Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 oktober 2010, 08:39   #256
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Oké! Bedankt voor de steun en bravo met je acht weken!! Dat zelfzekere gevoel... denk dat je dat niet te snel mag verwachten. Hou jij maar vol, dan probeer ik je te volgen!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2010, 10:50   #257
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Bolleke,

Heerlijk drukke dagen daar bij jou? kinderen denken dat hun ouders nog evenveel energie hebben als zijzelf, helaas is dat niet altijd het geval niet?
Toch wel goed dat je bezig blijft en dan nog mét sociale controle, klieder de handjes goed vol met verf, een ideale anti-ttm bezigheid.
Daar doe ik ook aan mee, schuren, plamuren verven en behangen, ik moet wel héél erg opletten als ik stop en begin na te denken over de werkvolgorde voor de volgende dag want dan gaan de handen letterlijk en figuurlijk in het haar.
We denken te veel na en maken ons te veel zorgen, maar hoe bedwingen we dat op een anti-ttm manier?
Ik wens je véél ijver en sterkte !

Miejeflke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2010, 21:43   #258
Fleurrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2009
Berichten: 136
Bolleke, lukt het je? Veel succes!
Ik heb deze week toch al wat leuke reacties gekregen dat ik er goed uitzag, en of ik iets anders met mijn haar gedaan had. Was eens leuk te horen ipv hoe dun mijn staartje was geworden enz. Hier probeer ik kracht uit te halen, en na 2 trekvrije maanden wil ik er zeker niet meer aan beginnen! Mijn doel is om na 3 maanden trekvrij eens naar de kapper te gaan, wie weet wel vroeger als ik me er zelfzeker genoeg voor voel!

Hopelijk gaat het met jullie ook wat? Geloof maar in jezelf! X
Fleurrr is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2010, 22:25   #259
jutenjul
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2010
Berichten: 11
Hoe lang ik nu trekvrij ben hou ik niet meer bij, het is in ieder geval sinds ik me hier ingeschreven heb en dan nog een paar dagen ervoor! Best lang al vind ik zelf. Ik snap niet waarom het nu wel lukt en de afgelopen 3 jaar niet....maar goed. Ik krijg veel complimentjes dat ik er zo goed uitzie! Daar wordt je nou vrolijk van en geeft een extra stimulans. Erg grappig dat iedereen maar na aan het denken is over hoe het nou zo gekomen is. Ik hou me er maar stil over.....
jutenjul is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2010, 18:47   #260
snl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2010
Locatie: provincie Utrecht
Berichten: 12
krullen

Hallo Dames, hoe gaat het met jullie? Ik ben nu ongeveer 3 weken pluk-vrij.(op m'n hoofd tenminste)
Volgens mij helpt het een ietsiepietsie dat ik alle haren moet tellen en
bewaren voor m'n therapie.
Blij dat ik weer een beetje haar op m'n kop heb, maar ik vind het wel enorm balen dat het krullen zijn geworden die alle kanten op gaan.
Stom eigenlijk omdat ik toch eindelijk blij moet zijn met haar op m'n kop?!

Heeft iemand hier dezelfde ervaring?
Groetjes uit krullenland van snl
snl is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2010, 17:30   #261
Fleurrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2009
Berichten: 136
Zeer goed jutenjul, hou vol! Heb je ook niet de neiging om nog te blijven voelen aan je haar? Dat heb ik wel jammer genoeg, dus ik moet nog wel wat opletten om niet terug te gaan trekken.

snl, wauw, 3 weken is al een mooi begin! De nieuwe haren trekken inderdaad op niets, zeker die gekrulde/gekroesde geven de neiging om er aan te blijven voelen. Maar we moeten idd blij zijn dat ze tenminste teruggroeien! Ik denk dat na verloop van tijd de haren wel terug een normale structuur zullen krijgen, ook al zal dat wel enkele maanden duren. Probeer goed verder te doen met niet-trekken! Voelt goed hè!

xxx
Fleurrr is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2010, 17:32   #262
snl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2010
Locatie: provincie Utrecht
Berichten: 12
soms letterlijk met de handen in je haar

Hallo dames, klussen helpt zeker (en een goeie planning ook) als je je daar zo vreselijk druk om maakt (wat ik ook zou doen) kun je misschien iemand vragen om je daarbij te helpen, dan voel je je misschien iets minder verantwoordelijk en is de pluktrek misschien ook iets minder.
Ik begin een klein beetje te wennen aan m'n krullen, oftewijl; ik heb m'n modelletje gevonden. Gewoon veel wax in m'n haar en dan coupe-troep, dat plukt ook niet lekker.
Groetjes van snl
snl is offline   Met citaat reageren
Oud 6 november 2010, 09:28   #263
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Hallo allemaal,

Het is hier zo rustig, hopelijk is het omdat het bij iedereen goed gaat.
Bolleke is druk bezig met klussen, hopelijk geeft haar dat ook een positief gevoel en kan ttm op de achtergrond verdwijnen.
Ik vind het super dat sommige leden gewoon trekvrij zijn, dat geeft hoop en de moed om de strijd nooit op te geven.
En ja raad vragen aan anderen, lijkt mij voor het moment bij mijn schilder en behangwerk niet zo gemakkelijk, mijn man vind namelijk dat het helemaal niet nodig is, hij kan gewoon tussen vuil, stof rommel enz leven, hij ziet het zelfs niet, waarom zou men dan eigenlijk wel behangen en schilderen, nutteloos geld en tijdverlies.. ooit heeft hij de living geschilderd en dat is echt wel héél héél slecht werk,( waar ik mij dagelijks aan erger) en ik maar ijveren voor een perfecte afwerking in mijn keuken ... om de haren uit het hoofd te trekken ! niet terwijl ik bezig ben, dan fixeer ik mij volop op het werk, maar ja 's avonds wordt het dan moeilijk, het knaagt, ik ben dan moe en ik krijg geen bevestiging en geen hulp zelfs niet bij het verzetten van zware kasten want het het is allemaal niet nodig..
Oei ik zeur en zaag hé maar dat is hetgene waar ik het op dit moment lastig mee heb, geen "waardering".
Ik vlieg er maar vlug terug in anders komen er na dit bericht zeker ttm momenten.
Ik wens iedereen veel succes !

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 11 november 2010, 23:50   #264
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
En hopla, daar gaan we weer... Na een paar veel te drukke weken, moet ik nu weer uit een diep dal klimmen... want ja, de stress heeft me goed in zijn greep gehad...
Soms word ik er zo moedeloos van, altijd maar weer vallen en opstaan. Ik bewonder ieder van jullie die er in slaagt om te blijven volhouden! Echt waar, RESPECT!!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2010, 19:15   #265
Fleurrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2009
Berichten: 136
Miejefke, Bolleke, geef aub niet op! Al zijn er ups & downs, er is en blijft altijd hoop. Geloof in jullie, dat doe ik ook.
Zelf ben ik nu bijna 12 weken trekvrij, ik hoop dat jullie (en anderen) zich hieraan kunnen optrekken. Het is MOGELIJK!

Hopelijk horen we van de anderen niet veel omdat het goed gaat? Succes alleszins!
Fleurrr is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2010, 22:58   #266
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Merci Fleureke, 't doet deugd en 't helpt... iedereen vindt het allemaal zo 'normaal' in mijn omgeving, wie ik ben en hoe vrolijk en zelfzeker ik overkom.. Weinigen kennen de innerlijke ttm-strijd.
Na mijn laatste bericht heb ik de draad weer opgenomen, vandaag tweede dag trekvrij.
Komaan Miejefke, doe je mee?? En de anderen.. 12 weken haal ik natuurlijk nooit in, maar ik kan wel achter komen hé Fleur?!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 14 november 2010, 19:06   #267
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Bolleke,

Spijtig dat ttm weer eens de kop opstak, maar je hebt je alweer herpakt en dat is goed om te lezen.
Ja wij gaan er weer tegenaan ! en waarom zou 12 weken ook niet lukken? wij trekken ons op aan Fleurr afgesproken?
Wanneer kletsen we nog eens bij een strandwandeling of snuiven we ergens kerstsfeer op?

Fleurr,

Gefeliciteerd, en bedankt voor de steun !

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 14 november 2010, 19:12   #268
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Aha Miejefke, Gentse Kerstsfeer opsnuiven en ondertussen eens goed bijbabbelen, daar ga ik voor!!
En waarom eens geen Kerst-bijeenkomst, met al die winnaars onder ons (sorry, onder jullie).
Misschien dat een stukje van jullie kracht ons kan beïnvloeden??
Zou mooi zijn om het jaar te eindigen...
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2010, 23:09   #269
Fleurrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2009
Berichten: 136
Zelfs al kennen weinigen de ttm-strijd, weet maar dat je hier maar al te goed begrepen wordt, Bolleke. Ieder van ons moet er elke dag tegen vechten, maar we kunnen er zeker van winnen! Kijk maar naar jezelf, je bent goed bezig, hou vol!

En Miejefke, da's de spirit! Als jullie zich aan elkaar kunnen optrekken, volgen jullie mij zeker! Succes!

Voor mij was het vooral moeilijk om in het begin te stoppen. Na verloop van tijd werd het makkelijker, de gewoonte is wat afgeleerd dus ik begin niet zomaar meer te trekken. De drang moet je jammer genoeg wel altijd blijven tegengaan.

En oh ja, Bolleke, voor mij wordt het moeilijk rond de kerstperiode. Ik heb dan "blok", want heb examens in januari (wordt weer een stressy uitdaging!). Spijtig. Ik hoop voor je dat anderen wel kunnen, denk dat iedereen hier wel steun uit kan halen!
Fleurrr is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2010, 16:20   #270
Tinniemans
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2006
Locatie: België
Berichten: 64
Hoi iedereen!

Sorry dat ik een tijdje afwezig was maar het schoolwerk blijft maar komen hier!! Ik ben inmiddels wel veel sterker geworden en heb echt terug zin in studeren! Ik heb me ook aangesloten bij een studentenorganisatie om na mijn studies een buitenlandse stage te kunnen doen. Ik ben 2 weken geleden met deze organisatie ook op weekend geweest. Iets dat ik nooit zou hebben gedaan moest ik nog een kale kop hebben, want dan zou ik veel te onzeker zijn geweest en was in een slaapzaal slapen en een gezamenlijke badkamer geen optie!!! Dus ik ben echt blij dat ik nu terug dingen kan doen die ik echt graag doe en me 100% kan inzetten voor iets dat ik echt wil bereiken in mijn leven!!

Ik moet nog nu 2 dagen volhouden en dan ben ik reeds 300 dagen trekvrij!! Wie had dat ooit gedacht... Ja ik blijf de dagen tellen, want zoals Fleurr al zei blijft het vechten tegen de trekdrang, maar telkens ik dan besef hoe lang ik al niet meer trek dan helpt het wel om er niet weer aan te beginnen!!

Ik moet jammer genoeg ook studeren rond Kerstmis, maar ik wil zeker wel eens afspreken met jullie! Het zou vooral voor diegenen die het moeilijk hebben wel een lichtje in de duisternis kunnen zijn...

Geef de moed niet op en blijf vechten!! Ik hoop dat ik ook voor jullie een 'voorbeeld' kan zijn.. Want als ik het kan, kunnen jullie het ook!!!
Tinniemans is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe gaat het, wat zijn de vooruitzichten en wie doet mee met het positiever zijn? jolien TTM - Algemeen 12 24 augustus 2008 14:53
Het gaat weer k.... agatha Haarproblemen bij vrouwen 8 12 februari 2008 12:01
Wie gaat er mee! Morehair Chirurgische behandelingen 19 18 april 2007 01:06
Haar gaat weer groeien Pascaldegoede Van alles en nog wat... 1 10 april 2007 17:36
iets waardoor je haar sneller gaat groeien kortkoppie Medicijnen/haargroeimiddelen 7 18 november 2003 17:53


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.