Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 april 2012, 16:12   #226
piekes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 59
Goed bezig Bolleke en Tinneke! Volhouden of opnieuw proberen aan de rest!
piekes is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2012, 15:31   #227
ilseke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 februari 2002
Berichten: 316
ook ik doe weer mee

hier ben ik weer na lange afwezigheid ! Was het een beetje vergeten dat dit forum bestond (stom van mij want ik heb het echt nodig). Ik ben ondertussen in psychotherapie geweest, maar dat is echt niets voor mij. Ik heb nood aan gedragstherapie of op zijn minst een luisterend oor en steun. En ik weet dat dit hier met hopen te vinden is, dus I'm back

Eventjes korte schets: ik trek heel veel en eet het dus ook nog eens op (dat is zelfs de kers op de taart voor mij) Nu heb ik voor mezelf weer uitgemaakt dat ik me er heel sterk bewust moet van worden. Kijk ik was vandaag al goed bezig, eigenlijk trekvrij sinds gisternamiddag, maar een stom voorval op mijn werk zorgde ervoor dat ik opnieuw beginnen trekken ben.
Ik heb nog niet het gevoel dat ik nu voor de rest van de dag vertrokken ben, maar het scheelt niet veel. Moet ff rust vinden, dingen relativeren.

Dus dames, geef me eens wat tips hoe jullie de dag doorkomen zonder trekken. Ik zou alle voorgaande pagina's kunnen doornemen, maar dat lukt niet op mijn werk. Ik pik dus vanaf hier in en hoop jullie clubje binnenkort te kunnen vergezellen.

groetjes,
Ilseke
ilseke is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2012, 15:32   #228
ilseke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 februari 2002
Berichten: 316
en toen trok ik

na het schrijven van bovenstaand bericht was mijn eerste reactie een haar uittrekken
ilseke is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2012, 16:49   #229
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Tja tips.... er zijn duizend en één tips, die voor de een lukken en voor de andere niet, maar dat wéét jij zelf ook wel hé!
Ik heb op 5 april een deal gesloten met mezelf, dat ik tot vijf mei niet één haar zou trekken om dan - als beloning van hierboven - die dag de ZON te krijgen (huwelijk van onze dochter). En raar maar waar, het lukt nog steeds, dat zijn dus al 22 dagen
Tip1: wees je bewust van wat je doet, zeg duidelijk en streng NEEN tegen jezelf en doe iets anders, geloof me, de 'goesting' komt maar de 'goesting' gaat ook weer over...
Tip 2: herhaal tip 1.
Tip 3: probeer het een 'beetje los te laten', er zijn andere, leukere dingen in het leven!!
Go!!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2012, 16:54   #230
ilseke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 februari 2002
Berichten: 316
bolleke,
goed bezig, vooral met het huwelijk in het vooruitzicht kan ik me voorstellen dat je al aan het stralen bent ;-)
ok, ik probeer het. ik zal jouw tip meermaals herlezen en als ik tijd heb blader ik ook nog eens door dit dossier !
mercikes,
Ilse
ilseke is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2012, 16:14   #231
ilseke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 februari 2002
Berichten: 316
ben goed bezig vandaag

vandaag een werkdag en meestal zijn zaterdagen nefast voor het trekvrij zijn. Ofwel is het superdruk op zaterdag of supersaai en dan begin ik te trekken.

Ik moet zeggen, ik voel wel veel in mijn haar, maar ik heb er een mousse ingedaan deze morgen en deze zorgt ervoor dat mijn haar anders aanvoelt en ik wordt hierdoor heel bewust van mijn haarwoelen.
Ook heb ik bij mij klant deze morgen koffie gedronken bij de klant en ik sta scherp. Ik kan niet tegen koffie, drink het ook bijna nooit, loop dus beetje high momenteel.
Ik ben wel bang voor de weerbots vanavond in de zetel (en ik moet nog 2 u zien te overbrugggen eer ik huiswaarts kan gaan) Maar ik ga ervoor, vandaag moet mijn eerste trekvrije dag worden....wordt vervolgd !

groetjes,
Ilse
ilseke is offline   Met citaat reageren
Oud 30 april 2012, 14:23   #232
ilseke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 februari 2002
Berichten: 316
goed bezig

sinds zaterdag zo goed als trekvrij. Onder de 5 haartjes per dag beschouw ik als trekvrij, ik kan dan nog elk moment stoppen. Kijk zonet een haar getrokken en weggegooit ipv in mijn mond te stoppen. Ik ga ervoor, dit moet mijn 3de trekvrije dag worden....
ilseke is offline   Met citaat reageren
Oud 30 april 2012, 19:34   #233
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
goed zo ilseke, doe zo voort!!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 1 mei 2012, 08:58   #234
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Ilseke,

Doe zo verder, je volgt de goede weg.

Bolleke,

Op naar de grote dag, stralend , zorgeloos en zonder regen.

Piekes,

Leuk om te horen dat het goed gaat met jouw, dat doet deugd.

ook ik tracht vol te houden.

Samen sterk
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2012, 12:44   #235
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Hé Miejefke, ben er helemaal klaar voor!! Ik heb me dus al sinds 5 april aan mijn woord gehouden, dus... moèt en wil en zal ik op 5 mei de zon zien, liefst ergens ts 11 en 14u!! Helaas ziet het weerbericht er anders uit, heb net opdracht gekregen van dochterlief om paraplu's te gaan kopen

Trouwens, voor alle anderen, ben dus al 27 dagen helemaal trekvrij en je ziet eindelijk nieuw haar! Stel dat ik ook na de trouw op die manier verder kan... misschien een zomer zonder haarlint??!! Ik denk er nog niet te veel aan, doe het dag per dag en het gaat met de dag beter en gemakkelijker...

Dus, NOOIT de moed opgeven, zie naar mij, naar veertig jaar! (te gek voor woorden eigenlijk)
Sterkte!!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2012, 09:09   #236
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Thumbs up

Bolleke,

Gefeliciteerd ! meer woorden kan ik voor deze prachtprestatie niet vinden.
Ik duim voor een zonnige zaterdag !

Miejefke

Laatst gewijzigd door miejefke; 3 mei 2012 om 09:12
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2012, 09:37   #237
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
merci merci merci....
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2012, 09:08   #238
ilseke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 februari 2002
Berichten: 316
proficiat

Bolleke, dat is echt fantastisch ! Volhouden, je kan het !!! Mocht morgen de zon niet van de partij zijn, dan nog zal jij stralen ! Geniet ervan !

Hier gaat het ook goed, al 6 dagen nagenoeg trekvrij. Ik laat toe om max 5 haartjes per dag te trekken, meer niet. Zo verval ik niet in echte trekdrang en ben ik ook niet ontgoocheld als er eentje sneuvelt waardoor ik de moed om vol te houden verlies (soms is de vooropstelling om 0 haren te trekken een brug te ver om te beginnen) Afbouwen kan lukken, zo heb ik het de eerste keer helemaal onder controle gekregen.

Miejefke, hoe gaat het met jou ?

groetjes,
Ilse
ilseke is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2012, 11:46   #239
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
hoi hoi allemaal,

super goed bolleke! wow, morgen is het zover!! zoek maar snel een nieuw doel om verder te gaan!

bij mij gaat het ook weer goed, elke dag maar een paar haartjes (zoals ilseke zegt, onder 5 is voor mij ook trekvrij) en ben gisteren naar de kapper geweest! deed me deugd ook al zag m'n haar er niet zo goed uit na een slechte week 3 weken geleden. maar bon, nu zijn we terug de goede weg op. ik heb een nieuwe afspraak bij de kapper binnen een maandje en hoop dat ik dan met 'beter' haar in de stoel kan!

Heel veel plezier morgen bolleke, geniet ervan!!

x Tinneke
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2012, 14:47   #240
ilseke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 februari 2002
Berichten: 316
Tinneke,

het is goed dat je al een afspraak gemaakt hebt bij de kapper voor volgende maand. Dat kan een extra stimulans betekenen om het vol te houden ! Af en toe een dip kan, maar probeer er telkens boven op te geraken is wat ik me voorhou ! Vandaag al wat meer getrokken dan 5, maar ik vecht ertegen en ik voel het verschil wat het is om je compleet te verliezen in het trekken en wanneer ik het nog kan beheersen en momenteel kan ik het controleren. Dus zolang ik dit gevoel hou is het toch een geslaagde dag vandaag.
Al zal ik misschien geen stickertje kleven op de kalender vandaag (ja, ik hanteer het beloningssysteem voor bij de kindjes )

Ook ik heb volgende week een afspraak bij de kapper, al twijfelde ik wel of ik het niet nog enkele weekjes zou uitstellen. Ik wil het nl niet zo kort en weet niet of ze er nu al iets "deftig" kan van maken. Maar met het weerspringerige kapsel dat ik nu heb voel ik me ook niet goed...ik wil het gewoon opnieuw langer zodat ik het kan opsteken.

Ok, we gaan er weer voor !!! Succes aan jullie allemaal en niet opgeven !!!

Liefs,
Ilse
ilseke is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.