Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 7 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 9 januari 2014, 12:28   #361
donniedarko
in search off...
 
donniedarko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2005
Locatie: leeuwarden
Berichten: 353
Geslacht:
en je vergeet de harde wind! die je inhammen zo lekker opzichtig er uit laten zien..
als het hard waait kom ik niet meer buiten
__________________
Huidig regime:

Revita shampoo
witte/groene thee
haar tabletten/Zink/Biotine
Minoxidil (9-11-2019 begonnen)
Foligain (5-9-2014 begonnen)
Dutasteride (26-08-2019 begonnen)
Fue 2000 Grafts (1-11-2019)

gestopt:


Propecia: (na 13 jaar gebruik)
Spectral.DNC-N (na 5 jaar gebruik)

Stand van zaken:
Zeer tevreden met huidige haar situatie.
donniedarko is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2014, 13:29   #362
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Waterbewoner Bekijk bericht
Tuurlijk, maar fel licht en nat haar ervaren de meeste mensen met haaruitval niet als erg prettig kan ik uit ervaring zeggen
Ja, true story. Maar als je verbetering merkt na enkele maanden, is het des te leuker, zou ik denken Niemands haar ziet er trouwens écht goed uit wanneer het nat is en onder zeer fel licht. Sterker zelfs, velen met normaal of zelfs echt dik haar denken soms dat ze kaal aan het worden zijn wanneer ze hun haardos onder té fel licht bekijken. Al meerdere gevallen passeerder hier de revue.
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2014, 16:02   #363
ikzelf
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 472
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hairpilot Bekijk bericht
Ja, true story. Maar als je verbetering merkt na enkele maanden, is het des te leuker, zou ik denken Niemands haar ziet er trouwens écht goed uit wanneer het nat is en onder zeer fel licht. Sterker zelfs, velen met normaal of zelfs echt dik haar denken soms dat ze kaal aan het worden zijn wanneer ze hun haardos onder té fel licht bekijken. Al meerdere gevallen passeerder hier de revue.

Ik kan wel janken soms als ik zie hoe me brede scheiding eruit ziet.
Soms denk ik. Was ik maar in een jaar kaal geworden. Was ik er nu hopelijk overheen. Maar voorlopig fight ik back!
ikzelf is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2014, 08:40   #364
mhogen
HaarWeb lid
 
mhogen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 januari 2005
Berichten: 417
Na jaren fina, duta, het debacle van de laserhelm ben ik ook weer eens ingestapt. Heb de hele mikmak (ru, minox, stamp, weegschaal) hiervoor zojuist besteld via anagen en ebay.
__________________
Huidig regime:
RU met Lipogaine (5%).
Resultaat: haaruitval volledig gestopt

Verleden:
10 jaar lang allerlei combinaties zonder enig resultaat, waaronder: Duta, Fina, Minox, etc.

mhogen is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2014, 09:25   #365
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
Ik blijf nog even alleen minox en revita gebruiken. Ben nu aan het sparen voor een HT voor de inhammen. Daarna moet ik weer gaan sparen voor RU. Het valt allemaal ook niet mee. Maar goed ik merk wel dat mijn haaruitval nu minder is alleen al om het feit dat ik mij niet meer zo druk maak. Ik doe er nu alles aan wat ik kan doen met uitzondering finasteride, wat ik toch niet meer zal gebruiken. Ik heb enkel 1000 grafts nodig om weer naar een nw 1.5 te gaan.
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2014, 09:38   #366
mhogen
HaarWeb lid
 
mhogen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 januari 2005
Berichten: 417
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Memeber Bekijk bericht
Ik blijf nog even alleen minox en revita gebruiken. Ben nu aan het sparen voor een HT voor de inhammen. Daarna moet ik weer gaan sparen voor RU. Het valt allemaal ook niet mee. Maar goed ik merk wel dat mijn haaruitval nu minder is alleen al om het feit dat ik mij niet meer zo druk maak. Ik doe er nu alles aan wat ik kan doen met uitzondering finasteride, wat ik toch niet meer zal gebruiken. Ik heb enkel 1000 grafts nodig om weer naar een nw 1.5 te gaan.
Toen ik lid werd op het forum zat ik midden in mijn studententijd, dan zijn deze grappen helemaal prijzig. Gelukkig is dat nu beter te doen.
Indien RU niet gaat doen waar ik op hoop, ga ik ws ook voor een HT. Gelukkig heb ik ook nog een redelijk gunstige NW.
__________________
Huidig regime:
RU met Lipogaine (5%).
Resultaat: haaruitval volledig gestopt

Verleden:
10 jaar lang allerlei combinaties zonder enig resultaat, waaronder: Duta, Fina, Minox, etc.

mhogen is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2014, 18:07   #367
Arn
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 januari 2014
Berichten: 11
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hairpilot Bekijk bericht
Iemand ooit gehoord over verhoogde gevoeligheid van de androgene receptoren na het stoppen met RU? Hier is er sprake van. Dit zou betekenen dat je niet alleen op termijn steeds meer RU moet gaan gebruiken, maar ook dat - eenmaal je stopt - de receptoren heel gevoelig zullen zijn en je je haren in zeer snel tempo kan verliezen!

Iemand meer info?
Volgens de post in het begin van deze thread bindt RU aan androgeen receptoren zodat testosteron en DHT dat niet meer kunnen. Als deze informatie klopt, ligt het in de lijn der verwachting dat de cellen reageren door meer androgeen receptoren aan te maken. De receptoren worden dan niet gevoeliger, maar er worden er meer aangemaakt. Zolang je RU gebruikt worden die geblokkeerd en op een gegeven moment bereik je wel een evenwicht aangezien cellen niet oneindig veel receptoren zullen maken. Zodra je echter met RU stopt heb je meer receptoren dan voordat je begon, en dus zijn je cellen gevoeliger.

Dit alles is uiteraard een hypothese, ik heb hier geen bewijs voor, maar het is dus aannemelijk dat na het stoppen met RU gebruik je cellen gevoeliger zijn geworden voor DHT. Vandaar dat het voor mij belangrijk is om te weten: hoe zeker kunnen we zijn dat RU58841 de komende jaren beschikbaar zal blijven? Uiteindelijk is het geen officieel goedgekeurd middel en nu kan het nog ingeslagen worden als "research" chemical, maar als het zeer populair wordt neemt ook het risico toe dat autoriteiten de handelaars gaan aanpakken.
__________________
25 jaar, NW2.5.
1x per week 2% keto shampoo
1x per dag 1.25 mg finasteride

Laatst gewijzigd door Arn; 16 januari 2014 om 18:34
Arn is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2014, 19:46   #368
jasse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2013
Berichten: 98
Geslacht:
Kunnen cellen wel meer receptoren maken? Dat zou ik al erg raar vinden.
In het geval van aga bindt dht zich aan de receptor. Als nu ru wordt gebruikt, bindt dit zich aan de receptor. De cel zal het verschil toch niet merken, denk ik.
jasse is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2014, 19:47   #369
ikzelf
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 472
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jasse Bekijk bericht
Kunnen cellen wel meer receptoren maken? Dat zou ik al erg raar vinden.
In het geval van aga bindt dht zich aan de receptor. Als nu ru wordt gebruikt, bindt dit zich aan de receptor. De cel zal het verschil toch niet merken, denk ik.
Denk dat er bedoeld wordt, receptoren worden gevoeliger.

Zou wel fucked up zijn als dat zo is.
__________________
Regime:
* Finasteride (gestopt 8-01-2014)
* Dutastride (gestart 9-01-2014)
* Minoxidil 2x pd 5%
* Dermaroller (soms)
* Ru58841
ikzelf is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2014, 06:46   #370
Arn
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 januari 2014
Berichten: 11
Geslacht:
Receptoren zijn simpelweg eiwitten die op een toegankelijke plaats (bijv. het celmembraan) zitten. Er zijn allerlei mechanismen die de productie van specifieke eiwitten reguleren (vermeerderen of verminderen, afhankelijk van de omstandigheden). Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Genexpressie. Kortom, cellen kunnen zeker meer receptor aanmaken.

Vaak is er een zogeheten negatieve terugkoppeling: hoe meer signaal de cel van receptor X krijgt, hoe minder de productie van receptor X gestimuleerd wordt. Een voorbeeld: stel dat je receptor X molecuul Y de cel in stuurt zodra het juiste hormoon eraan bindt. Dat molecuul Y stuurt vervolgens molecuul Z de celkern in. Molecuul Z bindt aan het stukje DNA wat codeert voor de receptor, en daardoor wordt dat DNA tijdelijk niet meer gelezen zodat er geen extra receptoren worden gemaakt. Hoe vaker de receptor geactiveerd wordt, hoe vaker molecuul Z tijdelijk het DNA blokkeert, hoe minder extra receptor de cel zal maken. Wanneer een gloednieuwe cel nog 0 receptoren X heeft, is er geen molecuul Z en dus bouwt de cel volop receptoren. Naarmate er meer receptoren worden geactiveerd, komt er meer molecuul Z in de celkern en wordt de productie vertraagd. Zo bereikt de cel uiteindelijk een evenwicht waarbij er precies genoeg receptor wordt gemaakt om oude gedegradeerde exemplaren te vervangen, maar niet meer. De hoeveelheid receptor is dan constant.

Zodra je een receptor blokkeert, bindt er iets aan zonder dat er verder een signaal aan de cel wordt afgegeven. Dit verstoort het evenwicht in de receptorproductie, want de productie zou juist worden geremd door het signaal dat nu afwezig blijft. Het ontbreken van dat signaal verzwakt je negatieve terugkoppeling, de cel gaat dan meer receptor produceren. In het voorbeeld hierboven stuurt geblokkeerde receptor X geen molecuul Y de cel in, dus zal Z het DNA niet blokkeren zoals vroeger af en toe gebeurde, dus gaat de cel meer receptor maken.

Ik bedoel dus wel degelijk dat cellen gevoeliger worden doordat ze meer receptoren maken. Eiwitten worden constant afgebroken en vernieuwd, het is dus geen statisch plaatje van een cel waar dezelfde receptoren jarenlang hormonen zitten te vangen. Hoe dan ook, het verhaal maakt niet veel uit voor de conclusie; het is aannemelijk dat je cellen gevoeliger worden na gebruik van RU. Het is goed mogelijk dat na verloop van tijd de hoeveelheid receptoren weer rond het oude niveau zit, maar blijkbaar is voor veel mensen de schade dan al gedaan.

Laatst gewijzigd door Arn; 17 januari 2014 om 07:00
Arn is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2014, 17:24   #371
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Dat de receptoren continu worden afgebroken/vernieuwd, betekent toch nog niet dat er per se meer receptoren aangemaakt worden of wel? Wie zegt dat de negatieve terugkoppeling hier ook speelt? Ik heb daar nog nooit iets over gelezen, hoewel er nu al enkele jaren met androgene receptor blockers geëxperimenteerd wordt in de internationale hair loss oorlog. As far as I know zijn er ook nog helemaal geen verhalen online van mensen die hun haar aan versneld tempo verliezen na het stoppen met RU.
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2014, 17:28   #372
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Het zelfde geldt voor Spiro 5%. Dat wordt al jaaaaaren topical gebruikt en dat werkt toch ongeveer op dezelfde manier? Verhindert het binden van DHT aan de androgene receptoren.. Hoewel de meningen over de werking verdeeld zijn, heb ik nog nooit verhalen gelezen over een shedding na het stoppen van het gebruik. Integendeel, velen raden Spiro aan als je een product wil dat geen shedding veroorzaakt: na het stoppen gaat je haarverlies weer door, maar je verliest niet op enkele weken handenvol haar...
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2014, 00:46   #373
Arn
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 januari 2014
Berichten: 11
Geslacht:
Negatieve terugkoppeling speelt heel vaak, omdat het aantal receptoren op de één of andere manier gereguleerd moet worden door de cel (ongecontroleerde productie is niet goed) en dit is de meest voor de hand liggende manier.

Zoals gezegd, ik heb geen bewijs dat dit met RU ook speelt, maar het ligt in de lijn der verwachting. Ik zou niet verbaasd opkijken als er meer berichten zijn van mensen die na het stoppen meer uitval krijgen. Natuurlijk is het wel zo dat de verhalen in de link van Hairpilot derdehands zijn. Het is dus ook mogelijk dat het effect in de praktijk mee valt.

Bottom line blijft dus: we weten het niet met zekerheid, maar het is goed mogelijk.
__________________
25 jaar, NW2.5.
1x per week 2% keto shampoo
1x per dag 1.25 mg finasteride

Laatst gewijzigd door Arn; 18 januari 2014 om 00:54
Arn is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2014, 10:41   #374
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Iemand die al lang RU gebruikt (met succes) zou eens moeten stoppen.. in naam van de wetenschap

@Arn: Waarom denk je dat het niet bij Spiro gebeurt dan?

Ook hebben we geen idee hoe lang de tijdelijke overgevoeligheid zou duren, wie weet is dit maar enkele dagen. Dan zou je bijv. ook tijdelijk 2.5 mg Duta kunnen slikken: uit de test bleek dezehoeveelheid veruit het meeste DHT te blokkeren, ook in de hoofdhuid.
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2014, 16:38   #375
Pamo1972
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 november 2011
Berichten: 428
Omdat RU als topical op de hoofdhuid wordt aangebracht, zal een klein gedeelte ook in het bloed terecht komen.

Zal RU netzoals fina ook geen andere invloed kunnen uitvoeren zoals op het libido?
Pamo1972 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
anti-androgeen, ru58841


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.