Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 juni 2017, 15:22   #16
rverhoosel001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2006
Berichten: 1
Heb finasteride zo'n 7 jaar gebruikt en nu al zo'n 10 jaar niet meer. Ervaar ook nog steeds een iets verminderde erectie, maar eigenlijk alleen nadat mijn vriendin en ik voor de 2e keer op een avond hebben gesext...
__________________
nl
rverhoosel001 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2017, 22:10   #17
Haardil-emma
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 januari 2016
Berichten: 129
Geslacht:
@ Roosenkavalier
Naar wat ik heb gelezen (en dat is best veel) worden de klachten bij veel mensen na het stoppen van de medicatie niet veel beter.
Maar mogelijk blijven mensen die zich slecht voelen ook langer hangen op fora.

De klachten die je noemt kunnen inderdaad ook het verstrijken der jaren zijn.
Hoe oud ben je als ik vragen mag?

Feit is wel dat wanneer je eenmaal je twijfels krijgt over de medicijnen, het niet meer zo goed voelt om ze in te nemen.

Dat blijft het lastige in deze kwestie. Mensen die bepaalde klachten krijgen denken logischerwijs dat dit mogelijk/waarschijnlijk komt door deze medicatie. Maar de mensen die het gebruiken zonder bijverschijnselen blijven hoogstwaarschijnlijk ver weg van de fora.
Dus je krijgt al snel een vertekend beeld.
Al geloof ik zeker wel dat finasteride bijwerkingen heeft.
Hormonen bepalen heel veel.
Wat denk je van de anticonceptie pil. Wat dat niet met vrouwen kan doen.
Sommige worden een compleet ander persoon. Terwijl andere nergens last van hebben.
Vlakke, sombere of neerslachtige gevoelens zijn zeker wel klachten die onder invloed van hormonen de overhand kunnen gaan nemen.
Dus misschien is het wel de moeite waard om eens een jaar te stoppen en te kijken hoe je je dan voelt.
En hou ons dan graag op de hoogte. :-)
Sterkte!
Emma

Laatst gewijzigd door Haardil-emma; 25 juni 2017 om 22:12
Haardil-emma is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2017, 12:32   #18
pjisonline
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 februari 2014
Berichten: 9
Geslacht:
Hoi Emma, dank je voor je reactie. Ik ben 47 jaar inmiddels. Dat klinkt best oud, maar ik hoor vaak dat ik er veel jonger uitzie en zo voel ik me ook. Maar mijn klachten kunnen dus ook door de leeftijd komen inderdaad. Het is alleen dat ik het treffend vind dat een aantal van die klachten vaak genoemd worden in verband met finasteride, dus dat alarmeerde me. En inderdaad, ik heb nu dus twijfels over die pil en het voelt echt niet meer prettig om hem te nemen. Ik ben dus ook maar (sinds vandaag) gestopt. Wel heb ik woensdag met de huisarts een afspraak om het te bespreken. De angst is natuurlijk om ineens kaal te worden. Ook weet niet of het nou beter is om af te bouwen of cold turkey te stoppen.
Begrijp je punt van het vertekend beeld dat internet fora geven. Vaak is het zo, als je een medische klacht hebt en je googlet hierop, dat je schrikt van de berichten die mensen schrijven naar aanleiding van die klacht.
pjisonline is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2017, 21:17   #19
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Ook ik overweeg al een tijdje om er volledig mee te stoppen, zelf gebruik ik het al zo'n 12 jaar. Ik heb daarom ook de laatste jaren mijn dosis verlaagd, nu zit ik op ongeveer 0.6mg per 3 dagen. Ik merk zelf geen bijwerkingen en dat ik wil ik eigenlijk ook zo laten. Ik merk dat ik de laatste jaren bewuster ben geworden van het feit dat de kans aannemelijk is dat er bij zo'n lang gebruik van Finasteride er wellicht wel iets is veranderd in mijn lichaam en dat geeft toch wel een vervelend gevoel.

Indien er onderzoekers op zoek zijn naar deelnemers die jarenlang Finasteride hebben gebruikt, ik stel mezelf tot beschikking

Voor degene die volledig zijn gestopt of willen stoppen, kijk ook eens naar onze Haarweb topical. Ik gebruik het net zolang als Finasteride en ik heb altijd het idee gehad dat het een positief effect heeft gehad tegen mijn haaruitval.

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=32322
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2017, 23:22   #20
robbo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 mei 2015
Berichten: 22
Geslacht:
Ik ben gestopt met finasteride en gebruik momenteel niks omdat ik minoxidil op geen enkele wijze meer kan verdragen.

Dus helaas heb ik geen middeltjes meer om mijn haaruival te beperken. Verder heb ik net haarweb topical doorgenomen meer, maar wat mag ik hiervan verwachten?
robbo is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2017, 09:52   #21
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robbo Bekijk bericht
Ik ben gestopt met finasteride en gebruik momenteel niks omdat ik minoxidil op geen enkele wijze meer kan verdragen.

Dus helaas heb ik geen middeltjes meer om mijn haaruival te beperken. Verder heb ik net haarweb topical doorgenomen meer, maar wat mag ik hiervan verwachten?
Het vermindert de jeuk op je hoofdhuid en het remt de haaruitval een beetje.
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2017, 10:46   #22
pjisonline
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 februari 2014
Berichten: 9
Geslacht:
Ik ben inmiddels bij de huisarts geweest en voorgelegd wat betreft bijwerkingen en stoppen met finasteride. Bottom line was dat zij het ook niet weet. Ze heeft gezocht in haar online artsen database. De onderzoeken die gepubliceerd zijn, zijn te kleinschalig, volgens mijn huisarts, om daar conclusies uit te trekken.
Ze liet het dus aan mij om te beslissen en kon mij niet adviseren. Ik heb besloten om het gebruikt te stoppen (nu drie dagen, nog geen verschil gemerkt ) en te kijken wat voor effecten dit eventueel heeft.
Er zou meer, grootschalig onderzoek gedaan moeten worden. Tja....
pjisonline is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2017, 00:52   #23
Haardil-emma
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 januari 2016
Berichten: 129
Geslacht:
Hoi,

Hoe vergaat het je inmiddels?
Haren nog op hun plek?
En een verbeterde gemoedstoestand?

Groetjes!
Haardil-emma is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2017, 09:59   #24
pjisonline
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 februari 2014
Berichten: 9
Geslacht:
Het gaat wel ok moet ik zeggen. Ik heb wel het idee dat m'n haarinplant iets dunner is geworden, maar echt met zekerheid is het niet te zeggen. Het valt in elk geval niet op. Wel voel ik me lichamelijk beter. Merk dat m'n zaadproductie beter is, ook penis lijkt groter. Voel meer potentie. Geestelijk nog niet echt een verandering, maar daar is het misschien nog te vroeg voor. In elk geval heb ik nog geen spijt en heb absoluut geen neiging om weer met finasteride te beginnen. Het voelt wel als een bevrijding om niet meer elke dag dat tabletje te moeten slikken
pjisonline is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2017, 14:41   #25
Foggy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2015
Berichten: 151
Geslacht:
Beste pjsonline,

Houdt rekening dat bij sommige langdurige finasteride gebruikers er na het stoppen een behoorlijke fysieke en mentale crash kan volgen die pas na 6 tot 12 maanden de kop op steekt. Die kan best een geruime tijd aanhouden en sluipt er min of meer in. Goed om te weten als je hier mee te maken krijgt
__________________
2002 - 2011
Finasteride 1 mg
2012 - 2015
Proscar 5mg

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=34980

Things are getting pretty fogged up
http://www.propeciahelp.com/forum/vi...hp?f=24&t=2577
http://www.propeciahelp.com/forum/vi...c.php?f=13&t=7
Post-Finasteride Syndrome Foundation
http://www.pfsfoundation.org/
Foggy is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2017, 07:40   #26
Rosenkavalier
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 maart 2005
Berichten: 4
Dank je voor deze waarschuwing. Even weer een update. Ik moet eerlijk bekennen dat het erg goed gaat. Voel me ok, erg potent, zaadproductie veel beter en haar nog steeds hetzelfde. Het is nu net wat langer dan 2 maanden dat ik gestopt ben, maar tot nu toe alles ok. Heb wel even last gehad met plassen op een gegeven moment. Het brandde en m'n straal was erg zwak. Ik dacht meteen aan die prostaat natuurlijk. Heb allerlei onderzoeken laten doen, men kon geen enkele infectie vinden, ook geen prostaat vergroting. Na twee weken was het weg en nu gaat het supergoed. Misschien moest m'n lichaam zich toch aanpassen aan het gebrek aan finasteride?
Rosenkavalier is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2017, 22:20   #27
DarkoMarco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 augustus 2017
Berichten: 17
Geslacht:
Ik kan zeggen dat ik 'extreme' last heb van droge ogen. Ik zie vaak door de dag heen wazig en heb daarbij pijn. Dit komt niet door de finasteride, maar door de de dexamfetamine. Hier ben ik inmiddels mee gestopt.

Ik wil binnenkort finasteride proberen, maar nu lees ik over droge ogen door de gebruikers. Zal ik het alsnog proberen of niet?
DarkoMarco is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2017, 22:24   #28
Rosenkavalier
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 maart 2005
Berichten: 4
Droge ogen

Ik heb ook last van droge ogen. Vooral 's nachts. Ik druppel dan ook regelmatig, wat wel verlichting brengt. Ik heb nooit verband gezocht met finasteride. Ik denk dat het gewoon ouderdom is.
Rosenkavalier is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2017, 22:21   #29
websenior
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 maart 2012
Berichten: 78
Ik gebruik reeds een jaar of 10 finasteride en de enige bijwerking die ik ervaar zijn droge ogen. Heeft te maken met de meiboomkliertjes en het effect dat de finasteride heeft op de talgproductie. De kliertjes verstoppen na verloop van tijd, waardoor de talg niet langer in voldoende mate over je oog wordt verspreid met het knipperen.

Enige oplossing is expressie van de meiboomkliertjes.
websenior is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2017, 09:29   #30
pjisonline
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 februari 2014
Berichten: 9
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door websenior Bekijk bericht
Ik gebruik reeds een jaar of 10 finasteride en de enige bijwerking die ik ervaar zijn droge ogen. Heeft te maken met de meiboomkliertjes en het effect dat de finasteride heeft op de talgproductie. De kliertjes verstoppen na verloop van tijd, waardoor de talg niet langer in voldoende mate over je oog wordt verspreid met het knipperen.

Enige oplossing is expressie van de meiboomkliertjes.
Ok, en wat is dan "expressie van de meiboomkliertjes"?
pjisonline is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.