Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 juni 2010, 21:53   #166
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Miejefke, hou vrijdagnamiddag je gsm bij de hand. De kans dat ik doorrij naar Bredene is bijzonder groot! En een wandeling met bijhorend terrasje zie ik zeker zitten!!

Fleur, idd oef... tijd voor het rustige leven, lekker relaxed, uitslapen en enkel doen waar je zin in hebt, behalve trekken!
Geniet ervan!

Hier lukt de gewoonte doorbreken slechts met mondjesmaat. Maar ik voel terug passie voor de job en dat verlegt mijn focus... wie weet, misschien komt het ooit nog goed...
Sterkte aan iedereen! X
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2010, 11:09   #167
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Bolleke,

Ik kijk er naar uit !

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2010, 09:56   #168
jolien
HaarWeb lid
 
jolien's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2003
Locatie: Belgisch Limburg
Berichten: 180
Puzzel, gaat het al beter?

Jartje, fijn dat je uit het dal geklommen bent. Helpt het fitnessen?

Tinneke, fantastisch zeg, examens zonder gepluk. Kan me niet inbeelden hoe goed dat moet gevoeld hebben!!!

Fleur, al wat bekomen van de examenstress? Nu lekker rusten en relaxen?

Bolleke, ben blij dat je job je zo bevalt!!!!

Iedereen sterkte
jolien is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2010, 19:30   #169
Fleurrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2009
Berichten: 136
Goeienavond allemaal!

Ook aan het genieten van het warme weer? Ik hoop dat jullie je eens goed kunnen ontspannen!
Bij mij gaat het minder goed dan ik had gehoopt, mijn examens zijn dan wel gedaan maar de gewoonte overwint weer. Ik heb nog altijd enkele kale plekken en vertrek over enkele dagen op vakantie. Ik heb zoveel schrik dat iemand het gaat zien, dat ik even aan het zwembad zit en dat er een kind ineens allemaal water op mij spat of wat dan ook. Langs de andere kant weet ik dat'k niet veel ga trekken, dat'k mij eens ECHT ga kunnen ontspannen (als ik tenminste niet de ganse tijd aan mijn haar en hoe ik eruit zie denk..). Ik hoop op het beste, en ook voor jullie!!

Doe jullie best, probeer bewust na te denken als je hand naar je haar glijdt: elk haar dat we niet trekken is een overwinning!

xxx Fleurrr
Fleurrr is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2010, 23:09   #170
Puzzel
HaarWeb lid
 
Puzzel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2010
Locatie: Provincie Groningen
Berichten: 34
Hoi Jolien,
Helaas gaat het hier niet beter, ik blijf trekken... Wordt echt tijd om naar de kapper te gaan, mijn haar is nu te lang en dan is het veel "prettiger" voor me om te trekken.
Maar aan de zijkant is dus nu weer een nieuwe kale plek ontstaan en ik moet me er even toe zetten om een kappersbezoek aan te kunnen, maar komt wel goed hoor.
Jij ook heel veel succes he!

Hoi Fleur,
Ik hoop ook voor je dat je vakantie heel goed voor je zal zijn, dat ontspanning zal helpen.
Ja, dat constant ermee bezig zijn in je hoofd is een ramp he, ik heb dat ook en het maakt me verdrietig en opstandig.
In ieder geval wil ik je een heel fijne vakantie toewensen en hopelijk trekvrij!

Groetjes, Puzzel
Puzzel is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2010, 16:45   #171
Tinniemans
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2006
Locatie: België
Berichten: 64
Hoi allemaal!!

Hoe gaat het met jullie? Aan het genieten van het prachtige weer veronderstel ik...
Ik heb mijn resultaten van de examens gekregen ondertussen, en ben zeeeer tevreden! Voor 1 vak niet geslaagd maar met amper 1 puntje tekort dus zeker haalbaar in augustus, en van mijn andere vakken heb ik nu zelfs hogere punten dan anders! En dit zonder dat mijn haartjes er onder geleden hebben!! Dit had ik nooit durven dromen!!!! Studeren en stress kan dus ook zonder trekken! Ondertussen al 22 weken trekvrij en nu het vakantie is ook geen last meer van de drang om te trekken...

Hopelijk gaat het bij jullie ook de goede weg op!!

Groetjes xx
Tinniemans is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2010, 11:01   #172
Fleurrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2009
Berichten: 136
Hey,

Ik ben terug van vakantie, maar zoals hard te zien is ben ik flink blijven trekken.
Daar trok ik het me niet zo hard aan dat iemand het zag, ik kende er toch niemand, maar nu heb ik zo'n schrik om terug onder ogen van mijn vrienden te komen. Nu ja, we zien wel hoe dat loopt..
Tinniemans, een dikke proficiat met je examens! Mijn resultaten vielen ook nog goed mee, ben op 2 niet geslaagd, maar denk dat het mogelijk is in tweede zit.
Gelukkig gaat dat dan toch nog redelijk goed.

Doe jullie best allemaal, dat probeer ik ook!

xxx Fleurrr
Fleurrr is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2010, 22:55   #173
Puzzel
HaarWeb lid
 
Puzzel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2010
Locatie: Provincie Groningen
Berichten: 34
Hoi Fleurr,

Allereerst welkom terug van vakantie natuurlijk he. Ik hoop dat je het fijn hebt gehad?
Wat jammer dat het trekken daar door is gegaan, vind ik echt rot voor je...
Weten je vrienden dat je aan ttm lijdt of sommigen wel en anderen niet?
Ik hoop dat ze niet vervelend zullen reageren en je zullen steunen, kan je goed gebruiken toch?

Ik ken zelf de blikken maar al te goed, als het weer mis is gegaan een tijdje, maar ja, probeer er niet te lang bij stil te staan.
Zelf ben ik ongeveer een week geleden naar de kapper gegaan, heb het weer aangedurfd en kreeg gelukkig geen commentaar.
En..... sinds ik ben geweest heb ik niet meer aan mijn haar gezeten, goed he?!

Heb dat wel vaker geprobeerd om na een kappersbezoek een nieuw begin te maken, maar viel meestal na een paar dagen al weer terug.
Ik heb nu goede hoop dat ik het misschien wel ga volhouden en ben stiekum best wel trots op mezelf!

Fleurr, doe je best en probeer "gewoon" zo min mogelijk te trekken, meer weet ik ook even niet te zeggen meid, heel veel succes!

Groetjes, Puzzel
Puzzel is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2010, 21:40   #174
jartje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 januari 2010
Locatie: Limburg belgie
Berichten: 47
Geslacht:
heylaba iedereen,
mn vriend heeft mij dn1ste juli buitengezet na 4jaar samen te zijn,
hij kon mn problemen allemaal nimeer aan.
dus tis uit,wat natuurlijk mijn trekgedrag niet verbeterd,het lijkt alsof ik constant aant trekken ben,voor de rest veel verdriet e.
km dus weeral pech.

het enige waar ik nog naar kan uitkijken is mn reis naar egypte me mn moeder(daar woon ik dus trg).

groetjes jartje
jartje is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2010, 20:15   #175
Fleurrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2009
Berichten: 136
Jartje, ik wou dat ik hierop iets goeds kon zeggen, maar ik vind het zo erg. Geef jezelf genoeg tijd om hier een beetje door te geraken en probeer er zeker met iemand over te praten, krop niet alles op (dat komt het trekken ook niet ten goede)! Wij zijn er ook altijd om te luisteren. Sterkte!!!

Bij mij gaat het met ups en downs. Ik heb een heleboel mensen teruggezien die ik al lang niet had gezien zonder iets over mijn haar te horen, heb zelfs durven zwemmen, en in die tijd natuurlijk ook niet getrokken. Dit is een hele grote stap voor mij. Natuurlijk ben ik er heel onzeker over, maar ben wel blij dat ik me dit niet ontzegd heb. Op andere momenten gaat het wel minder, namelijk als ik alleen ben, niet in gezelschap ben. Maar ik probeer door te bijten, doen jullie dat ook maar!

Hoe gaat het nog met jullie? Puzzel, bolleke, Tinniemans, miejefke, jolien, ...?

Veel succes! xxx
Fleurrr is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juli 2010, 08:53   #176
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Hallo allemaal,

Spijtig dat het bij sommige van jullie momenteel iets minder goed gaat, maar ik merk dat er aandacht is voor ttm, dat is al heel wat.
De zomer en de vakantie zijn ideale momenten om even stil te staan bij het waarom van onze ttm. Is het louter stress? gewoonte of...
Bij de ontmoeding met Bolleke kwamen wij toch ook tot de bedenking : moesten wij de gewoonte om te trekken kunnen afleren dat we toch ttm zouden kunnen beheersen. We willen het , we hebben er aandacht voor en toch..
Bolleke, het was een fijne avond, bedankt daarvoor ! Wanneer eten we nog eens frietjes? zou dat geen ideale plek zijn om eens een ttm bijeenkomst te houden?
Ik ben alweer aan het worstelen met een nieuwe pc, wat een werk en wat een berg stress om alles weer in orde te krijgen, en.. een nieuwe versie van Windows en de backups van mijn laptop die door mijn pc geweigerd worden.. ik zal het allemaal wel in orde krijgen maar ... oei oei de stress en de ttm gevolgen !

Allemaal heel veel sterkte,

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2010, 22:33   #177
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Eventjes snel reageren, want moet echt mn bedje in... nieuwe job geeft veel voldoening, maar een hoop werk!! En omdat ik niet meer van de jongste ben, neem ik toch een deel mee naar huis (letterlijk dus: paperassen), kwestie van het rustig te kunnen verwerken... hopelijk kan ik dat mettertijd op mijn bureau afwerken!
Ja Miejefke, heb ook heerlijk genoten van ons avondje! Goed idee van die frietjes! Op 5 augustus rij ik terug naar Brugge, gekoppeld aan nog een avondje Bredene?? Zie ik altijd zitten! En wie weet, misschien voelen anderen zich ook geroepen.. Leuk idee!

Laat de stress niet de bovenhand nemen, neem zèlf die hand!.. de goede richting uit...
Liefs xx
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2010, 17:44   #178
sweet26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2010
Berichten: 17
echt zoveel respect voor de mensen die het wel lukt met hun handen van hun haren af te kunnen blijven
my lukt het nog steeds niet, periodes van heel veel trekken zijn er nu weer, en gek genoeg stop ik mezelf ook niet, ik vindt het blijkbaar nog te lekker.
van de drugs ben ik tot nu toe nog steeds clean, inmiddels al 6,5 week. stom dat dat dan weer wel lukt :s terwijl dat mijn allergrootste verslaving was.
inmiddels ben ik er wel een beetje achter waarom...

correct me if im wrong , want ik heb nog niet zo héél héél veel verstand over dit alles omdat het me soms gewoonweg teveel wordt , maar het ; harentrekken / plukken kan voortkomen uit ADD , *blijk ik waarschijnlijk ook te hebben* ... mensen met ADD hebben een te kort aan dopamine iets in de hersenen. en toen ik aan de ernstig aan de drugs zat, voelde ik me ook stukken gelukkiger

was ik tenminste in staat beslissingen te maken, nu .. totaal niet meer.
heeft dit te maken met een dopamine tekort? whahah klinkt misschien egt retedebiel of niet ?
sweet26 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2010, 09:36   #179
Puzzel
HaarWeb lid
 
Puzzel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2010
Locatie: Provincie Groningen
Berichten: 34
Hoi allemaal,
Hoe gaat het met jullie? Overleven jullie de hitte een beetje? Ik heb er erg veel moeite mee, maar ja, probeer het rustig aan te doen he.

Sweet26 : wat goed van je dat je de drugs aan de kant hebt gezet, volhouden hoor!
Ik denk dat het moeilijk genoeg is om je daar op te concentreren, maar hoop dat het met het haartrekken ook beter zal gaan voor je.

Ik ben nu inmiddels al een paar weken trekvrij, sinds ik bij de kapper ben geweest en ben zo trots! Ik merk dat ik geen pijn meer heb op mijn hoofd. Gisteravond tijdens het lezen merkte ik dat ik weer mijn hand naar mijn hoofd deed, maar ben op tijd gestopt en dat ging goed!

Iedereen heel veel sterkte en succes!

Groetjes, Puzzel
Puzzel is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2010, 22:54   #180
Tinniemans
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2006
Locatie: België
Berichten: 64
Gaan we nu eens keertje afspreken deze zomer??! Het zou echt wel tof zijn om jullie allemaal eens te ontmoeten!!

Laat iets weten!! xx
Tinniemans is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe gaat het, wat zijn de vooruitzichten en wie doet mee met het positiever zijn? jolien TTM - Algemeen 12 24 augustus 2008 13:53
Het gaat weer k.... agatha Haarproblemen bij vrouwen 8 12 februari 2008 11:01
Wie gaat er mee! Morehair Chirurgische behandelingen 19 18 april 2007 00:06
Haar gaat weer groeien Pascaldegoede Van alles en nog wat... 1 10 april 2007 16:36
iets waardoor je haar sneller gaat groeien kortkoppie Medicijnen/haargroeimiddelen 7 18 november 2003 16:53


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.