Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 juli 2007, 19:38   #31
Poema
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 mei 2006
Locatie: Tilburg
Berichten: 93
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sylvana Bekijk bericht
Is er iemand in een of ander ziekenhuis ofzo die hier iets mee kan? Met deze verbanden??

Hoe kun je erachter komen of je echt ADD hebt buiten die hersenscan? Bloed prikken ofzo of hoe werkt dat?

Kunnen we niet allemaal hier die test invullen? Ik kwam uit op 35%.

Uitkomst bij mij:

0= 14
1= 3
2= 9
3= 11
4= 41

Hoe ik dit moet interperteren weet ik eigenlijk niet zo goed...
Wijst het op add of adhd ?

Overigens bij een andere ADD test (http://www.levente.nl/hebikadd.htm)
kom ik op 76 JA's van de 110 vragen.....
euh...zegt genoeg denk ik..?

Laatst gewijzigd door Poema; 19 juli 2007 om 20:17
Poema is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2007, 19:38   #32
Catherine
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2006
Berichten: 33
Bij mij is add en wat adhd vastgesteld via testen met allerlei sensoren op mijn hoofd, bij de neuroloog. (Al vind wel dat ik er weinig last van heb.)
Ik heb de testjes van hersenstorm ook eens ingevuld:
0= 19
1= 12
2= 18
3= 16
4= 13
en op die andere test scoorde ik 50 op 110.
Catherine is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2007, 08:26   #33
Moon66
HaarWeb lid
 
Moon66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2007
Berichten: 31
Nou... wij zijn nog geen steek verder met onze zoon. Bij jeugdzorg wordt gezegd dat hij geen ADHD of ADD heeft, want "dan zou het rond zijn 7e al herkend moeten zijn" pfffffff hij is nu bijna 16. Hij heeft daar de boel in de maling zitten nemen, omdat hij maar gewoon gedaan heeft wat van hem gevraagd werd, en niet omdat het voor zijn eigen bestwil is!!! Ik word er niet goed van.. zijn nu al vanaf maart bezig, alle onderzoeken zijn afgerond en nog niks bekend dus. Bij de IQ test daar heeft hij gewoon maar wat gedaan en de uitslag van de IQ test was dus dat hij op VMBO niveau zou moeten zitten. Gymnasium was dus veel te hoog gegrepen voor mijn zoon, volgens de test.Pfffff.. Hij zou jarenlang "" verkeerd ingeschaald" zijn, waardoor mensen een te hoge verwachting van hem zouden hebben gehad en dat mijn zoon het daar zo moeilijk mee zou hebben. En ja... uiteraard is de scheiding van zijn vader en moeder ook grotendeels een oorzaak voor zijn gedrag(volgens mij roepen ze dat overal... als er een scheiding in het spel is wordt dat altijd als oorzaak voor alles genoemd) . Ja m'n reet.... sorry hoor, maar ik ben eigenlijk heel boos dat ze bij jeugdzorg niet zien dat hij gewoon de boel aan het flessen is.... We schieten op deze manier niet op. Denk erover om met jeugdzorg te stoppen, maar wat moet ik dan????? Inmiddels is het wimpertrekken bij mijn zoon wel heel lang al weggebleven, dus dat is in ieder geval een zorg minder. Uit mijn eigen ervaring weet ik, dat er een grote kans is dat dat wel weer terug zal komen. Ik HOOP toch zo dat het ECHT over is bij hem en dat bij hem NIET geldt: ééns een TTM-er... altijd een TTM-er....
Moon66 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2009, 01:40   #34
Lila
Proefkonijn
 
Lila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2004
Berichten: 310
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lila Bekijk bericht
Toen ik jaren geleden voor het eerst bij de psychiater kwam (via mijn oom die ook psychiater is) heb ik ook geopperd dat ik misschien iets van ADD had. Ook omdat dat bij mijn nichtje (de dochter van die ene oom) ook geconstateerd was, en wij qua persoonlijkheid erg veel op elkaar lijken. Maar mijn psych zei toen dat ik het niet had
En wat zegt mijn psych vandaag?
"Ben jij al wel eens getest op ADD? Nee? Dan moeten we dat maar eens gauw gaan doen."

Het is -censuur- vijf jaar later!

Nou ja, beter laat dan nooit.
__________________
Weblog: TLC Conference 2009

Bereid je maar vast voor
op de dag dat alles beter is.
Lila is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2010, 18:11   #35
knipster
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 november 2010
Berichten: 5
hi ik lees net je stukje over add en adhd.
add en adhd valt namelijk wel beide onder adhd en het is zeker niet waar dat adhd,ers een laag iq zouden hebben en add,ers een hoog iq.
ik heb zelf adhd en en heb 2 kinderen waarvan 1 met adhd en 1 met add,wij hebben alledrie eerder een hoog iq dan een laag iq,het is zelfs zo dat voor mijn adhd kind gekeken word of het verstandig is om een klas hoger te gaan omdat het leerproces te langzaam gaat,en dus te saai wordt voor haar snel op nemende breintje.
tevens ken ik inmiddels veel mensen met adhd die een bovengemiddeld iq hebben,
dus de stelling dat add een andere aandoening is ,is niet waar ,het valt beiden onder adhd en ook de stelling dat adhders een laag iq zouden hebben is absoluut niet waar.je hebt zowel bij add,ers als bij adhd,ers mensen met een hoog en mensen met een laag iq.wel is het zo dat als add/adhd,ers iets interresant vinden ,zij zich daar beter in vast kunnen bijten(verdiepen)dan mensen zonder deze stoornis.dit heet hyperfocus.alleen het moeilijke is dat onderwerpen die voor hun niet interresant)saai( zijn.,
,daar hebben ze moeite mee om zich daar op te concentreren,maar dit heeft totaal niets met de inteligentie te maken.dus laat ze iets interesants leren en ze vertonen wel degelijk hoge inteligentie ,maar laat ze zelfstandig iets voor hun heel saai,s leren en ze vertonen in andermans ogen onwil ,verzet en lage inteligentie,.een zeer vervelend en zelfs schadelijk vooroordeel waar veel nog niet erkende en onbehandelde adhd,ers/add,ers mee te maken hebben.

Laatst gewijzigd door knipster; 24 november 2010 om 09:58
knipster is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2010, 10:36   #36
Belladonna
Mijn haar danst niet meer
 
Geregistreerd: 12 mei 2010
Locatie: Omg Eindhoven
Berichten: 28
Add

Hoi
Ik heb Add en dat is zelfde als adhd alleen dan zonder de H
H=Hyper
Mensen met adhd zijn eigenlijk beter af want die kunnen alles kwijt door de H
Mensen met add leven voor namelijk veel in hun hooft en uiten zich moeilijk.
Het is niet zo dat mensen met Add slimmer zijn dan mensen met adhd.
Ik weet inmiddels al bijna 20 jaar dat ik het heb en gebruik nu sinds klein jaartje
weer ritalin daar voor en gaat goed moet ik zeggen.

Groetjes
Belladonna is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2010, 12:09   #37
knipster
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 november 2010
Berichten: 5
hoi sandrat,gelukkig,eindelijk iemand die weet wat add en adhd inhoud.
heb jij toevallig ook ttm?
knipster is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2011, 15:30   #38
sweet26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2010
Berichten: 17
Zou best eens kunnen kloppen...
Ik zit inmiddels op een GGZ instelling omdat het haren trekken bij mij te ernstig werd, ook had ik last van een zware depressie, heb ik 3 jaar geleden aan extreme drugsverslaving waar ik niet zo 123 vanaf kwam.
Ik ben een heel gevoelig mens, vang alle prikkels op van alles en iedereen om me heen, dus heb op een dag heel wat te voortduren qua prikkels, zoals stress , blijdschap, angst, drukte, etc etc.
Merk vaak op veel momenten dat ik extreem druk kan zijn, en dat dat om kan slaan in lichte agressie, ook makkelijker schelden, en aan het eind van de dag wanneer ik dan weer tot rust kom, voel ik vaak een soort vlinders in mijn buik en een drang om mijn haar eruit te trekken. Als ik dan mn haar eruit trek voelt het als een verlichting.
Het begon met de haren die niet stijl waren zeg maar... maar wat meer gekronkeld of gekruld eruit te trekken, die waren heel verleidelijk ... ik kon uren gaan zitten zoeken naar zo'n haartje... tegenwoordig trek ik net zo lang totdat ik een dikke wortel heb gevonden... soms zijn de wortels wel eens een beetje oranje rood achtig aan het uiteinde, en wanneer ik ze dan doorbijt dan wordt ik daar weer helemaal happy van
Ja trichotillomanie.. wat moet je ermee...
hier weten ze er ook geen bal vanaf (hulpverlening)
ik vindt dat ze er meer onderzoek naar moeten gaan doen, en niet de mensen aan hun lot over moeten laten die hieraan lijden, want inmiddels na 11 jaar heeft t me goed verkloot moet ik zegge. Lichamelijk en geestelijk.

ik weet niet of je hier wat aan hebt.
maar t was wel effe lkkr om van me af te schrijve hahah

Liefs !
sweet26 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2011, 12:33   #39
Belladonna
Mijn haar danst niet meer
 
Geregistreerd: 12 mei 2010
Locatie: Omg Eindhoven
Berichten: 28
Hoi

Hoi

Ik heb geen last van trichotillomanie maar alopecia areata
En voor zover ik weet is er geen verband tussen trichotillomanie en Add/adhd

Mensen kunnen wel online een adhd test doen en herkenning vinden maar de echte diagnose moet door een psychiater gedaan worden en dat gaat niet over 1 nacht ijs voor je die diagnose krijgt.

Groetjes SandraT
Belladonna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.