Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 mei 2023, 08:27   #1
Ketsie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2023
Berichten: 73
Geslacht:
HT bij Haarkliniek De Kroon in Breda

Hoi allemaal!
Ik stel mezelf snel even voor!
Bjorn, 32 jaar en zoals denk ik bijna iedereen op dit forum hier.. kaal wordend
Op dit moment zit ik op Norwood klasse 6-7 en lijkt te zijn gestabiliseerd.

Ik begon sinds mijn 17de last te krijgen van een uitdunnende kruinregio, op mijn 22ste was de kruin zo goed als leeg alsook bovenaan was het helemaal uitgedund.. op mijn 24 bleef er op enkele haartjes na, niets meer over.. dus op relatief korte tijd en jonge leeftijd, alles weg..
Voor de zekerheid toen destijds een Galeatomie laten uitvoeren door Dr.Feridun

Nu, vele jaren later.. en toch al meerdere keren over nagedacht te hebben.. heb ik besloten om een HT te ondergaan zonder TE hoge verwachtingen te hebben aangezien mijn stadium van kaalheid al ver gevorderd is dus ik moest voor mezelf een realistisch beeld voor ogen hebben.

Na veel research op google, forums, voor en na foto's, youtube..
begonnen aan de zoektocht naar klinieken
Ik wou sowieso niet naar het buitenland voor een HT.. dit is mijn persoonlijke keuze.

Ik heb een 7 tal klinieken bezocht, zowel België als Nederland
Bij sommige waren we op 15 minuten uitgepraat, bij andere voelde ik mezelf niet zo heel prettig..
Tot ik bij haarkliniek De Kroon binnenstapte
De sfeer die daar hangt, kan je met weinig woorden omschrijven.. je wordt er bij wijze van op handen gedragen!
Heel vriendelijk, heel ontvankelijk, warm, aangenaam!

Mijn intake had ik met Bob, wie tevens de grote baas van de kliniek is..
hij geeft je een goed gevoel van vertrouwen en je snakt meteen naar meer!
Hij is een heel realistisch persoon, heel redelijk en denkt met je mee
Bij mijn intake, aangezien ik NW klasse 6-7 heb.. kwam de chirurg en een haartechnieker er ook even bijzitten om zo te kijken wat mogelijk is en wat ikzelf er van kan en zou verwachten
Het hele intake gesprek heeft bijna 2uur geduurt.. ze nemen echt de tijd voor je en al je vragen worden ook heel uitgebreid beantwoord
Ik mocht zelfs even een operatie van dichtbij volgen om te kijken hoe het in z'n werk gaat.. dat vond ik heel opmerkelijk!

Zonder veel twijfel heb ik na de intake, diezelfde dag nog een afspraak gemaakt voor de 1ste behandeling.. deze zou 6-7weken later plaatsvinden.

De dag van de ingreep verliep heel smooth.. je komt aan, krijgt koffie indien gewenst.. en een half uurtje na aankomst komt de chirurg je halen voor een kort gesprekje om wat dingen op te helderen/bespreken.. ook wordt op dat moment de haarlijn besproken en een keertje als schets afgetekend..
in mijn geval bepaalde de haarlijn wat er mogelijk is in de 1ste en 2de behandeling.. dus heb ik in samenspraak met de chirurg besloten om te opteren voor een iets hogere haarlijn met inhammen zodat op de 2de behandeldag, de volledige kruin kan aangepakt worden.
Ook zei de chirurg dat kiezen voor inhammen op latere leeftijd het mooist natuurlijke resultaat geeft.. iedereen krijgt namelijk op een bepaalde leeftijd inhammen en op je 60jaar, zou een kaarsrechte haarlijn niet natuurlijk ogen.

Dan start de dag pas echt!
Ze maken foto's, je wordt kaal geschoren, maken nog eens foto's..
je mag nog eens naar toilet indien je nodig moet
En dan starten ze met het weghalen van Grafts
Onder de middag krijg je een lekkere lunch (belegde broodjes) en je hebt ruime keuze uit wat je ertussen wil hebben.. je mag er zelfs 2 of 3 bestellen haha
Na de middag volgt deel 2.. zijnde gaatjes maken en het terug planten van de grafts

Op het einde van de dag zit je nog eens samen met de chirurg om de nazorg grondig te bespreken, alsook legt hij uit welk product/lotion waarvoor dient en hoe vaak te gebruiken
Je krijgt ook een handleiding mee mocht je het vergeten zijn.

Ik heb een prima ervaring gehad!
Gezien mijn NW klasse 6-7, ben ik tot hiertoe best tevreden met wat we bereikt hebben op de 1ste behandeldag!

1ste behandeling: +-2300 grafts
2de behandeling: afhankelijk van herstel donorgebied nogmaals +-2000 grafts

1ste behandeling: haartjes/Graft uitgedrukt in %
1 haartje: 20%
2 haartjes: 45%
3 of 4 haartjes: 35%
Mooi donormateriaal toch?

Foto's voor en na de behandeling vind je hier ook terugIMG_5739.jpeg

IMG_5746.jpg

IMG_5743.jpg

IMG_1713.jpg

IMG_5778.jpg

Laatst gewijzigd door Ketsie; 18 mei 2023 om 08:41
Ketsie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2023, 07:48   #2
Ketsie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2023
Berichten: 73
Geslacht:
Hoi!

Ondertussen zijn we dag 4 na de transplantatie, wat betekent de eerste wasdag!
God wat voelt het fijn om weer een "frisse kop" te hebben!

Tot hiertoe heb ik geen erge pijn/last ervaren
Enkel was het slapen de eerste 2 nachten nog erger dan de hell 😅

Hier vind je foto's van dag 4
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_1802.jpg‎ (144,9 KB, 286x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_1804.jpg‎ (151,3 KB, 225x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_1805.jpg‎ (151,5 KB, 216x gelezen)
Ketsie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2023, 18:06   #3
hvl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2017
Berichten: 134
Geslacht:
Ziet er goed uit. Verstandig om de kruin niet te doen, maar waarom hebben ze niet gekozen voor een natuurlijke afronding naar de kruin? Nu houdt het voorste bijgeplaatste stuk erg recht op. Toch?
hvl is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2023, 20:43   #4
Ketsie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2023
Berichten: 73
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hvl Bekijk bericht
Ziet er goed uit. Verstandig om de kruin niet te doen, maar waarom hebben ze niet gekozen voor een natuurlijke afronding naar de kruin? Nu houdt het voorste bijgeplaatste stuk erg recht op. Toch?

Hey!

Klopt, voor de kruin volgt een 2de behandeling over een 8-9 tal maanden..
hebben we grondig besproken.. ik gebruik finasteride en minoxidil
En we hebben besloten om de resultaten van de medicatie af te wachten zodoende er tegen die tijd op de kruin misschien minder grafts nodig zijn en we het "overschot" aan grafts kunnen verdelen op de voorkant om deze misschien nog iets voller te maken. 😊
Ook wouden ze het donorgebied niet meteen te ver oogsten en zijn ze afwachtend naar het herstel hiervan
Ketsie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2023, 20:51   #5
Ketsie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2023
Berichten: 73
Geslacht:
Ik was eerst een beetje terughoudend naar haar medicatie toe.. maar na 3 maand gebruik van fina en minox, zie je wel duidelijk een GROOT verschil

1ste foto is voor de start van Medicatie, 2de foto is na 3 maand gebruik.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_1767.jpg‎ (154,7 KB, 275x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_1770.jpg‎ (159,4 KB, 284x gelezen)
Ketsie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2023, 21:12   #6
hvl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2017
Berichten: 134
Geslacht:
Zo wat een verschil. Gebruik je oraal of topisch? Welke hoeveelheid?
hvl is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2023, 21:21   #7
Ketsie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2023
Berichten: 73
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hvl Bekijk bericht
Zo wat een verschil. Gebruik je oraal of topisch? Welke hoeveelheid?
Ik gebruik 5mg finasteride, ik weet dat 1,25mg voldoende is.. maar het zijn tabletjes van 5mg en je mag ze in princiepe niet breken.. dus neem ik dit doosje uit en dan vraag ik aan de huisarts pilletjes die 1,25mg zijn

De minoxidil is 5%, deze spray ik er goed op.. ben er niet zo heel zuinig mee.. normaal doe je elke keer 1ml en dit 2x per dag.. maar ik ben van het idee dat als je gaat opensmeren/inmaseren met je vingertoppen, er veel minoxidil verloren gaat.

Maar bedankt voor de leuke reactie's! Heel fijn om te lezen!
Ketsie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2023, 21:44   #8
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 973
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ketsie Bekijk bericht
Ik gebruik 5mg finasteride, ik weet dat 1,25mg voldoende is.. maar het zijn tabletjes van 5mg en je mag ze in princiepe niet breken.. dus neem ik dit doosje uit en dan vraag ik aan de huisarts pilletjes die 1,25mg zijn

De minoxidil is 5%, deze spray ik er goed op.. ben er niet zo heel zuinig mee.. normaal doe je elke keer 1ml en dit 2x per dag.. maar ik ben van het idee dat als je gaat opensmeren/inmaseren met je vingertoppen, er veel minoxidil verloren gaat.

Maar bedankt voor de leuke reactie's! Heel fijn om te lezen!
Even serieus, ik zou absoluut geen 5mg nemen! De meeste krijgen 5mg en breken dit in 4en.
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2023, 22:30   #9
Ketsie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2023
Berichten: 73
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zyzzalive Bekijk bericht
Even serieus, ik zou absoluut geen 5mg nemen! De meeste krijgen 5mg en breken dit in 4en.
Hm oke, dan ga ik morgen maar even langs de apotheek voor zo'n pillenbrekertje!
Ketsie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2023, 09:17   #10
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 973
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ketsie Bekijk bericht
Hm oke, dan ga ik morgen maar even langs de apotheek voor zo'n pillenbrekertje!
Ik snap je verwarring aangezien dit op het doosje (denk ik) staat en op het recept van je van je huisarts hebt gekregen.

Door het pilletje te breken maak je eigenlijk de coating kapot, het zal vast iets te maken hebben met dat de coating dan geleidelijke de werkzame stof afgeeft. Of de fabrikant heeft liever niet dat je de goedkope pil gebruikt voor deze doeleinden.

Heel internet staat vol met mannen die de goedkope 5mg nemen en deze in 4en te delen.
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2023, 10:22   #11
Ketsie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2023
Berichten: 73
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zyzzalive Bekijk bericht
Ik snap je verwarring aangezien dit op het doosje (denk ik) staat en op het recept van je van je huisarts hebt gekregen.

Door het pilletje te breken maak je eigenlijk de coating kapot, het zal vast iets te maken hebben met dat de coating dan geleidelijke de werkzame stof afgeeft. Of de fabrikant heeft liever niet dat je de goedkope pil gebruikt voor deze doeleinden.

Heel internet staat vol met mannen die de goedkope 5mg nemen en deze in 4en te delen.
Het staat inderdaad op het doosje dat je het pilletje in geen geval mag breken, vandaar dat ik dus een heel pilletje nam
Het is ten slotte medicatie die in sommige gevallen nare bijwerkingen teweeg brengt en misschien dat als je het breekt, het effect van mogelijke bijwerkingen toeneemt.. vandaar dat ik dacht dat je het misschien beter niet breekt
ik gebruik het nu 3 maand ongeveer, en merk tot hiertoe geen verschil m.b.t mijn libido.. integendeel zelfs, ik heb juist meer zin in seks 😂
Ketsie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2023, 11:18   #12
supersky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2022
Berichten: 35
Geslacht:
Je mag het pilletje niet breken omdat je dan de API bloodstelt aan je huid en de omgeving en die kan dus door personen die er in aanraking mee komen worden opgenomen.
Maar als je het gewoon netjes doet en alles achteraf goed schoonmaakt is er geen probleem.
supersky is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2023, 18:04   #13
Ketsie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2023
Berichten: 73
Geslacht:
Kleine Update:

Donorgebied hersteld zich heel goed, bijna alle korstjes zijn weg
Bovenaan beginnen de korstjes enorm uit te dunnen.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_1874.jpg‎ (151,5 KB, 174x gelezen)
Ketsie is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2023, 09:20   #14
Ketsie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2023
Berichten: 73
Geslacht:
Update dag 7:

Korstjes bijna verdwenen, donorgebied zo goed als hersteld.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_1920.jpg‎ (144,8 KB, 196x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_1922.jpg‎ (149,6 KB, 142x gelezen)
Ketsie is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2023, 15:08   #15
mickfoley
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2022
Berichten: 350
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ketsie Bekijk bericht
Het staat inderdaad op het doosje dat je het pilletje in geen geval mag breken, vandaar dat ik dus een heel pilletje nam
Het is ten slotte medicatie die in sommige gevallen nare bijwerkingen teweeg brengt en misschien dat als je het breekt, het effect van mogelijke bijwerkingen toeneemt.. vandaar dat ik dacht dat je het misschien beter niet breekt
ik gebruik het nu 3 maand ongeveer, en merk tot hiertoe geen verschil m.b.t mijn libido.. integendeel zelfs, ik heb juist meer zin in seks 😂
5 MG is niet voor haarverlies tegen te gaan, 5MG is voor prostaatproblemen. Mag hopen dat je die op jouw leeftijd nog niet hebt en zou dus in géén geval ooit nog 5MG nemen.

Vind het sowieso vrij bizar dat je op eigen initiatief zo'n hoge dosis gaat nemen, maargoed, ieder zijn ding.
mickfoley is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.