Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Overige behandelingen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 30 december 2006, 22:34   #16
Beginner
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 maart 2005
Berichten: 50
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another
...stel dat je geen fina had genomen, misschien zat je dan wel aan een NW3?
Ik wou dat ik dat kon geloven.... bij mij is nu totaal alweer bijna 1 cm teruggetrokken: waarvan 0,3 cm in 4 a 5 jaar tot ik met fina begon. De overige 0,7 is in 1 jaar fina-tijd teruggetrokken. Beste bizar vind ik zelf en geen toeval dat deze enorme spurt in de fina periode is gebeurd.

Ik heb enorme spijt dat ik aan fina begonnen ben. Maarja ik wilde graag behouden wat ik had en toendertijd las ik dat het middel het best bij startende kalende mannen werkt (is misschien ook wel zo, maar niet bij mij dus). Ik heb het risico zelf genomen.

Achterafgezien, zou ik het liever zonder fina doen: een langzaam terugtrekkende haarlijn en wachten tot het ultieme middel toepasbaar is (want deze dag is in zicht):

STAMCELLEN ?
Beginner is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2007, 20:03   #17
Cory
Green, bold & no worries
 
Cory's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Berichten: 328
Op het moment ben ik wel zover dat ik er wel enkele tienduizenden euro's voor over zou hebben als dat eeuwige gedoe met mijn haar daarmee zou stoppen en ik de verdere verzorging zou kunnen beperken tot twee wasbeurten per week en een tweemaandelijks bezoek aan de kapper. Ik ben uren per dag bezig om de topicals toe te passen en ik denk dat het voor mijn geestelijke gezondheid het beste zou zijn als ik daarmee kon stoppen. Tegelijk besef ik dat ik ook **dankbaar** moet zijn iets gevonden te hebben wat mogelijk helpt, maar echt, ik word malende van het strakke topical schema. Talloze malen stond ik net op het punt om in bed te stappen om dan te ontdekken dat ik vergeten had om de stinkende spironolactone uit mijn haar te wassen, te föhnen en de minoxidil erin te doen. Dus dan sta je weer een halfuur in de badkamer. Ik vind het buitengewoon arbeidsintensief. En alles om een heel gewoon alledaags pruikje haar op mijn kop te hebben. Ik wou dat ik er vanaf was. Ik neem er wel een hypotheekje voor en meld me als eerste patient aan.
__________________

Sinds 1-9-2006: Minoxidil 5% (dr Lee), Spironolactone 2%.
Topicals sinds begin 2007 grotendeels vervangen door zelfgemaakt Spiro/Minox topical 3x daags.
Haarstatus: ik heb een heleboel haar nu; geen enkel probleem meer.
Sinds 12-12-2010 toenemende hoofdhuidirritatie door PG. Gewone vochtinbrengende creme of extra wassen helpt goed.
Sinds begin 2012: hernieuwde haaruitval aan de haargrens vermoedelijk wegens stoppen met Spiro (dr Lee levert niet meer).
18 april 2012 Finasteride, oraal, later topisch en op 15 feb 2013 gestopt wegens verdenking van bijwerkingen (bindweefselpijn).
10 maart 2013 haar valt uit.
Inmiddels weer begonnen met fina topisch; haaruitval gestopt.
Mei 2014: alles is weer hersteld en ik ben tevreden.


A chi consiglia non duole il capo

Cory is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2007, 12:17   #18
Roland
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juli 2003
Berichten: 426
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cory
Op het moment ben ik wel zover dat ik er wel enkele tienduizenden euro's voor over zou hebben als dat eeuwige gedoe met mijn haar daarmee zou stoppen en ik de verdere verzorging zou kunnen beperken tot twee wasbeurten per week en een tweemaandelijks bezoek aan de kapper. Ik ben uren per dag bezig om de topicals toe te passen en ik denk dat het voor mijn geestelijke gezondheid het beste zou zijn als ik daarmee kon stoppen. Tegelijk besef ik dat ik ook **dankbaar** moet zijn iets gevonden te hebben wat mogelijk helpt, maar echt, ik word malende van het strakke topical schema. Talloze malen stond ik net op het punt om in bed te stappen om dan te ontdekken dat ik vergeten had om de stinkende spironolactone uit mijn haar te wassen, te föhnen en de minoxidil erin te doen. Dus dan sta je weer een halfuur in de badkamer. Ik vind het buitengewoon arbeidsintensief. En alles om een heel gewoon alledaags pruikje haar op mijn kop te hebben. Ik wou dat ik er vanaf was. Ik neem er wel een hypotheekje voor en meld me als eerste patient aan.
Heel herkenbaar dit verhaal. Blijf echter wel met je beide benen op de grond. Het is nog steeds niet volop getest, en de resultaten kunnen toch best eens of eigenlijk zowiezo minder gaan zijn als dat jij verwacht. Laat dit dan geen klap worden waar je niet meer overheen kunt stappen. Niet om je bang te maken dit verhaal, maar er is al dikwijls een middel of methode gepresenteerd die uiteindelijk toch bleek tegen te vallen of héélemaal een flop was. Houdt dit wel in gedachten.

Roland
Roland is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2007, 13:21   #19
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Muizen geven kale mannen weer hoop
Voor kale mensen klinkt het veelbelovend. Je laat stamcellen uit je huid nemen, je laat ze op je scalp 'zaaien' en even later begint je haar spontaan te groeien. Als de huidcellen van mensen op dezelfde manier reageren als die van muizen, is de kans groot dat de theorie werkelijkheid wordt.

Amerikaanse onderzoekers pasten de techniek toe op muizen die sinds de geboorte 'naakt' worden gekweekt. De muizen kregen cellen getransplanteerd die nieuwe haarfollikels aanmaken en een nieuwe vacht produceren. Het resultaat: de muizen kregen een vacht die bijna net zo dik was als die van 'normale muizen'.

Als ook menselijke haarcellen zo reageren, zouden dokters follikels kunnen nemen van plaatsen in het lichaam die wel behaard zijn (zoals de achterkant van het hoofd) en ze verplaatsen naar de kale plekken. De techniek kan er ook toe bijdragen dat beschadigde huid zich gaat herstellen, wat ideaal is voor mensen met brandwonden en littekens.

Indien de stamcellen van de huid ook in andere types van weefsel kunnen groeien, zouden ook andere ziektes op die manier kunnen worden aangepakt. Als bijvoorbeeld de pancreas of het zenuwstelsel positief reageren, kan er een therapie ontwikkeld worden voor diabetes of de ziekte van Parkinson.

Positief is dat huidcellen in elk volwassen lichaam voorhanden zijn. Dit is dus een eenvoudiger en vooral ethisch meer aanvaardbaar alternatief voor de technieken die gebruikmaken van stamcellen van embryo's

Hondentenen en duivenpoep
De muizen geven kale mannen dus nieuwe hoop. Tot nog toe werden al veel manieren uitgevonden en geprobeerd om het probleem op te lossen, maar geen enkel werkte echt. Sommige kaalhoofden slikken Regaine, een medicijn dat de bloeddruk regelt omdat dit haargroei als neveneffect heeft. Je hebt ook nog Propecia, een middel dat haarverlies tegengaat. Nadeel is dat dit de mannelijke hormonen zo beïnvloedt dat het libidoverlies en erectieproblemen meebrengt.

De Egyptenaren gebruikten zelfs hondentenen en vogelbloed om kaalheid tegen te gaan. Hippocrates verkoos duivenpoep, komijn of netel.
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=gv28hvnm
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2007, 09:32   #20
Ed rakket
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2007
Berichten: 36
Hoe zit dat nou?

Hoe zit dat nou met die stamcellen. Zit alles zo'n beetje te lezen en heb ook dat filmpje gezien maar dat is allemaal alweer even geleden (2004) We zitten nu in 2007 en vroeg me af of iemand nog iets van nieuws heeft omtrend de stamcellen methode?
Ik gebruik nu al zo'n 3 jaar fina en heb het gevoel dat het bij mij niet meer werkt. Heb 10 jaar geleden een onderbinding gedaan en dat beviel me beter. Het probleem is dat dat maar voor een jaar of 8a'9 werkt. Nu dus 10 jaar later merk ik dat mijn haar weer aan het uitvallen is. Heb in die periode van de onderbinding geen last gehad van uitval maar om het nu weer te doen heb ik geen zin meer in. wil wel wat met die stamcellen maar die klanten moeten wel opschieten.
Hoop iets te horen.
Ed rakket is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2007, 01:10   #21
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ed rakket Bekijk bericht
Hoe zit dat nou met die stamcellen. Zit alles zo'n beetje te lezen en heb ook dat filmpje gezien maar dat is allemaal alweer even geleden (2004) We zitten nu in 2007 en vroeg me af of iemand nog iets van nieuws heeft omtrend de stamcellen methode?
Ik gebruik nu al zo'n 3 jaar fina en heb het gevoel dat het bij mij niet meer werkt. Heb 10 jaar geleden een onderbinding gedaan en dat beviel me beter. Het probleem is dat dat maar voor een jaar of 8a'9 werkt. Nu dus 10 jaar later merk ik dat mijn haar weer aan het uitvallen is. Heb in die periode van de onderbinding geen last gehad van uitval maar om het nu weer te doen heb ik geen zin meer in. wil wel wat met die stamcellen maar die klanten moeten wel opschieten.
Hoop iets te horen.
Tegen 2020 misschien ...ze zullen zich niet haasten denk ik, nu er meer en meer een kale kop leuk beginnen te vinden

Onderbinding werkt dat wel ??
http://www.haaruitvalfabels.nl/algem...vPaginaID=1089
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2007, 17:16   #22
Ed rakket
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2007
Berichten: 36
Of een onderbinding werkt dat kan ik je niet vertellen. Dat zijn dingen die bijna niet na te gaan zijn. hoe zou het geweest zijn als ik het niet gedaan zou hebben?? In dat artiekel bij die fabels staat van niet. Bij mij heeft het volgens mij wel gewerkt. Heb het 10 jaar geleden laten doen toen ik 30 was. Deze behandeling zou een jaar of 8 tot 10 werken. In die hele periode van 8 jaar heb ik totaal geen haaruitval gehad. (toeval?) Daarna is het toch echt snel minder geworden. Zit dus nu aan de fina en dat zou dezelfde funtie hebben maar heb tot op de dag van vandaag toch nog steeds uitval en haarpijn. (ken je dat? haarpijn) Op fabels zeggen ze trouwens dat er 4 bloedvaten worden afgesloten maar dat zijn er 6.

Gr. Ed
Ed rakket is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2009, 21:06   #23
geelblauw
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 126
Dit onderwerp is al een tijdje niet meer besproken. Terwijl links zoals deze

http://noorderlicht.vpro.nl/artikelen/19019488/

die eerder in deze discussie genoemd worden, wel interessant zijn. Weet iemand of er al nieuwe ontwikkelingen zijn op het gebied van stamcellen?
geelblauw is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2009, 21:27   #24
Beginner
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 maart 2005
Berichten: 50
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geelblauw Bekijk bericht
Dit onderwerp is al een tijdje niet meer besproken. Terwijl links zoals deze

http://noorderlicht.vpro.nl/artikelen/19019488/

die eerder in deze discussie genoemd worden, wel interessant zijn. Weet iemand of er al nieuwe ontwikkelingen zijn op het gebied van stamcellen?
Houd daarvoor vooral de firma Intercytex in de gaten, zij lijken momenteel toch de voorlopers op het gebied van stamcellen.

Actuele draadje: http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=10327
__________________
*Periode 2005-September tm 2006-Augustus (12 mnd): "Gouden Driehoek": Rooscure + Finasteride Proscar + Minoxidil 5%
*Periode 2006-Oktober tm 2007-November (14 mnd): Minoxidil 5% + Saw Palmetto + Spironolacton 5% + Folligen Spray
*Periode 2010-Maart tm 2010-Augustus (6 mnd): Groeihormonen (HGH) 24 wk 5 on 2 off, 1,67 iu + L-Thyroxine (T4) 100 mcg + Miconazolnitraat 2%
*Periode 2011-Januari tm 2011-Augustus (8 mnd): ASC-J9 + Minoxidil 5% @ 8 mnd 2 ml/0,42 mg per dag

*STATUS: Tjaaaa Fina bleek averechts te werken en heeft de status flink vernacheld helaas: heeft mooie, scherpe NW 0,3-lijn op een lelijke, rafelige manier doen wijken. Vervolgens gaf ook SP mij een constant, ziekelijk haarverlies. HGH 6mnd-kuur had geen effect op mijn haren. ASC-J9 deed de uitval doen stoppen en gaf me een goede basis voor acceptatie (en tonen) van de inhammen. Helaas was dit tijdelijk, want de uitval kwam terug. Nu OC000459?
Beginner is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2009, 01:14   #25
bboxx@live.nl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juni 2009
Berichten: 2
haren

Hallo allemaal,
Weet iemand al of stamcellen behandeling voor haren ergens momenteel mogelijk is ?
Graag hoor ik jullie reactie.
Mvg Sunny
bboxx@live.nl is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2009, 02:02   #26
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bboxx@live.nl Bekijk bericht
Hallo allemaal,
Weet iemand al of stamcellen behandeling voor haren ergens momenteel mogelijk is ?
Graag hoor ik jullie reactie.
Mvg Sunny
Hair Science Institute (http://www.hairscienceinstitute.com) biedt het o.a. aan, maar de kritieken hier zijn meestal niet lovend....
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2009, 00:05   #27
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.271
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambo Bekijk bericht
Hair Science Institute (http://www.hairscienceinstitute.com) biedt het o.a. aan, maar de kritieken hier zijn meestal niet lovend....
Wat HSI volgens hun aanbiedt is iets heel anders dan waar het hier in deze discussie om ging.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2009, 00:49   #28
ba3osh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 juli 2009
Berichten: 5
Geslacht:
hoop er maar niet teveel op,ik ben al van 1980 al aan 't wachten voor een cure en telkens was het over 5 tot 10 jaar dat er een middel zou komen die de haarproblemen eens en voor altijd uit de wereld gingen helpen,
maar helaas 30 jaar later zijn ze nog altijd de mensen aan het lijntje aan het houden.
je moet het zo zien de grote farmaceutische bedrijven laten hun monopolie niet zomaar uit hun handen afpakken ,wondermiddelen bestaan al een geruime tijd om de kaalheid te genezen maar ze worden door de grote farmaceutische bedrijven tegengehouden,
Net zoals de grote oliebonzen die de olie niet wil verruilen tegen alternatieve energie zoals waterstof of ione batterij voor auto's zo ook zijn de grote farmaceutishe bedrijven die de stamcellen voor HM tegenhouden,
raar maar waar,al hoop ik diep in mijn hart dat ik mij vergis.
ba3osh is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2009, 01:04   #29
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ba3osh Bekijk bericht
...,wondermiddelen bestaan al een geruime tijd om de kaalheid te genezen...
Vertel! Noem één wondermiddel s.v.p.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2009, 11:49   #30
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ba3osh Bekijk bericht
je moet het zo zien de grote farmaceutische bedrijven laten hun monopolie niet zomaar uit hun handen afpakken ,wondermiddelen bestaan al een geruime tijd om de kaalheid te genezen maar ze worden door de grote farmaceutische bedrijven tegengehouden,
Net zoals de grote oliebonzen die de olie niet wil verruilen tegen alternatieve energie zoals waterstof of ione batterij voor auto's zo ook zijn de grote farmaceutishe bedrijven die de stamcellen voor HM tegenhouden,
raar maar waar,al hoop ik diep in mijn hart dat ik mij vergis.
Zo zou ik het ook doen hoor, als rasechte kapitalist ... geen geld verdienen en maar hopen dat niemand anders wel een wondermiddel ontdekt en op de markt gooit.

Oftewel, als je er goed over nadenkt, dan zijn dit soort complottheoriën onhoudbaar.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Interview HaarWeb met C.G. Gho over HaarStamcel Transplantatie Tiuri Chirurgische behandelingen 0 18 september 2005 20:32
Stamcellen Haarzoeker Overige behandelingen 1 10 april 2004 13:02


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.