Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 oktober 2005, 17:31   #661
Ron
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2004
Berichten: 37
Bedankt Kevinme. De alcohol maak ik me nog niet echt druk om, merk vanzelf wanneer mijn huid gaat irriteren. Heb alleen het gevoel dat hij bij mij niet veel doet. Ben nu 6 maanden bezig en heb het gevoel dat het alleen maar langzaam achteruit gaat. Misschien toch over op iets zwaarders.

Hoe is het bij jou Haarmannetje? Voor jou natuurlijk moeilijk om te zeggen aangezien jij ook andere middelen gebruikt.
Ron is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2005, 12:58   #662
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Ik heb besloten voor eens en voor altijd (tot er natuurlijk een beter alternatief is) om mij te houden aan het regime wat nu staat, zonder Fluridil dus. Daarom verkoop ik mijn voorraad. Ik heb nog 5 doosjes over die ik gekocht hebt voor ongeveer 200 euro in totaal. Voor 150euro mag je ze hebben. PM graag.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2005, 18:52   #663
cherifo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 maart 2004
Locatie: belgië
Berichten: 640
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Ik heb besloten voor eens en voor altijd (tot er natuurlijk een beter alternatief is) om mij te houden aan het regime wat nu staat, zonder Fluridil dus. Daarom verkoop ik mijn voorraad. Ik heb nog 5 doosjes over die ik gekocht hebt voor ongeveer 200 euro in totaal. Voor 150euro mag je ze hebben. PM graag.
ik heb er nog 2 staan nieuw..en doe ze per stuk weg voor 35euro..samen 65 euro..alles inbegrepen
__________________
mijn regime
--------------
sinds 4maart 2004 :alopesan 400(na1maand gestopt) )
- sinds 23 maart ;minox 5%en 2 %(zelfgemaakte van bij de apotheker)..gestopt
nds 6 oktober :fluridil
- finasteride 6 maand,maar gestopt wegens te veel bijwerkingen


alvast bedankt en dikke groetjes
cherifo is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2005, 21:16   #664
Biljartbal
Banned user
 
Biljartbal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2003
Berichten: 868
Ik heb ook nog een doos staan...mag weg voor 35 euro.
Biljartbal is offline   Met citaat reageren
Oud 9 december 2005, 10:26   #665
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Arrow Nieuwe versie fluridil in ontwikkeling

Goed nieuws voor de fluridilgebruikers: producent Interpharma Praha wil een nieuwe versie uitbrengen die gebruikersvriendelijker is dan de huidige ampules. Ze zijn op dit moment bezig een fluridil gel te maken die ze voor hirsutisme op de markt willen brengen. Ze hebben al een pilotstudie gedaan en de resultaten waren niet verkeerd. Meneer Prokop stuurde mij een PDFje dat in het kort vertelt wat de studie heeft opgeleverd: zie hier.

Opzich wel aardig dat het blijkbaar ook werkt voor hirsutisme. Daarmee wordt wel meer bewezen dat dit middel in ieder geval een lokaal antiandrogeen effect heeft.

Ik heb Prokop gevraagd of dit middel ook bruikbaar is tegen AGA. Volgens hem is dat niet zo, maar zijn ze wel bezig om ook voor AGA een betere versie te ontwikkelen:

"The gel would be for moustache and other undesirable body hair application, not for the scalp. But the development of a non-ampule fluridil anti-hairloss formulation is also under way."

Ik hoop dat ze die nieuwe versie dan ook weer in een aparte studie gaan onderzoeken, zodat we een beter beeld krijgen van de effectiviteit van dit middel tegen haaruitval dan we nu hebben.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 9 december 2005, 12:07   #666
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Bedankt Tiuri! Mag ik je via deze weg ook bedanken voor je bijzondere effectieve inzet met je actieve correspondentie met de mensen uit de haarwereld? Uiteraard vind ik vooral ook dit nieuws zeer interessant. Ik moet zeggen dat ik zelf nooit moeite heb met die ampules, maar ik vind het wel een beetje onzin. Ik denk dat de prijs ook een stuk omlaag zou kunnen gaan, wanneer er gebruik gemaakt zou gaan worden van één fles ofzo. Ik ben benieuwd.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 9 december 2005, 17:33   #667
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Goed nieuws voor de fluridilgebruikers: producent Interpharma Praha wil een nieuwe versie uitbrengen die gebruikersvriendelijker is dan de huidige ampules.
Geinig. Maar zou dat betekenen dat ze een ander systeem van aanbrengen aan het ontwikkelen zijn, of dat het middel op zich wordt aangepast? In dat laatste geval zou het wel opmerkelijk zijn, niet? Eén van de redenen dat 't in een ampule zit, is toch dat het zo kwetsbaar is?
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 december 2005, 18:09   #668
Adam
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 september 2004
Berichten: 56
Stop met die troep, het werkt niet.. En als het wel werkt lucky you..

Ik ben begonnen met DUTA gratis via ziekenfonds en dat had na 1 maand al effect voor mijn gevoel. Anyway just a tip..
Adam is offline   Met citaat reageren
Oud 9 december 2005, 18:45   #669
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam
Stop met die troep, het werkt niet.. En als het wel werkt lucky you..
Wat is dit voor een belachelijke redenering? Het is troep, maar als het werkt is het mooi meegenomen. Deze twee opmerkingen sluiten elkaar uit, Adam.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam
Ik ben begonnen met DUTA gratis via ziekenfonds en dat had na 1 maand al effect voor mijn gevoel. Anyway just a tip..
Bij welke verzekeraar zit je? Dan bel ik ze eens op met de mededeling dat je op kosten van de andere klanten een middel gebruikt voor cosmetische doeleinden.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 9 december 2005, 21:36   #670
mhogen
HaarWeb lid
 
mhogen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 januari 2005
Berichten: 417
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Bij welke verzekeraar zit je? Dan bel ik ze eens op met de mededeling dat je op kosten van de andere klanten een middel gebruikt voor cosmetische doeleinden.
Geef mijn naam dan ook meteen door
[/offtopic]
__________________
Huidig regime:
RU met Lipogaine (5%).
Resultaat: haaruitval volledig gestopt

Verleden:
10 jaar lang allerlei combinaties zonder enig resultaat, waaronder: Duta, Fina, Minox, etc.

mhogen is offline   Met citaat reageren
Oud 9 december 2005, 22:14   #671
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Bedankt Tiuri! Mag ik je via deze weg ook bedanken voor je bijzondere effectieve inzet met je actieve correspondentie met de mensen uit de haarwereld?
Dankjewel haarmannetje! Ik ben blij dat je het kunt waarderen!
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2005, 08:31   #672
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Beste mensen,

Ik had een discussie op Hairlosshelp.com over de helende kracht (ook voor haren) van OPC's die in appels en druivenpitextract zitten (meer info zie 'OPC' in haarwoordenboekje). Hier werd altijd verondersteld dat OPC's ook in Eucapil zouden zitten, doordat er in Eucapil naast fluridil ook druivenpitextract zou zitten.

Maar nu wezen de mensen op HLH mij erop dat er in fluridil geen druivenpitextract (grape seed extract) zit, maar druivenpitolie (grape seed oil). Er werd een studie uit de hoge hoed getoverd die aantoonde dat in het extract wel OPC's zitten, maar in de olie uitgerekend niet.

Analysis of Proanthocyanidins in Grape Seed Extracts, Health Foods and Grape Seed Oils

"No proanthocyanidins were detected in grape seed oil."
Erg jammer dus! Misschien kan een van de fluridilgebruikers de mensen bij Interpharma Praha om opheldering vragen? Misschien was het wel nooit hun bedoeling om OPC's toe te voegen aan de Eucapil-formule, maar wilde ze alleen een olie toevoegen zodat het geheel wat milder is in het aanbrengen ofzo.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 13 december 2005 om 11:09
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2005, 10:02   #673
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Erg jammer dus! Misschien kan een van de fluridilgebruikers de mensen bij Interpharma Praha om opheldering vragen? Misschien was het wel nooit hun bedoeling om OPC's toe te voegen aan de Eucapil-formule, maar wilde ze alleen een olie toevoegen zodat het geheel wat milder is in het aanbrengen ofzo.
Dat laatste is het geval. Bij Interpharma kregen ze veel klachten over bijwerkingen zoals branderige huid en schilfers. Om het goedje wat "zachter" te maken hebben ze die olie toegevoegd.

Ik dacht dat dat hier ook bekend was en dat jullie per toeval op het idee kwamen dat die olie ook OPC's bevat...
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2005, 17:18   #674
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Klopt, mij is ook verteld, door Prokop, dat de olie is toegevoegd om het middel wat milder te maken voor de hoofdhuid. Dus het is niet, dat ze het hebben toegevoegd vanwege de OPC's.

Maar nu ben ik wel daarnaast geïnteresseerd geraakt in die OPC's om daar eens wat mee te gaan doen.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2005, 00:00   #675
hansworst1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 59
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Het is:

1) Erg duur, 40 euro per maand.
2) Hoog alcoholpercentage, kan "misschien" irritatie geven.
3) Mag niet in contact met water komen, anders heb je er niks meer aan.
4) Studies naar Fluridil zijn niet helemaal 100%.

Maarrrrrr:
1) Veel gebruikers melden positieve zaken over Fluridil qua haarbehoud.
2) 1x per dag gebruiken.
3) Cosmetisch positief effect. Het laat je haar dikker doen lijken, doordat het je haar uitdroogd.
4) Theoretisch "het" middel voor haarbehoud.

Maak zelf maar een keuze
Dus dan kan je er ook geen gel bij gebruiken?

Laatst gewijzigd door Tiuri; 15 december 2005 om 00:04
hansworst1 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[finasteride] Algemeen Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 1278 4 maart 2023 22:53
[minoxidil] Algemeen cherifo Medicijnen/haargroeimiddelen 3780 20 september 2021 15:09
[saw palmetto] Algemeen Mika Medicijnen/haargroeimiddelen 1151 22 juni 2016 11:59
[fluridil] Shedding ralluf Medicijnen/haargroeimiddelen 10 20 november 2006 14:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.