Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Overige behandelingen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 4 maart 2008, 23:18   #31
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Heb hem toch nog aan de praat gekregen..!

Mijn eerste indruk:
Het is heel erg wennen na de Hairmax! Had al vier jaar mijn vaste patroon van laseren, gebaseerd op een lijnvormige laserstraal, en nu zit ik met een minder handige cirkelvorm. Maar het meest wennen is dat de Aculas geen tanden heeft. Ik heb nu voortdurend het gevoel dat mijn haar in de weg zit. Ik weet ook niet goed of het nu de bedoeling is dat ik de laser tegen mijn hoofdhuid druk (op mijn haar dus), of dat ik net als bij de Hairmax een paar centimeter afstand laat (en dan eventueel met een kam mijn haar wat uit de weg haal). Wat afstand houden is heel vermoeiend voor mijn arm, omdat er nu geen tanden zijn waarop je de laser wat kan laten rusten.

Wat de bedekking betreft: op de Aculas website staat dat die 22 cm2 zou zijn, maar dit kan niet kloppen: je hebt geen volle cirkel van licht, het zijn vijf punten aan de buitenkant van de cirkel. Hoe dichter je de laser tegen je hoofd houdt, hoe kleiner die punten zijn. Als je een paar cm afstand houdt is de bedekking onmiddellijk veel groter. Dit is een groot verschil met de Hairmax. Met de Lasercomb kon ik lichtpuntjes projecteren op de gevel aan de overkant van de straat, met de Aculas merk je dat het laserlicht snel verspreid wordt: als ik ermee op mijn badkamermuur schijn merk ik dat het licht dat de muur bereikt heel diffuus en veel zwakker is.
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2008, 23:47   #32
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Gelukkig dat je 'm aan de praat hebt gekregen, Cloud.

Interessante info die je hierboven hebt gepost. Zoals je het beschrijft zijn dat wel een beetje de problemen die ik verwachtte toen ik eerder overwoog een aculas te kopen. Nu wil ik het toch echt proberen. Het feit dat de laser snel difuus wordt, heeft volgens die lui van Aculas te maken met het ontbreken van een lens. Dat zou juist goed zijn... Het leek mij nogal omslachtig omdat je zo moeilijk de sterkte kunt bepalen bij gebruik (verschilt idd door de afstand tot het punt waar je op schijnt). Zit er geen gebruiksaanwijzing bij die uitlegt hoe of wat?

Die van mij is idd een 2e hands. Na jouw post heb ik op HLH en Regrowth allemaal oude posts zitten lezen over laser en kwam ook een tegen van een jongen die ‘m al na maand of wat wilde verkopen. Hij bleek ‘m nog te hebben en ik heb ‘m van hem overgenomen. Jammer alleen dat ik al heb betaald en maar geen bevestiging ontvang over de verzending….
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2008, 07:55   #33
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001 Bekijk bericht
Gelukkig dat je 'm aan de praat hebt gekregen, Cloud.

Interessante info die je hierboven hebt gepost. Zoals je het beschrijft zijn dat wel een beetje de problemen die ik verwachtte toen ik eerder overwoog een aculas te kopen. Nu wil ik het toch echt proberen. Het feit dat de laser snel difuus wordt, heeft volgens die lui van Aculas te maken met het ontbreken van een lens. Dat zou juist goed zijn...
Zorgt een lens dan voor het feit dat laserlicht zo'n mooie straal blijft? Ik had juist altijd begrepen (Natuurkunde 2de klas ) dat die rechte straal inherent is aan laserlicht. Zijn hier niet wat natuurkundig aangelegde mensen die daar meer van weten?

Het lijkt me ondoenlijk om de laser zelf een bepaalde afstand te laten houden tot de hoofdhuid Cloud. Ik weet niet of het houden van een bepaalde afstand noodzakelijk is. Je kunt de laser ook gewoon op je hoofdhuid houden, je hebt dan wel een kleiner laseroppervlak dus dan moet je wat langer laseren.

Citaat:
Het leek mij nogal omslachtig omdat je zo moeilijk de sterkte kunt bepalen bij gebruik (verschilt idd door de afstand tot het punt waar je op schijnt). Zit er geen gebruiksaanwijzing bij die uitlegt hoe of wat?
Ben ik ook benieuwd naar, wat zegt de gebruiksaanwijzing? En ken je geen andere gebruikers via het internet? Hoe doen die het?
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2008, 10:07   #34
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Gisteren nog naar Konftec gemaild, en vanmorgen al antwoord (hun klantendienst is zeer OK!):
Citaat:
Hi Katrien,

Thank you for your purchasing the Aculas-HB-850B655 and we are pleased to know it finally arrive it belongs.

Please note the followings:

1. Treat with your most comfortable way. To touch the scalp seems to be the best way for most users. To leave a distance or not will not influence the laser dosage.
2. You should treat keep it still for minutes to have sufficient laser dosage.
We can not calculate the necessary dosage for every customer with different condition. You must calculate the dosage and time by yourself.
1) Bald area: 3 J/cm2 (4.4 minutes)
2) Risky area (shedding): 1.5 J/cm2 (2.2 minutes)
3) Normal area: 0.5 J/cm2 (about 0.7 minutes)

3. Three treatments per week is suitable and done by most users. Some of our customers tried to treat every day with better effectiveness as they said. But we did not have enough people to prove it.

4. Keep it still for minutes to have sufficient laser dosage.
De zin in bold vind ik toch maar vreemd. Je merkt zeer duidelijk dat de kracht van de laser afneemt met de afstand (als je op de muur schijnt). Maar bon, ik denk dat ik hem tegen de hoofdhuid zal houden (de punten zijn groter dan die van de Hairmax), en ik moet me losmaken van het idee (fixe) dat het haar in de weg zit en dat dat " verkeerd" is. Tenslotte hebben salonlasers ook geen tanden, dus het licht zal wel door je haar heen de hoofdhuid bereiken.

Ik heb gisteren 30 minuten gelaserd, en ook mijn gezicht en hals erbij gedaan.
Volgens de bijsluiter werkt het ding voor heel veel aandoeningen, eczeem, rimpels, .. ook bv voor erectiestoornissen
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2008, 10:11   #35
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001 Bekijk bericht
Die van mij is idd een 2e hands. Na jouw post heb ik op HLH en Regrowth allemaal oude posts zitten lezen over laser en kwam ook een tegen van een jongen die ‘m al na maand of wat wilde verkopen. Hij bleek ‘m nog te hebben en ik heb ‘m van hem overgenomen. Jammer alleen dat ik al heb betaald en maar geen bevestiging ontvang over de verzending….
Hoe lang geleden heb je hem betaald? Is het een gekende poster op HLH of Regrowth? Ik hoop dat het allemaal snel in orde komt!
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2008, 16:09   #36
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri Bekijk bericht
Zorgt een lens dan voor het feit dat laserlicht zo'n mooie straal blijft? Ik had juist altijd begrepen (Natuurkunde 2de klas ) dat die rechte straal inherent is aan laserlicht. Zijn hier niet wat natuurkundig aangelegde mensen die daar meer van weten?

Het lijkt me ondoenlijk om de laser zelf een bepaalde afstand te laten houden tot de hoofdhuid Cloud. Ik weet niet of het houden van een bepaalde afstand noodzakelijk is. Je kunt de laser ook gewoon op je hoofdhuid houden, je hebt dan wel een kleiner laseroppervlak dus dan moet je wat langer laseren.

Ben ik ook benieuwd naar, wat zegt de gebruiksaanwijzing? En ken je geen andere gebruikers via het internet? Hoe doen die het?
Voor zover ik het heb begrepen zit er op de laser een soort lens die ervoor zorgt dat de laser zich niet verspreidt maar op één punt terecht komt. Als je de lens weghaalt, wordt de straal breder naarmate je 'm verder van het te bestralen opppervlak houdt. Members op Regrowth discussieerden daarover toen ze een lc aan 't bouwen waren. De mensen achter Aculas stellen dat andere laser apparaten niet beschikken over "laser dispersion technology" (zo noemen ze dat dus) en dat zou een slechtere dekking geven. In de praktijk komt het er dus op neer dat ze alleen die lens maar hebben weggehaald...

Vraag me net als jij wel een beetje af wat hier nou allemaal van klopt....
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2008, 16:17   #37
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cloud Bekijk bericht
De zin in bold vind ik toch maar vreemd. Je merkt zeer duidelijk dat de kracht van de laser afneemt met de afstand (als je op de muur schijnt). Maar bon, ik denk dat ik hem tegen de hoofdhuid zal houden (de punten zijn groter dan die van de Hairmax), en ik moet me losmaken van het idee (fixe) dat het haar in de weg zit en dat dat " verkeerd" is. Tenslotte hebben salonlasers ook geen tanden, dus het licht zal wel door je haar heen de hoofdhuid bereiken.

Ik heb gisteren 30 minuten gelaserd, en ook mijn gezicht en hals erbij gedaan.
Volgens de bijsluiter werkt het ding voor heel veel aandoeningen, eczeem, rimpels, .. ook bv voor erectiestoornissen
Dat van die afstand klinkt raar, maar ook dat heb ik al eens eerder gelezen. Het punt met dit onderwerp is dat er verschillende verhalen circuleren en ik niet meer weet wat nu de juiste versie is. Er zijn idd mensen die beweren dat het oppervlak en afstand niet uitmaken, omdat je altijd dezelfde sterkte behoudt. Klinkt raar want dan zou je de laser net zo ver van je hoofd kunnen houden totdat je de gehele scalp dekt... Lekker snel klaar, zou je zeggen.

Cloud, als je de laser een centimeter of twee van je hoofd houdt, hoe groot is dan ongeveer het oppervlak wat je bestraalt? Ben wel benieuwd want dat geeft een kleine indicatie van hoe lang ik met laserren bezig zou zijn...


Btw, weet je ook toevallig hoe ze aan de genoemde dosages komen? Heb ze vaker gezien (die van 1,5 J wordt op hlh en regrowth ook aangehouden) en ik heb er op hun websites nooit een bron/ verklaring van gevonden.
__________________
AmazingLaserBrush

Laatst gewijzigd door Vince001; 5 maart 2008 om 16:30
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2008, 16:21   #38
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cloud Bekijk bericht
Hoe lang geleden heb je hem betaald? Is het een gekende poster op HLH of Regrowth? Ik hoop dat het allemaal snel in orde komt!
Thnx! Hoop 't ook. Het is wel een jongen die vaak op hlh komt en ik hoop dat ik me geen zorgen hoef te maken. Hij had me alleen op zaterdag een bevestiging beloofd die heeft 'ie dus nog niet gestuurd... eh, en hij reageert niet via de pm... Ik ga er nog even van uit dat het een misverstandje is...
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2008, 20:45   #39
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Is het misschien een idee om er zelf een kam aan te maken met secondelijm.
Of zou dat teveel gedoe zijn?
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2008, 20:54   #40
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri Bekijk bericht
Zorgt een lens dan voor het feit dat laserlicht zo'n mooie straal blijft? Ik had juist altijd begrepen (Natuurkunde 2de klas ) dat die rechte straal inherent is aan laserlicht. Zijn hier niet wat natuurkundig aangelegde mensen die daar meer van weten?
Ja, een lens zorgt daar inderdaad voor, en een laser met zo'n lens (zoals de Hairmax) heet een gecollimeerde laser.

Citaat:
If a collimating lens or lens system is placed in front of the diode, the light’s parallelity can be increased. This is called collimation. A collimated beam is quite parallel and with such a beam, we can irradiate from a distance and still achieve high power density over a small area.
(...) The beam from a laser pointer is hence collimated this way. Parallel beams are only advantageous when treating from a distance, since the light is kept closely together and hits a small surface. This means we can irradiate from a distance and still achieve a high power density on a small area. If there is no collimation, this can be compensated for by holding the probe closer to the tissue. When light, parallel or not, hits the tissue, it immediately spreads unrestrainedly. Light is spread downwards into the tissue (…), so for treatment involving tissue contact, the parallelity of the beam is of no significance.
(Lars Hode in mijn "rode boekje" The Laser Therapy Handbook )

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Het lijkt me ondoenlijk om de laser zelf een bepaalde afstand te laten houden tot de hoofdhuid Cloud. Ik weet niet of het houden van een bepaalde afstand noodzakelijk is. Je kunt de laser ook gewoon op je hoofdhuid houden, je hebt dan wel een kleiner laseroppervlak dus dan moet je wat langer laseren.
Ja, ik probeer de laser nu toch op mijn hoofdhuid, of maximum een halve centimeter ervandaan te houden. De behandeltijd blijft in feite gelijk, of je de laser nu tegen de hoofdhuid houdt of verder ervandaan. Met meer afstand bestrijk je een groter gebied, maar moet je ook een langere tijd bestralen voor een bepaalde dosis, omdat de kracht van de laser wat minder is. Als je de laser tegen je huid houdt heb je een grotere kracht, maar een kleiner gebied...
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2008, 20:59   #41
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001 Bekijk bericht
Cloud, als je de laser een centimeter of twee van je hoofd houdt, hoe groot is dan ongeveer het oppervlak wat je bestraalt? Ben wel benieuwd want dat geeft een kleine indicatie van hoe lang ik met laserren bezig zou zijn...
Dan heb je een redelijk groot oppervlak. Ook als ik de laser dicht bij mijn hoofd hou, is het een groter gebied dan de Hairmax. Ik hou de laser nu langer op één plaats dan ik vroeger de Hairmax deed, en de meest risicovolle gebieden bestraal ik toch een paar keer telkens een minuut. En dan nog ben ik ongeveer even snel mijn hoofd rond dan met de Hairmax. Dus op dat vlak is de Aculas wel een vooruitgang. Ik maak me ook geen zorgen over het feit dat de Aculas geen 100% dekking geeft. Dat deed de Hairmax tenslotte ook niet, en ik denk niet dat het van levensbelang is.

Heb jij intussen al bevestiging ivm het verzenden van je laser?
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)

Laatst gewijzigd door Cloud; 10 maart 2008 om 21:05
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2008, 23:41   #42
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Afgelopen donderdag de Aculas binnengekregen (bleek dat HLH de pm’s tijdelijk niet doorstuurde, had dus uiteindelijk nog wel contact met de verkoper).

Eerste reactie: wat een maf ding! De laser komt niet uit een sóórt douchekop, het IS een douchekop. Letterlijk. In plaats van een dop met veel gaatjes voor water zit er een dop met vijf gaatjes op voor de laser. Helaas staat niet op het apparaat wat nu uiteindelijke de output is. Misschien is dat omdat in de VS sterkere laser dan 5mW niet is toegestaan voor particulier gebruik.

Als je de Aculas aanzet, zie je toch wel een aardig verschil met de Lasercomb. Het licht is veel feller en er komt ook een soort van warmte vanaf na verloop van tijd. Ik richtte de laser op mijn hand en keek ernaar en zag meteen vlekken voor mijn ogen door de sterkte. Straks zit ik nog met een beschermingsbril mn haar te laseren…

Iets dat me heel erg opvalt is dat na het laseren mijn hoofdhuid tintelend, een soort van verdoofd, aanvoelt. Net als wanneer je hand of je voet slaapt. Dit gebeurt btw alleen als ik ‘m een seconde of dertig of meer op dezelfde plek houd.

Cloud, hoe bevalt de Aculas jou tot nu toe? En bedoel je dat die dekking niet uitmaakt omdat je met het verschuiven van de laser vanzelf op meeste plekken wel komt of dat het “restlicht” naast de stralen op je huid schijnt en dat ook al werkt?

Heb jij trouwens een manual bij het apparaat gekregen en staat daar nog interessante info in? Op mijn apparaat zitten drie knoppen. Een voor aan/uit, een voor programma en een voor start. Je moet iedere knop een keer aanzetten en dan doet ‘ie het 15 minuten. Er is verder geen programmakeuze of zo. Maakt verder niet veel uit, hij doet het, maar toch…. Ben wel nieuwsgierig.
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2008, 01:43   #43
flyehigh1987
HaarWeb lid
 
flyehigh1987's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 mei 2004
Berichten: 97
Cloud, wat zijn de resultaten die je nu hebt na jaren lasercomb gebruik? Denk je dat de Aculas de best laser"comb" is? Werkt het ook tegen inhammen?
Zo ja, als je goede resultaten hebt, hoe lang waren de haren al weg (ik heb gelezen dat haarzakjes na 3 jaar haarloos te zijn echt voor altijd dood ziijn)?
__________________

Extern
Topicals:
-Kirkland Minoxidil 5% 2x1ml per dag
-Dr. Lee Spironolactione crème 5% 2x1ml per dag
Shampoos
-Mildeen Vitamine B5 Shampoo(Aldi), 2x per week
-Dr. Lee shampoo 2 x per week
-Rooscure Shampoo 1 x per 2 week
-Denorex shampoo (heel soms)

Intern:
-Vitamine B5 complex (Kruidvat), elke dag
-Zink Picolinate 22mg elke dag
-Kruidvat Multi A-Z elke dag

flyehigh1987 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2008, 23:36   #44
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Hey Vince,

Goed dat het in orde is gekomen met je laser!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001 Bekijk bericht
Helaas staat niet op het apparaat wat nu uiteindelijke de output is. Misschien is dat omdat in de VS sterkere laser dan 5mW niet is toegestaan voor particulier gebruik.
Bij mijn Aculas stak een "quality test report", een blad waarop voor elk van de 5 lasers de output staat genoteerd (in balpen ingevuld). Het varieert van 50,5 mW tot 51,2 mW.
Ik denk dat de Aculas in de VS wel toegelaten is, omdat het licht in tegenstelling tot lasers als de Hairmax, verspreid wordt, en dus naar mate de afstand toeneemt snel in kracht afneemt. Je moet deze pagina maar eens bekijken:
Citaat:
The NCDRH (National Center for Devices and Radiological Health) procedure for measuring laser output is the energy detectable within a circular aperture stop having a 7mm diameter at a distance of 20cm from the probe tip or laser diodes.

Konftec's laser diode (typical of 660nm laser diode) is with the specification of beam divergence 9° ( Parallel Angle ) x 19° ( Perpendicular Angle ). Because of the divergence of the beam, the distance, and the aperture used, the energy detectable falls within the Class IIIa laser product standard.

The typical average power for the 50mW laser device shown on the warning logotype in our brochures and user's guide is <5 mW/cm² as measured in accordance with the procedure described above.
Citaat:
Als je de Aculas aanzet, zie je toch wel een aardig verschil met de Lasercomb. Het licht is veel feller en er komt ook een soort van warmte vanaf na verloop van tijd.
Ja, dat viel mij ook op. Na een 5-tal minuten laseren komt er echt veel warmte vrij, dan voelt de laser vrij warm aan op mijn huid.

Dat verdoofde gevoel dat je beschrijft heb ik niet. Ik voel wel iets, maar kan het gevoel moeilijk benoemen.

Citaat:
En bedoel je dat die dekking niet uitmaakt omdat je met het verschuiven van de laser vanzelf op meeste plekken wel komt of dat het “restlicht” naast de stralen op je huid schijnt en dat ook al werkt?
Ik denk dat het niet nodig is om echt elk haarzakje te bestralen, omdat het licht zich ook onder de huid verspreid. Met de Hairmax had ik zeker nooit 100% dekking, dus maak ik me er nu ook geen zorgen om.

Wat ik goed vind aan de Aculas is dat je hem minder moet verplaatsen, zodat je hem langere tijd kan laten rusten. De slechtste gebieden op mijn hoofd bestraal ik nu een minuut of langer, terwijl ik vroeger niet verder dan 8 seconden kwam.

Er zat een manual bij de laser, maar daar staan enkel de behandeltijden voor allerlei aandoeningen in, en dan ook nog in welke volgorde je de drie knoppen moet bedienen. Maar zo te lezen ben je daar zelf al achtergekomen!

Ik vind het design van de laser echt heerlijk, het doet zo jaren 80 aan, en dan die douchekop en het muziekje als het laseren gedaan is!
Ik had ook nog een schitterende foto gevonden op hun website... die rode ronde "emergency stop" knop! Hilarisch! Ik vraag me dan af wat er zou kunnen gebeuren dat je die knop nodig zou hebben..
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: gif Knop.gif‎ (63,5 KB, 40x gelezen)
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2008, 23:42   #45
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flyehigh1987 Bekijk bericht
Cloud, wat zijn de resultaten die je nu hebt na jaren lasercomb gebruik? Denk je dat de Aculas de best laser"comb" is? Werkt het ook tegen inhammen?
Zo ja, als je goede resultaten hebt, hoe lang waren de haren al weg (ik heb gelezen dat haarzakjes na 3 jaar haarloos te zijn echt voor altijd dood ziijn)?
Mijn haar is merkbaar dikker en gezonder, en heb wat hergroei, maar op dat vlak zou het nog beter kunen. Verder heb ik ook geen haaruitval meer.
Ik weet niet of de Aculas de beste laser is.. weet enkel dat hij veel sterker is dan de Hairmax, en om die reden wil ik hem nu uitproberen. Na veel over laser te hebben gelezen heb ik het vermoeden dat een hogere dosis betere resultaten zou kunnen geven.

De Hairmax lasercomb was voor mij perfect om het haar dat ik nu heb te behouden, maar ik zou graag nog wat meer verbetering zien.
Ik had al meer dan 10 jaar AGA toen ik met laseren begon. Mijn haaruitval was diffuus, dus dat is een ander uitgangspunt dan inhammen.
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[laser] Zelf maken haaribo Overige behandelingen 217 10 april 2009 11:50
[laser] Hoe kom ik eraan? Vince001 Overige behandelingen 57 3 juli 2008 19:56
[laser] Wired - goed idee? Hanna Overige behandelingen 10 20 maart 2007 22:35
[laser] HairBeam van Versacchi lanne Overige behandelingen 161 18 februari 2007 00:30


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.