Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Overige behandelingen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 5 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 4 mei 2005, 00:10   #31
sjef
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 mei 2002
Berichten: 72
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pizzacat
Ik heb die links allemaal doorgeklikt er is geen enkel verwijzing naar een onderzoek. Hiermee heeft het hele verhaal GEEN ENKEL FUNDAMENT.
Sowieso staan er een heleboel niet onderbouwde, veel te kort door de bocht gaande, 'feiten' in het stuk van de Groenenveld.
Zoals ik al zei heb ik dit op het Internet gevonden om jullie een idee te geven welke therapie ik volg, maar heb uitgebreide literatuur hierover, ook met geverifieerde resultaten.

Wel grappig dat jij het allemaal lariekoek vind, maar 4 van jou 5 interne regimen, veel beter passen in het ontzurings verhaal, dan in het DHT remmend verhaal.

Groeten
Pierre,

Laatst gewijzigd door sjef; 4 mei 2005 om 09:53
sjef is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2005, 00:16   #32
sjef
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 mei 2002
Berichten: 72
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
Dit komt allemaal uit de zogeheten Ayurveda genezingskunst, die al ruim 5000 jaar oud is, geen wetenschap dus.
Klopt, het is al een hele oude theorie die erachter staat. Niet iets wat men nu even verzint. Natuurgeneeskunde werd begin vorige eeuw uit de amerikaanse universiteiten verbannen omdat dit de pharmaceutische industrie financieel zou schaden. Die geneeskunde baseerde zich toen al op een rijke historie. Er wordt ook niemand rijk van want het kopen van potjes met medicijnen is niet de gang van zaken. Natuurgeneeskunde gaat uit van de mens die zichzelf kan helen van vele kwalen. Daar verdient de industrie niet veel aan.
sjef is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2005, 08:04   #33
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pierre
Klopt, het is al een hele oude theorie die erachter staat. Niet iets wat men nu even verzint. Natuurgeneeskunde werd begin vorige eeuw uit de amerikaanse universiteiten verbannen omdat dit de pharmaceutische industrie financieel zou schaden. Die geneeskunde baseerde zich toen al op een rijke historie. Er wordt ook niemand rijk van want het kopen van potjes met medicijnen is niet de gang van zaken. Natuurgeneeskunde gaat uit van de mens die zichzelf kan helen van vele kwalen. Daar verdient de industrie niet veel aan.
Heel leuk, maar natuurgeneeskunde is berucht om haar niet kunnen aantonen van betrouwbaarheid en generaliseerbeerheid, men baseert zich meestal op de empirie.

We zijn ons hier terdege bewust van het feit dat DHT een deel van het verhaal is, en daar schiet jij je in je voet. Het veronderstellen dat het lichaam 'mineralen en spoorelementen ontrekt uit verschillende lichaamsdelen bij verschillende mensen is volgens mij nog nooit aangetoond. Dan doe je dus wel een hele wankele assumptie als je je hele leer daar op stoelt.

En teksten als 'ik heb boeken met geverifieerde onderzoeken' zijn net zo interessant als 'Ik heb een heleboel Suske's en Wiske's'.
Harde data is het enige dat aanknopingspunten biedt, steenharde data!
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)

Laatst gewijzigd door pizzacat; 4 mei 2005 om 19:35
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2005, 10:22   #34
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Ik zie net dat High ooit al een thread had geopend over dit onderwerp in de rubriek AGA, zie: http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=5516.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2005, 10:32   #35
sjef
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 mei 2002
Berichten: 72
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pizzacat

Het veronderstellen dat het lichaam 'mineralen en spoorelementen ontrekt uit verschillende lichaamsdelen bij verschillende mensen is volgens mij nog nooit aangetoond. Dan doe je dus wel een hele wankele assumptie als je je hele leer daar op stoelt.
Zeker te weten van wel. Dit is zelfs heel eenvoudig te meten. Eenvoudige PH metingen.
sjef is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2005, 11:08   #36
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pierre
Zeker te weten van wel. Dit is zelfs heel eenvoudig te meten. Eenvoudige PH metingen.
Waarom wordt dit mechanisme dan niet verkondigd door de medische wetenschap en moeten we daarmee dus maar vertrouwen op diverse natuurhobbyisten?
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2005, 13:05   #37
sjef
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 mei 2002
Berichten: 72
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Waarom wordt dit mechanisme dan niet verkondigd door de medische wetenschap en moeten we daarmee dus maar vertrouwen op diverse natuurhobbyisten?
Bedankt voor je sceptische opmerkingen.
Zeer herkenbaar, ook voor mij.

Ik ga persoonlijk niet in zee met een natuurhobbyist maar met een erkend arts. Die ook een duidelijke opleiding heeft afgerond. Er zijn in Europa opleidingen natuurgeneeskunde. De erkende artsen zijn geregistreerd.
Ga niet met een hobbyist in zee.

Er is een vergaande historie waarbij natuurgeneeskunde zwaar onder druk is gezet door de pharmaceutisch industrie waar miljarden euro's per jaar in omgaan.

Het is niet een kwestie van even een pilletje slikken ( dat is wat jullie naar op zoek zijn). Je levenswijze moet drastisch gewijzigd worden voor succes en dat is nu juist de moeilijkheid. Dan is het bij veel mensen gedoemt om geen resultaat te hebben want ze hebben het er niet voor over maar willen met een pilletje klaar zijn. Dan wordt er ook al snel gezegd: werkt niet.
Als je alleen een pil wilt slikken zul je geen resultaat boeken in de natuurgenezing.
sjef is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2005, 13:32   #38
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Sorry hoor, maar ontzuringskuren zijn een beproefde methode voor veel marathonlopers. En wat denk je? Ze zijn verrassend vaak kalend!
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2005, 14:29   #39
monatoetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 april 2005
Berichten: 9
een positief bericht

hallo allemaal
sceptici en aanhangers,
Ik ben ook bezig om mijn lichaam te ontzuren en te ontgiften. Een aantal andere dingen naast kaalheid, zoals regelmatig ontstekingen, schimmelnagels en vaginale schimmelinfecties zijn stukken minder tot helemaal niet meer. Op mijn haar heeft het nog geen effect. Mijn lever is echter volgens mijn natuurarts zwaar vervuil door mijn leefstijl. Ik ga dit weekend de eerste reinigingskuur doen specifiek op de lever gericht. Ik hoop dat ik hierna mijn mineralen en vitaminen peil weer op orde krijg, zodat ook mijn haar weer gaat groeien.
Ja ook ik ben bang ergens bang dat dit niet gaat helpen en mijn haar verder gaat uitvallen en als jonge vrouw van 23 zit ik hier niet op te wachten (wie wel trouwens). Ik doe liever dit dan dat ik mijn hele leven aan de minox zit of hormonen ga slikken. Mocht ik eind dit jaar nog geen effect hebben ga ik dit waarschijnlijk alsnog doen. Ik houd jullie op de hoogte!
groetjes
monatoetje is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2005, 15:07   #40
sjef
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 mei 2002
Berichten: 72
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jongen25
Sorry hoor, maar ontzuringskuren zijn een beproefde methode voor veel marathonlopers. En wat denk je? Ze zijn verrassend vaak kalend!
Ook jij moet beter de materie inzien. Bepaalde topsport, extreme krachtsport en marathonlopen is juist slecht voor je mineralen en sporen gehalte. Recreatief sporten daarintegen is een van de essentiele onderdelen die deel uit moeten maken van je leven. Niet alleen moet je ontzuren, je moet ook zorgen dat je mineralen en sporen niveau's op peil blijven of weer tijdig bijgevuld worden. Marathonlopen is zeer uitputtend voor deze niveau's. Daarom zijn zij inderdaad vaak kalend. Dat heb je zeer goed opgemerkt.

Pierre
sjef is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2005, 15:16   #41
sjef
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 mei 2002
Berichten: 72
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door monatoetje
hallo allemaal
sceptici en aanhangers,
Ik ben ook bezig om mijn lichaam te ontzuren en te ontgiften. Een aantal andere dingen naast kaalheid, zoals regelmatig ontstekingen, schimmelnagels en vaginale schimmelinfecties zijn stukken minder tot helemaal niet meer. Op mijn haar heeft het nog geen effect.
Monatoetje,

Je moet geduld hebben. Je hebt al heel veel gewonnen door de materie te begrijpen en bezig te zijn met je nieuwe levensstijl. Veel van je vervelende aandoeningen los je zelf al op. De haren kost nu eenmaal veel tijd. Zeker nog wel langer als dat je chemische middelen neemt, mocht dat helpen. Maar terugkomen doen ze. Als je chemische middelen voor je haarprobleem gaat nemen heb je alleen maar meer kans dat je aandoeningen slechter worden. Met je ontzuringsmethode heb je dat in ieder geval al gewonnen.
Ik ben benieuwd naar je toekomst.
Wens je veel gezondheid en een mooie bos haren toe.

Pierre.
sjef is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2005, 16:07   #42
Boris
HaarWeb lid
 
Boris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Disney World
Berichten: 617
Ik heb mij in 2001 al verdiept in de verzuringstheorien. Mijn lichaam was gedurende een jaar of 4 erg verzuurd. Ben daar toen aan gaan werken en ik moet zeggen dat mijn haar er na 9 maanden weer veel beter uit ging zien. Maar na een goed jaar ben ik toch aan de fina gegaan (het kan altijd beter). Op een geven moment was ik van mening dat ik i.v.m. de fina wel weer ongezond kon gaan leven (snacks, roken, alcohol en frisdrank). Dit bleek na een aantal maanden al erg onverstandig. Het ging hard achteruit en het heeft wel weer 1,5 jaar geduurd voor het weer enigzins oke was. Maar ik weet wel dat rooscure daar een enorme bijdrage aan gelevert heeft.
__________________
My regimen:
  • Sinds 2011 weer 2 x per week keta 2% shampoo. met breaks van soms een maand of 2,3.
  • Sinds 2012 steeds een aantal maanden Inneov van Vichy

In the past:
  • La Biosthetique haarampullen (soort Aminexil)
  • jan 2003 - mei 2011 Proscar 0,8 tot 1,25 mg 6 x p/w
  • nov. 2004 - 2008 af en toe rooscure of keta 2%
  • Saw Palmetto 1 a 2 x per dag
  • 12/2001, 04/2002, 02/2004, 2010 aminexil kuur
Boris is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2005, 19:02   #43
marcel111
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 22
Pierre, ga je niet teveel uit van je eigen situatie?
Jij leefde misschien heel erg ongezond, in tegenstelling tot veel forumleden, de relatie tussen voeding en haaruitval is al vaak besproken op dit forom. Daardoor is het logisch dat jij veel effect ervaart, maar dat hoeft voor veel mensen zeker niet te gelden.
Ik denk dat je lichaam ontzuren je haar een duw in de goede richtig zal duwen, maar het zal niet medicijnen als finasteride of dutasteride kunnen vervangen.
__________________
momenteel:
finasteride 1mg
p5p
omega 3
rooscure

gestopt:
minoxidil
folligro
marcel111 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2005, 19:06   #44
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Hier is nog wat nuttige info over verzuring en het aanpakken ervan:

http://www.meridiana.nl/verzuring%20...0internet1.htm
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 5 mei 2005, 17:23   #45
kalevandaal
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2004
Berichten: 152
ik zeg je, SOS is back!
__________________
.dec.2003 - dec 2004. - GESTOPT
Trix Capsules bij Intermedica vandaan.
.dec2004 - nu (en 2002 - 2003).
Finasteride Capsules bij Dr. Plinck vandaan (oa: 1mg fin. 25mg pyridoxine.)
.Erbij sinds dec.2004.
.Zinc (zinc citrate) 15 mg..Copper (copper glycinate) 2 mg.
.MSM 1000 mg..L-Proline 50 mg..L-Lysine 50 mg.
kalevandaal is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Beauty tatoo en toppik tussen de transplants een eventuele oplossing? 4roluca Chirurgische behandelingen 2 18 februari 2005 00:03


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.