Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Overige behandelingen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 5 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 3 mei 2005, 18:44   #16
Mcsnip
HaarWeb lid
 
Mcsnip's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2004
Berichten: 112
haha ok
__________________
intern
- cetirizinedihydrochloride
- visolie
Mcsnip is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2005, 19:17   #17
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Ik heb altijd moeite met de stelligheid van dit soort beweringen.

Je bent verzuurd, DUS verlies je je haar...

Je bent niet verzuurd, DUS hou je je haar of groeit je haar terug.

Ik heb een vriendin van tegen de 60, die haar lichaam al jarenlang mishandelt met een ontzettend slecht dieet, en die onder meer reuma en diabetes heeft. Maar een BOS HAAR.... niet te geloven. En dat slechte dieet heeft ze al zo lang ik me kan herinneren. Bovendien is haar baarmoeder al lang geleden verwijderd, dus menstrueren doet ze ook al heel lang niet meer...

Anderzijds ken ik ook mensen met een "perfect" dieet (ook volgens de richtlijnen op de "verzuringssite" met een biljartbal.

In mijn opinie bestaat er geen enkele pasklare oplossing voor AGA, ook deze niet. Wat voor de een werkt, zal voor de ander niets uithalen.
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2005, 19:41   #18
sjef
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 mei 2002
Berichten: 72
Kijk Georgie.
Je hebt er niets van begrepen en bevestigd juist de theorie.

Ben je verzuurd, zal je lichaam de verzuring proberen te compenseren. De ene mens onttrekt de mineralen en sporen uit de hoofdzone, de andere uit de botten, of de aderen, of andere weefsels.
Verzuurde mensen behoeven niet kaal te zijn.
Of je kaal wordt van verzuring is bepaald in je genen. Je voorbeeld is dan ook perfect. Je vriendin van 60 heeft reuma, diabetes en geen baarmoeder meer, verwijderd na een ziekte neem ik aan.
Allerhande ziektes die kunnen ontstaan door verzuring. Zij onttrekt kennelijk haar mineralen en sporen niet uit haar hoofdhuid. Maar gegarandeerd wel uit ander plaatsen als zij een ongezonde leefwijze erop na houd. Die ziektes die je opnoemt kunnen het gevolg zijn van haar leefwijze. Let op: kunnen.
Ik ken haar situatie niet en kan niet over haar gezondheid oordelen.
Maar dit verhaal past wel binnen de theorie.

En als je goed de materie leest is het dieet alleen niet afdoende.
Stress, straling, verontreiniging, slaap enz, enz, heeft er allemaal mee te maken. Je gehele organisme moet in balans zijn. Daarbij komt dat de gezonde voeding alleen, niet je mineralen en sporen aanvult. Je moet dit overcompenseren door extra inname gedurende lange tijd.

Dus jou kale kennis doet misschien goed zijn best op een bepaald vlak (dieet) maar misschien speelt stress een grote rol in zijn leven.
Daarom raad ik aan hulp van een natuurarts in te roepen om je algehele balans te herstellen indien nodig.

Groeten
Pierre
sjef is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2005, 20:02   #19
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Nee sorry... ik vind het lariekoek .
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2005, 20:13   #20
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Een bepaalde patroon van kaalheid zit in de genen. Bepaalde haarwortels zijn genetisch verdoemd om uit te vallen (vooraan, bovenop of geheel op het hoofd), tenzij je 5-ar onderdrukt en zo de aanmaak van DHT vermindert/stopt. Dus volgens jou, Pierre, onttrekt de verzuring nooit mineralen uit de ''hoefijzerzone''?
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2005, 20:28   #21
cueball
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 april 2005
Berichten: 39
Zou een biostabiel mij hier ook mee helpen ???
cueball is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2005, 20:34   #22
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Als bioinstabiel daadwerkelijk zou werken, dan had niemand meer naar de dokter gehoeven .
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2005, 21:50   #23
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
[QUOTE=pierre]Kijk Georgie.
Je hebt er niets van begrepen en bevestigd juist de theorie.

Ik betwijfel dat enigszins, maar OK, jij je zin. Hoe kun je op een bepaald vaststellen of je lichaam daadwerkelijk de verzuring compenseert door "kaalheid", en niet met wat anders?

Je voorbeeld is dan ook perfect. Je vriendin van 60 heeft reuma, diabetes en geen baarmoeder meer, verwijderd na een ziekte neem ik aan.
Allerhande ziektes die kunnen ontstaan door verzuring. Zij onttrekt kennelijk haar mineralen en sporen niet uit haar hoofdhuid. Maar gegarandeerd wel uit ander plaatsen als zij een ongezonde leefwijze erop na houd. Die ziektes die je opnoemt kunnen het gevolg zijn van haar leefwijze. Let op: kunnen.

Pierre, je zegt heel terecht: kunnen... Excusez-moi, maar ik vind het teveel bij giswerk blijven.

En als je goed de materie leest is het dieet alleen niet afdoende.
Stress, straling, verontreiniging, slaap enz, enz, heeft er allemaal mee te maken. Je gehele organisme moet in balans zijn. Daarbij komt dat de gezonde voeding alleen, niet je mineralen en sporen aanvult. Je moet dit overcompenseren door extra inname gedurende lange tijd.

Het lichaam is en blijft altijd een geheel, er is een continue wisselwerking tussen lichaam en geest. En het zal altijd (helaas) heel moeilijk blijven concreet een DIRECTE relatie te leggen tussen kaalheid of een ziekte en andere factoren.

Het gaat mij er niet zozeer om dat e.e.a. niet zou werken, maar ik word heel moe van de stelligheid waarmee dit soort dingen gebracht wordt.

Ik zal het overigens eens bespreken met mijn elektro-acupuncturist en voedingsdeskundige: zeer in balans, zich zeer bewust voedend, en zo kaal als een biljartbal.
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2005, 23:03   #24
sjef
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 mei 2002
Berichten: 72
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
Een bepaalde patroon van kaalheid zit in de genen. Bepaalde haarwortels zijn genetisch verdoemd om uit te vallen (vooraan, bovenop of geheel op het hoofd), tenzij je 5-ar onderdrukt en zo de aanmaak van DHT vermindert/stopt. Dus volgens jou, Pierre, onttrekt de verzuring nooit mineralen uit de ''hoefijzerzone''?
DHTKiller,
Ik ben bezig met therapie gebaseert op de ontzuringsmethode.
En die werkt een stuk beter dan het DHT remmen wat mij geen enkele nieuwe haar bracht. (2 jaar Finasteride geslikt -> geen enkele nieuwe haargroei).
Als je verder gaat verdiepen in de materie, kom je al snel terecht op de reflexzones. Onze hoofdhuid heeft reflexzones die in "verbinding" staan met bepaalde organen die o.a. voor onze stofwisseling dienen. Dit is het gedeelte behalve de hoefijzerzone( ik neem aan dat je de zij en achterkant van de hoofdharen bedoeld). De hoefijzerzone bevat geen reflexzone van organen.
Ik heb boeken waarin exact besproken staat welke zones op je hoofdhuid correleren met bepaalde organen. Zo staat de kruin tot de darmen. De "inhammen" tot de nieren.
Mineralen en sporen worden uit deze gebieden onttrokken als de correlerende organen deze nodig hebben om de zuren te neutraliseren indien het lichaam deze niet kan afvoeren. Dit is een beetje simpel uitgelegd maar ik ga hier geen complete naslagwerken quoteren.
Als je ooit een natuurgeneeskundige op gaat zoeken zal hij je plaatjes kunnen laten zien met deze gebieden en met welke organen ze correleren.
Georgie kan dit aan zijn therapeut vragen. Als die man met accupunctuur bezig is zal dit geen onbekende materie zijn.
Bij de "kaalheid door verzuring" zal dan ook zelden die hoefijzerzone aangetast worden. Uiteraard valt niet alles onder de verzuringsnoemer en voor de overige gevallen heb ik geen idee.
sjef is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2005, 23:20   #25
kalevandaal
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2004
Berichten: 152
sonofsam de tweede
__________________
.dec.2003 - dec 2004. - GESTOPT
Trix Capsules bij Intermedica vandaan.
.dec2004 - nu (en 2002 - 2003).
Finasteride Capsules bij Dr. Plinck vandaan (oa: 1mg fin. 25mg pyridoxine.)
.Erbij sinds dec.2004.
.Zinc (zinc citrate) 15 mg..Copper (copper glycinate) 2 mg.
.MSM 1000 mg..L-Proline 50 mg..L-Lysine 50 mg.
kalevandaal is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2005, 23:21   #26
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Ik vind het ook lariekoek.
Citaat:
Bij de "kaalheid door verzuring" zal dan ook zelden die hoefijzerzone aangetast worden
Waarom hebben vrouwen dan een ander kalingspatroon dan mannen? Als zij geen reflexpunten in de hoefijzerzone hebben, waarom verliezen ze dan toch in die zone haar (female pattern baldness = diffuus haarverlies)?
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2005, 23:28   #27
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Maar toch is het echt bewezen dat het aanpakken van DHT de mannelijke kaalheid stopt of vertraagt. De receptoren van de haarwortels vragen om DHT om het werk te voltooien tot iets glimmends en kaal en als je dit verhindert met geteste (op echte levende mensen) medicijnen, gebeurt dat niet. Er zijn verschrikkelijk veel theorien/meningen en middeltjes voor en over kaalheid, met name AGA, en er zijn maar enkele middeltjes klinisch getest en werkzaam bevonden, en dat is belangrijk om te weten als je er iets aan wilt doen.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2005, 23:37   #28
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pierre
DHTKiller,
Ik ben bezig met therapie gebaseert op de ontzuringsmethode.
En die werkt een stuk beter dan het DHT remmen wat mij geen enkele nieuwe haar bracht. (2 jaar Finasteride geslikt -> geen enkele nieuwe haargroei).
Als je verder gaat verdiepen in de materie, kom je al snel terecht op de reflexzones. Onze hoofdhuid heeft reflexzones die in "verbinding" staan met bepaalde organen die o.a. voor onze stofwisseling dienen. Dit is het gedeelte behalve de hoefijzerzone( ik neem aan dat je de zij en achterkant van de hoofdharen bedoeld). De hoefijzerzone bevat geen reflexzone van organen.
Ik heb boeken waarin exact besproken staat welke zones op je hoofdhuid correleren met bepaalde organen. Zo staat de kruin tot de darmen. De "inhammen" tot de nieren.
Mineralen en sporen worden uit deze gebieden onttrokken als de correlerende organen deze nodig hebben om de zuren te neutraliseren indien het lichaam deze niet kan afvoeren. Dit is een beetje simpel uitgelegd maar ik ga hier geen complete naslagwerken quoteren.
Als je ooit een natuurgeneeskundige op gaat zoeken zal hij je plaatjes kunnen laten zien met deze gebieden en met welke organen ze correleren.
Georgie kan dit aan zijn therapeut vragen. Als die man met accupunctuur bezig is zal dit geen onbekende materie zijn.
Bij de "kaalheid door verzuring" zal dan ook zelden die hoefijzerzone aangetast worden. Uiteraard valt niet alles onder de verzuringsnoemer en voor de overige gevallen heb ik geen idee.
Grote praatjes! laat eens wat resultaten zien, beroep je niet op je eigen vermeende authoriteit. Jij geeft de bronnen jij moet je punt bewijzen!
De vervelende neiging van natuurgenezers om per definitie de reguliere geneeskunde af te vallen is misplaatst en ronduit vervelend, sterker nog, je ondoordachte 'wervende praatje'stuit velen tegen de borst. Zorg dat je je PR op orde krijgt!
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2005, 23:46   #29
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Dit komt allemaal uit de zogeheten Ayurveda genezingskunst, die al ruim 5000 jaar oud is, geen wetenschap dus.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2005, 23:50   #30
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Ik heb die links allemaal doorgeklikt er is geen enkel verwijzing naar een onderzoek. Hiermee heeft het hele verhaal GEEN ENKEL FUNDAMENT.
Sowieso staan er een heleboel niet onderbouwde, veel te kort door de bocht gaande, 'feiten' in het stuk van de Groenenveld.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Beauty tatoo en toppik tussen de transplants een eventuele oplossing? 4roluca Chirurgische behandelingen 2 18 februari 2005 00:03


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.