Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Discussie gesloten
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 juli 2004, 12:35   #226
high
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 318
Jazeker, dit is ook wat ik mij telkens bedenk. Maar daarnaast lijkt het mij ook niet leuk dat ik straks door het tekort aan DHT mijn verdere seksuele ontwikkeling (lichaamshaar) in de weg sta. Deze ontwikkeling vind plaats in de 20er jaren.

ik ben 19 jaar merk hier niks van en als het alleen lichaamshaar is nou dan ben ik wel blij!
high is offline  
Oud 28 juli 2004, 12:41   #227
high
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 318
hee laurensj leuk dat tabelletje maar is die er ook in dutasteride ben ik wel benieuwd naar
high is offline  
Oud 28 juli 2004, 14:03   #228
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door high
hee laurensj leuk dat tabelletje maar is die er ook in dutasteride ben ik wel benieuwd naar
niet dat ik weet, onderzoek van de effectiviteit van duta naar haaruitval is beperkt. het is namelijk alleen een prostaatmiddel he. alle onderzoeken die ik heb gelezen gaan alleen over hoeveel het de DHT-levels verlaagt, en dat zegt in principe weinig over behoud en hergroei etc.
misschien weet DHTkiller hier meer van?
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline  
Oud 28 juli 2004, 18:59   #229
Druifstuif
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2004
Berichten: 335
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
voor mij niet. ik heb een hekel aan mijn lichaamshaar en van mij zou het best wat minder mogen. toch denk ik niet dat fina hiervoor gaat zorgen. tegen hirsutisme bleek fina alleen ook niet een effectief middel. ik denk dat je niet te bezorgd hierover moet zijn, hoewel niemand kan garanderen dat het niets met je lichaamshaargroei doet.
Deed het maar iets tegen lichaamshaar, dat mag bij mij best wat minder, niet dat het nou extreem is, maar toch.
Druifstuif is offline  
Oud 28 juli 2004, 23:19   #230
zucht
HaarWeb lid
 
zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 maart 2004
Berichten: 272
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
beste pieter, ik ben het helemaal met je vurige betoog eens. alleen klopt het niet dat ieder haarzakje maar 20 cycli zou hebben. haarzakjes kunnen oneindig haar produceren. zelfs bij mensen die AGA hebben kunnen de sterk verschrompelde haarzakjes weer tot leven gewekt worden.
Laurens,

Dat klinkt goed. Weet je ook of die haarzakjes weer wat aangroeien of wordt er gewoon uit dat schrompelzakje nog eens het maximum geperst dat eruit te krijgen is ?
__________________
Huidige aanvalspositie :

Enkel nog Nizoral shampoo. Ik berust.
zucht is offline  
Oud 29 juli 2004, 00:43   #231
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zucht
Laurens,

Dat klinkt goed. Weet je ook of die haarzakjes weer wat aangroeien of wordt er gewoon uit dat schrompelzakje nog eens het maximum geperst dat eruit te krijgen is ?
Nee, de haarzakjes worden weer genezen zeg maar. Een verschrompeld haarzakje kan nooit een fatsoenlijk mooie haar produceren. Dat is ook de reden waarom de kwaliteit en de dikte achteruitgaan met AGA. Wanneer je een regime toepast dat aanslaat zie je ook vaak dat het heel langzaam gaat allemaal. Het haarzakje is namelijk bezig om te "ontschrompelen". Tijdens dat proces groeit er telkens een haar die een maximale kwaliteit bevat die op dat moment mogelijk is. De haar wordt snel weer uitgeworpen en er groeit een nieuwe haar die weer iets beter is. Uiteindelijk is het zakje helemaal genezen en kan het weer goed haar produceren. Dus het is echt wachten op een product dat nu eens effectief kan zorgen dat de follikels met rust gelaten worden. Dat is het enige. Ze moeten weer de ruimte krijgen. Maar dood gaan ze dus nooit.

Ik vergelijk dit met het verschijnsel van een medicijn (ben de naam even kwijt) dat wordt toegepast bij ingewanden transplantaties. Dat medicijn wordt toegediend om het immuumsysteem plat te leggen, zodat het lichaam de nieuwe nier bijvoorbeeld niet afstoot. Een bijwerking hiervan is dat mannen die al zo kaal als een aal zijn opeens weer haar krijgen na verloop van tijd. Dit heeft ook de theorie doen ontstaan dat uiteindelijk het immuumsysteem verantwoordelijk is voor de aantasting van de follikels. Maar anyway, zo zie je maar dat zelfs op een volledig kaal hoofd weer haar te groeien valt. Het is slechts een kwestie van tijd.
Haarmannetje is offline  
Oud 29 juli 2004, 20:05   #232
zucht
HaarWeb lid
 
zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 maart 2004
Berichten: 272
Bedankt voor deze wel uitgebreide maar heel duidelijke uitleg. Ik heb het nog steeds moeilijk om te geloven dat je op een biljartbal weer haar kan laten groeien, eerlijk gezegd. Je zou dus denken dat iemand met een kaal hoofd die fina gaat nemen ineens weer haar kan krijgen. Volgens wat ik altijd heb gehoord gebeurt dat dus niet. Is daar ook een verklaring voor ?
__________________
Huidige aanvalspositie :

Enkel nog Nizoral shampoo. Ik berust.
zucht is offline  
Oud 29 juli 2004, 21:26   #233
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Citaat:
Je zou dus denken dat iemand met een kaal hoofd die fina gaat nemen ineens weer haar kan krijgen. Volgens wat ik altijd heb gehoord gebeurt dat dus niet. Is daar ook een verklaring voor ?
Fina is simpelweg niet heel effectief. pas als alle kwalijke effecten op de follikel worden weggenomen kan het weer een tophaarzakje worden.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline  
Oud 29 juli 2004, 21:29   #234
zucht
HaarWeb lid
 
zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 maart 2004
Berichten: 272
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pizzacat
Fina is simpelweg niet heel effectief. pas als alle kwalijke effecten op de follikel worden weggenomen kan het weer een tophaarzakje worden.
*zucht*... zal wel weer blijken dat mijn haar allergisch is aan mij of zo.
__________________
Huidige aanvalspositie :

Enkel nog Nizoral shampoo. Ik berust.
zucht is offline  
Oud 29 juli 2004, 21:48   #235
peter10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 289
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Jazeker, dit is ook wat ik mij telkens bedenk. Maar daarnaast lijkt het mij ook niet leuk dat ik straks door het tekort aan DHT mijn verdere seksuele ontwikkeling (lichaamshaar) in de weg sta. Deze ontwikkeling vind plaats in de 20er jaren.
Is dit de enige ontwikkeling die eventueel gehinderd wordt of zijn er nog meer secundaire geslachtskenmerken die zich ontwikkelen in deze periode ?
__________________
Regime :


4x per week Rooscure
Sinds 30-6-2005 Propecia (0,5 mg, halve pil per dag)

Heel af en toe Fluridil, om de laatste flesjes op te maken.
peter10 is offline  
Oud 30 juli 2004, 01:12   #236
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter10
Is dit de enige ontwikkeling die eventueel gehinderd wordt of zijn er nog meer secundaire geslachtskenmerken die zich ontwikkelen in deze periode ?
Ik weet het niet. De geslachtsdelen zijn uiteraard uitontwikkeld (tijdens de pubertijd). Ik zal mijn huisarts eens vragen. Het kan ook zijn dat ze bedoelen dat het lichaamshaar in die periode gewoon dikker wordt en niet dat het nog in ontwikkeling is. Met andere woorden: de ontwikkeling heeft al plaats gevonden in de pubertijd, maar het duurt nog een paar jaar voordat het voltooid is: de lichaamsbeharing moet dikker worden. Dan zou het niet uitmaken en zou fina niet in de weg staan. Maar nogmaals, ik vraag het mijn arts en laat het hier weten.
Haarmannetje is offline  
Oud 30 juli 2004, 01:15   #237
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zucht
Bedankt voor deze wel uitgebreide maar heel duidelijke uitleg. Ik heb het nog steeds moeilijk om te geloven dat je op een biljartbal weer haar kan laten groeien, eerlijk gezegd. Je zou dus denken dat iemand met een kaal hoofd die fina gaat nemen ineens weer haar kan krijgen. Volgens wat ik altijd heb gehoord gebeurt dat dus niet. Is daar ook een verklaring voor ?
Hoe verder je gevorderd bent met AGA hoe moeilijker het is om het proces om te draaien (want dat is eigenlijk wat er dan zou moeten gebeuren). Fina werkt niet voor 100% en dus zullen de follikels altijd worden aangetast, maar slechts in veel mindere mate. Maar wanneer de follikels al zo zijn aangetast dat ze geen zichtbaar haar meer produceren zal fina nooit effectief genoeg zijn om de follikel weer te genezen. Dus met andere woorden: het is dus hoogst onwaarschijnlijk dat je met fina een compleet kaal hoofd weer haar kunt laten groeien.

Maar in principe kan een kaal hoofd wel weer haar groeien als daar het juiste middel voor komt.
Haarmannetje is offline  
Oud 30 juli 2004, 11:22   #238
peter10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 289
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Ik weet het niet. De geslachtsdelen zijn uiteraard uitontwikkeld (tijdens de pubertijd). Ik zal mijn huisarts eens vragen. Het kan ook zijn dat ze bedoelen dat het lichaamshaar in die periode gewoon dikker wordt en niet dat het nog in ontwikkeling is. Met andere woorden: de ontwikkeling heeft al plaats gevonden in de pubertijd, maar het duurt nog een paar jaar voordat het voltooid is: de lichaamsbeharing moet dikker worden. Dan zou het niet uitmaken en zou fina niet in de weg staan. Maar nogmaals, ik vraag het mijn arts en laat het hier weten.
haarmannetje, thanks!
__________________
Regime :


4x per week Rooscure
Sinds 30-6-2005 Propecia (0,5 mg, halve pil per dag)

Heel af en toe Fluridil, om de laatste flesjes op te maken.
peter10 is offline  
Oud 2 augustus 2004, 22:47   #239
Druifstuif
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2004
Berichten: 335
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Maar in principe kan een kaal hoofd wel weer haar groeien als daar het juiste middel voor komt.
Toch heb ik hier nog steeds ernstige twijfels over, haarzakjes kunnen wel degelijk zo beschadigd worden dat ze nooit meer in staat zijn om een fatsoenlijke haar te produceren. Je ziet bij mensen die langdurig haren epileren dat er op die plek na een aantal jaar ook echt minder haren terugkomen.
Druifstuif is offline  
Oud 6 augustus 2004, 13:14   #240
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Druifstuif
Toch heb ik hier nog steeds ernstige twijfels over, haarzakjes kunnen wel degelijk zo beschadigd worden dat ze nooit meer in staat zijn om een fatsoenlijke haar te produceren. Je ziet bij mensen die langdurig haren epileren dat er op die plek na een aantal jaar ook echt minder haren terugkomen.
in principe zijn de meeste wetenschappers er wel over eens dat zelfs de meest verschrompelde haarzakjes weer hun oude vorm zouden moeten kunnen aannemen.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline  
Discussie gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.