Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 29 augustus 2016, 02:49   #1
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Androcur welke effecten op het haar? (mannen)

Ben sinds 2013 in het transgender traject bij het VUmc en heb nadat ik de diagnostiek en RLE traject succesvol doorlopen heb aan de hormonen. Slik sinds kort androcur icm oestrogeen pleisters. Heb gelezen dat als je het mannelijk hormoon testosteron gaan onderdrukken dat je dan op termijn ook minder haarverlies zou hebben. Daar ik pas 1 maand aan de hormonen ben kan ik tot nu toe alleen vaststellen dat ik minder talgafscheiding heb, minder vettig haar en ook iets minder haarverlies. Verder merk ik op sommige plekken een iets zachtere huid, minder lichaamsbeharing en vooral geen mannelijke zweetlucht meer.
Maar het belangrijkste is dat mijn libido en en seksuele verlangen tot vrijwel 0 is gedaald wat ik overigens ook wilde en verwachte. Ook werd mij aangeraden om met de Fina te stoppen omdat de androcur effectiever zou werken, maar ik hou voorlopig nog even 0,5 mg aan als onderhoudsdosering.

Nu de vraag, zijn er wel eens mannen hier die naast Finasteride ook wel eens androcur hebben geslikt en hun ervaringen hier willen delen.


Aanvulling, sinds 18 juli slik ik 50 mg androcur per dag en oestrogeen systen 100 hormoonpleisters. Fina afgebouwd naar 0,5 mg per dag.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2016, 14:26   #2
Haarbelangrijk1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 juli 2014
Berichten: 48
Geslacht:
Waarom zou een man een anti testosteron middel gaan slikken? Denk niet dat men ervaring hiermee heeft.
Haarbelangrijk1 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2016, 17:01   #3
Greven
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juni 2015
Locatie: België
Berichten: 42
Geslacht:
Androcur of Cyproteronacetaat wordt hier door zowel mannelijke als vrouwelijke patiënten gebruikt. Maar door het breed effect op vrij veel hormonen (Testosteron, LH, FSH,..) is het zeker niet de eerste keuze bij AGA.
Farmacologisch bekeken, zul je wel een positief effect hebben op je haaruitval, zeker wanneer je minoxidil zou toevoegen. Dan werk je enerzijds op het haaruitvalremmend DHT/Testosteron verhaal en anderzijds op het haarbevorderende prostaglandine mechanisme.
Greven is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2016, 03:34   #4
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Even dit vergeten topic kicken, en daar heb ik best wel een goede reden voor. Zoals ik al in het openingsbericht schreef ben ik vanwege mijn transgender traject aan de vrouwelijke hormonen en androcur (Cyproteronacetaat)en heb sinds de afgelopen maand iets heel opmerkelijks kunnen vast stellen eigenlijk een heel aangename confrontatie.

Er is bij mijn inhammen heel veel hergroei plaats gaan vinden, en wel zo veel dat als ik in de spiegel kijk dit eigenlijk niet kan geloven. Waren het eerst prille donshaartjes, nu kan ik ze zelfs al met een fijne kam kammen en zeker nu ik mijn haren in de henna heb gezet is de hergroei al helemaal goed te zien. Dacht eerst dat de henna op de huid zat bij de inhammen, maar zelfs met een nat washandje stevig erover heen wrijven blijft dat de echt haren zijn die door de henna gekleurd zijn.

Lijkt alsof er een kleine haartransplantatie heeft plaats gevonden, als dat zo blijft doorgaan dan zit ik binnen 1 jaar op een NW1 en dat op mijn 51 jaar en heel lang roodachtig eigen haar.

Dit zal wel veel verklaren:

Nulmeting op 18 juli testosteron 33 nmol/l
Tweede meting op 20 oktober testosteron >0,5 nmol/l

Kortom mijn testosteronwaarde is zelfs minder dan een biologische vrouw en hoef dan ook die dure Finasteride niet meer te gebruiken. Dit resultaat op mijn inhammen heb ik na ruim 6 jaar fina gebruik nog nooit meegemaakt. Door de androcur maak ik dan ook totaal geen DHT meer aan.

Zou de wens om een echte vrouwelijke haarlijn dan toch uit gaan komen zonder HT. Zal proberen een dezer dagen onder goed licht een foto te plaatsen van mijn inhammen.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.

Laatst gewijzigd door Hakuna; 26 november 2016 om 03:42
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.