Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 mei 2023, 14:53   #1
DirkH1996
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2023
Berichten: 3
Geslacht:
Terugtrekkende haarlijn, overweeg transplantatie, tips?

Beste lezer,

Ik heb zo lang ik mij al kan herinneren geen “goede” of wel rechte haarlijn gehad. De laatste 3 tot 4 jaar heb ik mij hier extra aan gestoord. Sinds ik mij erger aan mijn haarlijn overweeg ik een transplantatie te doen. Nu ik inmiddels ben afgestudeerd en meer financiële vrijheid heb kan dat ook. Ik vraag me alleen af hoeveel nut een haartransplantatie heeft en of mijn haarlijn niet verder terug zal trekken. Daarnaast ben ik benieuwd of ik na een transplantatie daadwerkelijk een rechte haarlijn heb. Ik heb best dik haar en mijn “haarbank” op mijn achterhoofd is volgens mij vol genoeg. Als laatste vraag, vraag ik mij af hoeveel grafts ik volgens jullie nodig heb. Bijgaand wat foto’s en alvast bedankt voor jullie feedback.

https://i.imgur.com/hLc7TgC.jpg
https://i.imgur.com/dtXOGbC.jpg

Laatst gewijzigd door DirkH1996; 18 mei 2023 om 15:01
DirkH1996 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2023, 15:13   #2
hvl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2017
Berichten: 134
Geslacht:
Je hebt inhammen, daar achter is het nog aardig vol. Progressie van je haarverlies is nooit helemaal te voorspellen. Je moet bereid zijn een tweede keer voor HT te gaan en zo eventueel te corrigeren. Tevens kun je medicatie overwegen.



Ik zou zeggen dat 2200 grafts een mooi resultaat zou moeten kunnen opleveren. Maar dat is slechts mijn inschatting, een kliniek kan je hier beter antwoord op geven in een consult.
hvl is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2023, 15:45   #3
Damla Kaptan
Registered User
 
Geregistreerd: 6 januari 2023
Locatie: Istanbul
Berichten: 279
Geslacht:
Goedemiddag

Ik weet zo uw leeftijd niet maar je maar zo ver ik het hoor en zie ben je nog best jong dus een grote kans dat je nog verdere haaruitval zult hebben. Daar wordt natuurlijk rekening mee gehouden en niet alle donorgebied wordt in een keer gebruikt, zodat u over 5 of 10 jaar nog een behandeling kunt ondergaan indien u dat wenst en noodzakelijk is.

Mensen met een goede donorgebied zullen zeker een mooie haarlijn krijgen met een haartransplantatie, daar zijn haartransplantaties voor.

Voor een mooie strakke haarlijn met een goede donorgebied zou ik wel meer dan 2200 aanraden bij jou, al is dat niet aan mij maar denk dat je toch zeker 2500/3000 kunt gebruiken. Bij een online haaranalyse zullen ze je het beter uitleggen en vertellen.

Veel succes! Damla

Laatst gewijzigd door Damla Kaptan; 18 mei 2023 om 15:50
Damla Kaptan is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2023, 17:11   #4
Ketsie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2023
Berichten: 71
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DirkH1996 Bekijk bericht
Beste lezer,

Ik heb zo lang ik mij al kan herinneren geen “goede” of wel rechte haarlijn gehad. De laatste 3 tot 4 jaar heb ik mij hier extra aan gestoord. Sinds ik mij erger aan mijn haarlijn overweeg ik een transplantatie te doen. Nu ik inmiddels ben afgestudeerd en meer financiële vrijheid heb kan dat ook. Ik vraag me alleen af hoeveel nut een haartransplantatie heeft en of mijn haarlijn niet verder terug zal trekken. Daarnaast ben ik benieuwd of ik na een transplantatie daadwerkelijk een rechte haarlijn heb. Ik heb best dik haar en mijn “haarbank” op mijn achterhoofd is volgens mij vol genoeg. Als laatste vraag, vraag ik mij af hoeveel grafts ik volgens jullie nodig heb. Bijgaand wat foto’s en alvast bedankt voor jullie feedback.

https://i.imgur.com/hLc7TgC.jpg
https://i.imgur.com/dtXOGbC.jpg
Zoals ik kan zien, aan de grootte van de inhammen (breedte en diepte) .. denk ik dat je inderdaad 1200 per zijde zal nodig hebben voor een vol resultaat!
Wat maakt dat je rond de 2400 zal nodig hebben
Dit wil zeggen dat je donorgebied na deze behandeling nog over ongeveer 3000 tot 4000 bruikbare grafts zal beschikken in de toekomst

Ik zou je sowieso aanraden om op te starten met Finasteride, SOWIESO!

Laatst gewijzigd door Ketsie; 18 mei 2023 om 17:17
Ketsie is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2023, 17:51   #5
DirkH1996
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2023
Berichten: 3
Geslacht:
Bedankt voor jullie reacties.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ketsie Bekijk bericht
Zoals ik kan zien, aan de grootte van de inhammen (breedte en diepte) .. denk ik dat je inderdaad 1200 per zijde zal nodig hebben voor een vol resultaat!
Wat maakt dat je rond de 2400 zal nodig hebben
Dit wil zeggen dat je donorgebied na deze behandeling nog over ongeveer 3000 tot 4000 bruikbare grafts zal beschikken in de toekomst

Ik zou je sowieso aanraden om op te starten met Finasteride, SOWIESO!
Wat is Finasteride, hoe werkt dit, waar kan ik dit kopen en hoeveel gebruik is aan te raden?
DirkH1996 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2023, 18:02   #6
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 963
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DirkH1996 Bekijk bericht
Bedankt voor jullie reacties.



Wat is Finasteride, hoe werkt dit, waar kan ik dit kopen en hoeveel gebruik is aan te raden?
Ik zou je eerst dan eens inlezen:

https://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=10736

Wellicht kun je, als je bereid bent om medicatie te gebruiken, hergroei krijgen.

je kan dit ook altijd overleggen met een huisarts.
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2023, 18:04   #7
Ketsie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2023
Berichten: 71
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DirkH1996 Bekijk bericht
Bedankt voor jullie reacties.



Wat is Finasteride, hoe werkt dit, waar kan ik dit kopen en hoeveel gebruik is aan te raden?
Finasteride remt/stopt de omzetting van testosteron naar dihytestosteron..
Dihytestosteron zorgt voor typische mannelijke kaalheid.
De ene man maakt meer en sneller aan dan de andere, waardoor de ene man sneller kalend/kaal is dan de andere.

Helaas KAN finasteride gepaart gaan met bijwerken, gebeurt ook niet altijd.
Eventuele Bijwerkingen hebben invloed op je libido.

Als je dit gaat gebruiken, ga je je kaalheid een halt toe roepen en zelfs kans dat het volledig stopt

Finasteride is enkel op doktersrecept verkrijgbaar.. en dit is een dosering van 1,25mg/dag.. helaas levenslang..
is maar 1 klein pilletje/dag dus dat valt best mee!
Ketsie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2023, 14:48   #8
Diksy
HaarWeb lid
 
Diksy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Locatie: Maasdam
Berichten: 531
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DirkH1996 Bekijk bericht
Beste lezer,

Ik heb zo lang ik mij al kan herinneren geen “goede” of wel rechte haarlijn gehad. De laatste 3 tot 4 jaar heb ik mij hier extra aan gestoord. Sinds ik mij erger aan mijn haarlijn overweeg ik een transplantatie te doen. Nu ik inmiddels ben afgestudeerd en meer financiële vrijheid heb kan dat ook. Ik vraag me alleen af hoeveel nut een haartransplantatie heeft en of mijn haarlijn niet verder terug zal trekken. Daarnaast ben ik benieuwd of ik na een transplantatie daadwerkelijk een rechte haarlijn heb. Ik heb best dik haar en mijn “haarbank” op mijn achterhoofd is volgens mij vol genoeg. Als laatste vraag, vraag ik mij af hoeveel grafts ik volgens jullie nodig heb. Bijgaand wat foto’s en alvast bedankt voor jullie feedback.

https://i.imgur.com/hLc7TgC.jpg
https://i.imgur.com/dtXOGbC.jpg
Beste Dirk. Denk er aan dat het krijgen van inhammen ook te maken kan hebben met het volwassen worden. Ook belangrijk is dat als je voor de inhammen veel grafts nodig hebt, je later, als de haaruitval onverhoopt verder gaat, die grafts nodig kan hebben op andere plaatsen.
__________________
"En voorts ben ik van mening dat de meeste haargroeimiddelen weggegooid geld zijn"(HJD)

Hans J.Diks, internet journalist m.b.t. haarproblemen.

www.haarproblemen.nl

"Je hebt pas recht op succes als je waarde toevoegt"
Diksy is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2023, 17:23   #9
Damla Kaptan
Registered User
 
Geregistreerd: 6 januari 2023
Locatie: Istanbul
Berichten: 279
Geslacht:
Meneer Diksy heeft hier wel een beetje gelijk. En zo slecht staat het je niet.

Ik zou als ik jou was ook nog even afwachten. Maar als je je eraan stoort is het zeker ook mogelijk om nu een haartransplantatie te ondergaan. Er wordt bij een haartransplantatie rekening meegehouden voor verdere haaruitval in de toekomst en niet alles in een keer voor geplaatst natuurlijk.
Damla Kaptan is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2023, 21:49   #10
hvl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2017
Berichten: 134
Geslacht:
3000 grafts voor alleen inhammen lijkt me wel erg veel.

Kwam deze van eberson tegen. 1500 grafts stond er bij.

Andere voorbeelden zijn van rond de 2000 grafts.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_3084.jpg‎ (83,9 KB, 66x gelezen)
hvl is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2023, 22:50   #11
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 963
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hvl Bekijk bericht
3000 grafts voor alleen inhammen lijkt me wel erg veel.

Kwam deze van eberson tegen. 1500 grafts stond er bij.

Andere voorbeelden zijn van rond de 2000 grafts.
Ligt er inderdaad aan wie het doet en hoe diegene de grafts plaatst. Bij Eberson en Fuegenix zie je inderdaad dat ze weinig grafts nodig hebben voor een optisch goed resultaat.
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2023, 22:56   #12
Damla Kaptan
Registered User
 
Geregistreerd: 6 januari 2023
Locatie: Istanbul
Berichten: 279
Geslacht:
De precieze aantal grafts wordt op de behandeldag bepaald. Meestal bij personen zoals deze meneer wordt er ook iets verder naar achteren “vast” getransplanteerd indien dit geschikt is. Dit bepaald onze arts. En ook dan wordt beter de donorgebied gezien, mocht meneer een goede donorgebied hebben zoals hij aangeeft kan er goed meer worden verplaatst voor een goed strak resultaat.

Dat verschilt ook per persoon.m natuurlijk, ligt meer aan de dikte van de haren en de hoeveelheid multigrafts persoon heeft.

Laatst gewijzigd door Damla Kaptan; 19 mei 2023 om 23:21
Damla Kaptan is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2023, 23:35   #13
hvl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2017
Berichten: 134
Geslacht:
Ja eens, als je toch wat inhammen houdt, maar wel kleiner, heb je minder grafts nodig.
hvl is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.