Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 mei 2023, 13:11   #61
HairExpert
Haartransplantatie expert
 
Geregistreerd: 14 oktober 2022
Berichten: 386
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GeertJ Bekijk bericht
Of je nu met een klein boortje een deel van een haarfollikel/graft uitneemt en het andere deel laat zitten (zogenaamde stamcel therapie van hasci wat dus niet klonen is maar gewoon scheiden) OF met een groter boortje de hele haarfollikel eruithaalt en daarna splitst in afzonderlijke haren voor meer spreiding. In beide gevallen halveer je iets van de haarfollikel.

Het gaat uiteindelijk om te proberen met zo weinig mogelijk aantal grafts (en schade) zoveel mogelijk aparte haren te bemachtigen voor een goede spreiding. Althans dat is mijn “visie”.
Die visie klopt.
Transected grafts (beschadigd dus) noemen ze het als er (door onkunde) met een te klein boortje wordt geboord, stamcel transplantatie noemt HASCI het.

Klinieken die roepen dat ze met alleen 0,6mm boortjes werken, moet je met een grote boog omheen lopen.
__________________
Sinds 2000 al meerdere haartransplantaties ondergaan.

Vrijwel alle Nederlandse en Belgische klinieken gezien en gesproken.
HairExpert is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2023, 14:18   #62
hvl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2017
Berichten: 134
Geslacht:
Omorfy werkt uitsluitend met een 0,7mm boortje, dat is al wel heel wat beter dan 0,6 denk ik. En de littekens (witte stippen) zijn daardoor minimaal.

Mijn aanname is door een 0,7 boortje te gebruiken de meeste grafts het wel zullen overleven (en niet gesplit). Bij dikkere grafts met veel haren is er wellicht wel een verhoogde kans op splitten/schade aan de graft. Dit zijn aannames van mij hoor, voet zelf geen HTs uit helaas.

Ik vind de resultaten van Omorfy op Instagram best mooi!

Laatst gewijzigd door hvl; 25 mei 2023 om 14:37
hvl is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2023, 09:50   #63
hvl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2017
Berichten: 134
Geslacht:
Ik heb inmiddels mijn huiswerk gedaan en mij verder verdiept in de materie.

Ik stuitte op dit artikel:


How To Estimate The Work Of A Hair Transplant Clinic

https://www.tsilosani.ge/en/publicat...nt_clinic.html


In dit artikel wordt duidelijk uitgelegd wat de voor-, maar ook de nadelen zijn van een boortje met een kleine diameter. Het splitten van grafts wordt ook besproken.


Voor de geïnteresseerden, trek zelf uw conclusies. Ik weet voldoende.

Laatst gewijzigd door hvl; 27 mei 2023 om 09:55
hvl is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2023, 12:02   #64
H44R
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 mei 2021
Berichten: 61
Geslacht:
Update

Nog is even een update van de haargroei op een kleine 5 maand! Foto’s gemaakt met handdoek droog haar.
Ik vind de haarlijn echt super natuurlijk ogen. Ik ben er zelf ook wat comfortabeler in geworden om te praten over de ingreep met vrienden/kennissen.
Als ik dan m’n haar strak naar achter doe met m’n handen om het te laten zien denken ze haast dat ik hun in de maling neem.
De geïmplanteerde haren sluiten echt heel mooi aan bij de rest.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg C68B89F2-3D03-4CD8-AFDE-AF3FA5613FAA.jpg‎ (142,8 KB, 407x gelezen)
Bestandstype: jpg 55F5BB6B-AE78-4481-92A7-E645AB36315B.jpg‎ (140,7 KB, 399x gelezen)
Bestandstype: jpg 15ACBCBE-2C7F-408D-A6C0-25B2BA9D298A.jpg‎ (140,2 KB, 394x gelezen)
__________________
- 2020: 2x daags 1mL minoxidil 5% + dermarolling (gestopt eind 2021)
- 2021: 1x daags 1mL Essengen-6 plus (gestopt 2023)
- 2023: FUE transplantatie inhammen bij Omorfy - 1250 grafts
- 2023: 1x daags 1mL dutasteride 0.1% / minoxidil 5% in trichosol + 2.5mg orale minoxidil

Laatst gewijzigd door H44R; 27 mei 2023 om 12:21
H44R is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2023, 13:18   #65
hvl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2017
Berichten: 134
Geslacht:
Mooi resultaat al voor 5 maand! Haarlijn oogt absoluut natuurlijk.


Keep us updated pls!
Thanks voor delen!


Heb je trouwens ook nog een foto van je donor gebied misschien?

Laatst gewijzigd door hvl; 27 mei 2023 om 13:24
hvl is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2023, 11:48   #66
HairExpert
Haartransplantatie expert
 
Geregistreerd: 14 oktober 2022
Berichten: 386
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door H44R Bekijk bericht
Nog is even een update van de haargroei op een kleine 5 maand! Foto’s gemaakt met handdoek droog haar.
Ik vind de haarlijn echt super natuurlijk ogen. Ik ben er zelf ook wat comfortabeler in geworden om te praten over de ingreep met vrienden/kennissen.
Als ik dan m’n haar strak naar achter doe met m’n handen om het te laten zien denken ze haast dat ik hun in de maling neem.
De geïmplanteerde haren sluiten echt heel mooi aan bij de rest.
Zeer mooi resultaat. zeker voor 5 maanden!
__________________
Sinds 2000 al meerdere haartransplantaties ondergaan.

Vrijwel alle Nederlandse en Belgische klinieken gezien en gesproken.
HairExpert is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2023, 16:25   #67
hvl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2017
Berichten: 134
Geslacht:
Hee man! Hoe gaat het nu? De vorige keer zag het er al goed uit!
hvl is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2023, 18:47   #68
H44R
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 mei 2021
Berichten: 61
Geslacht:
Update: we naderen maand 6

Hierbij nog even een update van de haargroei.
Ik heb ondertussen 2 keer bloedtesten gehad en van de essengen is niets te zien op mijn hormonale waarden.
Ook heb ik een trichotest (DNA) gedaan waar ik het resultaat nog van afwacht.
Het is confronterend maar ik heb het idee dat mijn haarverlies toch stilaan verder gaat, met name de dichtheid bovenop lijkt af te te nemen.
M’n haar is ook veel brozer en droger dan enkele jaren geleden.
Hopelijk kan ik aan de hand van die test nog gerichter te werk gaan met medicatie.

Wat de transplantatie zelf betreft ben ik erg tevreden. De foto’s spreken voor zich.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg AC41D390-DAA4-4EE8-BDA1-91B5F8EE94AC.jpg‎ (145,5 KB, 279x gelezen)
Bestandstype: jpg C246B36A-CB52-4684-B037-11C608C338F7.jpg‎ (141,1 KB, 242x gelezen)
Bestandstype: jpg 9027EAB4-D3D0-4961-9F98-FE3583DD6213.jpg‎ (142,3 KB, 251x gelezen)
__________________
- 2020: 2x daags 1mL minoxidil 5% + dermarolling (gestopt eind 2021)
- 2021: 1x daags 1mL Essengen-6 plus (gestopt 2023)
- 2023: FUE transplantatie inhammen bij Omorfy - 1250 grafts
- 2023: 1x daags 1mL dutasteride 0.1% / minoxidil 5% in trichosol + 2.5mg orale minoxidil
H44R is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2023, 10:09   #69
hvl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2017
Berichten: 134
Geslacht:
Ziet er goed uit !

Wel wat doubles in de haarlijn volgens mij? Maar ben geen expert
hvl is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2023, 11:12   #70
Klapz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2013
Berichten: 378
Ik vind het er ook erg goed uitzien. Ook al zouden er wat doubles in zitten, totaalplaatje is erg goed. Er is gebruik gemaakt van natuurlijk ogende onregelmatigheden.
Klapz is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juli 2023, 20:13   #71
H44R
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 mei 2021
Berichten: 61
Geslacht:
Resultaat TrichoTest

Ondertussen heb ik mijn 3e PRP behandeling en controle gehad. De resultaten van de TrichoTest heb ik ook gekregen. Uit de test komt dat dutasteride hoog aanbevolen wordt (97%). Ik ga in overleg met mijn huisarts kijken wat het beste is. Ik ben in ieder geval niet happig op het feit dat het weer een sterker middel is waar ik mee moet starten.

Ook was ik de laatste tijd nog zelden m'n haar, ongeveer 1x week. Ik had altijd last van schilfers door de applicatie van essengen en dat is nu praktisch weg. Vroeger gebruikte ik altijd wax om het haar te stylen maar nu ben ik overgestapt op zeezout spray. Dit krijg ik er makkelijk met water uit dus kan ik het shampoo gebruik beperken. Daarnaast ben ik voor de gezondheid van mijn hoofdhuid gestart met 1x week rozemarijn / vitamine E olie en spuit ik elke dag even rozemarijn water na het douchen.

Tot slot heb ik nog een dermapen aangeschaft en wil ik starten met 1x week een sessie. Ik moet me hier alleen nog even goed over inlezen.
__________________
- 2020: 2x daags 1mL minoxidil 5% + dermarolling (gestopt eind 2021)
- 2021: 1x daags 1mL Essengen-6 plus (gestopt 2023)
- 2023: FUE transplantatie inhammen bij Omorfy - 1250 grafts
- 2023: 1x daags 1mL dutasteride 0.1% / minoxidil 5% in trichosol + 2.5mg orale minoxidil
H44R is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juli 2023, 21:50   #72
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 969
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door H44R Bekijk bericht
Ondertussen heb ik mijn 3e PRP behandeling en controle gehad. De resultaten van de TrichoTest heb ik ook gekregen. Uit de test komt dat dutasteride hoog aanbevolen wordt (97%). Ik ga in overleg met mijn huisarts kijken wat het beste is. Ik ben in ieder geval niet happig op het feit dat het weer een sterker middel is waar ik mee moet starten.

Ook was ik de laatste tijd nog zelden m'n haar, ongeveer 1x week. Ik had altijd last van schilfers door de applicatie van essengen en dat is nu praktisch weg. Vroeger gebruikte ik altijd wax om het haar te stylen maar nu ben ik overgestapt op zeezout spray. Dit krijg ik er makkelijk met water uit dus kan ik het shampoo gebruik beperken. Daarnaast ben ik voor de gezondheid van mijn hoofdhuid gestart met 1x week rozemarijn / vitamine E olie en spuit ik elke dag even rozemarijn water na het douchen.

Tot slot heb ik nog een dermapen aangeschaft en wil ik starten met 1x week een sessie. Ik moet me hier alleen nog even goed over inlezen.
Lees je vooral goed in over microneedling inderdaad, even kijken welke diepte je wilt pakken en hoe vaak per aantal weken dit wordt aanbevolen. Succes!
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2023, 08:25   #73
(H)appy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 mei 2012
Berichten: 242
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door H44R Bekijk bericht
Ondertussen heb ik mijn 3e PRP behandeling en controle gehad. De resultaten van de TrichoTest heb ik ook gekregen. Uit de test komt dat dutasteride hoog aanbevolen wordt (97%). Ik ga in overleg met mijn huisarts kijken wat het beste is. Ik ben in ieder geval niet happig op het feit dat het weer een sterker middel is waar ik mee moet starten.

Ook was ik de laatste tijd nog zelden m'n haar, ongeveer 1x week. Ik had altijd last van schilfers door de applicatie van essengen en dat is nu praktisch weg. Vroeger gebruikte ik altijd wax om het haar te stylen maar nu ben ik overgestapt op zeezout spray. Dit krijg ik er makkelijk met water uit dus kan ik het shampoo gebruik beperken. Daarnaast ben ik voor de gezondheid van mijn hoofdhuid gestart met 1x week rozemarijn / vitamine E olie en spuit ik elke dag even rozemarijn water na het douchen.

Tot slot heb ik nog een dermapen aangeschaft en wil ik starten met 1x week een sessie. Ik moet me hier alleen nog even goed over inlezen.

ik heb ook de indruk dat het haar minder wassen beter lijkt voor mijn haar. alsook voor mijn hoofdhuid.
(H)appy is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2023, 13:33   #74
mickfoley
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2022
Berichten: 349
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door H44R Bekijk bericht
Ondertussen heb ik mijn 3e PRP behandeling en controle gehad. De resultaten van de TrichoTest heb ik ook gekregen. Uit de test komt dat dutasteride hoog aanbevolen wordt (97%). Ik ga in overleg met mijn huisarts kijken wat het beste is. Ik ben in ieder geval niet happig op het feit dat het weer een sterker middel is waar ik mee moet starten.

Ook was ik de laatste tijd nog zelden m'n haar, ongeveer 1x week. Ik had altijd last van schilfers door de applicatie van essengen en dat is nu praktisch weg. Vroeger gebruikte ik altijd wax om het haar te stylen maar nu ben ik overgestapt op zeezout spray. Dit krijg ik er makkelijk met water uit dus kan ik het shampoo gebruik beperken. Daarnaast ben ik voor de gezondheid van mijn hoofdhuid gestart met 1x week rozemarijn / vitamine E olie en spuit ik elke dag even rozemarijn water na het douchen.

Tot slot heb ik nog een dermapen aangeschaft en wil ik starten met 1x week een sessie. Ik moet me hier alleen nog even goed over inlezen.
Over zeezout spray ook gelezen. Maar dit is toch niet te vergelijken met wax of een ander middel wat het model sterk in model brengt, of wel? Ik heb het idee dat het voor mij niet voldoende werkt. Windvlaag en de haren staan weer door elkaar, of klopt dit niet?
mickfoley is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2023, 17:23   #75
hvl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2017
Berichten: 134
Geslacht:
Handig die DNA test! Ga je nu duta gebruiken? Hoe hoog was je finasteride percentage?

Hoe is je status nu verder? Nog foto’s?
hvl is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
inhammen, omorfy


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.