Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 mei 2023, 00:11   #1
Cortami
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 mei 2023
Berichten: 6
Geslacht:
Fuegenix - 1500 grafts - September 2022

Hi heren,

Allereerst wil ik iedereen bedanken die via dit forum zijn/haar ervaringen deelt. Dankzij jullie heb ik veel informatie kunnen verschaffen over verzorging, operaties, algemene haarzaken en ook het omgaan met haaruitval. Ik heb al veel meningen gelezen, de een genuanceerder dan de ander. Maar probeer dus altijd je eigen onderzoek te doen en objectief te denken in je keuzes. Denk op lange termijn en zorg dat je tevreden bent met jezelf. Goed, nu mijn verhaal:

Afgelopen september 2022 ben ik voor mijn haartransplantatie gegaan. Na een lange tijd van zoeken en vooral dit (en een Engels) forum bekijken kwam ik op de keuze om op consult te gaan bij Fuegenix.

Ik had eerlijk gezegd de intentie om meerder klinieken te bezoeken en dan te beslissen wat het beste bij me zou passen, maar al tijdens het consult kwam ik erachter dat dit mijn keuze zou zijn.

Munib is een zelfverzekerde dokter, die me meteen duidelijk maakte wat hij voor me kon betekenen. Hij wilde een conservatieve aanpak met me doen, omdat ik nog niet oud ben en dus mijn kaalheid kan voortduren in de toekomst. Ook raadde hij mij direct medicatie aan, iets waar ik altijd erg huiverig voor ben omdat ik op dit altijd heftig reageer. Een ander positief punt in deze kliniek is het complete plaatje: ontvangst - behandeling - aftercare. Vooral dat laatste was voor mij enorm van belang. Ik wilde bij een ingreep als deze direct in contact kunnen komen met degene die mij behandeld heeft. Je weet tenslotte maar nooit of je wat tegenkomt tijdens het hele traject.

Ook doet hij maar 4 operaties per week, wat zorgt voor meer kwaliteit dan kwantiteit. Het prijskaartje was dan ook wat duurder dan bijvoorbeeld Turkije, maar een goede haarlijn was voor mij echt ontzettend belangrijk. Ik wilde het zo natuurlijk mogelijk eruit laten zien.

Een aantal maanden later was het dan zover. Natuurlijk ontzettend zenuwachtig.. maar ik zal jullie uitleggen hoe het gegaan is.

De avond ervoor aangekomen in een hotel in de buurt. Amper geslapen van de zenuwen, maar dat heeft iedereen wel denk ik. 's Ochtends om 07:00 present en Munib kwam ook zo rond die tijd aan. Direct aan de slag met foto's en het vaststellen van de definitieve haarlijn (deze hadden we ook al eens getekend tijdens het consult). Zodra ik akkoord was vroeg hij of ik klaar was om er als Voldemort uit te zien en heeft hij mij dus geschoren. Wel even een raar zicht, maar ook dat hoort er bij

Toen kwam het meest pijnlijke en eerlijk gezegd het enige wat klote was van de operatie; de verdovingsprikken. Ik had dit een beetje onderschat, maar dat deed toch wel echt flink pijn. Het donorgebied werd dus eerst verdoofd. De prikken zetten duurde ongeveer een minuutje, maar dit leek wel een half uur te duren. Tijdens het zetten van de verdoving kwam de assistente binnen, wat dus een goede timing was.

Toen alles goed verdoofd was zijn ze samen begonnen met het zoeken in het donorgebied. Dit duurde best lang, omdat Munib dus echt per haar zoekt naar graft-soort. Ik had zeer veel 2,- en 3 haren per graft, maar hij zocht dus ook single grafts voor de voorkant van de haarlijn. Uiteindelijk heeft hij er 237 van deze single grafts uitgehaald. De rest was een verdeling van 2,- en 3. De assistente sorteert deze dan ook voor het terugplaatsen.

Even een pauze van 20 minuten en nu was het tijd om mijn gebied te verdoven waar de haren geplaatst zouden worden. Weer pijn natuurlijk, maar dit ging me redelijk af. Het is ook best een apart gevoel om je hoofd zo verdoofd te voelen. Het is net of er een helm heel strak op je hoofd zit. Munib en zijn assistente hebben dan uiteindelijk zorgvuldig de grafts teruggeplaatst, waarbij er heel erg gekeken werd naar de haargroei richting van de haartjes. Zodra alles teruggeplaatst was, werd ik nogmaals helemaal onder de loep genomen door Munib zelf... en toen was het klaar.

Al bij al viel het me reuze mee. En ja.. de aftercare is heel goed tot nu toe. De eerste 2/3 weken hebben we dagelijks contact gehad over de nazorg. Shampoo, herstel donorgebied, herstel nieuw gebied, enz. Ik zal jullie ook de foto's laten zien in onderstaande posts. Probeer goed je eigen onderzoek te doen en vraag altijd naar na-foto's van hoge kwaliteit. Als er vragen zijn hoor ik het heel graag.

Dag 1







Cortami is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2023, 00:20   #2
Cortami
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 mei 2023
Berichten: 6
Geslacht:
Dag 6



Dag 12


Cortami is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2023, 00:22   #3
Cortami
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 mei 2023
Berichten: 6
Geslacht:
2 maanden






Cortami is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2023, 00:23   #4
Cortami
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 mei 2023
Berichten: 6
Geslacht:
3 maanden - hier was ik net naar de kapper geweest




Cortami is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2023, 00:25   #5
Cortami
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 mei 2023
Berichten: 6
Geslacht:
5 maanden - sorry van 4 maanden geen update. Heb een heel drukke tijd in verband met een verbouwing. Hier kwam ik vers uit de douche.




Cortami is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2023, 00:27   #6
Cortami
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 mei 2023
Berichten: 6
Geslacht:
Maand 6,5 - ook net van de kapper






Cortami is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2023, 02:33   #7
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Ziet er goed uit kerel! En je hebt nog wel eventjes voordat het eindresultaat is bereikt dus het wordt wellicht wat voller en dikker. Puik resultaat weer van dr. Ahmad. Enjoy!
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2023, 21:09   #8
mickfoley
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2022
Berichten: 349
Geslacht:
Nou, we kunnen in ieder geval niet klagen over de kwaliteit van de foto's. Of ligt het aan mijn instellingen dat de foto's zo gigantisch zijn, hehe.

Ziet er goed uit. Ben benieuwd naar je eindresultaat!
mickfoley is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2023, 23:07   #9
Sayang
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 mei 2023
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 17
Geslacht:
Dat ziet er idd goed uit is nu inmiddels een jaartje geleden zie ik dus ben wel erg benieuwd hoe het er nu uitziet?!
Zelf denk ik er ook over na om bij fuegenix te gaan maar die prikken klaagt echt iedereen over ik begrijp niet dat ze niet iets hebben als comfort verdoving dit scheelt de helft! Heb zelf een intake gehad bij Global Hair maar het feit dat ze bv geen verantwoordelijkheid dragen als er bv iets mis gaat houd mij tegen tenminste ze hebben lappen met tekst mbt wij dragen geen verantwoordelijkheid voor ....en het is buiten de Eu ik ben eigenlijk opzoek naar een goede kliniek die ook comfort verdoving geeft in Nederland...en ik lees dat Visus afgeraden word maar die geven dan weer wel comfort verdoving...
Sayang is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2023, 05:39   #10
Ketsie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2023
Berichten: 73
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sayang Bekijk bericht
Dat ziet er idd goed uit is nu inmiddels een jaartje geleden zie ik dus ben wel erg benieuwd hoe het er nu uitziet?!
Zelf denk ik er ook over na om bij fuegenix te gaan maar die prikken klaagt echt iedereen over ik begrijp niet dat ze niet iets hebben als comfort verdoving dit scheelt de helft! Heb zelf een intake gehad bij Global Hair maar het feit dat ze bv geen verantwoordelijkheid dragen als er bv iets mis gaat houd mij tegen tenminste ze hebben lappen met tekst mbt wij dragen geen verantwoordelijkheid voor ....en het is buiten de Eu ik ben eigenlijk opzoek naar een goede kliniek die ook comfort verdoving geeft in Nederland...en ik lees dat Visus afgeraden word maar die geven dan weer wel comfort verdoving...
Waarom zo'n bang van de verdoving?
Ja, je voelt het even.. dat klopt.. vergelijkbaar met iemand die je pitst maar dit een x aantal keer
En trouwens, dan nog? .. dat is 5 minuten even doorbijten voor een levenslang resultaat 😊
Ketsie is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2023, 07:07   #11
Erik.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 april 2023
Berichten: 75
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sayang Bekijk bericht
Dat ziet er idd goed uit is nu inmiddels een jaartje geleden zie ik dus ben wel erg benieuwd hoe het er nu uitziet?!
Zelf denk ik er ook over na om bij fuegenix te gaan maar die prikken klaagt echt iedereen over ik begrijp niet dat ze niet iets hebben als comfort verdoving dit scheelt de helft! Heb zelf een intake gehad bij Global Hair maar het feit dat ze bv geen verantwoordelijkheid dragen als er bv iets mis gaat houd mij tegen tenminste ze hebben lappen met tekst mbt wij dragen geen verantwoordelijkheid voor ....en het is buiten de Eu ik ben eigenlijk opzoek naar een goede kliniek die ook comfort verdoving geeft in Nederland...en ik lees dat Visus afgeraden word maar die geven dan weer wel comfort verdoving...
Wat ze bedoelen met die comfort-verdoving is dat ze eerst verdoven met een speciaal apparaatje dat onder hoge druk de bovenhuid verdoofd. Daarna moeten ze alsnog met naaldjes prikken om dieper te kunnen verdoven. Ik ben ook op consult geweest en bij doorvragen gaf de arts dat toe. Dus laat je niet om de tuin leiden door zulke marketing.
Erik. is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
fuegenix, munib ahmad

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.