Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 4 mei 2012, 15:03   #241
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
hoi ilse,

Ja, ben ook blij met m'n nieuwe afspraak. is inderdaad een goede stimulans. ik wil echt niet nog eens met dunne plekken voor haar neus zitten. Op 4 weken kan je haar niet heel veel groeien, maar ik merk wel dat het dan toch wat dichter groeit of wat meer volume heeft ofzo ... Je hebt gelijk dat je je afspraak niet annuleert. Bij mij knipt ze niet heel veel hoor, gewoon wat puntjes, maar ze doet er een natuurlijke kleuring + masker in + hoofdhuidmassage. eigenlijk is het gewoon een verwenbeurt voor m'n haar, en dat kan het zeker gebruiken.

Bij mij gaat het 'niet-trekken' ook veel makkelijker als ik me niet focus op nul haren. dat maakt me heel onrustig, met slechte resultaten. En inderdaad, je bewust zijn van het trekken en weten dat je vandaag een iets mindere dag hebt, dat doet al heel veel. Leg je daar ook bij neer en probeer niet halstarrig te proberen niet meer te trekken, dat komt meestal niet goed en eindigt bij mij meestal in een trektrance van jewelste...

een beloningssysteem met stickertjes is een goed idee zeg!

Heel veel succes vandaag, je kan het hoor!
xxx
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2012, 19:00   #242
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Dankje voor de lieve wensen Tinneke! Als je toevallig in de stad mocht zijn: om 11u Carolus Borromeus, daar is het te doen en iedereen is welkom!

Dat nieuwe doel, ik heb het daar heel erg moeilijk mee... eigenlijk zou ik het 'gewoon' voor mezelf moeten doen hé, maar zo voelt het nog niet aan... ben trouwens ook een beetje boos, want ik heb me aan mijn woord gehouden, maar het weer niet hé!!! Sta ik daar morgen, receptie op het Conscienceplein met een zomerkleedje! En ik vertik het om een jas aan te doen, nè.
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2012, 20:19   #243
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Bolleke,

Draag morgen toch best thermisch ondergoed, of anders lig je overmorgen in je bed te zweten.

Ik wens je toch een droge dag, en een dikke proficiat voor je dochter.

Het nieuwe doel? een bijeenkomst van de ttm'ers?

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2012, 21:54   #244
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Merci Miejefke,
Ben gisteren effe langs geweest bij Damart
En nu ga ik slapen, wordt morgen een lange mooie dag!! XX + niet te vergeten 30 dagen trekvrij!!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 5 mei 2012, 14:09   #245
ilseke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 februari 2002
Berichten: 316
oeioei wat een weer. Ik moet de hele tijd aan bolleke en het huwelijk van haar dochter denken. Dat zit niet mee vandaag, maar hopelijk zet het geen domper op de feestvreugde en raken ze daar niet verkleumd ;-)

Hier gisteren een mindere dag, vrij veel getrokken, dus geen stickertje gekleefd gisteren. Vandaag gaat het stukken beter en ik ga er opnieuw helemaal voor !!!

Tot volgende week!
ilseke is offline   Met citaat reageren
Oud 5 mei 2012, 21:29   #246
Fleurrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2009
Berichten: 136
Bolleke,
Ik wens je een dikke proficiat met je dochter! Ik hoop dat jullie een erg mooie dag hadden, en wens jullie veel geluk toe.

De tip om 'af te bouwen' ga ik ook proberen toe te passen. Deze week heb ik me echt laten gaan, zit alweer met een zo goed als kale plek die ik niet meer kan verbergen, voelt erg slecht.

Heeft iemand ervaring met gel/haarlak om die uitstekende haren wat platter te krijgen? Of word je haar dan net vettiger waardoor je je hoofdhuid nog feller ziet?

Veel moed allemaal, ik trek vanavond alvast niet meer!
Fleurrr is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2012, 07:51   #247
Stefke
TTM'er

 
Stefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 april 2006
Berichten: 304
Geslacht:
Hoi Bolleke,

Van harte gefeliciteerd met het huwelijk van je dochter.
Dat je hier veel moed uit moge putten tegen onze strijd.

Liefs, Stef
__________________
Zeilen op een zee van haren
Stefke is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2012, 21:51   #248
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Bedankt voor de lieve wensen! Het was berekoud maar supertof gezellig en hartverwarmend, zoveel mensen en zoveel mooie wensen!
Ik ga gewoon door, na meer dan dertig dagen moet de rest ook lukken, niet?? Maar zoals Ilseke zei: op je hoede blijven... zal ik doen
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2012, 10:59   #249
ilseke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 februari 2002
Berichten: 316
we gaan er ook deze week voor

Na een mindere dag vrijdag heb ik me zaterdag en zondag kunnen beheersen ! Ook deze week wil ik mijn kalender vol stickertjes kunnen hangen, dus vol goede moed gaan we er voor. Vandaag zijn er al 2 haartjes gesneuvelt, dus opletten is de boodschap want het wordt een lange werkdag aangezien ik vanavond mee moet naar klanten, pfff.

Aan Fleur: ik moet opletten met haarlak in mijn haar. Dit zorgt er soms voor dat ik nog veel meer voel of alles nog goed zit. Momenteel gebruik ik enkel een mousse voor het drogen en dat kleeft zo niet. Mijn haar blijft luchtig maar toch ben ik me -door het product in mijn haar- meer bewust van mijn haar. Klinkt dit eigenlijk wel duidelijk ? Dus als ik voel in mijn haar besef ik meer wat ik aan het doen ben. Maar gel en haarlak zorgen er net voor dat ik meer voel. Bovenop mijn hoofd is mijn haar ook korter en springerig, maar ik heb zowieso haar dat alle kanten opgaat. Kan je niet met een haarband of het met speldjes in model houden ?

Jippie, deze week naar de kapper. Ik hoop dat ze er een beetje model in krijgt en ik het vanaf nu kan laten groeien tot een "deftig" kapsel

Volhouden en vergeet niet, een mindere dag is misschien een veldslag verloren, maar zeker nog niet de oorlog !!!

groetjes
Ilse
ilseke is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2012, 12:34   #250
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
hoi iedereen,

bij mij ging het zeer goed. alleen merkte ik gisterenavond (in de zetel voor tv) dat ik toch terug begon te trekken. ook vandaag merkte ik dat ik al een paar haartjes getrokken heb. maar na hier even te lezen ga ik er harder op letten. doel is rest van de dag niet meer trekken. moet te doen zijn! het heeft echt met het werk te maken want gisteren begon ik te trekken nadat ik mijn agenda voor vandaag even had nagekeken . ik voel dat ik een soort spanning in m'n lijf heb die er door m'n vingers uit moet ... zometeen is even nadenken hoe ik die spanning eruit krijg. mss gaan sporten straks ...

goe bezig allemaal! x
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2012, 15:14   #251
ilseke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 februari 2002
Berichten: 316
oeioei

ik merk dat het moeilijker wordt om me te beheersen, vandaag toch alweer mijn max van 5 overschreden. Gisteren was ook al niet goed !!!!
Moet me dringend herpakken ! Neem mezelf voor als ik nu voor de rest van de dag stop, ik het toch als een geslaagde dag mag beschouwen. Wordt vervolgd...
ilseke is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2012, 19:11   #252
Fleurrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2009
Berichten: 136
Bedankt ilseke voor je antwoord op mijn vraag. Ik zal het inderdaad voorlopig bij mijn speldjes houden. Ik ben jaloers dat je naar de kapper durft, zo ver ben ik nog niet.

Ik heb de laatste dagen alvast beperkt tot ongeveer 10 haren per dag, goed nieuws dus!

Veel moed allemaal!
Fleurrr is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2012, 09:40   #253
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
hoi fleurr,

ik durfde ook nooit naar de kapper tot ik 2 jaar geleden eens in Marokko naar de hammam ging, dat meisje begon ineens mijn haar te wassen ... ik dacht dat ik een crisis kreeg! maar eigenlijk deed dat zoveel deugd... ik heb haar gewoon gezegd dat ik iets aan m'n haar had maar dat ze er niet teveel op moest letten (het was er gelukkig heel donker), en ze antwoorde gewoon heel rustig: ok, geen probleem hoor, geniet er maar van. dat heb ik toen gedaan, 2 uur complete ontspanning en uren nadien nog helemaal zen. toen heb ik echt een klik gemaakt. en vanaf dan ben ik naar de kapper beginnen gaan.

Ik heb speciaal een kapper gekozen waar je helemaal alleen zit (dus er is nooit iemand anders in de zaak dan jij en de kapster), die met natuurlijke producten werkt, ...

ik heb ze gewoon verteld wat ik had (dat doe ik normaal gezien nooit!) en dat ze gewoon m'n haar een natuurlijke kleuring moest geven (die verzorgen je haar super goed) en puntjes bijknippen etc. ze kan er bij mij ook nog geen coupe in knippen hoor, maar ik merk wel dat m'n haar na z'on knipbeurt echt goed groeit en er veel beter uitziet. daarom blijf ik gaan, ook als het slechter geweest met m'n haar. ik ga gewoon. en dat is altijd een overwinning voor mezelf waar ik ook weer kracht uit put om minder te trekken.

Maar je moet zelf voelen wanneer je er klaar voor bent, die tijd komt wel eens.

xxx
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2012, 10:38   #254
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Hallo allemaal,

Ondertussen heb ik me er al jaren mee verzoend dat ik nooit helemaal van ttm zal afgeraken, ik ben me wel steeds meer en meer bewuster van het feit dat ik het doe en kan ook vlug "stop" zeggen. Ik ben daar tevreden mee, want hoe meer ik er op gefixeerd ben om eraf te bljven, hoe meer ik het doe. Gewoon loslaten maar toch allert blijven, en tevreden zijn met het al dan niet mooie resultaat.
Hou de moed erin !

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2012, 18:36   #255
nijntjeplui
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2012
Berichten: 1
Hallo iedereen!
Ik ben net nieuw hier! Ik trek al jaren aan mijn wenkbrauwen en zie dat ze steeds minder dik worden... ik heb al veel dingen geprobeerd soms geef ik de moed op en soms ga ik er weer tegen aan. Ik had ook die haartrekken.nl gebeld, maar daar een beetje twijfelachtig gevoel bij! Hij was erg vaag over evt. kosten.. Ik ga binnenkort naar de huisarts voor een verwijzing.
Weet iemand trouwens wat de onderzoeksresulaten waren van het onderzoek aan de universiteit van Nijmegen vorig jaar?
nijntjeplui is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.