Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM bij kinderen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 september 2002, 15:09   #1
majos
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 1
Question help

Wie kan mij adviseren hoe ik mijn dochter ( 11 jaar)kan helpen met haar probleem. Zij trekt haren uit sinds ruim een half jaar.
Volgens de huisarts is de weg naar het RIAGG misschien een oplossing. Ik vind dit nogal zwaar.
Een goed gesprek is moeilijk; ze voelt zich al snel aangevallen.
Straffen en belonen heb ik al geprobeerd, helpt ook niet.
Wat wel ?????

Groeten,Majos
majos is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2002, 16:09   #2
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
kinderen

Hallo,
Je vraagt hoe je kan helpen. Ik weet het niet echt, maar ik kan je wel wat goede raad meegeven.

Met heel veel geduld en heel veel liefde voor je dochter, afstand nemen van de verwachting én de betrachting dat jij (als ouder) dit zelf kan oplossen.
Nooit zelf het principe van straffen en belonen toepassen, maar (misschien via het Riagg) een goede therapeut proberen te vinden die jouw dochter belangrijk vindt en misschien iets minder haar gedrag.

Ik wens en hoop voor jullie dat er snel een oplossing komt, maar zelfs al zou het jaren duren... geef HAAR asjeblief de nodige steun en het nodige begrip.
Begrijpen hoe zij zich voelt kan je als ouder nooit. Maar je kan wel proberen om jezelf in te leven hoe het moet voelen om zich niet begrepen te voelen...

Zij doet het nog maar een half jaar en dat is een pluspunt, misschien, als je er snel bij bent, hoeft het gedrag zich niet echt vast te nestelen.
Succes en een knipoogje voor je dochter, zeg haar maar dat er meer kinderen zijn zoals zij, wil je?

Groetjes, bolleke
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2002, 23:26   #3
vaantje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2002
Locatie: kalmthout belgie
Berichten: 82
Majos,

Wat fijn voor je dochter dat je een weg zoekt om haar te helpen. Ze zal het zelf natuurlijk wel moeten doen. Maar het zou voor haar al zo fijn zijn te weten dat ze er met jou over zou kunnen praten. Het lijkt me moeilijk voor je om er niet over te oordelen. Misschien kun je door lezen op dit forum informatie krijgen die je kan gebruiken in deze gesprekken om je voor te bereiden in om je in te leven. Omdat ze het nog maar een half jaar doet is er nog best wel hoop. Toen ik in die leeftijd zat (16 jr) ben ik begonnen. Alleen al van het onbegrip en de angst die ze me probeerde aan te praten kreeg ik al stress en dus plukte ik nog meer. Via mijn huisarts vertelde mijn moeder dat de haren niet meer terug kwamen en daar was ik heel bang van, toch kon ik het niet laten. Ik maakte me dan ook zorgen en hierdoor werd het alleen maar erger.

Succes met het zoeken naar een goede
__________________
groeten Vaantje
vaantje is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.