Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Overige behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 januari 2011, 00:01   #31
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirty Hairy Bekijk bericht
ik wil geen roet in het eten gooien mensen maar hoe zit het met het verhaal van DHT en de receptoren aan de haarzakjes??

dan valt dat verhaal dus in het niets.. en blijkt dus dat het niks met dht te maken heeft. Hoe komt het dat de mensen die ASC-j9 (DHT-receptor lamlegger) goeie resultaten en hergroei ondervinden dan?

dan zou het dus iets anders moeten doen dan word gedacht.

Ze kunnen oren kweken en organen op de rug van een muis dus waarom geen haren?
Je hebt die dramatische foto van dat oor op die muis voor ogen? Dat was geen echt oor. Ze hadden kraakbeencellen onder de huid van de muis geïmplanteerd die in een mal met de vorm van een oorschelp waren gegroeid. Ook knap hoor, daar niet van!

Met het verhaal van de universiteit van Pensylvania is niks mis. Voor zover ik begrijp hebben ze 'ontdekt' dat beschadigde haren kleiner en kleiner worden, maar niet helemaal verdwijnen. En ze leiden daaruit af dat met het juiste middel die haren weer kunnen teruggroeien. Alleen hebben ze dat middel dus niet. Maar ze weten nu in ieder geval dat ze naar een middel moeten zoeken dat beschadigde haarstamcellen weer kan repareren ...

Ik vind het zelf helemaal niet zo'n veelbelovende doorbraak. Maar ja, de ene na de andere internetsite, krant en tv-programma herhaalt het. En hoe vaker ze het herhalen, hoe belangrijker lijkt het nieuws te worden. Maar ja, dat brengt het middel echt geen klap dichterbij
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2011, 03:37   #32
Dirty Hairy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 december 2010
Berichten: 125
de foto zal vast en zeker dezelfde muis zijn als van de videobeelden die ik toen jaren terug op het nieuws voorbij zag komen.

Mij was duidelijk dat ze iets met cellen uit een oor hadden ingespoten in de rug van de muis, wat poespas hier en daar en hoppa er groeid een oor.

maar nu jij zegd kraakbeen kan dat wel kloppen ja. Ik vind het best wel naar voor die beestjes allemaal wat ze er allemaal mee uitspoken.

maarja het zal wel ergens goed voor zijn anders zou het niet gebeuren.
Dirty Hairy is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2011, 19:13   #33
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Haar groeit door bij kaalheid (ontdekking onderzoek)

http://www.depers.nl/wetenschap/5362...-kaalheid.html

Dit kwam onlangs op diverse nieuwssites terecht. Het komt er op neer dat je al je haren nog hebt, maar onzichtbaar voor het menselijk oog. Zelf lijkt mij dit sterk, omdat je bij mannen die al een tijd kaal zijn een gladde huid waarneemt (zonder die openingetjes). Wellicht wel goed nieuws met het oog op de toekomst > stamceltechnologie.

Laatst gewijzigd door Noob; 8 januari 2011 om 19:28
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2011, 02:11   #34
magnetron01
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2008
Berichten: 52
Misschien dat dit artikel wat meer info bevat:

http://www.uphs.upenn.edu/news/News_...-inactivation/

Citaat:
Using cell samples from men undergoing hair transplants, the team compared follicles from bald scalp and non-bald scalp, and found that bald areas had the same number of stem cells as normal scalp in the same person. However, they did find that another, more mature cell type called a progenitor cell was markedly depleted in the follicles of bald scalp.

The researchers surmised that balding may arise from a problem with stem-cell activation rather than the numbers of stem cells in follicles. In male pattern balding, hair follicles actually shrink; they don’t disappear. The hairs are essentially microscopic on the bald part of the scalp compared to other spots.

“We asked: ‘Are stem cells depleted in bald scalp?’” says Cotsarelis. “We were surprised to find the number of stem cells was the same in the bald part of the scalp compared with other places, but did find a difference in the abundance of a specific type of cell, thought to be a progenitor cell,” he says. “This implies that there is a problem in the activation of stem cells converting to progenitor cells in bald scalp.”

At this point, the researchers don’t know why there is a breakdown in this conversion. “However, the fact that there are normal numbers of stem cells in bald scalp gives us hope for reactivating those stem cells,” notes Cotsarelis.

In 2007, the Cotsarelis lab found that hair follicles in adult mice regenerate by re-awakening genes once active only in developing embryos. The team determined that wound healing in a mouse model created an “embryonic window” of opportunity to manipulate the number of new hair follicles that form. By activating dormant embryonic molecular pathways stem cells were coaxed into forming new hair follicles.

In the JCI study, the group also found a progenitor cell population in mice that is analogous to the human cells; these cells were able to make hair follicles and grow hair when injected into an immunodeficient mice.

The researchers say their next steps will be to study the stem and progenitor populations in other types of hair loss, including female pattern hair loss. The information may assist in developing cell-based treatments for male pattern balding by isolating stem cells and expanding them to add back to the scalp directly. They will also focus on identifying factors that could be used topically to convert stem cells to progenitor cells to generate normal large hairs.

First author Luis Garza, MD, PhD, a dermatologist and former postdoctoral fellow in the Cotsarelis lab, performed much of the work and is now an assistant professor of Dermatology at Johns Hopkins University.

The research was funded in part by the National Institute of Arthritis and Musculoskeletal and Skin Diseases; the Pennsylvania Department of Health; the Fannie Gray Hall Center for Human Appearance; and L’Oreal.
__________________
MSM 1000 gr
Omega 3
2x/3x mok groene thee
Chastberry
Vitamine C

Laatst gewijzigd door magnetron01; 13 januari 2011 om 02:15
magnetron01 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2011, 15:39   #35
Lonewolf
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 maart 2009
Berichten: 1
‘Middel tegen kaalheid binnen vijf jaar mogelijk’


Duitse wetenschappers zijn erin geslaagd haarfollikels te kweken uit stamcellen. Zij denken hiermee een oplossing tegen kaalheid te hebben gevonden.
Hoewel de haarfollikels van de stamcellen van dieren afkomstig zijn en nog wat dunner zijn dan normaal, denken de onderzoekers dat ze binnen een jaar in staat moeten zijn om menselijke haren uit de stamcellen te laten groeien.
Onderzoekers leider dr. Roland Lauster is ervan overtuigd dat miljoenen kalende mannen binnen 5 jaar nieuw haar uit hun stamcellen kunnen laten groeien die dan op de kale plekken geïmplanteerd kunnen worden.
De behandeling zou voor circa 80% van de mannen met haarverlies een oplossing kunnen zijn. De eerste klinische (met mensen) onderzoeken zijn al in voorbereiding.
Bron: Daily Mail


Is dit hetzelfde ?
In dit artikel staat namelijk dat ze erin zijn geslaagd bij muizen dan...
Lonewolf is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2011, 18:23   #36
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lonewolf Bekijk bericht
Onderzoekers leider dr. Roland Lauster is ervan overtuigd dat miljoenen kalende mannen binnen 5 jaar nieuw haar uit hun stamcellen kunnen laten groeien die dan op de kale plekken geïmplanteerd kunnen worden...
Wéér alleen maar voor mannen.

Ik zou trouwens wel eens een muis met AGA willen zien.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2011, 20:49   #37
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Ik neem aan dat de markt voor mannen groter is..?
Wil niet zeggen dat het daarom geoorloofd is, maar bedrijven zullen eerst zoeken waar het grote geld zit.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2011, 22:13   #38
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Wéér alleen maar voor mannen.

Ik zou trouwens wel eens een muis met AGA willen zien.
Stamcellen werken vast ook voor vrouwen met AGA

Hoe dat bij muizen werkt met AGA weet ik niet, maar ik ga in ieder geval niet mijn adem inhouden in afwachting van deze oplossing over 5 jaar. Dit soort beloften met stamcellen wordt al minimaal sinds 2001 regelmatig gedaan en iedere keer is de oplossing er binnen 5 jaar

Maar ja, ik besef ook wel dat het de enige manier is om onderzoeksgelden binnen te halen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2011, 23:27   #39
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Stamcellen werken vast ook voor vrouwen met AGA.
Vast wel net zo goed als finasteride.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2011, 01:16   #40
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Vast wel net zo goed als finasteride.
Hoe zit dat eigenlijk met minox en fina bij vrouwen..?

Waarom mogen vrouwen geen minox 5% gebruiken? Het is toch in principe een 'haargroei booster' en het doet niks met je hormonen (wat ik als reden zou kunnen zien).
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2011, 02:35   #41
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht
Hoe zit dat eigenlijk met minox en fina bij vrouwen..?
Fina 1mg/dag werkt niet bij vrouwen, op een enkele uitzondering na en dan kun je je afvragen of die persoon eigenlijk wel AGA heeft.
Fina 2,5mg/dag in combinatie met de Yasmin-pil werkt wel, maar men is niet zeker of dit eigenlijk komt door de Yasmin-pil.
Vrouwen bij wie de baarmoeder is verwijderd of vrouwen na de overgang hebben fina 5mg/dag nodig, maar stoppen meestal snel vanwege de te zware bijwerkingen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht
Waarom mogen vrouwen geen minox 5% gebruiken? Het is toch in principe een 'haargroei booster' en het doet niks met je hormonen (wat ik als reden zou kunnen zien).
Vrouwen kunnen bij minox 5% ongewenst gezichtshaar krijgen (snor, baard); mannen ook, maar bij hen is dat meestal geen probleem.
Veel vrouwen gebruiken toch minox 5% en hebben 't er voor over om hun gezicht te scheren, harsen of laten laseren.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2011, 13:45   #42
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
bedankt voor de uitleg
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2011, 00:17   #43
azuri
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 januari 2011
Berichten: 6
Hoeveel gaat zo'n behandeling wel kosten zeg. Denk dat zeer onbetaalbaar zal zijn voor de meeste mensen.
azuri is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2011, 16:46   #44
Harrie2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 februari 2011
Berichten: 88
maar

Maar haar zakjes die sterven toch af? en wat dood is is dood. Of gaan ze haarzak defribilators maken. Nee ik heb wel heel erg hoop hierin hoor eigenlijk. Maar ze zullen dan toch wel weer zorgen voor optimale inkomsten. En niet een optimaal product
Harrie2 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 februari 2011, 00:26   #45
Stifter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 november 2008
Berichten: 306
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harrie2 Bekijk bericht
Maar haar zakjes die sterven toch af? en wat dood is is dood. Of gaan ze haarzak defribilators maken. Nee ik heb wel heel erg hoop hierin hoor eigenlijk. Maar ze zullen dan toch wel weer zorgen voor optimale inkomsten. En niet een optimaal product
Vrij recent onderzoek heeft aangegeven dat haarzakjes niet afsterven. Het zou dus niet zo zijn dat je voor nieuw haar, nieuwe haarzakjes hoeft te creëren. Google naar 'follica 2011' en dan de xconomy link voor meer info.
__________________
Regime:
2x per dag Rogaine Foam (minox 5%)
2x per week Rooscure

Gestopt:
1x per dag 1/4 Propecia 0.25mg Finas
1x per dag Propecia 1mg Finas

Status:
NW3A (kruin wordt lichter). Pijnlijke inflammation verdwenen door Rooscure.

Stifter is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Genen ontdekt die kaalheid bij mannen voorspellen geelblauw AGA - Algemeen 18 27 november 2008 16:27
De oplossing voor mij tegen kaalheid Jelle84 AGA - Algemeen 1 10 november 2008 18:48
Rhodanide Chris Medicijnen/haargroeimiddelen 25 4 december 2006 18:43
Cayennepeper de oplossing tegen kaalheid ? Peffieke Medicijnen/haargroeimiddelen 4 14 maart 2006 14:34
Definitief kaalheid voorkomen martini500 Medicijnen/haargroeimiddelen 63 7 februari 2005 14:20


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.