Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Overige behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 april 2009, 00:24   #46
Jocham
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 april 2009
Berichten: 4
Even mijn 2 centjes over dit onderwerp.

Als eerst de discussie stamcel-therapie of zoals iemand het noemde 'de medicijnkant', ik vraag me af waarom stamcel geen medicijn is, maar dat maar even terzijde

(note: onderstaand stukje is sterk versimpelt, maar dit enkel om te illustreren wat mijn punt is ^^)

De 'medicijnkant' probeert haarverlies tegen te gaan door in te grijpen in het ingewikkelde metabolisme proces en het specifieke onderdeel dat het meeste schade doet aan haarverlies aan te pakken. In dit geval is dat vaak DHT, maar er zijn meer vijanden in het veld en dus ook meer medicijnen (zoals ongetwijfeld bekend hier ^^). Het probleem met deze methode is simpelweg dat het metabolisme een onwijs ingewikkeld proces is en dat je continue bezig bent met te bekijken welk van de biochemische processen er nu weer de waardevolle haarwortel aanvalt en wat er nu voor bij-effecten bij je aanpassing op de metabolisme zijn gekomen. En omdat je hier enkel in grijpt in het vertragen van het effect is het eerder uitstel van executie (daarom ook de spreuk 'genes are stronger then you'). Je zult dan steeds harder moeten rennen om stil te blijven staan en is het uiteindelijk "fighting a losing battle"(ik kon even snel niet op de nederlandse equivalent van deze spreuk komen). Het is de illusie van controle naar mijn mening.

De stamcel therapie is eigenlijk een alternatieve route, het idee in dit geval is om de complexe metabolisme rustig zijn gang te laten gaan. En vervolgens als de strijd verloren is aan te komen met een lading nieuwe cellen om in de scalp te pompen en te laten activeren als haarcellen. In dit geval vervang je enkel de spelers die neergaan op het slagveld. De complexe manier waarom deze spelers neergaan is nu minder interessant, opnieuw spelers inzetten is immers kinderspel.

Het verschil tussen beide methoden komt er dus op neer dat je eigenlijk bezig bent met de schade te repareren in plaats van deze te voorkomen. Simpelweg omdat voorkomen onbegonnen werk is. Vergelijk het met je huis schoonmaken, niemand probeert te voorkomen dat er stof achter de verwarming komt, opruimen (opzuigen) is immers veel eenvoudiger.

Oke genoeg metaforen, mijn punt is duidelijk denk ik, niet?
Als de techniek goed gevorderd is dan is het inbrengen van stamcellen en deze activeren eenvoudig genoem om goedkoper te zijn dan haartransplantaties. (en effectiever!)

Vervolgens het tijd-domein, als een technisch product voor het eerst commercieel gelanceerd wordt dan zal het aanvankelijk enkel voor de elite zijn, of wat in ondernemers terme de 'innovators' en 'early-adapters' heet. Zo een 2/3 jaar later volgt dan the 'early majority'. Het product wat als eerst gelanceerd is op de markt is zal het in de eerste jaren ook nog inferieur zijn aan de huidige techniek (haartransplantatie waarschijnlijk in dit geval) op gebied van kosten en ook met wat het kan (aantallen haren gok ik). Althans zo verlopen technologische ontwikkelingen economisch gezien meestal ^^

Overigens, ik heb een beetje het vermoeden dat de genoemde jaren van 5-jaar voornamelijk een reden is om geld te vangen. Bij de ontwikkeling van een technologisch product gaat er namelijk altijd eerst veel tijd in onderzoek en ontwikkeling zitten voordat de onderneming winst maakt, en investeerders willen meestal niet te lang wachten totdat er winst is. Dus as a rule of thumb, rekenen investeerders meestal met 5 jaar ontwikkeling waarna het product op de markt komt ^^

Dat wil niet zeggen dat ik denk dat het heel lang gaat duren, durf er alleen geen datum op te plakken, (oh en btw houd er rekening mee dat er nog een of andere president moeilijk heeft lopen doen over stam cel onderzoek ^^)

Finally, hier een bedrijf wat er commercieel mee bezig is en op het moment in fase 2 van het onderzoek is:
http://www.intercytex.com/icx/produc...thetic/icxtrc/


oh en dit is mijn eerste post! HOI!

Laatst gewijzigd door Jocham; 18 april 2009 om 00:27
Jocham is offline   Met citaat reageren
Oud 18 april 2009, 01:30   #47
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Welkom Jocham, maar Intercytex? Daar wordt op dit forum al over geschreven sinds 2005, zie: http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=10327&#12
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 18 april 2009, 11:19   #48
Stifter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 november 2008
Berichten: 306
Eens met wat je zegt daar Jocham . Ik moet er trouwens bij zeggen dat Intercytex al ongeveer klaar is met de Phase II trials! Resultaten ervan zijn onlangs bekend gemaakt, maar er zijn nog een aantal dingen die nog moeten worden vastgesteld.

Overigens wel interessant: http://www.baldingblog.com/2009/04/1...ase-2-results/

Het bovenste plaatje is na de injectie, het tweede plaatje is van ervoor. Nu zal je denken, "op het tweede plaatje staan meer haren?!", maar kijk even naar die bruine vlekjes! Dat zijn normaal gesproken haarvaatjes, dus als dat allemaal begint te groeien, houd je dan maar vast!
__________________
Regime:
2x per dag Rogaine Foam (minox 5%)
2x per week Rooscure

Gestopt:
1x per dag 1/4 Propecia 0.25mg Finas
1x per dag Propecia 1mg Finas

Status:
NW3A (kruin wordt lichter). Pijnlijke inflammation verdwenen door Rooscure.

Stifter is offline   Met citaat reageren
Oud 18 april 2009, 11:25   #49
Jocham
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 april 2009
Berichten: 4
ahja ik zie het, had even snel gegoogled om te zien wat er was

Anyway, hopelijk komen er meerdere spelers op de markt, das nl altijd goed voor de markt ^^
Jocham is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2009, 16:52   #50
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Smile

Klinkt goed nu nog maar afwachten wanneer je ermee kan behandeld worden en de prijzen acceptabel zijn ....
Zag op tv ook al een behandeling ging over faceliften en van alles nog wat en iets met stamcellen(haarbehandeling) was gewoon in nederland,dus raar dat je er dan nog zo weinig over hoort.
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2009, 09:13   #51
Johnny
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 maart 2002
Berichten: 262
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jord-y Bekijk bericht
Klinkt goed nu nog maar afwachten wanneer je ermee kan behandeld worden en de prijzen acceptabel zijn ....
Zag op tv ook al een behandeling ging over faceliften en van alles nog wat en iets met stamcellen(haarbehandeling) was gewoon in nederland,dus raar dat je er dan nog zo weinig over hoort.
Ik geloof niet dat dat commercieel al in Nederland wordt aangeboden, of het moet om dr. Gho gaan (omstreden methode). In welke programma heb je het gezien?
__________________
- Proscar
- Rooscure

Laatst gewijzigd door Johnny; 21 april 2009 om 09:27
Johnny is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2009, 11:15   #52
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Smile

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Bekijk bericht
Ik geloof niet dat dat commercieel al in Nederland wordt aangeboden, of het moet om dr. Gho gaan (omstreden methode). In welke programma heb je het gezien?
Ja helaas weet ik dat niet meer,was volgens mij pas geleden op rlt alleen welke rtl pff
Ja meerdere hier zijn er nogal sceptisch over al begrijp ik dat wel.
Hoe heette de manier van behandelen dat ze stamcellen in je hoofdhuid spuiten,zodat er weer nieuwe haartjes groeien? dat was toch ook een positieve ontwikkeling? ben nogal een leek op dat gebied
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2009, 11:26   #53
Johnny
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 maart 2002
Berichten: 262
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jord-y Bekijk bericht
Ja helaas weet ik dat niet meer,was volgens mij pas geleden op rlt alleen welke rtl pff
Ja meerdere hier zijn er nogal sceptisch over al begrijp ik dat wel.
Hoe heette de manier van behandelen dat ze stamcellen in je hoofdhuid spuiten,zodat er weer nieuwe haartjes groeien? dat was toch ook een positieve ontwikkeling? ben nogal een leek op dat gebied
Ik denk dat je In de kliniek hebt gezien (was er op zondagmorgen op, 2 weken geleden ofzo). Ging toen op transplantatie. Stamcellen in je hoofdhuid spuiten heet hairmultiplication.
__________________
- Proscar
- Rooscure
Johnny is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2009, 18:17   #54
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Smile

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Bekijk bericht
Ik denk dat je In de kliniek hebt gezien (was er op zondagmorgen op, 2 weken geleden ofzo). Ging toen op transplantatie. Stamcellen in je hoofdhuid spuiten heet hairmultiplication.
Klopt dan was het dat waarschijnlijk.
Alleen was het iets met stamcellen maar ze gebruikten wel volgens mij de Fue manier dus denk de Gho methode vermoed ik zo
Dat over stamcellen in je hoofdhuid was meer een vraag eigenlijk maar ok dat heet hairmultiplication dus.
De vraag is alleen hoe lang je je met zulk haar kan doen al is het levenslang dan is het uiteraard zkr positief nieuws
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2009, 18:40   #55
Stifter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 november 2008
Berichten: 306
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jord-y Bekijk bericht
Klopt dan was het dat waarschijnlijk.
Alleen was het iets met stamcellen maar ze gebruikten wel volgens mij de Fue manier dus denk de Gho methode vermoed ik zo
Dat over stamcellen in je hoofdhuid was meer een vraag eigenlijk maar ok dat heet hairmultiplication dus.
De vraag is alleen hoe lang je je met zulk haar kan doen al is het levenslang dan is het uiteraard zkr positief nieuws

De truc is dat ze haren die ongevoelig zijn voor DHT klonen. Dit zou betekenen dat deze haren na implementatie in de andere gebieden, aanvallen van DHT zouden kunnen weerstaan.

THEORETISCH gezien zouden de haren dus levenslang meegaan, maar of dat echt zo is kunnen we uiteraard (helaas) nog niet weten. Maargoed, lekker boeiend imo, als je elke paar jaar een pijnloze operatie moet ondergaan voor een volle kop haar, geen probleem
__________________
Regime:
2x per dag Rogaine Foam (minox 5%)
2x per week Rooscure

Gestopt:
1x per dag 1/4 Propecia 0.25mg Finas
1x per dag Propecia 1mg Finas

Status:
NW3A (kruin wordt lichter). Pijnlijke inflammation verdwenen door Rooscure.

Stifter is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2009, 03:40   #56
Freak out
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2007
Berichten: 547
Elk jaar n operatie???

Dat kost toch superveel geld..?
__________________
Mijn regime:
Smorgens: Minoxidil 5% (sinds 01/03/'07)
Savonds: Minoxidil 5% + 1mg Finasteride/dag (sinds December 2008)
2x per week: Dermaroller 1mm i.c.m Minoxidil 5%
Savonds: 15% Minoxidil ipv de 5% (sinds januari 2015)

Status:
Haaruitval stabieler. Nieuwe donshaartjes.
Freak out is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2009, 10:14   #57
Doopliss
Banned user
 
Geregistreerd: 1 april 2008
Berichten: 176
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freak out Bekijk bericht
Elk jaar n operatie???

Dat kost toch superveel geld..?
Als ik daarmee de haargrens krijg van toen ik 16 was zou ik het wel doen
Doopliss is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2009, 10:56   #58
Stifter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 november 2008
Berichten: 306
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freak out Bekijk bericht
Elk jaar n operatie???

Dat kost toch superveel geld..?
Ik denk niet dat dat nog zal zijn hoor. ALS het zo is dat je de haren ook weer zal verliezen aan AGA, denk ik dat je dan finasteride-achtige medicijnen moet nemen. Ik zeg finasteride-achtige, omdat ik denk dat er op dat moment ook andere anti-androgenen zullen zijn die beter en veiliger zijn dan de finasteride van nu.
__________________
Regime:
2x per dag Rogaine Foam (minox 5%)
2x per week Rooscure

Gestopt:
1x per dag 1/4 Propecia 0.25mg Finas
1x per dag Propecia 1mg Finas

Status:
NW3A (kruin wordt lichter). Pijnlijke inflammation verdwenen door Rooscure.

Stifter is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2009, 17:37   #59
Doopliss
Banned user
 
Geregistreerd: 1 april 2008
Berichten: 176
Okay het is bijna 5 jaar na start van dit topic! Update?
Doopliss is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2009, 21:59   #60
Cory
Green, bold & no worries
 
Cory's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Berichten: 328
Elk jaar is er wel iemand die op de radio roept: de redding voor de schaarsbehaarden is nabij!!

Ik heb op het moment een ongekend flinke haardos dus ik zou sowieso niet met mijn sussesvolle regime stoppen. Dus waarom zou ik er allerlei dure operaties bijdoen.

Maar goed, zodra het in de salon op de hoek gebeurt voor een paar honderd piek dan zal ik het opnieuw overwegen.
__________________

Sinds 1-9-2006: Minoxidil 5% (dr Lee), Spironolactone 2%.
Topicals sinds begin 2007 grotendeels vervangen door zelfgemaakt Spiro/Minox topical 3x daags.
Haarstatus: ik heb een heleboel haar nu; geen enkel probleem meer.
Sinds 12-12-2010 toenemende hoofdhuidirritatie door PG. Gewone vochtinbrengende creme of extra wassen helpt goed.
Sinds begin 2012: hernieuwde haaruitval aan de haargrens vermoedelijk wegens stoppen met Spiro (dr Lee levert niet meer).
18 april 2012 Finasteride, oraal, later topisch en op 15 feb 2013 gestopt wegens verdenking van bijwerkingen (bindweefselpijn).
10 maart 2013 haar valt uit.
Inmiddels weer begonnen met fina topisch; haaruitval gestopt.
Mei 2014: alles is weer hersteld en ik ben tevreden.


A chi consiglia non duole il capo

Cory is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.