Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Overige behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 januari 2011, 20:29   #31
Jorginho
HaarWeb lid
 
Jorginho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2011
Berichten: 91
Ik heb overigens een bij "andere behandelingen" gekeken, naar aanleiding van de opmerkingen dat dit weldegelijk zou gebeuren. De eerste vier pagina's met ik weet niet hoeveel trheads gaan niet een keer over een psychologische oplossing. Alleen maar over middelen, ingrepen etc. Als ik het relaas lees van iemand die het niet meer echt weet of die van alles geprobeerd heeft, lees ik nergens dat een oplossing is het te accepteren of dat te leren.

Lijkt dat de oplossing "serieus aan de slag gaan met acceptatie" niet vaak of eigenlijk vrijwel nooit geboden wordt. Zwaar onderbelicht hier dus.

Over Persoonlijke Berichten ( en dat die vaak verstuurd worden): dat kan best. Waarom doe je niet exact hetzelfde met mogelijke "geneesmiddelen".
Het is overduidelijk dat hier de volledigenadruk op ligt. Dus die opmerking over PBs vind ik een dooddoener.
Jorginho is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2011, 20:35   #32
Tibetaan
HaarWeb lid
 
Tibetaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2004
Berichten: 393
Ik denk dat de meesten hier geloven dat ze niet goed genoeg zijn, zoals ze echt zijn. Met de haarsituatie die ze hebben of zouden hebben zonder HT's.

En het zou zomaar kunnen zijn dat men misschien verslaafd raakt aan 'oplossingen' zoals Toppik, HT's en haarstukjes.
__________________
~Accept what you can't change, but change what you can't accept~

1) minox (gestopt)
2) propecia (gestopt)
3) rozemarijn (gestopt)
4) zorgen over mijn haar (gestopt)
5) tondeuse Wahl pro clip 2000 (gestart!!)
6) headblade!

... Viva La Resistance!
Tibetaan is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2011, 21:39   #33
DirkieConFlirki
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2010
Berichten: 152
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorginho Bekijk bericht
Ik heb overigens een bij "andere behandelingen" gekeken, naar aanleiding van de opmerkingen dat dit weldegelijk zou gebeuren. De eerste vier pagina's met ik weet niet hoeveel trheads gaan niet een keer over een psychologische oplossing. Alleen maar over middelen, ingrepen etc.
Toen ik deze site vond las ik als eerst de pagina Haargroeimiddelen voor dummies, wat me ook logisch lijkt voor dummies, en daar stond wel degelijk te lezen:
Citaat:
Blijf kalm en relativeer. Haaruitval is voor de meeste mensen vervelend maar je hebt het nu eenmaal. Zorg ervoor dat je geluk en levenskwaliteit zo min mogelijk worden beïnvloed door haaruitval. Bedenk je elke keer weer dat het in vergelijking tot andere zaken eigenlijk een marginaal probleem is. Sterker nog, het is alleen een probleem als je dit er zelf van maakt. Kaalheid hoeft op geen enkele manier invloed te hebben op je geluk en succes. Vraag jezelf ook af of je zorgen over je haarprobleem niet een dieperliggende oorzaak hebben. Zorg ervoor dat je later niet met spijt terugdenkt aan een lange periode met onnodige zorgen waarin je je echte dromen niet of te weinig hebt nagejaagd. Het kan je veel verder helpen om je zorgen en gevoelens met betrekking tot je haarprobleem te bespreken met vrienden, familie, lotgenoten of een psycholoog. Acceptatie van het feit dat je kaal wordt is een betere oplossing dan welk haargroeimiddel dan ook.
Overigens, ik weet dat je dit advies goed bedoelt, maar je redeneert wel een beetje te veel vanuit jezelf. Als ik het goed begrijp heb jij namelijk helemaal nooit last gehad van kaalheid, maar alleen van de angst om kaal te worden. Ik begrijp dus dat aandacht voor het psychische aspect voor jou inderdaad erg belangrijk is geweest, voor jou is het namelijk ook puur een psychisch probleem. De meeste mensen hier op dit forum hebben echter wél last van kaalheid, en zijn niet in de eerste plaats op zoek naar acceptatie daarvan - al kan een beetje relativering inderdaad nooit kwaad - maar zijn aan het kijken wat er allemaal tegen te doen valt.

PS; als je zoekt op "acceptatie" m.b.v. de van de zoekfunctie krijg je het maximale aantal 'hits' van 500. Wat overigens ook mijn indruk was toen ik dit forum een jaar geleden aan het doorspitten was op zoek was naar een geschikt middel voor mijn situatie, ik kreeg zelfs het gevoel dat me dat werd aangesmeerd als 'beste middel', waar ik het trouwens niet helemaal mee eens ben. (De luxe om het helemaal niet te hoeven accepteren is namelijk nog beter.)

Laatst gewijzigd door DirkieConFlirki; 9 januari 2011 om 21:52
DirkieConFlirki is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2011, 22:59   #34
Jorginho
HaarWeb lid
 
Jorginho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2011
Berichten: 91
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DirkieConFlirki Bekijk bericht
Toen ik deze site vond las ik als eerst de pagina Haargroeimiddelen voor dummies, wat me ook logisch lijkt voor dummies, en daar stond wel degelijk te lezen:
Overigens, ik weet dat je dit advies goed bedoelt, maar je redeneert wel een beetje te veel vanuit jezelf. Als ik het goed begrijp heb jij namelijk helemaal nooit last gehad van kaalheid, maar alleen van de angst om kaal te worden. Ik begrijp dus dat aandacht voor het psychische aspect voor jou inderdaad erg belangrijk is geweest, voor jou is het namelijk ook puur een psychisch probleem. De meeste mensen hier op dit forum hebben echter wél last van kaalheid, en zijn niet in de eerste plaats op zoek naar acceptatie daarvan - al kan een beetje relativering inderdaad nooit kwaad - maar zijn aan het kijken wat er allemaal tegen te doen valt.
Ik heb nooit last gehad van een psychisch probleem waar we het hier over hebben. Ik ben even geschrokken, heb me ingelezen. Bleef medicatie en behandeling (in algemene zin, zeker niet alleen middelen tegen alopecia) interessant vinden.

Ook is het een beetje een contradictie. Aan de ene kant is het mijn beleving. Vervolgens schrijf je "de meeste mensen hebben wel lasty van kaalheid". Ik neem aan dat je niet bedoelt dat ze de hele dagen hoofdpijn hebben. Ik neem aan dat ze het als een last ervaren. Hoezo verschilt dat van dat wat ik in mijn eerste boodschap in deze thread schrijf?

Het is iets wat heel breed gedragen wordt. Ten tweede schrijf ik daar heel duidelijk een boodschap gericht aan mensen wiens leven vergald wordt door de kaalheid. Dat is wat anders dan een kijk waarbij je het "niet leuk vind" of andere, redelijke omschrijvingen.


Citaat:
PS; als je zoekt op "acceptatie" m.b.v. de van de zoekfunctie krijg je het maximale aantal 'hits' van 500. Wat overigens ook mijn indruk was toen ik dit forum een jaar geleden aan het doorspitten was op zoek was naar een geschikt middel voor mijn situatie, ik kreeg zelfs het gevoel dat me dat werd aangesmeerd als 'beste middel', waar ik het trouwens niet helemaal mee eens ben. (De luxe om het helemaal niet te hoeven accepteren is namelijk nog beter.)
Ik schreef in mijn eerste boodschap dit:
"Vandaar dat ik denk ik dat een behoorlijk aantal mensen gebaat is bij therapie, met name een cognitieve vorm (rationeel emotieve therapie en zijn afgeleiden. Mindfullness is ook een hele goede, om alles te accepteren). Dat advies lees ik hier zelden. Ik kan er natuurlijk overheen gelezen hebben. Het wordt denk ik niet gezien als een oplossing, maar is het voor een behoorlijke groep weldegelijk in mijn ogen."

Allereerst bestaat dit forum al 10 jaar. Wat is 500 hits dan. Hits op zich zeggen niks over de inhoud. Dus ik heb ook daar mee eens gekeken. Geen een keer vormt "acceptatie" een wezenlijk onderdeel bij de discussie. het wordt terloops genoemd.

Dat het in iets voor dummies staat (een naslagwerkje) is fijn. Op het forum wordt het vrijwel nooit aangebracht als oplossing. Zet het even af tegen de threads die over medische ingrepen gaan. Het verbleekt volkomen. Ik vind er zlefs geen enkele thread over terug. Het vormt op geen enkele wijze een weznelijk aspect van dit forum.

Tenslotte valt me ook bij jou de laatste zin op. Acceptatie is in de gevallen, waar ik het in mijn begin post over heb, een wezenlijk onderdeel van een leven met kaalheid. Van op een rustige wijze omgaan met medicatie en de mogelijkheden en een stabiele kijk op het leven. Mensen die er geen of weinig problemen mee hebben: daar is mijn boodschap niet aangericht.

Als je een enorm probleem hebt met je kale hoofd en je leert het volledig te accepteren, wat is het probleem dan. En welk middel garandeert iemand hier dat het haar terugkeert, gezien je reactie dat je het niet hoeft te accepteren. Ik wil de persoon hier zien met zeg NW 3, die volledige hergroei heeft bereikt. Of NW 2 zelfs. Veruit het gros komt to stabilisatie en lichte hergroei, met name de slapen werken niet mee...

Het gaat denk ik niet om niet hoeven accepteren, ik denk dat mensen accepteren verafschuwen. Vandaar de weerstand. Vandaar dat ik het nooit als oplossing zie op dit forum.
Jorginho is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2011, 23:18   #35
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Acceptatie wordt heus heel regelmatig gegeven als optie, Jorginho. Wat je mist is een discussie over het 'hoe'. Omdat er kennelijk te weinig ervaringsdeskundigen zijn op dit onderwerp. Voldoende mensen met kennis van middelen, maar dus niet met acceptatie. En degenen die -vaak gedwongen door tegenvallende resultaten- min of meer gedwongen worden tot acceptie, die blijven hier niet plakken.

Ons neerleggen bij de situatie en accepteren is iets dat niet echt in onze cultuur zit. En eigenlijk is dat een heel positieve kracht. We accepteren domheid niet. We accepteren ziektes en gebreken niet. We accepteren onwetendheid niet. We accepteren zinloos geweld niet. Dus vinden we oplossingen, onderwijzen we onszelf en anderen, verbeteren we onszelf, maken we onszelf weerbaarder. We komen daardoor ook in de situatie dat we steeds minder hoeven te accepteren omdat we meer en meer opties hebben.

En waar houdt accepteren op? Ik accepteer bijvoorbeeld dat ik kaler wordt. Het is een feit, ik kan er niet omheen. Maar ik accepteer niet dat het me zomaar overkomt zolang er nog opties zijn om het te vertragen of tegen te gaan .... accepteer ik nou of niet?
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]

Laatst gewijzigd door AnthonieH; 9 januari 2011 om 23:20
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2011, 01:02   #36
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Een aantal mensen hier accepteert niet dat ze een psychisch probleem hebben, ontkennen het zelfs.

Vandaar dat ze er ook niet open voor staan...
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2011, 01:08   #37
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorginho Bekijk bericht
ls je hetniet meer ziet zitten is de oplossing ook niet wij die hier voor de therapeut gaan spelen. Maar wel een verwijzing naar een huisarts en via hem de psycholoog. Ik wil de threads hier wel zien waar hier apart, in een aparte thread als alternatieve behandeling op gewezen wordt.
Verwijzen naar een huisarts of dermatoloog, doen wij regelmatig, als de betrokkene nog niet bij een arts geweest is, maar verwijzen naar een psycholoog maakt mensen meestal terecht woest.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorginho Bekijk bericht
Ik heb overigens een bij "andere behandelingen" gekeken, naar aanleiding van de opmerkingen dat dit weldegelijk zou gebeuren. De eerste vier pagina's met ik weet niet hoeveel trheads gaan niet een keer over een psychologische oplossing. Alleen maar over middelen, ingrepen etc. Als ik het relaas lees van iemand die het niet meer echt weet of die van alles geprobeerd heeft, lees ik nergens dat een oplossing is het te accepteren of dat te leren.
Omdat er altijd nog de opties overblijven van haartransplantaties of haarwerken!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorginho Bekijk bericht
Ik wil de persoon hier zien met zeg NW 3, die volledige hergroei heeft bereikt. Of NW 2 zelfs. Veruit het gros komt to stabilisatie en lichte hergroei, met name de slapen werken niet mee...
Al zou hergroei misschien nauwelijks hebben plaatsgevonden, dan nog is stabilisatie gedurende vele jaren al een enorme winst, ook om een groter donorgebied voor haartransplantaties over te houden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorginho Bekijk bericht
Het gaat denk ik niet om niet hoeven accepteren, ik denk dat mensen accepteren verafschuwen. Vandaar de weerstand. Vandaar dat ik het nooit als oplossing zie op dit forum.
Inderdaad, de meesten zijn vechters, geven niet op, zoeken verder, knokken door.

__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ

Laatst gewijzigd door Hanna; 10 januari 2011 om 01:11
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2011, 01:34   #38
Jorginho
HaarWeb lid
 
Jorginho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2011
Berichten: 91
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Acceptatie wordt heus heel regelmatig gegeven als optie, Jorginho. Wat je mist is een discussie over het 'hoe'. Omdat er kennelijk te weinig ervaringsdeskundigen zijn op dit onderwerp. Voldoende mensen met kennis van middelen, maar dus niet met acceptatie. En degenen die -vaak gedwongen door tegenvallende resultaten- min of meer gedwongen worden tot acceptie, die blijven hier niet plakken.

Ons neerleggen bij de situatie en accepteren is iets dat niet echt in onze cultuur zit. En eigenlijk is dat een heel positieve kracht. We accepteren domheid niet. We accepteren ziektes en gebreken niet. We accepteren onwetendheid niet. We accepteren zinloos geweld niet. Dus vinden we oplossingen, onderwijzen we onszelf en anderen, verbeteren we onszelf, maken we onszelf weerbaarder. We komen daardoor ook in de situatie dat we steeds minder hoeven te accepteren omdat we meer en meer opties hebben.

En waar houdt accepteren op? Ik accepteer bijvoorbeeld dat ik kaler wordt. Het is een feit, ik kan er niet omheen. Maar ik accepteer niet dat het me zomaar overkomt zolang er nog opties zijn om het te vertragen of tegen te gaan .... accepteer ik nou of niet?
Goed, dit bevestigd in elk geval dat het hier aan schort. Let op dat ik aangaf dat het me opvalt dat bij geestelijke nood hier nauwelijks wordt gewezen op hulp hiervoor. Jullie stellen niet zelf je medicijnen samen toch(in de regel)? Je neemt wat de farmaceutisch eindustrie beschikbaar stelt. Dus ik stel niet voor zelf te therapeuten. De fysieke kant: haargoeimiddelen en co. Geestelijke nood: verwijs dan naar deskundigen op dat gebied als het duidelijk is dat mensen doorschieten in hun beeld op hun situatie.

Zie dit voorbeeld en lees de laatste alinea.

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=15809

Niemand doet iets met die laatste opmerking. Ja, met de beste bedoelingen bevestigd iemand het ook nog eens. Het is een ramp! Nou, dankjewel...

Acceptatie is een moeilijk concept blijkt maar eens. Jij denkt ook al dat het leidt tot passivitieit. Als er oorlog is, heeft het dan nut om te schreeuwen dat er geen oorlog zou mogen zijn. Dat het oneerlijk is. Is het het verstandigste om lukraak wapens te kopen? Zeker als blijkt dat die oorlog waar je het over hebt een burenruzie blijkt te zijn? Moet je je bij een burenruzie direct bewapenen? Of is het handig om, als je hevig reageert, te bezinnen en de situatie te bekijken zoals ie is en dan een haalbaar plan te bedenken. Maar ook dat daarbij hoort dat je met deze buurman, die geen zin heeft in counceling, ruzie houdt. ook la heb je de beste bedoelingen. Dat je al salternatief, als het slecht uitpakt, ook weggaan en elders gaan wonen moet overwegen. Kun je als opgeven betitelen, maar goed mogelijk dat je hierna ee veel fijner leven leidt. Je gezin behoudt, zelf weer rust ervaart en de situatie achter je kunt laten.

Hier wordt eigenlijk direct naar de wapens gegrepen zeg maar. De overweging dit niet te doen, is haast geen optie. Jullie adviseren welk kaliber mensen kunnen kopen etc, maar jullie (ik stel het even zwart wit) raden zelden of nooit bezinning aan. Ook als iemand duidelijk doorgeschoten is. Zoals in de link te zien is.

Verder is acceptatie slechts iets wat een psycholoog kan gebruiken als strategie om de geestelijke pijn hanteerbaar te maken en te komen tot een reele kijk op de zaken. Het was een voorbeeld. Ik wijd er niet meer over uit. Oke?
Jorginho is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2011, 03:01   #39
Jorginho
HaarWeb lid
 
Jorginho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2011
Berichten: 91
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Verwijzen naar een huisarts of dermatoloog, doen wij regelmatig, als de betrokkene nog niet bij een arts geweest is, maar verwijzen naar een psycholoog maakt mensen meestal terecht woest.
?? Terecht?. Leg eens uit?

Citaat:
Omdat er altijd nog de opties overblijven van haartransplantaties of haarwerken!

Al zou hergroei misschien nauwelijks hebben plaatsgevonden, dan nog is stabilisatie gedurende vele jaren al een enorme winst, ook om een groter donorgebied voor haartransplantaties over te houden.


Inderdaad, de meesten zijn vechters, geven niet op, zoeken verder, knokken door.
Waar knok je voor? Wat houdt het vechten in? Als je het zo ervaart, hoe zou het zijn als je niet meer hoeft te vechten en meer kunt genieten van het leven?

Ik heb een heel andere kijk hierop. Ik heb sterk de indruk dat het jullie zoveel pijn doet, dit verlies, dat jullie het probleem externaliseren. Het accepteren dat de situatie is zoals ie is, is gewoon niet te verdragen.
De zwaarste stijd in de ernstigste gevallen hier vind niet plaats op het hoofd, maar erin. Ik kan de pijn die sommigen van jullie van binnen voelen door dit verlies, haast voelen in de teksten die ik lees. Dat raakt me wel, moet ik zeggen. Want jullie schrijven een hoop, maar een hoop ook niet.
Misschien dat je over dat laatste mijn advies eens op kunt volgen...
Jorginho is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2011, 03:14   #40
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorginho Bekijk bericht
Zie dit voorbeeld en lees de laatste alinea.
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=15809
Niemand doet iets met die laatste opmerking. Ja, met de beste bedoelingen bevestigd iemand het ook nog eens. Het is een ramp! Nou, dankjewel...
Ramp? Misschien moet jij zelf eens naar een psycholoog of psychiater? Als je de moeite zou nemen om latere berichten van gast1985 te lezen, zie je dat onze adviezen psychologisch prima hebben gewerkt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorginho Bekijk bericht
... Ook als iemand duidelijk doorgeschoten is. Zoals in de link te zien is.
Jij bent blijkbaar niets gewend. Wij hebben dit soort berichten al heel vaak gelezen en kunnen behoorlijk goed inschatten hoe we hier mee moeten omgaan, aangezien velen zich er geheel of gedeeltelijk in herkennen.
Laat 't dus maar over aan de ervaren lotgenoten en hou op met te doen alsof jij het beter weet terwijl je niet eens AGA hebt.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2011, 03:23   #41
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorginho Bekijk bericht
Ik heb een heel andere kijk hierop. Ik heb sterk de indruk dat het jullie zoveel pijn doet, dit verlies, dat jullie het probleem externaliseren. Het accepteren dat de situatie is zoals ie is, is gewoon niet te verdragen.
De zwaarste stijd in de ernstigste gevallen hier vind niet plaats op het hoofd, maar erin. Ik kan de pijn die sommigen van jullie van binnen voelen door dit verlies, haast voelen in de teksten die ik lees. Dat raakt me wel, moet ik zeggen. Want jullie schrijven een hoop, maar een hoop ook niet.
Misschien dat je over dat laatste mijn advies eens op kunt volgen...
Hieruit blijkt wederom dat je er totaal niets van begrijpt. Juist als we zien dat ons haar niet verder achteruitgaat of zelfs hergroei plaatsvindt, dat medicijnen aanslaan, dat haartransplantaties zijn gelukt, dat moderne haarwerken heel natuurgetrouw zijn of micro tattoos een goede oplossing blijken, dan hebben we geen adviezen nodig van iemand die zelf notabene helemaal nooit haaruitval heeft gehad en ons bovendien niets nieuws te melden heeft.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2011, 08:39   #42
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorginho Bekijk bericht
Hier wordt eigenlijk direct naar de wapens gegrepen zeg maar. De overweging dit niet te doen, is haast geen optie. Jullie adviseren welk kaliber mensen kunnen kopen etc, maar jullie (ik stel het even zwart wit) raden zelden of nooit bezinning aan. Ook als iemand duidelijk doorgeschoten is. Zoals in de link te zien is.

Verder is acceptatie slechts iets wat een psycholoog kan gebruiken als strategie om de geestelijke pijn hanteerbaar te maken en te komen tot een reele kijk op de zaken. Het was een voorbeeld. Ik wijd er niet meer over uit. Oke?
Nee, ik heb juist graag dat je hier actief iets mee gaat doen.

Er is wel iets dat jij vooraf moet accepteren en dat is het feit dat dit forum kennelijk 10 jaar heeft kunnen bestaan zonder dat er veel behoefte was aan doorverwijzingen naar psychologen. En heus hoor, ook dat is echt al wel gesuggereerd, naast recent nog 'Jezus in je leven laten' of vaak ook 'gewoon maar je haren millimeteren en verder leven'.

Laat dus je stem gelden in discussies en als je het gevoel hebt dat iemand echt meer kan hebben aan jouw advies dan aan dat van anderen, geef dat dan. Daar kunnen we meer mee dan alleen maar een soort terechtwijzing.

Je bent nu een soort tuinman die een lezing houdt voor metselaars en die ze duidelijk maakt dat een goed aangeharkt perk de aanblik van een pand enorm kan verbeteren. Goed, dat zien ze ook wel. Maar die metselaars zijn alleen gewoon goed in metselen, harken is hun stiel niet
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2011, 11:40   #43
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Laat 't dus maar over aan de ervaren lotgenoten en hou op met te doen alsof jij het beter weet terwijl je niet eens AGA hebt.
Ik ben zo´n ervaren lotgenoot en ik vind dat hij hele wijze dingen zegt.

En of het nou om gemis van haar gaat, je door een knieblessure niet meer kan voetballen of je poes dood is, je zou dat op dezelfde manier aan moeten pakken.

Tuurlijk mag je er verdriet van hebben en van balen, maar je moet je leven wel weer oppakken en boven je problemen gaan staan en er niet in blijven hangen.
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2011, 11:42   #44
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Je bent nu een soort tuinman die een lezing houdt voor metselaars en die ze duidelijk maakt dat een goed aangeharkt perk de aanblik van een pand enorm kan verbeteren. Goed, dat zien ze ook wel. Maar die metselaars zijn alleen gewoon goed in metselen, harken is hun stiel niet
Die vergelijking ontgaat me totaal...
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2011, 12:25   #45
Jorginho
HaarWeb lid
 
Jorginho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2011
Berichten: 91
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Hieruit blijkt wederom dat je er totaal niets van begrijpt. Juist als we zien dat ons haar niet verder achteruitgaat of zelfs hergroei plaatsvindt, dat medicijnen aanslaan, dat haartransplantaties zijn gelukt, dat moderne haarwerken heel natuurgetrouw zijn of micro tattoos een goede oplossing blijken, dan hebben we geen adviezen nodig van iemand die zelf notabene helemaal nooit haaruitval heeft gehad en ons bovendien niets nieuws te melden heeft.
Hanna, we verschillen op veel punten van mening. Ook in de punten die je nu noemt kom ik zoveel tegen wat in mijn ogen niet klopt, dat ik er niet op inga. Anders mondt dit uit in een gekissebis tussen jou en
mij waar mensen niet veel aan hebben.
Agree to disagree is altijd een optie.

Ik zie je overigens niet als spreekbuis van dit forum en zie ook dat er mensen zijn die het geheel of deeltelijk met me eens zijn. Ik denk dat jij vooral geen behoefte aan mijn input. Jij bent niet heel het forum.
Jorginho is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
18 jaar, kalend en op zoek naar advies I2itchie AGA - Algemeen 66 6 juni 2007 20:31
Mijn ervaringen met haarspecialisten en hun haarwerken. Chris Haarwerken 12 27 juni 2005 00:24


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.