Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 december 2002, 21:40   #1
whopper
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 december 2002
Berichten: 2
bijwerking Saw Palmetto

Hallo allemaal!

Ik gebruik al een tijdje Saw Palmetto en het valt me op dat m'n haren op m'n armen en benen veel minder zijn geworden. Is dat eigenlijk normaal en/of zijn er meer mensen die daar ook ervaringen mee hebben??
alvast bedankt
whopper is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2002, 22:35   #2
Robster
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 september 2002
Berichten: 30
Thumbs up

He Whopper,

Ik gebruik zelf ook al een tijdje SP, maar van vermindering van haren op mn armen en benen is absoluut geen sprake. Het lijkt me ook niet dat SP daar iets mee te maken heeft.

Groetjes
Robster
Robster is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2002, 23:01   #3
Uitgeblust
Alle beetjes helpen!
 
Uitgeblust's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 224
Citaat:
Originally posted by Robster
He Whopper,

Ik gebruik zelf ook al een tijdje SP, maar van vermindering van haren op mn armen en benen is absoluut geen sprake. Het lijkt me ook niet dat SP daar iets mee te maken heeft.

Groetjes
Robster
Gun whopper dan toch het voordeel van de twijfel.

Whopper, het kan zijn dat door een lagere DHT-niveau je haren op armen en benen minder zijn geworden. Sommige varianten van behandelingen tegen hirsutisme (overbeharing) bestaan uit het pleksgewijs verlagen van het DHT-niveau o.a. met behulp van spironolactone-zalf... deze spiro wordt aan de andere kant ook gebruikt om hoofdhaar uitval te voorkomen ook weer door DHT te verlagen.
Uitgeblust is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2003, 04:48   #4
Gerben
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 mei 2003
Berichten: 143
Alopesan

Via www.vitamust.nl/haaruitval gebruik ik nu al een paar maanden Alopesan (8). De haaruitval is wel gestopt, maar bijwerkingen heb ik nog niet gemerkt.
Gerben is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2003, 10:21   #5
User-X
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Berichten: 41
Zou heel goed kunnen :

http://www.ergogenics.org/ha2.html

(link gevonden elders op dit forum)

Laatst gewijzigd door User-X; 18 juli 2003 om 10:46
User-X is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2003, 01:06   #6
Francis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2003
Berichten: 229
Anderen hier aanwezig die SP gebruiken en die bijwerkingen ondervinden, van welke aard dan ook?

Ik gebruik momenteel fina, maar heb daardoor als bijwerking last van borstzwelling. Ik zou willen overstappen naar SP, maar op sommige sites lees ik dat SP ook wat borstzwelling zou kunnen veroorzaken.
Francis is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2003, 08:36   #7
RICK
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2001
Berichten: 84
Francis,

al eens geprobeerd om 0.5mg of 0.25 mg te slikken? Bijwerkingen zullen waarschijnlijk verdwijnen en de werking is nagegoeg hetzelfde...
RICK is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2003, 11:14   #8
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
ik heb last van acné ik weet niet zeker of het door de SP komt.
Ik die aan Bodybuilding en volg nu dus een bulk dieet. Dat doe ik eigenlijk al een half jaar, maar sinds ik SP gebruik is de acné vergergert.
Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2003, 12:31   #9
Francis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2003
Berichten: 229
Citaat:
Originally posted by RICK
Francis,

al eens geprobeerd om 0.5mg of 0.25 mg te slikken? Bijwerkingen zullen waarschijnlijk verdwijnen en de werking is nagegoeg hetzelfde...
Ja, hoor! Ik heb ongeveer 6 maanden 1mg genomen, daarna 1mg om de 2 dagen en nu uiteindelijk neem ik 0.5mg iedere dag (zodat de dosis mooi verspreid is over de dagen)...

De borstzwelling blijft nog steeds bestaan maar is wel gestabiliseerd - ik had gehoopt dat door het overschakelen naar 0.5mg de zwelling zou verminderen maar da's niet het geval. Ik weet niet wat ik nog allemaal kan proberen in de toekomst, maar één ding is zeker... die zwelling van die klieren MOET weg, want het lijkt nergens op (vooral als je, net als ik, niet breed gebouwd bent).
Francis is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2003, 12:57   #10
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Hey francis,
Je kan ook een oestrogeen blocker nemen.
Deze zorgt dat je oestrogeen spiegel omlaag gaat, en de gyno -> vrouwlijke borstvorming weggaat.
Een middel die in de bodybuilding scene hier veel voor gebruikt word is nolvadex. Het is niet legaal, ik kan er wel aan komen.
Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2003, 12:58   #11
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Oh ja, als ik jou was zou ik er snel iets aan doen. Want de kans is, dat als je het een tijd zo laat, dat het niet meer weggaat. en een operatie nodig is.
Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2003, 13:52   #12
Francis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2003
Berichten: 229
Citaat:
Originally posted by Jaapie
Oh ja, als ik jou was zou ik er snel iets aan doen. Want de kans is, dat als je het een tijd zo laat, dat het niet meer weggaat. en een operatie nodig is.
Meen je dat? En ik die dacht dat middeltjes als fina, duta, enz... volledig omkeerbaar waren - m.a.w. als je er mee stopt dat de bijwerkingen weggaan, maar dus ook je haar verder uitvalt...
Francis is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2003, 14:26   #13
Nate
Senior
 
Nate's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2001
Berichten: 466
Ik denk dat je het beste gewoon een tijdje geen fina moet slikken en kijken of het weggaat.

Daarna weer voorzichtig beginnen met een zeer lage dosis.

Of een topical vorm van fina gebruiken als je er toch nog last van houdt.

Nolvadex kan wel maar zou ik in overleg met je arts doen,maar deze zal wel zeggen dat je direct moet stoppen met fina.
Nate is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2003, 15:17   #14
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Je moet niet bij de dokter over nolvadex aankomen. 90% van de huisartsen hebben geen verstand van dergelijke middelen.
Ik weet niet precies hoe dat met DHT blokkers zit en blijvende gyno. Maar ik weet wel dat met bepaalde anabole steroiden, de kans dat de gyno blijft zitten heel erg groot is.
Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2003, 21:15   #15
pupuh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2001
Berichten: 171
Hoi,

ik heb ook wat last van borstvorming door duta. Heb een tijdje oestrogeen remmers geslikt maar helpt niet. Misschien had ik een te lage dosis, maar ik hoorde dat als je een te hoge dosis neemt er weer meer haarverlies optreedt. Maar waar kun je het operatief weg laten halen en is het een grote ingreep? En is het dan blijvend weg?

groeten Pupuh
pupuh is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.