Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Overige behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 augustus 2004, 12:34   #76
Noodlesoup
HaarWeb lid
 
Noodlesoup's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 140
Zo'n behandeling zal de uitval misschien wel vertragen, maar als het de bloedtoevoer naar de haarwortels beperkt, dan holt de kwaliteit van je haar toch hard achteruit?
Noodlesoup is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2004, 12:40   #77
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noodlesoup
Zo'n behandeling zal de uitval misschien wel vertragen, maar als het de bloedtoevoer naar de haarwortels beperkt, dan holt de kwaliteit van je haar toch hard achteruit?
Ja, precies. Dat idee heb ik er ook van.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2004, 12:59   #78
opzichgoed
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 oktober 2003
Berichten: 246
ik vind dat onderbinding een vaag verhaal. Jehoort er weinig over en het lijkt mij toch ook niet een van de gezondste manieren. Bedoel: je knijpt het bloed naar een plek waar het eigenlijk wel moet stromen... dat het bloed daar stroomt is echt niet voor niks hoor. Zometeen sterft je hele hoofdhuid af. En net wat haarmannetje al zegt haarwortels hebben ook "voedingsstoffen" nodig die weer getransporteerd worden via de bloedbaan. dus ik vind het een beetje tegenstrijdig verhaal... Of groeit schumachers haar niet meer?
__________________
Finasteride 1,25mg (1/4 Proscar)
Minoxidil 5% (Kirkland Signature) (3x p wk)
Multivit. (Etos)
Rooscure Shampoo (3x p wk)
opzichgoed is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2004, 14:03   #79
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
scam

volgens mij is dat hele onderbinding-verhaal een scam.

je kunt niet bloedvaatjes dichtknijpen zodat er geen dht meer komt bij het bloed, tenminste dat denk ik. Da's toch niet te beredeneren? Overal in het lichaam zit DHT in het bloed. En als een onderbinding zorgt voor een volledige afsluiting van het bloedvatennet zullen de haarzakjes zelfs afsterven omdat ze natuurlijk gewoon voeding nodig hebben.

Het lijkt mij dus een lulverhaal. Verder heb ik de schoemacher of hoe schrijf je dat gemaild maar geen antwoord gekregen. Ik vroeg om wetenschappelijk bewijs en een beschrijving wat het precies is. Als de kliniek het bij dit soort vragen al laat afweten vind ik dat ten eerste erg klantonvriendelijk en ten tweede erg onprofessioneel. Daar komt bij dat die Robert Schoemacher niet te vertrouwen is, is echt een rare kwast.

Drie goede redenen dus om daar niet onder het mes te gaan.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2004, 14:06   #80
bas739
HaarWeb lid
 
bas739's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2004
Berichten: 103
ach ja... het klinkt altijd allemaal zo mooi. Ik zal ook eens een nette mail sturen naar 1 van die 2 haardossen en een aantal van de tegenstrijdigheden aan hen voorleggen. Misschien dat ik (wij) daar dan toch iets wijzer van worden ook al verwacht ik geen 100% objectief verhaal.
* zucht * was ik maar medicijnen gaan studeren...
bas739 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2004, 19:17   #81
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
volgens mij is dat hele onderbinding-verhaal een scam.

je kunt niet bloedvaatjes dichtknijpen zodat er geen dht meer komt bij het bloed, tenminste dat denk ik. Da's toch niet te beredeneren? Overal in het lichaam zit DHT in het bloed. En als een onderbinding zorgt voor een volledige afsluiting van het bloedvatennet zullen de haarzakjes zelfs afsterven omdat ze natuurlijk gewoon voeding nodig hebben.

Het lijkt mij dus een lulverhaal. Verder heb ik de schoemacher of hoe schrijf je dat gemaild maar geen antwoord gekregen. Ik vroeg om wetenschappelijk bewijs en een beschrijving wat het precies is. Als de kliniek het bij dit soort vragen al laat afweten vind ik dat ten eerste erg klantonvriendelijk en ten tweede erg onprofessioneel. Daar komt bij dat die Robert Schoemacher niet te vertrouwen is, is echt een rare kwast.

Drie goede redenen dus om daar niet onder het mes te gaan.
Het heeft totaal geen zin om de bloedvaatjes dicht te knijpen om zo het bloed met het aanwezige DHT de toegang te weigeren naar de hoofdhuid en haarzakjes, want DHT zelf wordt in grote mate aangemaakt in de haarfollikels zelf. Hetzelfde met de prostaat, daar is het ook niet mogelijk om de bloedtoevoer te stoppen /verminderen om zo het probleem op te lossen (dat zou gewoon rampzalig zijn ). Gewoon fina of duta gebruiken, deze lossen het probleem wel op .
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 6 oktober 2004, 15:13   #82
Picaroon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 oktober 2004
Berichten: 49
Question middelen na galeatomie

Hallo allemaal.

Ik heb een vraagje, waarop ik op deze site nog geen antwoord heb gevonden. Een maand of vier geleden heb ik een galeatomie gehad, waarvan de effecten na zo'n drie, vier maanden merkbaar moesten zijn.

Haaruitval zou stoppen en de kwaliteit van het haar zou verbeteren. Over het eerste kan ik inmiddels (nog) niet zoveel zeggen. Met mijn sinds drie weken gemillimeterde kop is dat vrij moeilijk te zien... In de kwaliteit - d.w.z. dikker haar en minder droge, schilferige huid - heb ik nog geen verbetering gemerkt: nog steeds droge huid en schilfers als gevolg waarvan ik constant over m'n kop zit te wrijven.

Gezien deze omstandigheden ban ik van plan een middel uit te proberen. Na wat gelezen te hebben hier op het forum, zat ik te denken aan dutasteride. Een krachig middel, waarop relatief veel positieve reacties te lezen staan.

Mijn vraag is nu: heeft het nog zin om na die galeatomie (losmaken vlies, omleiden aderen) aan de duta te gaan? Of hangt de werking van duta af van lichaamsfuncties die door de galeatomie zijn "verstoord"?

Alvast bedankt voor jullie reacties...



P.S. Oh ja, kalend ben ik vooral aan de voorkant (inhammen)
Picaroon is offline   Met citaat reageren
Oud 6 oktober 2004, 16:04   #83
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Hallo Picaroon,

Ik heb geen idee waar je die galeatomie hebt laten uitvoeren maar misschien is het tijd om naar de rechter te stappen. Galeatomie is namelijk een ingreep die helemaal niet tegen AGA werkt. Het is een ingreep tegen een erfelijke aandoening waarbij de galea (een dik vlies dat stevig aan de hoofdhuid vastzit) te strak om het hoofd zit waardoor bloedvaten worden afgekneld. Als deze aandoening bij jou niet is geconstateerd heeft de ingreep dus ook totaal geen zin. Een galeatomie heeft dus niets met erfelijk bepaalde haaruitval (alopecia androgenetica) te maken. En aan jouw verhaal te lezen heb je wel alopecia androgenetica, want de haaruitval verloopt volgens het klassieke mannelijke patroon (inhammen). Ik verwacht dat bij mensen met een te strakke galea de haaruitval niet volgens dit patroon verloopt, maar diffuus zal plaatsvinden.

Een operatie die wel tegen AGA is bedoeld is onderbinding. Dit is echter totaal wat anders dan galeatomie. Bij een onderbinding worden een aantal bloedvaatjes rond het oor dichtgebrand waardoor DHT niet meer bij de haarwortels zou kunnen komen. Robert Schoemacher voert deze behandelingen uit en hij heeft er zelf ook een ondergaan. Ik denk echter dat zo'n ingreep lariekoek is want je kunt volgens mij helemaal niet voorkomen dat DHT bij de haarzakjes komt door simpelweg wat bloedvaatjes dicht te branden. Maargoed.

Voor meer info over galeatomie en onderbinding, zie deze thread:
[Operatie tegen kaalheid: galeatomie en onderbinding].

Verder weet ik wel zeker dat een medicijn als dutasteride gewoon nog werkt bij jou. Zo'n ingreep zal daar totaal geen invloed op hebben lijkt me. Ik zou alleen nooit met dutasteride beginnen. Probeer eerst of finasteride werkt. Maar die afweging moet je zelf maken.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 6 oktober 2004, 16:09   #84
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Laurens, ook ik denk dat onderbinding onzin is. DHT zit in het bloed en het kan niet zo zijn dat al het bloed wordt afgesloten van de hoofdhuid. Het is immers zo, dat haar juist groeit door bloed, vanwege de voedingsstoffen die het aanlevert. Misschien dat er op die manier wat minder DHT komt, maar dan zou AGA alleen maar vertraagd worden, niet gestopt.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 6 oktober 2004, 17:14   #85
Picaroon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 oktober 2004
Berichten: 49
Dank voor jullie fijne reacties,

Dit is echt goed nieuws Arme student geeft in alle geheimzinnigheid 1100 euri uit aan vruchteloze behandeling, waarna het geld om een proces aan te spannen op is....

ik heb die behandeling Bij Wellness in België gehad. Mij is serieus verteld dat in 90-95% van de gevallen de kwantiteit van het haar gehandhaafd blijft, en de kwaliteit verbetert....

Volgende week heb ik een gesprek met de arts, ik zal hem eens e.e.a. vragen.

Enfin, jullie menen dus dat DHT-remming door duta en galeatomie elkaar niet in de weg staan? Dat zou een geluk zijn bij een mogelijk ongeluk. Zijn er meer mensen die hier iets over kunnen zeggen?

Oh ja, Laurensj, zonder van mn eigen topic af te willen dwalen: Waarom zou het beter zijn fina te nemen dan duta? Ik begrijp dat frontaal kalenden meer hebben aan duta, dat fina meer voor de kruin is.
Picaroon is offline   Met citaat reageren
Oud 6 oktober 2004, 19:05   #86
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Picaroon
Oh ja, Laurensj, zonder van mn eigen topic af te willen dwalen: Waarom zou het beter zijn fina te nemen dan duta? Ik begrijp dat frontaal kalenden meer hebben aan duta, dat fina meer voor de kruin is.
Inderdaad dwalen we zo van je topic af, maargoed, héél ff dan

fina is sowieso verstandiger omdat dat een lichter medicijn is. Bovendien is er meer van bekend. Het is een veiliger middel.

Duta is een bijzonder lomp medicijn. Het haalt gewoon praktisch alle DHT uit je lichaam weg. Is een beetje vergelijkbaar met de brandweer die bosbranden wil voorkomen en dus maar uit voorzorg alle bossen weghakt . Inderdaad krijg je dan geen bosbranden meer, maar of het goed is...

Bovendien doet duta ook geen wonderen frontaal hoor.

Begin echt met fina, misschien heb jij t geluk dat het goed aanslaat. Je kunt in ieder geval wel hopen op stabilisatie van het proces. Na een tijdje (bijv. een jaar) kun je altijd nog de overstap wagen.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 7 oktober 2004, 01:44   #87
Boris
HaarWeb lid
 
Boris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Locatie: Disney World
Berichten: 617
Ik had die Schumacherkliniek ook gesproken en ze zeiden dat ze per jaar zo'n 40 mensen 'onderbinden' het werkt voor 10-15 jaar, zeker als je vroeg bent en op de vraag waarom er nooit iets wetenschappelijks over te lezen is zeiden ze dat het een ondergeschoven kindje is.

Weet iemand trouwens hoe deze behandeling in het engels heet?????

Ik kan nml. wel allemaal digitale magazines op waar je normaal gesproken en abonoment voor moet hebben.

Oh ja ik denk dat ik een consultje waag, kosten daarvan zijn altijd nog redelijk i.t.t. Boersma!!

Ik had ook die Wellnesskliniek aan de lijn die zeiden per jaar honderden mensen d.m.v. galeatomie te helpen en dat het voor de rest van je leven dan goed zit. Vaak doen mannen het in combinatie met een haartransplantatie. Maar hoe weten wij in hemelsnaam of bij ons dat vlies te strak zit?????????
__________________
My regimen:
  • Sinds 2011 weer 2 x per week keta 2% shampoo. met breaks van soms een maand of 2,3.
  • Sinds 2012 steeds een aantal maanden Inneov van Vichy

In the past:
  • La Biosthetique haarampullen (soort Aminexil)
  • jan 2003 - mei 2011 Proscar 0,8 tot 1,25 mg 6 x p/w
  • nov. 2004 - 2008 af en toe rooscure of keta 2%
  • Saw Palmetto 1 a 2 x per dag
  • 12/2001, 04/2002, 02/2004, 2010 aminexil kuur
Boris is offline   Met citaat reageren
Oud 7 oktober 2004, 01:47   #88
Boris
HaarWeb lid
 
Boris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Locatie: Disney World
Berichten: 617
Picaroon, ik ben blij met jou als lid van het haarweb!! Jij bent hier de enige die galeotomie heeft laten uitvoeren volgens mij!!!

Hou ons aub op de hoogte. Oh ja ik zou als ik jouw was nog maar even wachten mte wat te gaan slikken, wie weet is straks alles relaxed daar en heb je al die tijd voor niks geslikt!
__________________
My regimen:
  • Sinds 2011 weer 2 x per week keta 2% shampoo. met breaks van soms een maand of 2,3.
  • Sinds 2012 steeds een aantal maanden Inneov van Vichy

In the past:
  • La Biosthetique haarampullen (soort Aminexil)
  • jan 2003 - mei 2011 Proscar 0,8 tot 1,25 mg 6 x p/w
  • nov. 2004 - 2008 af en toe rooscure of keta 2%
  • Saw Palmetto 1 a 2 x per dag
  • 12/2001, 04/2002, 02/2004, 2010 aminexil kuur
Boris is offline   Met citaat reageren
Oud 7 oktober 2004, 09:54   #89
Iemand
Warfare on Hair :D
 
Iemand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2003
Berichten: 291
Boris zover ik weet is galeotomie wat anders dan onderbinding.
__________________
Regime:

Intern:
2x Finasteride (1/4 van 5mg) (dru-online.com)
1x Saw Palmetto 160mg (CheapRegaine.nl)
Vitamine B-Complex (Etos)
Vitamine C (1000mg)
Selenium-Zink (Etos)
Visolie / Omega-3 Vetzuren (Etos)
Bio-MSM 1500mg (Pharma Nord)
Dagravit Totaal 30 (Dagravit)

Extern:

1x-2x Minoxidil 5% (Kirkland, CheapRegaine.nl)
of
2x Minoxidil 5% Day and Night kit (Dr Lee, Minoxidil.com)

Toekomst misschien:
Rooscure
een Anti-histamine
Iemand is offline   Met citaat reageren
Oud 7 oktober 2004, 19:15   #90
Boris
HaarWeb lid
 
Boris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Locatie: Disney World
Berichten: 617
bij die wellnesskliniek zeiden ze volgens mij dat het hjetzelfde was!
__________________
My regimen:
  • Sinds 2011 weer 2 x per week keta 2% shampoo. met breaks van soms een maand of 2,3.
  • Sinds 2012 steeds een aantal maanden Inneov van Vichy

In the past:
  • La Biosthetique haarampullen (soort Aminexil)
  • jan 2003 - mei 2011 Proscar 0,8 tot 1,25 mg 6 x p/w
  • nov. 2004 - 2008 af en toe rooscure of keta 2%
  • Saw Palmetto 1 a 2 x per dag
  • 12/2001, 04/2002, 02/2004, 2010 aminexil kuur
Boris is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
galeatomie

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ontstekingsremmer tegen kaalheid! Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 80 17 juli 2013 01:41
Rhodanide Chris Medicijnen/haargroeimiddelen 25 4 december 2006 18:43
Goede hoop op pil tegen kaalheid pindakaas Overige behandelingen 5 22 december 2005 13:40
Wat is een galeatomie operatie?? marcovanbasten Medicijnen/haargroeimiddelen 1 23 november 2002 21:12


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.