, bedankt. Ben benieuwd.

Tja en meneer vd Broeke... Wat mij gewoonweg laaiend maakt, is dat er gespeeld wordt met mensen die in een kwetsbare positie verkeren. Het is bedriegen van het ergste soort.... Of er veel mensen boos op 'm zijn, weet ik niet. Er zijn er altijd bij die achter zo'n figuur aan blijven lopen.

Vond dat Irene Moors trouwens in haar verklaring al aardig dr handen ervan af aan het trekken was...

En over zielig... Dat klopt. Het is een soort van Tara Singh Varma verhaal aan het worden. Sneu, dus.
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.