![]() |
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier
|
![]() |
#1 |
HaarWeb lid
Geslacht: ![]() |
Minoxidil tips
Beste lezers,
Sinds een maand ben ik begonnen met Linn minoxidil 5%. Ik merk dat ik wat meer haaruitval heb en in het begin soms wat duizeligheid (die is nu weg gelukkig). Ik gebruik de minoxidil 2x per dag en volgens de instructies van de bijsluiter. Toch heb ik soms het idee dat ik het niet helemaal goed doe. Dit komt vooral door de berg aan verschillende informatie die op het internet te vinden is. Daarom heb ik een aantal vragen (waarschijnlijk kan ik deze vinden op het internet, maar van een echt persoon of gebruiker is het toch wat fijner). Ik merk dat ik toch wat meer haaruitval heb (shedding) hoelang blijft dit doorgaan? Naast minoxidil wil ik graag ook een dermaroller aanschaffen. Is dit een aanrader? Ervaringen? Mijn inhammen zijn best minimaal (zie foto’s), is minoxidil dan wel de juiste oplossing voor dit moment? Ik zie kleine haartjes op kale plekken komen, kan dit al ontstaan na 1 maand gebruik? Of zijn dit gewoon haartjes die er al zaten? Ik hoor het graag wat jullie denken ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
HaarWeb lid
Ik zou enkel voor orale minoxidil gaan,zeker in jouw geval,je hebt mooie natuurlijke inhammen...
en lage dosis .. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
HaarWeb lid
Oh oke. Dankje voor de tip. Vanwaar orale minoxidil?
En ik las overal dat 5% voor mannen wordt aangeraden, is dat een te hoge dosis of? Raad je aan om te stoppen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
HaarWeb lid
|
Hey,
Zo droog mogelijk haar en 30 min. wachten na douchen dus meerdere druppels verspreiden en inmasseren per druppel. Aanbevolen is 2x per dag 1 ML 5% topische vloeistof. Ik gebruik bij elkaar rond de 1.5 ml dus 0.75 ochtend en avond. Heb je diffuus AGA patroon hebt overal aanbrengen. Als je standaard MPB patroon hebt (dus je gaat ook een kale kruin krijgen nadat de inhammen verder wegtrekken) eigenlijk ook overal behalve als je denkt geen hoge NW status zal krijgen, dan sla je het middenstuk over en doe je dus alleen kruin en voorstuk. Dermarollen: niet aan beginnen. Minox werkt vooral op de kruin. Je inhammen groeien niet terug, wel geminituariseerde haartjes die nog aanwezig zijn kunnen terug groeien. Het werkt dus op inhammen en de kruin alleen vaak zitten op de kruin nog veel van die zwakker haartjes waar inhammen vaak kaal zijn. In het laatste geval werkt het dus niet. Maar wel om je zwakkere haartjes in de haargrens weer sterker te maken. De enige maar is wel dat ongeveer 2/3 een no-responder is op topische Minoxidil vanwege het gebrek van een lichaamseigen enzym. Ik zou dat dus wel uitzoeken omdat als je niet zeker weet dat het werkt, je het mogelijk dus voor niets gebruikt (kans is dus rond de 65%)! Ik heb dat zelf uitgezocht door het topische product gewoon te gebruiken en ik weet zeker dat mijn temporal points sterker erdoor werden. Orale minoxidil werkt sterker, werkt ook in alle gevallen zover ik weet, en wordt met name daardoor nu populairder. Het heeft wel iets meer bijwerkingen (niet te hoog doseren en onder begeleiding arts). Je krijgt ook meer lichaamshaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
HaarWeb lid
Even concreet:
- Fijn dat je geen bijwerkingen meer hebt, is belangrijk! - 1 maand gebruik is veel te kort om iets over de effectiviteit te zeggen - Het verschilt per persoon of er shedding optreedt, wanneer en hoelang. Dat er shedding optreedt is heel normaal! - Blijf doorgaan met wat je nu doet. 2x per dag aanbrengen op de kale plekken. Orale minox kun je overwegen maar ik zou eens kijken wat 6-12 maanden topisch gebruik doet. Orale minox kent wat vaker bijwerkingen en niet elke arts werkt er aan mee. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
HaarWeb lid
Hoi allen,
Ben toch even terug met een vraag. Ik merk dat ik veel last van haaruitval heb, maar echt een stuk meer en dat m’n haarlijn ook sneller uitdunt. Is dit normaal? En hoelang duurt dit? Betekent dit ook dat het wel aanslaat, want het versnelt dus de haaruitval of werkt het niet zo? Want ik zie overal berichten over shedding, maar weet niet of dit hetzelfde is. Ik raak toch beetje ‘in paniek’ erdoor, want twijfel of ik er mee door moet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
HaarWeb lid
|
Citaat:
Mijn gok is dat je een no-responder bent en dus het middel niks voor je doet. Dus dan of oraal nemen of DHT blockers toevoegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
HaarWeb lid
Citaat:
Je bent rond 5 juni begonnen, en je shed is vermoed ik iets later opgetreden. Ik zou zeggen hou het nog even vol. Als je haar sneller uitvalt dan normaal is dit gewoon een shed en slaat het dus aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
HaarWeb lid
|
Citaat:
Sowieso doorgaan, minox zal als je een responder bent alleen maar positief effect hebben. Tenzij je start en weer stopt en weer start enz. Dat is niet goed. Als je een no responder bent kan het nooit kwaad doen, alleen geen effect hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
HaarWeb lid
Ten eerste even naar Klapz. Heb zeker je bericht doorgelezen en ook er wat verandering in mn behandeling aangebracht (kruin en inhammen insmeren). Mijn zorgpunt ligt meer op het grote haaruitval, vandaar de vragen. Maar als ik het goed begrijp is het dus gewoon een shed en als ik een non-responder ben is het ook niet ‘extra’ schadelijk dat ik minoxidil gebruikt heb.
Verder is het dus aannemelijker dat ik wel respond, omdat ik dus een shed heb? Is het dan slim om in begin november (na 5 maanden) een conclusie te trekken? Wil er desnoods ook mee naar de huisarts gaan en kijken of hij kan meekijken, maar ik vrees dat m’n huisarts het er niet mee eens gaat zijn, omdat ik niet echt zichtbaar kalend ben. Bedankt voor jullie reacties, heel fijn! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |||
HaarWeb lid
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
1. OF je gaat van juvenile naar mature haarlijn The juvenile hairline usually begins to recede towards the end of one’s teenage years (typically at 17 or 18). However, different men will develop mature hairlines at different times, depending on their own genes and hormonal fluctuations, and recession can begin at any time between the ages of 17 and 30. 2. Of je hebt AGA (mannelijke kaalheid). Dus je ontwikkeld een terugtrekkende haarlijn, veroorzaakt door DHT. Als het je echt zorgen maakt en de situatie is verslechterd t.o.v. van je foto's uit november 2023 zou ik eind dit jaar, na 7-8 maanden Minoxidilgebruik naar de huisarts gaan. Is het duidelijk dat je AGA hebt, kan hij je Finasteride voorschijven, is het niet duidelijk is een dermatoloog ook een optie. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
Discussietools | |
Weergave | Geef een waardering voor deze discussie |
|
|