Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 februari 2007, 18:19   #16
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.424
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bverotti Bekijk bericht
gewone proscar bevat 5 keer meer finasteride als propecia.
daarom moet je proscar laten mixen naar 1mg als je het voor haarverlies gebruikt.

Tuurlijk; mijn apotheker heeft helemaal voor niets 1 mg capsules gemaakt.
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2007, 18:22   #17
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.424
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 28-04-1982 Bekijk bericht
Hallo heren,

Misschien een stomme vraag,maar weten jullie misschien de reden dat ze explicitiet naar proscar vragen.Ik dacht dat het vrij onschuldig was zeker in een lage dosering.
Omdat het blijkbaar leidt tot een bloedsamenstelling waardoor dat bloed bijv. niet aan zwangere vrouwen gedoneerd mag worden. Ik mocht van de dokter even in het boek kijken, en boven Proscar stond Propecia. In beide gevallen stond erbij dat het gebruikt wordt voor o.a. haarbehoud (in geval van proscar voor een goedaardige aandoening van de prostaat) en gevaarlijk was voor de ongeboren vrucht. Dus......
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2007, 19:18   #18
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Nee, je moet voor elke afname een vragenlijst invullen. Ze vragen explicitiet naar Proscar; slik je dat dan mag je pas 30 dagen nadat je ermee gestopt bent bloed geven. Naar propecia vragen ze niet, doch ook dat mag je niet slikken als je bloed wilt geven. Het heeft me heel eerlijk gezegd toch wel aan het twijfelen gebracht of ik nog doorga met die zooi slikken!!
Gewoon stoppen dan, Limbo, niemand dwingt je immers!
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2007, 19:30   #19
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Thumbs up

Oke vandaar...,eigenlijk best logisch aangezien het ook op de verpakking staat dat het voor zwangere vrouwen gevaarlijk kan zijn,en vrouwen het bloed ook nodig kunnen hebben.
Toch werkt die Proscar wel erg goed,mijn eigen nw2 haarlijn lijkt na bijna 5 maanden iets voller te worden en mijn haarverlies is stukken minder dan voorheen.
ondanks die goede resultaten heb ik stiekem wel vals gespeeld met een kleine ht (inhammen op laten vullen).De eerste resultaten daarvan laten zich nu heel voorzichtig zien.Ik hoop dat de verbetering de komende maanden verder doorzet,ik ben daarover hoopvol gestemd mede dankzij de foto´s van haarwebleden,Limbo,Rogier en Mailman.Ik heb heel wat afgelezen op dit forum en er heel veel van opgestoken.Goed dat er een forum als haarweb bestaat.

Groeten T
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2007, 19:33   #20
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.424
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Gewoon stoppen dan, Limbo, niemand dwingt je immers!
Dat klopt. Maar ja, die ijdelheid!
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2007, 19:41   #21
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.424
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 28-04-1982 Bekijk bericht
Ik hoop dat de verbetering de komende maanden verder doorzet,ik ben daarover hoopvol gestemd mede dankzij de foto´s van haarwebleden,Limbo,Rogier en Mailman.Ik heb heel wat afgelezen op dit forum en er heel veel van opgestoken.Goed dat er een forum als haarweb bestaat.

Groeten T
Zeker T, de techniek staat voor niets. Succes ermee!
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2007, 20:26   #22
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rachid_3l Bekijk bericht
Ook denk ik dat er over een paar jaar (tenminste dat hoop ik) een nieuwe techniek wordt uitgevonden op dit gebied. Uitstellen is waarschijnlijk verstandiger.
Ik erger me overigens wel aan het feit dat het zo langzaam verloopt. Inmiddels zijn we al op de maan geweest en zijn we bezig met het mogelijk maken van leven op de planeet mars. Maar om een paar duurzame haartjes te planten op je hoofd HOO maar.
Rachid, kijk hier eens:

http://www.haarweb.nl/forum/showpost...1&postcount=44
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2007, 23:46   #23
rachid_3l
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 12
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Tenzij je finasteride gaat slikken, dat vertraagt op zijn minst het proces!
Ik slik al bijna 3 jaar Fina, dus die voorzorgsmaatregel heb ik al getroffen. En ik merk nu dat ik er aan de achterkant niks erg te zien is maar Fina heeft geen invloed op je haren bij de inhammen. Dus die haren blijf ik maar verliezen waardoor mijn inhammen steeds groter worden. Ik heb dit ook voorgelegd bij een consult van de firma Transhair. En volgens hem heeft Fina geen/weinig invloed op de haren aan de voorkant. Het wordt enigzins uitgerekt. Maar nogmaals om het ff duidelijk te maken: Fina is ideaal als je tevreden bent met alleen haar op je achterhoofd.

Ik kan wel net doen of er niks aan de hand is, maar had laatst een opmerking gehad over mijn kaalheid. Dat gevoel kennen jullie waarschijnlijk wel, dat hoef ik jullie niet uit te leggen.

Dus ik heb er echt HEEL goed over nagedacht of ik wel een drastische ingreep zou laten plaatsvinden. Ik ben sowieso geen voorstander van een haartransplantatie (FUT). Maar een FUE lijkt mij het beste om maximale resultaat te boeken met zo weinig mogelijk littekens.

Laatst gewijzigd door rachid_3l; 18 februari 2007 om 00:03
rachid_3l is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2007, 23:53   #24
rachid_3l
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 12
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaapie Bekijk bericht
Dus als ik het goed begrepen heb. Wordt er een klein hoeveelheid donorgebied eruit gehaald, zodat de cellen vermeerderd kunnen worden door een laboratorische ingreep. Hierdoor hoef je niet een groot gebied hoeft te gebruiken als donorgebied, omdat je bij vergevorderde kaalheid al snel door je donorgebied heen bent.
Eenmaal vermeerderd worden de cellen geimplanteerd in het kale gebied.

Eureka! Als dat zo goed is samengevat. Dan ben ik echt dolenthousiast over de geboekte vooruitgang op het gebied van haarimplantatie.
rachid_3l is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2007, 23:59   #25
rachid_3l
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 12
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeroen23 Bekijk bericht
hoe oud ben je Rachid?
Ik ben 20. En ik ben begonnen te slikken met Fina eind mn 18e. Dus zeg maar 2,5 jaar. En ben dus van plan om een FUE behandeling te laten plaatsvinden. Nu wordt het dus door Plinck afgeraden. Maar hij schets het wel erg dramatisch. Over een paar jaar zien we mensen nog alleen met pony's rondlopen. Het lijkt me logisch dat je na 1 behandeling al snel een 2e behandling zal nemen. Dat is bij alle plastisch chirurgische ingrepen zo. Bij een borstvergroting moet je weer onder het mes na een paar jaar.

En ik hoop dat er in de toekomst een ideale oplossing wordt gevonden voor haarverlies. Tegen die tijd probeer ik het als maar uit te rekken. Want ik ga emotioneel eraan kapot. Daarvoor ben ik te jong om depressief te worden.
rachid_3l is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2007, 00:49   #26
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Geen enkele fatsoenlijke kliniek zal bij jou een ht willen doen. (en terecht)
Mochten er zijn die het wel willen doen dan zou ik wel weten willen welke.

Je bent gewoon veel te jong.

In een andere post van je las ik dat je ook al last hebt van haaruitval
aan de zijkant van je hoofd en boven je slaap.

Als je daar op je 20e al last van hebt dan moet ik je een ht toch ernstig
ontraden en zal je waarschijnlijk eindigen in een nw7.
Klinkt misschien bot, maar dit zouden alle ht klinieken ook tegen je moeten zeggen.

Laatst gewijzigd door Morehair; 18 februari 2007 om 00:51
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2007, 06:17   #27
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rachid_3l Bekijk bericht
Ik slik al bijna 3 jaar Fina, dus die voorzorgsmaatregel heb ik al getroffen. En ik merk nu dat ik er aan de achterkant niks erg te zien is maar Fina heeft geen invloed op je haren bij de inhammen. Dus die haren blijf ik maar verliezen waardoor mijn inhammen steeds groter worden. Ik heb dit ook voorgelegd bij een consult van de firma Transhair. En volgens hem heeft Fina geen/weinig invloed op de haren aan de voorkant. Het wordt enigzins uitgerekt. Maar nogmaals om het ff duidelijk te maken: Fina is ideaal als je tevreden bent met alleen haar op je achterhoofd.

Ik kan wel net doen of er niks aan de hand is, maar had laatst een opmerking gehad over mijn kaalheid. Dat gevoel kennen jullie waarschijnlijk wel, dat hoef ik jullie niet uit te leggen.

Dus ik heb er echt HEEL goed over nagedacht of ik wel een drastische ingreep zou laten plaatsvinden. Ik ben sowieso geen voorstander van een haartransplantatie (FUT). Maar een FUE lijkt mij het beste om maximale resultaat te boeken met zo weinig mogelijk littekens.
Ik begrijp je heel goed, Rachid, bij mij heeft fina wel voor behoud bij de inhammen gezorgd, maar mijn inhammen waren toch al zo diep dat ik er niet tevreden mee kon zijn. Er was een behoorlijke FUE voor nodig, maar nu -3 maanden verder- beginnen de haren goed te groeien en heb ik een heel goed gevoel dat ik het gedaan heb.

Edit: ik lees net pas je later post, je bent wel heel erg jong om nu al een transplantatie te overwegen. Toen ik het deed kon ik terugkijken op 15 jaar heel langzame achteruitgang en kon ik een lijntje doortrekken naar een verdere toekomst. Bij jou is dat onmogelijk. Ik heb geen idee hoe je haar er nu uit ziet, maar ik heb zo het vermoeden dat je kaalheid misschien meer vanbinnen zit (in je eigen beleving) dan dat anderen het kunnen zien.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]

Laatst gewijzigd door AnthonieH; 18 februari 2007 om 06:21
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2007, 10:18   #28
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.424
Geslacht:
Ook ik zou op deze leeftijd geen HT doen. Hopen maar dat de fina aanslaat!
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2007, 10:59   #29
cherifo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 maart 2004
Locatie: belgië
Berichten: 640
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeroen23 Bekijk bericht
Is het niet beter om juist geen Fina te slikken voor een ht?
Fina stabiliseert niets, maar stelt (als het meezit) het haaruitval alleen maar uit.

Hoe meer haar je kwijt bent, hoe beter in te schatten hoe je haaruitval zich vordert in de toekomst. Dus mij lijkt het beter om voor de ht juist geen Fina te slikken, dan een paar flinke ht's en dan als je wil aan de Fina.

Mocht je dan stoppen met Fina dan is dat niet zo heel erg.

Want zeg nou eerlijk, niemand gaat toch 10-20 jaar aan de Fina.
inderdaad zo denk ik er ook over ..en trouwens niet iedereen kan tegen fina..ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn lichaam nogal raar voelde doen hoor..op vlak van erectie en zeer moe zijn..dus ben ik er direct mee gestopt!
__________________
mijn regime
--------------
sinds 4maart 2004 :alopesan 400(na1maand gestopt) )
- sinds 23 maart ;minox 5%en 2 %(zelfgemaakte van bij de apotheker)..gestopt
nds 6 oktober :fluridil
- finasteride 6 maand,maar gestopt wegens te veel bijwerkingen


alvast bedankt en dikke groetjes
cherifo is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2007, 11:29   #30
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.424
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cherifo Bekijk bericht
inderdaad zo denk ik er ook over ..en trouwens niet iedereen kan tegen fina..ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn lichaam nogal raar voelde doen hoor..op vlak van erectie en zeer moe zijn..dus ben ik er direct mee gestopt!
Was het echt zo erg? En binnen hoeveel weken na het stoppen was je weer de oude??
Limbo is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De haren uit je hoofd trekken! erna TTM - Algemeen 37 21 april 2014 23:57
Fabeltje: 100 haren per dag Tiuri AGA - Algemeen 15 2 december 2005 22:26
Artikel Monique3 in Brabants Dagblad: 'Haren uittrekken als ziekte'. Webmaster Boeken en artikelen 12 18 september 2002 00:02


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.