Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Overige behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 februari 2013, 18:03   #1
AlexRisa
HaarWeb lid (mannelijk)
 
Geregistreerd: 28 januari 2013
Locatie: Amsterdam
Berichten: 23
voedings-topicals

Hallo, heeft iemand hier wel eens consequent voor een lange tijd (zeg minstens een paar maanden) een drank of voedingsmiddel als topical gebruikt? En zo ja, met welk resultaat?
Ik heb het over dingen als koffie, (groene) thee, energy drinks, bier, wijn, appelsap/appelmoes/appelazijn, sojasaus, olijfolie, pindakaas - allemaal dingen waar stofjes in zitten die in theorie goed zijn voor je haar, maar misschien niet (of misschien wel) in een concentratie die hoog genoeg is om effect te hebben.
En daarnaast zitten er natuurlijk ook nog honderden andere stoffen in die voedingsmiddelen, waarvan sommige misschien ook een positief effect hebben, maar andere misschien een negatief effect.
AlexRisa is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2013, 05:58   #2
Bootyman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 december 2004
Berichten: 77
Als je van plan bent het te proberen zou ik zeggen, een mix van knoflook en uien.
Op youtube zijn er veel succesverhalen met die combo, zoek maar naar knoflook uienmasker, oftewel garlic and onions hairmask lekkur stinky hihihi
Bootyman is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2013, 22:23   #3
AlexRisa
HaarWeb lid (mannelijk)
 
Geregistreerd: 28 januari 2013
Locatie: Amsterdam
Berichten: 23
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bootyman Bekijk bericht
Als je van plan bent het te proberen zou ik zeggen, een mix van knoflook en uien.
Op youtube zijn er veel succesverhalen met die combo, zoek maar naar knoflook uienmasker, oftewel garlic and onions hairmask lekkur stinky hihihi
Interessant..
Uien en knoflook zijn allebei bollen van Allium soorten,
en daar zitten o.a. zwavelverbindingen in, die ook verantwoordelijk zijn voor de sterke geur.
Nou heb ik zelf de ervaring dat mijn haar door zwavel voedingssupplementen ( MSM, dat is overigens geurloos ) veel sneller ging groeien. Maar sneller betekent nog niet meer, ik moest het wel vaker knippen omdat het sneller lang werd, maar ik weet niet of het ook dikker werd.
Zwavel is een belangrijk bestanddeel van keratine, wat op zijn beurt een belangrijk bestanddeel is van haren en nagels.
AlexRisa is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.