Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 mei 2023, 15:15   #1
Tompoes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2023
Berichten: 1
Geslacht:
Haaruitval (mogelijk TE)?

Hoi!

Ik ben een vrouw, eind twintig, gezond gewicht en kerngezond.

Sinds februari/maart kamp ik met haaruitval. In het begin trok ik me er niet zoveel van aan, want ik heb altijd al wel veel verlies gehad bij het borstelen en het douchen. Echter werd het steeds erger en kon ik niet meer aan mijn haar zitten zonder dat ik hele plukken eruit haalde en volle borstels had. Inmiddels heb ik continue verlies en kan ik mijn haar niet meer los dragen omdat ik helemaal onder de haren zit. Gelukkig had ik heel veel haar, maar nu is het een dun bosje geworden en begin je steeds beter mijn hoofdhuid te zien. Ik zit nu denk ik op zo'n 500-800 haren per dag.

In eind maart naar de arts gegaan en getest op vitamine B12, TSH en vitamine D. TSH lag heel mooi in het midden, B12 kon hoger maar was niet verkeerd, vitamine D was iets te laag 39 en moet 50 zijn. Begonnen met vitamine D slikken. April weer naar de HA deze zei dat het allemaal wel meeviel en dat ik nog steeds prima haar had. Stuurde me naar huis zonder naar mijn haar gekeken te hebben. Eind april weer langs geweest. Deze keer werd ik serieuzer genomen nadat ik liet zien wat er allemaal uit kwam als je met je vingers voorzichtig door mijn haar ging. Kreeg bloedtest met waarin alles goed was vitamine D was een nu op de grens, ferritine 35 (schijnt te laag te zijn maar HA vertelde me dat dit geen probleem kan zijn). Maand later weer gebeld, nu verwijzing voor dermatoloog ergens in juni. Inmiddels is mijn haar echt veel dunner geworden en heb ik volgende week een afspraak voor eventueel een topper.

De reden van deze haaruitval is me tot op heden onbekend. Ik hoop dat het acute TE is, maar omdat het alleen maar erger lijkt te worden ondanks dat ik minder haar heb, betwijfel ik dat. Ik heb wel haargroei, maar ook deze valt uit. AGA zou misschien een rol kunnen spelen, maar het is erg diffuus en zowel alle mannen als vrouwen in mijn familie hebben allemaal heel dik haar. Ik ben in september 2022 gestopt met de pil, dat zou een reden kunnen zijn, maar qua tijdlijn lijkt me dit ook niet helemaal te kloppen. Wellicht zijn het hormonen, want ik heb ook opeens last van acne.

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Als ik google kom ik op TE terecht.
Tompoes is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2023, 20:27   #2
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.156
Geslacht:
Hallo Tompoes, vervelend om te horen. Hopelijk is de haaruitval tijdelijk. Ik heb je discussie verplaatst naar de haarproblemen bij vrouwen-rubriek. Je zou de labelfunctie kunnen gebruiken om er meer over te lezen. Succes, Henk

Laatst gewijzigd door Henk; 10 juni 2023 om 20:43
Henk is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
telogeen effluvium

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.