Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 oktober 2006, 18:05   #1
Helen64
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2005
Berichten: 83
Iemand anders ook totaal geen shedding met Minoxidil gehad?

OK, het wordt me weer teveel.
M'n haar blijft maar dunner worden en toch verlies ik er heel weinig. Ik word er gek van omdat ik het gevoel heb dat mijn situatie met geen van de verhalen die ik lees overeenkom.

- Ik gebruik nu sedert januari Minoxidil, eerst 4%, sedert 2 maanden zelfs 5% (met Spiro 2% erbij). Resultaat? Geen. Geen shedding, ook geen teruggroei. Enkel het fenomeen dat nu al bijna 2 jaar bezig is: mijn haar wordt langzaam maar zeker dunner.
- In juni werd er een sample genomen van m'n haar, in september nog eens. Twee keer was het resultaat dat het percentage haren in de uitvalfaze echt laag was. M.a.w. de test liet eigenlijk een totaal normale situatie zien. Kan natuurlijk een gevolg zijn van het gebruik van de Minoxidil. Maar waarom lijkt het dan toch langzaam achteruit te gaan?
- Ik heb nu besloten om Minoxidil en Spiro maar één keer per dag toe te passen ipv 2 keer. In december word er namelijk nog eens een sample genomen en ik wil zien of verminderd gebruik een effect heeft. Maar tot nu toe heb ik werkelijk nog niks gemerkt, dus opnieuw geen shedding.

Ik heb soms zo ontzettend veel zin om te stoppen met al die behandelingen. Ik vraag me soms af om het gebruik van Minoxidil bij mij net geen negatief effect heeft. Kan dat?

Eigenlijk is de enige verklaring die ik kan bedenken voor wat er met mijn haar gebeurt, gewoon dat het lage percentage haren dat uitvalt niet meer teruggroeit. Is dat mogelijk?
Helen64 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 oktober 2006, 20:24   #2
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helen64
OK, het wordt me weer teveel.
M'n haar blijft maar dunner worden en toch verlies ik er heel weinig. Ik word er gek van omdat ik het gevoel heb dat mijn situatie met geen van de verhalen die ik lees overeenkom.

- Ik gebruik nu sedert januari Minoxidil, eerst 4%, sedert 2 maanden zelfs 5% (met Spiro 2% erbij). Resultaat? Geen. Geen shedding, ook geen teruggroei. Enkel het fenomeen dat nu al bijna 2 jaar bezig is: mijn haar wordt langzaam maar zeker dunner.
- In juni werd er een sample genomen van m'n haar, in september nog eens. Twee keer was het resultaat dat het percentage haren in de uitvalfaze echt laag was. M.a.w. de test liet eigenlijk een totaal normale situatie zien. Kan natuurlijk een gevolg zijn van het gebruik van de Minoxidil. Maar waarom lijkt het dan toch langzaam achteruit te gaan?
- Ik heb nu besloten om Minoxidil en Spiro maar één keer per dag toe te passen ipv 2 keer. In december word er namelijk nog eens een sample genomen en ik wil zien of verminderd gebruik een effect heeft. Maar tot nu toe heb ik werkelijk nog niks gemerkt, dus opnieuw geen shedding.

Ik heb soms zo ontzettend veel zin om te stoppen met al die behandelingen. Ik vraag me soms af om het gebruik van Minoxidil bij mij net geen negatief effect heeft. Kan dat?

Eigenlijk is de enige verklaring die ik kan bedenken voor wat er met mijn haar gebeurt, gewoon dat het lage percentage haren dat uitvalt niet meer teruggroeit. Is dat mogelijk?


In geval van aga kan dat zeker...

Mbt al dan aanslaan van regime met minox. durf ik niets te zeggen, ik gebruik het niet. Ik weet wel dat shedding niet per se hoeft en evt. hergroei toch best ff op zich kan laten wachten. Soms reageert iem. niet op minoxidil maar of dat bij jou het geval is ... geen idee.
Sterkte,
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 23 oktober 2006, 21:59   #3
marjolein2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Berichten: 54
Helen,

Volgens mij kan het wel dat je haar dunner wordt zonder last te hebben van haaruitval. Een vriendin van mij heeft de laatste jaren een bredere scheiding gekregen en toch heeft ze nooit last gehad van haaruitval. Terwijl ik dus bij vlagen bossen met haar verlies en m'n haar niet zichtbaar dunner wordt.
De verhouding tussen uitval en hergroei bepaalt of je achteruit gaat ja of nee. Het kan natuurlijk dat de minoxidil werkt door het proces te vertragen, maar dat weet je pas als je er mee stopt en merkt dat je haar dan sneller achteruit gaat.

Marjolein
marjolein2 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 oktober 2006, 22:08   #4
Helen64
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2005
Berichten: 83
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marjolein2
Helen,

Volgens mij kan het wel dat je haar dunner wordt zonder last te hebben van haaruitval. Een vriendin van mij heeft de laatste jaren een bredere scheiding gekregen en toch heeft ze nooit last gehad van haaruitval. Terwijl ik dus bij vlagen bossen met haar verlies en m'n haar niet zichtbaar dunner wordt.
De verhouding tussen uitval en hergroei bepaalt of je achteruit gaat ja of nee. Het kan natuurlijk dat de minoxidil werkt door het proces te vertragen, maar dat weet je pas als je er mee stopt en merkt dat je haar dan sneller achteruit gaat.

Marjolein
Hey Marjolein, ik heb een vriendin die ook met periodes veel haar verliest en toch een mooie dikke bos blijft behouden. Het is hier inderdaad al gezegd dat het belangrijkste is dat het haar ook teruggroeit.

Het valt me toch op dat de dichtheid van mijn haar aan de zijkant totaal niet veranderd is en dat het stuk dat veranderd (lees verslechterd) is, net het stuk is waarop ik de Minoxidil aanbreng.

Het ziet er naar uit dat ik het er inderdaad zal moeten op wagen om de Minoxidil te verminderen of weg te laten.

Weet er trouwens iemand of de alcohol waar de Minoxidil in zit geen negatief effect kan hebben?
Helen64 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2006, 00:15   #5
Loveli
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 augustus 2004
Berichten: 118
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helen64
Weet er trouwens iemand of de alcohol waar de Minoxidil in zit geen negatief effect kan hebben?
De alcohol zorgt ervoor dat minox beter in de huid doordringt. Of het een negatief op de huid kan hebben weet ik niet zeker, maar als ik naar m'n eigen hoofdhuid kijk, is die er niet op vooruit gegaan sinds ik minox gebruik.

Geen wetenschappelijk gefundeerd verhaal, maar hoe ik het persoonlijk ervaar.
Loveli is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[ketoconazol] Algemeen (Rooscure en Nizoral) Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 1636 25 januari 2019 14:29
Shedding Petro AGA - Algemeen 192 15 december 2011 20:11
Minoxidil werkt! loiz Haarproblemen bij vrouwen 34 28 april 2005 12:45
Haarwoordenboekje Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 27 25 september 2004 23:46
TOTAAL geen bijwerkingen!!!!! Roy1980 Medicijnen/haargroeimiddelen 10 19 juli 2002 22:00


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.