Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Overige behandelingen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 25 maart 2008, 22:34   #61
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Cloud, ik zag gisteravond ineens dat een van de vijf lasers bij mijn aculas aanzienlijk zwakker is dan de andere vier. Sterker, ik merkte het op doordat ik even op mijn hand scheen en maar vier punten zag ipv van vijf. Groot verschil dus. Heb jij dat ook...?
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2008, 23:20   #62
mirai
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 maart 2008
Berichten: 11
Hoi Vince,

heb zelf ook de aculas, Toen ik hem kreeg zat er ook een papiertje bij waarop stond wat de precieze sterktes waren toen de aculas de fabriek verlate, 1 per 1 worden de lasers daar getest voordat die naar de klant gaat. (waardes waren tussen 49-52 mw per laser).

Als ik mijn aculas schijn op mijn hand of via een hoek bekijk (nooit de lasers recht aankijken) doen ze alle 5 wel. De kracht lijkt een beetje verschillend maar dat komt door de hoek waar je naar de lasers kijkt.

In principe moeten dus alle 5 lasers doen en als je het tegen de muur schijnt een vrij duidelijk circel krijgen


groetjes


Hier nog een interesante link, waarin 5 verschillende oplossing getest worden door nbc, het lasercamb doet het goed

http://www.msnbc.msn.com/id/6590766

Laatst gewijzigd door mirai; 25 maart 2008 om 23:22
mirai is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2008, 11:11   #63
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Vince, ben vrij zeker dat er bij mij geen verschil is te zien tussen de vijf lasers, maar ik zal het vanavond nog eens checken.

Mirai, over dat programma met de 'follicle five' bestaat er hier een discussie.
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2008, 15:18   #64
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Cloud, Mirai, bedankt voor jullie reactie. Het verschil tussen de vier lasers en die ene die het niet goed doet, is erg groot dus waarschijnlijk hadden jullie het wel opgemerkt als het idd het geval was. Ik zal de febrikant ff een mail sturen en vragen hoe hij/zij er over denkt.

Nog even ter illustratie (voor de grap) bij de goed werkende lasers gaat het licht dwars door mijn vinger heen als ik 'm er op leg. Je krijgt dan een soort E.T.-vingertje Bij de zwakkere laser zie je amper dat er een licht door schijnt. Groot verschil dus.
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2008, 16:27   #65
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001 Bekijk bericht
Cloud, Mirai, bedankt voor jullie reactie. Het verschil tussen de vier lasers en die ene die het niet goed doet, is erg groot dus waarschijnlijk hadden jullie het wel opgemerkt als het idd het geval was. Ik zal de febrikant ff een mail sturen en vragen hoe hij/zij er over denkt.

Nog even ter illustratie (voor de grap) bij de goed werkende lasers gaat het licht dwars door mijn vinger heen als ik 'm er op leg. Je krijgt dan een soort E.T.-vingertje Bij de zwakkere laser zie je amper dat er een licht door schijnt. Groot verschil dus.
Dat klinkt idd niet goed Vince. Hopelijk kun je hem opsturen naar de fabrikant zodat zij hem voor je repareren voor een zacht prijsje, zonde als je er niks aan doet in ieder geval.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2008, 20:06   #66
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Mail je naar Konftec of naar Aculas.com? De klantendienst van Kontec vind ik zeer goed. Snel reactie en heel behulpzaam als je technische vragen hebt. Is je laser nog onder garantie? Heb je van die HLH-er een papier ivm garantie meegekregen?
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2008, 20:17   #67
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Bleu bleu, l'amour est bleu

Mijn laser werkt niet meer! Heb het douchekopgedeelte even ergens per ongeluk tegenaan gebotst, en toen ik hem aanzette kreeg ik het muziekje 'L'amour est bleu' te horen. (ze hebben wel humor, daar in Taiwan ). Het getal 1 (staat voor laser 1) op de display flikkert.. dus daar zit het probleem. Er komt in het geheel geen licht meer uit.

EDIT: Oef, tis opgelost. Heb de lasermodule even van de douchekop gescheiden en dan weer aangesloten. Was even schrikken...
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)

Laatst gewijzigd door Cloud; 26 maart 2008 om 20:48
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2008, 22:58   #68
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cloud Bekijk bericht
Mijn laser werkt niet meer! Heb het douchekopgedeelte even ergens per ongeluk tegenaan gebotst, en toen ik hem aanzette kreeg ik het muziekje 'L'amour est bleu' te horen. (ze hebben wel humor, daar in Taiwan ). Het getal 1 (staat voor laser 1) op de display flikkert.. dus daar zit het probleem. Er komt in het geheel geen licht meer uit.

EDIT: Oef, tis opgelost. Heb de lasermodule even van de douchekop gescheiden en dan weer aangesloten. Was even schrikken...
Haha, dat kleine apparaatje blijft je verrassen. Wat je beschrijft, heb ik ook al eens gehad toen ik per ongeluk een stekkertje lostrok. Ik schrok me rot, maar na korte tijd deed 'ie 't weer... Maar hoe ze bij dat liedje komen... rare jongens die Taiwanesen..
Citaat:
Dat klinkt idd niet goed Vince. Hopelijk kun je hem opsturen naar de fabrikant zodat zij hem voor je repareren voor een zacht prijsje, zonde als je er niks aan doet in ieder geval.
Ik ben er helemaal niet happy mee. Maar ik zit ook te dubben of ik 'm wel wil opsturen. Ben net lekker bezig en dan moet ik 'm misschien een maand of langer missen. Daar komt dus idd bij dat ik niet weet of ze me uberhaupt bij een van de twee bedrijven willen helpen aangezien ik de Aculas niet zelf bij ze heb gekocht.

Na het positieve verhaal van Cloud, lijkt het mij wel het beste om Konftec te mailen. Gewoon maar eens zien hoe ze reageren.
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2008, 11:22   #69
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001 Bekijk bericht
Na het positieve verhaal van Cloud, lijkt het mij wel het beste om Konftec te mailen. Gewoon maar eens zien hoe ze reageren.
En, al nieuws van Konftec?
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2008, 19:42   #70
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Om eerlijk te zijn, heb ik ze net pas gemaild, toen ik dit berichtje van jou zag. Ben zaterdag ff langs een electronicazaak geweest om te vragen of ze ernaar wilde kijken, maar met controles, reparaties, etc, waren ze gestopt... Leek me juist handig om iets naast de deur te zoeken.
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2008, 15:33   #71
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Check out deze discussie over de Aculas:
http://www.regrowth.com/hairloss-for...fm?f=1&t=20324

www.aculas.com gaat niet langer de Aculas en Sunetics lasers verkopen, volgens hen omwille van te veel hardware problemen een slechte opvolging hiervan door de fabrikant.

En Vince, in de discussie heeft iemand ook net hetzelfde probleem als jij:
Citaat:
I have also bought an aculas laser back in the day and after a few months, one of the lasers went bad, meaning I had 4 bright lasers and one dim one.

Ik heb Aculas.com gisteren een email gestuurd en vandaag kreeg ik dit antwoord:
Citaat:
Thank you for your email. At present, we have discontinued both Aculas and Sunetics laser devices. This is due to an incredibly high hardware failure rate, well over 85% which is clearly unacceptable. To make matters worse, warranty and support from each manufacturer left much to be desired - essentially each manufacturer washed their hands of faulty products that were delivered to us. We have a new device due on 10~12 weeks that offers more power, more safety features and greater portability. We believe firming the new device will be worth waiting for and revolutionise the laser comb and laser brush industry.
Dit doet me een beetje denken aan de Hairmax lasercomb versus Hairbeam situatie, waar Versacchi ook plots geen goed woord meer over de Hairmax kon zeggen, en dan zelf met hun eigen apparaat op de proppen kwam.
In elk geval, spannend dat er weer een nieuwe laser met meer power op de markt zou komen. Tot nu toe was de Aculas de enige laser met meer dan 5mW per laserstraal..
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2008, 13:01   #72
Carolien21
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2007
Berichten: 89
verschil

uhm cloud. Kun je ons vertellen wat nou heel concreet het verschil is tussen jouw reslutaten vd lasercom en je nieuwe ontdekking?

thnks !!
Carolien21 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2008, 14:02   #73
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Ha Cloud,
Ik volg het verhaal op Regrowth.com ook en ik weet niet wat ik ervan moet denken. Inmiddels is een tweede laser van mijn Aculas tot een minimum gereduceerd en is er nog een die op halve kracht lijkt te werken. Oftewel de helft van de laserkracht is weggevallen.

Heb Konftec enekele malen gemaild, maar die reageren niet meer.

Het is vast goed voor de markt dat er weer een zware laser wordt geintroduceerd, maar ondertussen betalen klanten daar wel achthonderd tot duizend dollar voor. In die zin vind ik ook de reactie van Aculas.com op jouw mail wat vreemd. Klinkt een beetje van 'je hebt nu een peperdure laser van slechte kwaliteit gekocht, maar niet gevreesd, straks kun je er een andere peperdure laser bijkopen van betere kwaliteit' Vreeeemd verhaal... Jouw Versacci idee zou best wel eens heel goed kunnen kloppen.

Ik denk dat ik zelf eens ga kijken hoe ik aan soortgelijke 50mw of 30mw laserdioden kan komen en dan ga ik het eens zelf proberen. Hoe meer ik erover lees, hoe meer ik denk dat dat best te doen is.
__________________
AmazingLaserBrush

Laatst gewijzigd door Vince001; 27 april 2008 om 14:09
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2008, 14:07   #74
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cloud Bekijk bericht
In elk geval, spannend dat er weer een nieuwe laser met meer power op de markt zou komen. Tot nu toe was de Aculas de enige laser met meer dan 5mW per laserstraal..
Is dit btw niet vreemd...? Waarom gaan alle fabrikanten netjes op die 5mw zitten, terwijl dit juist een punt zou zijn waarop ze kunnen concurreren? Zelfs dat ding van Gaunitz van $2500 schijnt een 5mw laser te zijn... Missen we iets dat de fabrikanten wel weten...?
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2008, 15:33   #75
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carolien21 Bekijk bericht
uhm cloud. Kun je ons vertellen wat nou heel concreet het verschil is tussen jouw reslutaten vd lasercom en je nieuwe ontdekking?

thnks !!
Carolien, nog een paar maanden geduld! Ik ben de Aculas nog geen twee maanden aan het gebruiken, te vroeg dus om er al veel over te kunnen zeggen. Tot nu toe merk ik in elk geval nog niks in negatieve zin, als ik het vergelijk met de Hairmax.
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)

Laatst gewijzigd door Cloud; 27 april 2008 om 15:37
Cloud is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[laser] Zelf maken haaribo Overige behandelingen 217 10 april 2009 10:50
[laser] Hoe kom ik eraan? Vince001 Overige behandelingen 57 3 juli 2008 18:56
[laser] Wired - goed idee? Hanna Overige behandelingen 10 20 maart 2007 21:35
[laser] HairBeam van Versacchi lanne Overige behandelingen 161 17 februari 2007 23:30


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.