Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 31 augustus 2006, 19:30   #1
Littlemoon
HaarWeb lid
 
Littlemoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juli 2006
Berichten: 12
Unhappy Bij iemand anders trekken

Hoi allemaal,

Ik las toevallig in de thread 'trichofagie' dit berichtje van Ikkah..1302:


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ikkah..1302
hoi,

ik rijd zelf ook paard en heb 2 verzorg pony's,,
en behalve dat ik bij mezelf pluk trek ik ook wel eens een haar uit de staart van die pony ,, het lieve beestje heeft toch heel veel haar en het gebeurt niet vaak en hij voelt het niet, maar ik schaam me er wel een beetje voor.
ik hoop dat jullie me geen dierenbeul vinden


xxx
p.s. ik houd wel erg veel van die pony hoor
Daardoor vroeg ik me ineens af of jullie ook wel eens bij iemand anders haartjes eruit plukken.

Ik ben begonnen met trekken (en doe het eigenlijk ook nog steeds daarom) omdat ik alle 'foute' haartjes weg wil hebben. De haartjes die je weg zou halen met epileren. Natuurlijk ga ik alleen steeds verder, tot ik bijna niks meer over heb.

Nu is het zo dat ik vaak ook drang heb om bij mijn vriendin haartjes eruit te trekken, de haartjes die 'daar niet horen'. Als er een haar verkeerd zit of rechtop staat of afwijkt van de rest, moet die eruit. Dat heeft ze ook gemerkt ook. Ik trek die haren er vaak ook uit. In begin liet ze me begaan, maar het doet haar pijn (ze heeft heerlijk dikke haren/dikke haarwortels... ), dus houdt ze me voortaan tegen. Ze kietelt me als ik weer eens wat probeer te trekken. Soms fantaseer ik erover om al die 'foute haartjes' met een pincet bij haar eruit te trekken... Als ze slaapt of zo, want dat zou ze nooit toelaten.

Hebben jullie dit ook? Kun je soms ook niet je ogen van de haren van je partner (of iemand anders) afhouden? Ik word er gek van, bovendien doe ik haar er alleen maar pijn mee. Misschien dat jullie soms ook bij je partner iets eruit trekken?

Groetjes Littlemoon
Littlemoon is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2006, 11:22   #2
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Die neiging heb ik helemaal niet. Het kan me heel erg storen als iemand een losse wimper heeft, of een wenkbrauwhaar die eruit steekt, of haar op een moedervlek of zo, maar nooit zou ik die er bij een ander uit (willen) trekken. Die gedachte wekt afkeer bij me. Ik zou dan ook niet de fysieke sensatie hebben, de prikkel die ik voel in mijn huid als ik bij mezelf een haar uittrek.
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2006, 10:29   #3
ilse47
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 48
Hallo,

Ik heb dat ooit eens gehad in een bus, dat was verschrikkelijk. Een meisje die vlak voor mij zat had massa's foute haren, dikke, uitspringende, wat gekrulde structuren. Ik heb me dan heel sterk moeten inhouden. Ik dacht constant aan niks anders dan dat ik die haren eruit wou trekken.
Maar het visuele is dan ook een sterke prikkel voor mij, telkens ik een spiegel passeer kijk ik, en trek ik de verkeerde (uitspringende) haren, of witte, of korte, of te lange eruit.
Een keer stond ik ook achter mijn klein neefje, toen hij op de computer zat, en heb ik effectief ook geprobeerd om dat ene haar eruit te halen, maar tis nie gelukt, hij begon te krabben aan zijn hoofd. Kheb het dan maar gelaten. Maar de drang was zo sterk.
En bij mijn kat doe ik da elke zomer, maar ze heeft da eigenlijk graag. Ze heeft zo'n hele dikke vacht, en ze vind het zelf ook ontspannend als ik die wat uitdun, dus ik zie er geen problemen in. Ik ontspan er zelf ook van, en de kat ook, en als ze het beu is loopt ze gewoon weg. Vooral op de rug naar de staart toe zitten er veel katteharen los. En ze voelt het idd niet, ik zie wel dat het haar kietelt, maar het doet geen pijn, anders zou ze wel weglopen.
Voila, khoop dat ik niet de enige ben die dit doet!

Vele groetjes, Ilse
ilse47 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2006, 11:41   #4
Tai
HaarWeb lid
 
Tai's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 december 2003
Berichten: 102
tsja, dat ken ik. Een van mijn 2 katten is heeeel soms de klos. het gebeurd gelukkig maar zelden, maar die drang om een haartje eruit te halen dat niet goed zit is er wel.
Tai is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2006, 18:36   #5
Nuna
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2006
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 4
Ik heb die drang helemaal niet. Ik heb het echt wel alleen bij mezelf, ik ben zelfs vies van de haren van iemand anders en zou er zelfs niet willen aankomen, dus zeker al niet bij dieren. Ik moet het wel degelijk kunnen voelen bij mezelf en dat gevoel zou er niet zijn als ik aan de haren van iemand anders zou trekken. Ik heb ook vlug het gevoel dat iemand anders zijn haren niet goed verzorgt en dat geeft me ook een afkeer.

Nuna
Nuna is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2006, 11:06   #6
Mariekje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 augustus 2006
Locatie: Randstad
Berichten: 20
Helaas moet ik bekennen dat ik af en toe de drang ook wel een beetje heb... Mijn man heeft tussen zijn wenkbrauwen ook wat haartjes zitten en in zijn wenkbrauwen een paar hele lange. Die wil ik er dus uit hebben....

Hij wordt terecht heel erg boos als ik er aan zit. De lange mag ik wel afknippen van hem, dus dat doe ik dan maar, wordt mijn aandacht er tenminste ook niet naartoe getrokken!

Bij anderen heb ik er eigenlijk geen last van en vind ik het ook geen fris idee om er aan te gaan zitten! Maar ja, mijn liefje is 'eigen' he!

Hoe dan ook, hij leert het me heel snel af!

Groetjes,
Mariekje
Mariekje is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2006, 19:38   #7
Littlemoon
HaarWeb lid
 
Littlemoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juli 2006
Berichten: 12
Nee, bij anderen zou ik ook nooit gaan trekken. Maar mijn liefje is inderdaad 'eigen', dus kan ik er vaak niet vanaf blijven. Het is wel zo dat ik bij mensen die ik op straat tegenkom zie als ze iets niet goed hebben zitten. Maar ik vind het een vies idee dat ik hun haren zou trekken.

Het doet me stiekem best wel goed om te horen dat er ook een paar anderen zijn die die neiging ook hebben

-xXx-
Littlemoon is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2006, 19:34   #8
Bianca25
Bianca25
 
Geregistreerd: 27 augustus 2006
Berichten: 12
Ik heb daar zelf ook wel last van. Ik haal ook de foute haartjes bij mezelf weg, dit vooral bij mijn wenkbrauwen. Mijn moeder houd helemaal haar wenkbrauwen niet bij en als ik dat zie dan pak ik graag een pincet. Ook als iemand een losse wimper heeft zeg ik er iets van en als ze deze dan niet kunnen vinden, zou ik m het liefst persoonlijk willen weghalen.

Inderdaad Littlemoon, het is best een fijn gevoel te weten dat ook andere deze neiging hebben.

groetjes Bianca
Bianca25 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
haren trekken nijmegen TTM - Algemeen 3 25 augustus 2008 15:00
Trekken van geluk vleervlinder TTM - Algemeen 7 21 mei 2006 12:35
haren trekken bij jonge kinderen, voorbijgaande tik of echt blijvend TTM eva2001 TTM bij kinderen 16 4 maart 2005 09:43
Ik vind geen oorzaak van't trekken! ringba TTM - Algemeen 5 22 februari 2005 22:38
duimen en haren trekken eva2001 TTM - Algemeen 5 7 februari 2005 21:43


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.