Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 7 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 3 januari 2014, 20:41   #346
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fstluxe Bekijk bericht
Wat wel een feit is, Haaruitval wordt erger over de jaren. Activatie van de receptor over de jaren brengt toch langzaam schade
Hey fstluxe, wat bedoel je hier nou mee?
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2014, 21:32   #347
fstluxe
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 juli 2010
Berichten: 334
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jhan-air Bekijk bericht
Dus we worden sowieso kaal? Ik heb geen bijwerkingen van fina, minox of ru..
Sorry, Ik was misschien niet helemaal duidelijk.

Je hoort vaak mensen zeggen: Finasteride werkt niet meer na zo veel jaar..

of een bepaald anti androgeen werkt niet/ vertraagt alleen.. en uiteindelijk vallen de haren alsnog uit.

Waarom? Als je fina/duta gebruikt behoud je altijd nog je testosteron wat nog steeds aan de AR bindt. hetzelfde geldt voor zwakkere anti androgenen of anti androgenen die de Bulb/dermal papilla niet bereiken/ of niet voldoende bereiken. (denk hierbij aan te lage dosis, huid type etcc).. Dan gaat hairloss(geprogrammeerd) alsnog door op een lager pitje.

op stopaga zijn al een paar gevallen bekend waarbij aga terug aan het draaien is. met name verdikking van de bestaande haren en zeer langzame hergroei bij de inhammen.. Echter verscheelt de dosis per gebruiker. de ene gebruikt maar 40 mg terwijl er ook mensen zijn die 200 mg per dag gebruiken. dus het blijft uitvogelen wat voor jou werkt. (het volledig blokkeren van de receptoren).

moraal van het verhaal: (in de meeste gevallen dus als je verder gezond eet/ leeft) als je de receptoren volledig blokkeert zou hairloss volledig moeten stoppen. Doe je dit niet perfect, zet aga langzaam door.


verder is het overigens wel goed om dagelijks een genog anti oxidanten binnen te krijgen. 1 van de gevolgen van miniaturization is ROS/DNA schade. een goede ROS scavenger als toevoeging, kan dus goed helpen om de cellen te beschermen.

Laatst gewijzigd door fstluxe; 3 januari 2014 om 21:36
fstluxe is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2014, 22:16   #348
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Fstluxe, laatste alinea graag in Jip & Janneke taal aub?
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2014, 08:38   #349
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fstluxe Bekijk bericht
Sorry, Ik was misschien niet helemaal duidelijk.

Je hoort vaak mensen zeggen: Finasteride werkt niet meer na zo veel jaar..

of een bepaald anti androgeen werkt niet/ vertraagt alleen.. en uiteindelijk vallen de haren alsnog uit.

Waarom? Als je fina/duta gebruikt behoud je altijd nog je testosteron wat nog steeds aan de AR bindt. hetzelfde geldt voor zwakkere anti androgenen of anti androgenen die de Bulb/dermal papilla niet bereiken/ of niet voldoende bereiken. (denk hierbij aan te lage dosis, huid type etcc).. Dan gaat hairloss(geprogrammeerd) alsnog door op een lager pitje.

op stopaga zijn al een paar gevallen bekend waarbij aga terug aan het draaien is. met name verdikking van de bestaande haren en zeer langzame hergroei bij de inhammen.. Echter verscheelt de dosis per gebruiker. de ene gebruikt maar 40 mg terwijl er ook mensen zijn die 200 mg per dag gebruiken. dus het blijft uitvogelen wat voor jou werkt. (het volledig blokkeren van de receptoren).

moraal van het verhaal: (in de meeste gevallen dus als je verder gezond eet/ leeft) als je de receptoren volledig blokkeert zou hairloss volledig moeten stoppen. Doe je dit niet perfect, zet aga langzaam door.


verder is het overigens wel goed om dagelijks een genog anti oxidanten binnen te krijgen. 1 van de gevolgen van miniaturization is ROS/DNA schade. een goede ROS scavenger als toevoeging, kan dus goed helpen om de cellen te beschermen.
Dus als ik je goed begrijp, geloof jij ook dat fitness je haaruitval kan doen toenemen (hogere testosteron pieken). Of denk je dat dit wel meevalt?

Overigens, RU blokkeert testosteron lokaal toch ook? Of niet? En quid met Spiro, werkt dit op dezelfde manier?

Fina + RU zou dus in theorie haaruitval volledig kunnen stoppen?
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2014, 19:04   #350
fstluxe
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 juli 2010
Berichten: 334
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hairpilot Bekijk bericht
Dus als ik je goed begrijp, geloof jij ook dat fitness je haaruitval kan doen toenemen (hogere testosteron pieken). Of denk je dat dit wel meevalt?

Overigens, RU blokkeert testosteron lokaal toch ook? Of niet? En quid met Spiro, werkt dit op dezelfde manier?

Fina + RU zou dus in theorie haaruitval volledig kunnen stoppen?
in theorie zouden testo pieken inderdaad voor meer hairloss kunnen zorgen.. Maar aan de andere kant, als je echt super gezond eet (geen fast food/ bepaalde enummers/ Macdonalds etc), genoeg Antie oxidanten eet, zal het wel meevallen..

@ reet..
In het kort:
DHT->ROS-> DNA schade ->TGFB-> DKK1 etc........verstoord groei cyclus door verandering van signalen(stamcellen blijven wel behouden).


neem een goed anti androgeen als RU, goede anti oxidanten topical en oraal, en dit natuurlijk naast minoxidil, dan moet hairloss geen probleem meer zijn in de meeste gevallen. (het tegenhouden op zn minst)
fstluxe is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2014, 21:27   #351
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Is een oraal antiandrogeen - naast RU topical - ook aan te raden? Fina of duta dus. En wat bedoel je met topical anti-oxidanten?

Wat is jouw visie overigens ivm ketoconazol shampoos? Noodzakelijk of juist compleet nutteloze toevoeging? Wellicht iets er tussen?
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2014, 17:03   #352
Pamo1972
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 november 2011
Berichten: 428
RU kan toch via de hoofdhuid in de bloedbaan komen? lijkt me niet zo gezond toch?

Als RU zo goed blijkt te helpen, waarom is dit middel dan nog niet in ned te krijgen?
Pamo1972 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2014, 20:38   #353
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pamo1972 Bekijk bericht
Als RU zo goed blijkt te helpen, waarom is dit middel dan nog niet in ned te krijgen?
Dat zegt helaas niets. Heel veel economische motieven en ontelbare testfases gaan een eventuele goedkeuring als medicijn vooraf. Dutasteride is bijv. ook nog niet verkrijgbaar als middel tegen haaruitval, hoewel het zeker werkt.
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2014, 11:32   #354
ikzelf
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 472
Geslacht:
Ik gebruik fina en ru momenteel.
Ik wil gaan overstappen naar duta.
Is ru dan niet overbodig aangezien bijna alle dht reeds geblokkeerd is?
ikzelf is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2014, 11:58   #355
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Dus fina en RU is voor jou niet voldoende om voor stabilisatie te zorgen? Kan je de hoeveelheid RU niet eerder naar omhoog brengen?
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2014, 13:38   #356
ikzelf
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 472
Geslacht:
Ik vind het lastig om stabilisatie of progressie of achteruitgang waar te nemen. Aangezien ik diffuus haaruitval heb. Ieder licht is weer anders en mijn Haar lengte verschilt van tijd tot tijd.. En een duta regime is mi makkelijke dan fina plus ru regime
ikzelf is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2014, 14:37   #357
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Beste wat je kan doen is op vaste tijdstippen onder een zelfde lamp foto's nemen (bijv. om de 3 maanden). Als je je haar nat maakt en je maakt een scheiding met een kam, zou de lengte er niet veel mogen toe doen. Aan de hand daarvan kan je toch redelijk goed zien of er meer dan wel minder haren op je hoofd staan (nl. of de scheiding respectievelijk smaller dan wel breder is geworden).

Duta is inderdaad makkelijker dan fina + RU. Maar wellicht ook een pak minder goed voor je gezondheid. In theorie werkt RU vooral lokaal en is er dus minder DHT reductie in het ganse lichaam. Let wel, in theorie.
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2014, 16:01   #358
ikzelf
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 472
Geslacht:
[QUOTE=Hairpilot;342197]Als je je haar nat maakt en je maakt een scheiding met een kam, zou de lengte er niet veel mogen toe doen. Aan de hand daarvan kan je toch redelijk goed zien of er meer dan wel minder haren op je hoofd staan [QUOTE]

Wil je me depressief hebben ofzo?
ikzelf is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2014, 23:54   #359
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Hoezo? Wel integendeel, ik probeer je een manier mee te geven om objectieve vaststellingen te doen. Wellicht minder haaruitval stress hierdoor.
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2014, 20:48   #360
Waterbewoner
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 februari 2013
Berichten: 30
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hairpilot Bekijk bericht
Hoezo? Wel integendeel, ik probeer je een manier mee te geven om objectieve vaststellingen te doen. Wellicht minder haaruitval stress hierdoor.
Tuurlijk, maar fel licht en nat haar ervaren de meeste mensen met haaruitval niet als erg prettig kan ik uit ervaring zeggen
Waterbewoner is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
anti-androgeen, ru58841


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.