Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 maart 2023, 15:12   #1
wajo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 juni 2021
Locatie: noord brabant
Berichten: 50
Geslacht:
Hairtec 2e HT , verdichting en kruin 3450 grafts DHI

Hierbij mijn verslag van een haartransplantie bij Hairtec , "the new kid on the block".

Kleine voorgeschiedenis ,in februari 2022 had ik mijn eerste HT bij Smile Hair Clinic in Turkije, hier zijn toen 3700 grafts geplaatst,
hoewel in het begin wel tevreden , wist ik na 6 maanden al wel dat de dichtheid zwaar zou gaan tegenvallen ,dit terwijl ik al vrij lage verwachtingen had i.v.m een matige donor,dunne haren en mijn leeftijd (49).

Via de app word je eigenlijk steeds maar in slaap gesust dat het na nog meer maanden wel beter zou gaan wat betreft de dichtheid , nu weet ik dat dit gewoon de standaard afwimpel praktijken zijn en moet ik schoorvoetend toe geven dat de veelgehoorde kritieken wat betreft hairmills toch op enige waarheid berusten ....alles moet snel en massaal ,dus grote kans op fouten en weinig kans op kwaliteit.

Uiteraard zijn er ook Turkse topklinieken maar Smile hoort hier voor mij niet bij,ook al zijn ze qua prijs bij lange na niet de goedkoopste,ze zijn bijvoorbeeld iets duurder dan Esteworld ,en ik had een extra pakket genomen waarin de arts de incisies maakt.

Wat een verademing is dan ook de behandeling bij een Nederlandse kliniek ,in mijn geval Hairtec ,dit begint al bij de intake ,hier word nog de tijd voor je genomen ,geen negatieve praatjes over de concurrentie , een eerlijk advies wat betreft de haarsituatie ,in mijn geval dus geen wonderen verwachten.

Kort samengevat een prettig en open gesprek wat ondanks het korte bestaan van deze kliniek toch genoeg vertrouwen opwekte om voor deze kliniek te kiezen , andere reden waren voor mij de relatief lage prijs en het feit dat dit team al jarenlang heeft samengewerkt bij andere klinieken,het is geen geheim dat Hairtec is ontstaan na een afsplitsing van Nielsen.

De dag van de behandeling:

een warm ontvangst ,gevolgd door de standaard procedures wat betreft bloedafname ,gezondheidschecks e.d ,daarna nog eens uitgebreid het plan van aanpak besproken ,mocht het aantal te oogsten grafts tegenvallen dan zou er worden gekozen voor een B.H.T (in mijn geval de baardzone) .

Over de haarlijn was ik wel tevreden dus daar hoefde niets aan te veranderen ,aftekenen van het ontvangstgebied en donor, opvallend was de tijd die hiervoor werd uitgetrokken ,een groot verschil met de chaotische 5 minuten die ik in Turkije heb ervaren.

Hoewel het behandelteam al jaren in Nederland woont ,(dus niet om de zoveel maanden wordt ingevlogen vanuit Turkije zoals ikzelf ook dacht ) verliep de communicatie in goed verstaanbaar Engels ,ook was er een assistent in het team die gewoon goed Nederlands sprak en op zeer regelmatige basis vroeg of alles goed ging .

Over de verdoving kan ik kort zijn,ik ben wat dat betreft geen held en zag hier toch weer erg tegenop ,vooral die aan de voorkant ,
groot was dan ook mijn opluchting toen dit klaar was,mijn favoriete hobby zal het in ieder geval nooit worden lol.

Het oogsten van de grafts ging deze keer zeer "smooth ", de vorige keer had ik door een combinatie van niet goed verdoven en te gehaast te werk gaan een op zijn minst oncomfortabel gevoel en soms gewoon ook pijnlijk,opvallend dit verschil ,viel me toen niet op omdat dat toen de eerste keer was en wist niet beter,
ik denk nu ook dat door dit lompe oogsten veel grafts zijn beschadigd en dit ook de zeer lage dichtheid verklaart.

Het totaal aantal geoogste grafts was toch nog 3450 , de donor was gelukkig toch beter dan verwacht en kon er worden afgezien van het oogsten uit de baardzone , ik heb de grafts met eigen ogen mogen aanschouwen en tellen ,ook dit was vorige keer niet aan de orde.

Na een lunch met goed belegde broodjes en sapjes is er begonnen met het implanteren van de gratfs , het laatste uur was even doorbijten want na 7 uur stil op een stoel liggen had ik het wel weer gezien ,ondanks de mogelijkheid om te Netflixen.

Met de reistijd erbij was het toch een lange dag 05:45 - 19:45

De eerste dagen na de HT zijn goed verlopen ,slapen op 2 kussens en nekkussen gaat goed ,beter dan verwacht ,weinig tot geen napijn en de jeuk is goed vol te houden.

bijgevoegde foto is van de 1e washing ,volgende week de washing van de 10e dag en deze foto's zal ik dan ook plaatsen


mijn korte samenvatting van Hairtec tot nu toe:

- dit team heeft passie voor het vak en wil zich bewijzen door kwaliteit te leveren
- veel ervaring ,werken al vele jaren samen ,ook voorheen in andere klinieken
- zijn warm in het contact ,zonder dat het te gemaakt ,overdreven en klef aanvoelt
- de communicatie via de app of mail is stipt
- nu nog relatief lage prijzen,dit zal na verloop van tijd wel anders zijn


nadeel voor mij is de grote reisafstand met standaard files....2 tot 2 1/2 uur

kom ik na verloop van tijd negatieve dingen tegen dan zal ik niet schromen om deze ook te vermelden, ik ben bij Smile ook direct geweest met mijn kritiek en geef dit ook aan in hun reviews.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpeg Fotovergelijking dhr. wanner, jos (A.M.).jpeg‎ (124,5 KB, 823x gelezen)

Laatst gewijzigd door wajo; 19 maart 2023 om 15:27
wajo is offline   Met citaat reageren
Oud 19 maart 2023, 16:53   #2
Tampert II
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 augustus 2017
Berichten: 176
Geslacht:
Bij de eerste kliniek had je een matige donor en nadat er 3700 grafts waren verwijderd had je weer een goede donor?
__________________
---
Tampert II is offline   Met citaat reageren
Oud 19 maart 2023, 17:50   #3
wajo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 juni 2021
Locatie: noord brabant
Berichten: 50
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tampert II Bekijk bericht
Bij de eerste kliniek had je een matige donor en nadat er 3700 grafts waren verwijderd had je weer een goede donor?

waar staat dat ik zeg dat ik een goede donor had /heb ??? er was niets voor niets als back up een B.H.T gepland

is weer typisch het zure haarweb volk, zijn er mensen die de moeite nemen om dit slapende forum in leven te houden worden er weer woordspelletjes gespeeld.

daarbij komt dat door de 1e kliniek beweerde 3700 achteraf zeer twijfelachtig is ,ik heb ze niet mogen zien en door de zeer lage dichtheid twijfel ik hier zeer sterk aan.

bij mijn 2e HT is een goede donor een groot woord,laten we het er op houden dat het minder slecht was dan verwacht , het aantal te oogsten grafts was boven verwachting ,wel zeer fijn haar

Laatst gewijzigd door wajo; 19 maart 2023 om 17:58
wajo is offline   Met citaat reageren
Oud 19 maart 2023, 17:58   #4
mickfoley
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2022
Berichten: 350
Geslacht:
Ik hoop voor je dat je deze keer wel tevreden zult zijn. Respect voor nogmaals het risico nemen met een onbekende kliniek, zeker nadat het al eens is misgegaan.

Succes met het herstel en ga je volgen om te kijken wat het gaat worden...
mickfoley is offline   Met citaat reageren
Oud 19 maart 2023, 18:15   #5
wajo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 juni 2021
Locatie: noord brabant
Berichten: 50
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mickfoley Bekijk bericht
Ik hoop voor je dat je deze keer wel tevreden zult zijn. Respect voor nogmaals het risico nemen met een onbekende kliniek, zeker nadat het al eens is misgegaan.

Succes met het herstel en ga je volgen om te kijken wat het gaat worden...
dank je voor je feedback ,donderdag a.s heb ik de 2e washing bij de kliniek ,zal dan die foto's ook meteen plaatsen ,kritiek of opmerkingen hier op zijn zeer welkom
wajo is offline   Met citaat reageren
Oud 19 maart 2023, 22:47   #6
zoezel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2022
Berichten: 395
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wajo Bekijk bericht
dank je voor je feedback ,donderdag a.s heb ik de 2e washing bij de kliniek ,zal dan die foto's ook meteen plaatsen ,kritiek of opmerkingen hier op zijn zeer welkom
Bedankt,ik zit in vergelijkbare situatie vijftiger,fijn-dun haar,mislukte ht....ga het zeker met veel interesse volgen, hopelijk goed resultaat...
zoezel is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2023, 09:18   #7
Tampert II
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 augustus 2017
Berichten: 176
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wajo Bekijk bericht
waar staat dat ik zeg dat ik een goede donor had /heb ??? er was niets voor niets als back up een B.H.T gepland

is weer typisch het zure haarweb volk, zijn er mensen die de moeite nemen om dit slapende forum in leven te houden worden er weer woordspelletjes gespeeld.
Nou ja je eerste ht had een behoorlijk aantal van 3700 grafts. En toch had je genoeg over voor een tweede ht van 3450. Terwijl je schrijft dat je al twijfelde bij de eerste ht omdat je een matige donor hebt. Dus met een matige donor al meer dan 7000 grafts verwijderd dat klinkt mij een beetje tegenstrijdig.

Maar goed, achteraf vermoed je dat er bij je eerste ht veel minder dan 3700 grafts zijn verwijderd. Daar suggereerde ik tussen de regels ook op.
__________________
---
Tampert II is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2023, 11:50   #8
zoezel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2022
Berichten: 395
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tampert II Bekijk bericht
Nou ja je eerste ht had een behoorlijk aantal van 3700 grafts. En toch had je genoeg over voor een tweede ht van 3450. Terwijl je schrijft dat je al twijfelde bij de eerste ht omdat je een matige donor hebt. Dus met een matige donor al meer dan 7000 grafts verwijderd dat klinkt mij een beetje tegenstrijdig.

Maar goed, achteraf vermoed je dat er bij je eerste ht veel minder dan 3700 grafts zijn verwijderd. Daar suggereerde ik tussen de regels ook op.
Helder...
zoezel is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2023, 17:03   #9
wajo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 juni 2021
Locatie: noord brabant
Berichten: 50
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tampert II Bekijk bericht
Nou ja je eerste ht had een behoorlijk aantal van 3700 grafts. En toch had je genoeg over voor een tweede ht van 3450. Terwijl je schrijft dat je al twijfelde bij de eerste ht omdat je een matige donor hebt. Dus met een matige donor al meer dan 7000 grafts verwijderd dat klinkt mij een beetje tegenstrijdig.

Maar goed, achteraf vermoed je dat er bij je eerste ht veel minder dan 3700 grafts zijn verwijderd. Daar suggereerde ik tussen de regels ook op.
ik had ook wel duidelijker er bij moeten vermelden dat ze bij beide HT's ook buiten de reguliere donor zone hebben geoogst , met de kwalificatie matige donor bedoelde ik ook niet alleen de aantallen maar ook de staat van de haren ,dun fijn haar ,ook hier had ik wat duidelijker in kunnen en moeten zijn

Laatst gewijzigd door wajo; 20 maart 2023 om 17:09
wajo is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2023, 17:07   #10
wajo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 juni 2021
Locatie: noord brabant
Berichten: 50
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zoezel Bekijk bericht
Bedankt,ik zit in vergelijkbare situatie vijftiger,fijn-dun haar,mislukte ht....ga het zeker met veel interesse volgen, hopelijk goed resultaat...

in mijn geval is de 1e HT mislukt op dichtheid ,wat is er bij die van jou misgegaan ?
wajo is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2023, 11:05   #11
zoezel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2022
Berichten: 395
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wajo Bekijk bericht
in mijn geval is de 1e HT mislukt op dichtheid ,wat is er bij die van jou misgegaan ?
Weinig van geïmplementeerde haren doorgekomen
en omliggende haren(vooral rond kruin) uitgevallen, dichtheid haar(vooral kruin) serieus verminderd...
zoezel is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2023, 17:18   #12
wajo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 juni 2021
Locatie: noord brabant
Berichten: 50
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zoezel Bekijk bericht
Weinig van geïmplementeerde haren doorgekomen
en omliggende haren(vooral rond kruin) uitgevallen, dichtheid haar(vooral kruin) serieus verminderd...
ook verpest door een Turkse kliniek ?
wajo is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2023, 17:25   #13
wajo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 juni 2021
Locatie: noord brabant
Berichten: 50
Geslacht:
vandaag 23-03 de 10 daagse controle ,

jeuk komt met vlagen en soms na het wassen van de haren last van gevoelige zenuwen op mijn achterhoofd

hier zijn de foto's ter beoordeling :




p.s weet iemand hoe ik de foto's kan draaien

Laatst gewijzigd door wajo; 23 maart 2023 om 17:30
wajo is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2023, 19:45   #14
zoezel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2022
Berichten: 395
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wajo Bekijk bericht
ook verpest door een Turkse kliniek ?
Nee, prohair...
zoezel is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2023, 22:06   #15
robbert166
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 februari 2007
Berichten: 463
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wajo Bekijk bericht
vandaag 23-03 de 10 daagse controle ,

jeuk komt met vlagen en soms na het wassen van de haren last van gevoelige zenuwen op mijn achterhoofd

hier zijn de foto's ter beoordeling :




p.s weet iemand hoe ik de foto's kan draaien
Ziet er prima uit toch
robbert166 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
hairtec


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.