Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 juni 2008, 10:22   #16
petraa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 april 2008
Berichten: 28
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sammy Bekijk bericht
Hoi,

Na 2 jaar alleen minoxidil te hebben gebruikt, ben ik met de combinatie van minox en spiro begonnen. Ik heb het gevoel dat deze, al kan ik dat totaal niet wetenschappelijk staven, gezamenlijk net even iets beter werken bij mij.

Groet, Sammy
Sammy,

Kan jij mij vertellen hoe jij het gebruik van de minox ervaren hebt? (bijwerkingen, shedding, hergroei, dikker en voller haar, etc.)

Ik zou het heel fijn vinden als je je ervaring zou willen delen!

Petra
petraa is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2008, 12:03   #17
Sammy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 400
Hoi,

Het is vrij moeilijk om op deze vraag antwoord te geven. Ik ben namelijk begonnen met Minoxidil toen ik al in een enorme shedding zat, omdat ik van pil was veranderd. Ik ben toen vlug alweer met de Diane35 én met Minoxidil begonnen. Uiteraard stabiliseerde de haaruitval zich toen weer na een maand of 3, maar ik denk dat de pil hier meer mee van doen had dan de Minox. Eind vorig jaar ben ik definitief gestopt met de Diane35, omdat ik het compleet zat was en bovendien graag kinderen wil. Omdat de kans dat ik op natuurlijke wijze snel zwanger zou worden klein was(ik zal je de details besparen), ben ik wel doorgegaan met de minox en heb ik hier spiro aan toegevoegd. Vast veel verstandiger om het gewoon niet te doen, maar ik had op dat moment al zoveel stress in mijn leven, dat ik gewoonweg niet ook nog eens kon dealen met het volledig loslaten van mijn haar. Zoals verwacht kreeg ik een flinke haaruitval na het stoppen met de pil. Dit begon (zoals altijd bij mij) na 3 maanden. Twee maanden lang was het erg heftig en toen werd het even minder. Helaas begon het twee weken later weer opnieuw. Inmiddels is het 7 maanden geleden dat ik met de pil gestopt ben en op dit moment is mijn haaruitval wederom goed te behappen, maar dat kan morgen weer anders zijn. Ik zie ook veel nieuwe haartjes, al zegt dat eerlijk gezegd weinig omdat ik niet weet hoe gezond die zijn. Ik weet dus niet hoe het op de lange termijn voor me uit gaat pakken en hoe goed de combi van minox en spiro voor mij werkt. Echter, met minox alleen heb ik nooit nieuwe haartjes gezien, dus vandaar mijn gevoel dat het samen beter werkt. Verder moet je deze spulletjes toch al wel heel lang smeren, voordat je kunt zeggen of ze werken of niet, mede vanwege het feit dat AGA van zichzelf al een grillig verloop heeft. Stel me de vraag over een jaar dus nog maar eens.


Voor mezelf heb ik in ieder geval wel bepaald dat er niets anders meer met mijn haar gaat gebeuren dan het smeren van topicals. Ik ben namelijk van mening, maar dat is natuurlijk ook weer puur gevoelsmatig en niet wetenschappelijk, dat het slikken van de Diane 35 één van de oorzaken is voor mijn haarproblemen. Bovendien kreeg ik ook een aantal andere klachten door die pil en vind ik het heerlijk om vrij te zijn van die rotzooi. Verder heb ik meerdere malen in mijn leven medicijnen moeten slikken en in de meeste gevallen bleek het middel uiteindelijk erger voor mij te zijn dan de kwaal. Ik slik dus niks meer, tenzij het echt niet anders kan!
Sammy is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2008, 10:04   #18
petraa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 april 2008
Berichten: 28
Hallo Sammy,

Bedankt voor het delen van je ervaring!

Jij kan dus niet zeggen dat je van de minox duidelijke hergroei hebt gekregen of dat het de haaruitval aanzienlijk heeft verminderd?

Spiro zou toch juist niet voor hergroei zorgen, maar juist de haaruitval tegen moeten gaan? (globaal gezegd; minox om hergroei te bevorderen en spiro als anti-androgene werking om de AGA te bestrijden?)

En is de spiro net zo gemakkelijk in gebruik als de minox?

Bedankt alvast,
Petra
petraa is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2008, 18:54   #19
Sammy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 400
Hoi Petraa,

Ik weet eerlijk gezegd niet welke werking welk middeltje heeft, maar het zal wel kloppen wat je schrijft. Ik kan ook nog niet veel over hergroei zeggen, omdat ik pas sinds 4 maanden in de pilstopshedding zit. Destijds kreeg ik met alleen minox in ieder geval geen hergroei. Nu is het afwachten, al verwacht ik er niet al te veel van.

Verder vind ik beide middelen heel gemakkelijk in het gebruik, mits je geen pietje precies bent. Het is namelijk onmogelijk om ieder plekje van je hoofd even goed te behandelen.

Groet, Sammy
Sammy is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2008, 23:06   #20
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hoi Petraa,

Er zijn gelukkig heel veel mensen die wèl hergroei ervaren na gebruik van minoxidil. Je moet vaak wel een paar maanden geduld hebben, voordat er een paar stekeltjes zijn te ontdekken, maar dat komt omdat haren zo traag groeien.

Spiro zit in een flesje met een depper en kan beter overgegoten worden in een leeg flesje om dan met een pipetje te kunnen worden aangebracht; dat is handiger, om de druppels tussen de haren te krijgen. Dergelijke flesjes met pipetje zijn verkrijgbaar bij de apotheek.

Overigens hoeft niet de hele hoofdhuid te worden nat gemaakt, want 't verspreidt zichzelf onder de huid.

Je kunt starten met eerst alleen minox om te kijken of dat wel bevalt en geen huidirritaties oplevert.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2008, 12:11   #21
petraa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 april 2008
Berichten: 28
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Hoi Petraa,

Er zijn gelukkig heel veel mensen die wèl hergroei ervaren na gebruik van minoxidil. Je moet vaak wel een paar maanden geduld hebben, voordat er een paar stekeltjes zijn te ontdekken, maar dat komt omdat haren zo traag groeien.

Je kunt starten met eerst alleen minox om te kijken of dat wel bevalt en geen huidirritaties oplevert.
Hallo Hanna,

Hoe zie ik dat het om nieuwe haartjes gaat die van de minox zijn gekomen? Als ik nl. nu kijk (zonder gebruik medicijnen of minox) dan zie ik ook allemaal korte nieuwe haartjes.

Waar zou ik dan aan moeten zien dat de minox zijn werk doet?

Groetjes,
Petra
petraa is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2008, 13:03   #22
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door petraa Bekijk bericht
Hoe zie ik dat het om nieuwe haartjes gaat die van de minox zijn gekomen? Als ik nl. nu kijk (zonder gebruik medicijnen of minox) dan zie ik ook allemaal korte nieuwe haartjes.
Let op of die korte nieuwe haartjes wel uitgroeien tot lange dikkere haren, dan heb je misschien helemaal geen minox nodig.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2008, 18:51   #23
petraa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 april 2008
Berichten: 28
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Let op of die korte nieuwe haartjes wel uitgroeien tot lange dikkere haren, dan heb je misschien helemaal geen minox nodig.

Dat lijkt me erg moeilijk om te zien! Haren groeien zo langzaam; je kan die haren toch niet uit elkaar houden?

Je kan dan toch nooit uitzoeken of zo'n nieuwe korte haar over een half jaar net zo dik is als normaal? Heb jij een manier om dit uit te vogelen?

Moet een haar die bijv. 3 cm lang is al net zo dik in diameter zijn als een haar die 20 cm lang is? Zo niet dan zou je dus nu ook verschil in diameter moeten kunnen zien tussen de 3 cm lange nieuwe haar en de 20 cm lange oude haar. Lijkt me onmogelijk dit goed te testen, want als ik verschillende haren met elkaar vergelijk zit er uberhaupt al diameterverschil in...
petraa is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2008, 19:33   #24
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Je zou een aantal nieuwe kleine haartjes (op een onopvallende plek, b.v. onder je pony) kunnen verven met permanente haarverf; dan krijg je na een tijdje uitgroei en daaraan kun je precies zien hoeveel de nieuwe haartjes gegroeid zijn......of niet.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2008, 12:03   #25
petraa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 april 2008
Berichten: 28
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Je zou een aantal nieuwe kleine haartjes (op een onopvallende plek, b.v. onder je pony) kunnen verven met permanente haarverf; dan krijg je na een tijdje uitgroei en daaraan kun je precies zien hoeveel de nieuwe haartjes gegroeid zijn......of niet.
Goede tip!

Maar over de diameter van de nieuwe haartjes;
Kan je aan de nieuwe korte haartjes dan nu al niet zien of ze dunner zijn vergeleken met langere haren? Of wordt een haar naarmate die langer wordt ook nog dikker?
petraa is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2008, 12:04   #26
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door petraa Bekijk bericht
Of wordt een haar naarmate die langer wordt ook nog dikker?
Volgens mij normaliter wel. Eerst zijn het "babyhaartjes". Tenminste, als je geen AGA hebt.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2008, 12:17   #27
petraa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 april 2008
Berichten: 28
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Volgens mij normaliter wel. Eerst zijn het "babyhaartjes". Tenminste, als je geen AGA hebt.
En als je wel AGA hebt?

Blijven het dan babyhaartjes?
petraa is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2008, 13:44   #28
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Met mazzel groeien ze nog een tijdje door, maar blijven zeer dun.
En anders vallen al weer uit terwijl ze nog kort zijn; er ontstaan dan steeds grotere kale plekken.

ludwig scale.jpg
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2008, 14:28   #29
petraa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 april 2008
Berichten: 28
Dus als je geen AGA hebt zijn de haren eerst dunner (babyhaartjes) en worden ze naarmate ze langer worden ook dikker in diameter?

Ik dacht altijd dat het haarzakje de diameter bepaald en dus zou een korte haar al net zo dik (of dun) moeten zijn als een lange haar. Dit klopt dus niet?
petraa is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2008, 12:10   #30
Lon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 november 2007
Berichten: 168
Ik heb ook nog een vraagje over minoxidil en AGA;

AGA verkort de groeifase van een haar. Minoxidil zou de groeifase van een haar moeten verlengen.

Heft dit elkaar dan op?

Maar hoe zit het dan met de gevoeligheid op de DHT, die blijft toch nog steeds bestaan bij gebruik van minoxidil?

groetjes,
Lon
Lon is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Shedding Petro AGA - Algemeen 192 15 december 2011 20:11
Minoxidil werkt! loiz Haarproblemen bij vrouwen 34 28 april 2005 12:45
Minoxidil = plakkerig goedje? / Minoxidil vs. Alostil? Francis Medicijnen/haargroeimiddelen 9 16 juli 2004 21:05
Wie is er geinteresseerd in Dr. Lee's minoxidil varianten? Jaapie Medicijnen/haargroeimiddelen 22 20 juni 2004 12:10
minoxidil, ervaringen??? marjolijn Haarproblemen bij vrouwen 1 3 maart 2004 18:56


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.