Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 april 2009, 17:46   #1
debs85
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 november 2006
Berichten: 79
medicatie in combinatie met ttm

Volgens de wetenschappelijke onderzoeken kan je te weinig serotonine hebben in je hersenen, dat kán een reden zijn waarom je ttm hebt. Kan natuurlijk ook andere redenen hebben..
Ikzelf heb een beetje het idee dat dat bij mij wel het geval is van dat te weinig serotonine. Want ik heb een jaar lang antidepressiva geslikt en ik trok zeker in mindere mate aan mijn wimpers. Ik had eigenlijk best volle lange wimpers.. Maja er komt een tijd dat je klaar bent met een antidepressivium. Toen werd het tijd om depri te worden van het feit dat ik wel 8 kilo aangekomen ben door die shit (bijkomend feit dat ik een eetziekte had/een beetje nog heb). En daar gingen mn wimpers weer!
Nu een jaar later nog steeds zwaarder dan eerst en nog steeds aan het kloten met mn wimpers: dan gaat het goed, dan weer niet. Ik ben het zoo beu, wat een slappeling ben ik zeg!
Maar blijkbaar kán ik het gewoon niet zonder hulpmiddel.
Nu is mijn vraag of er ook medicatie bestaat zonder aankomen als bijwerking. Ik wil het zó graag! Maar ik ben te slap om het alleen te doen. En ik ben totaal geen type voor gedragstherapie of zo iets.
debs85 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2009, 18:55   #2
Lila
Proefkonijn
 
Lila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2004
Berichten: 310
Ik heb Sertraline (Zoloft) als antidepressivum. Volgens mij staat dat erom bekend dat je er niet dik van wordt. Ik in ieder geval niet.
__________________
Weblog: TLC Conference 2009

Bereid je maar vast voor
op de dag dat alles beter is.
Lila is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2009, 13:25   #3
debs85
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 november 2006
Berichten: 79
Hee Lila thanks, ik ga eens even googelen.
debs85 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2009, 13:27   #4
debs85
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 november 2006
Berichten: 79
helaas, gewichtsveranderingen... dat zie ik in ieder geval al niet als positief.
Maar in ieder geval heel erg bedankt voor je reactie.
debs85 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2009, 14:10   #5
Lila
Proefkonijn
 
Lila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2004
Berichten: 310
Mijn psych zegt dat Zoloft een echt vrouwenmiddel is omdat je er niet dik van wordt. Ik had eerst Remeron en daar werd ik wel dik van (en het hielp ook nog eens niet ). Het verschilt natuurlijk per persoon maar misschien is het toch het proberen waard.
__________________
Weblog: TLC Conference 2009

Bereid je maar vast voor
op de dag dat alles beter is.
Lila is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2009, 18:00   #6
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Hallo,

Nog eens voor alle duidelijkheid: er bestaat GEEN geneesmiddel TEGEN TTM.
Er zijn verschillende soorten medicijnen die helpen tegen stemmingsschommelingen, angsten, depressie enz... Deze kunnen medesymptomen zijn van ttm of gevolgen van het hebben van ttm ('Wat doe ik mezelf aan? Iedereen ziet het! Help, ik heb me gisteren kaal geplukt... schuldgevoelens, boosheid, verminderd zelfvertrouwen enz enz...)

Medicatie neem je altijd in samenspraak met een arts. Als je een goede arts vindt, waar je na verloop van tijd een stevige vertrouwensband mee hebt, dan kan psychotherapie in combinatie met die medicijnen wèl helpen tegen het opflakkeren van de trekdrang. Gedragstherapie kan helpen om de symptomen van ttm, nl de gewoonte-handeling, af te leren...

Deb85, je schrijft dat je totaal geen type bent voor 'gedragstherapie of zoiets', mag ik vragen waar je bang voor bent?

Sterkte!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2009, 13:14   #7
_rainbow_
HaarWeb lid
 
_rainbow_'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2007
Berichten: 104
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debs85 Bekijk bericht
Volgens de wetenschappelijke onderzoeken kan je te weinig serotonine hebben in je hersenen, dat kán een reden zijn waarom je ttm hebt. Kan natuurlijk ook andere redenen hebben..
Ikzelf heb een beetje het idee dat dat bij mij wel het geval is van dat te weinig serotonine. Want ik heb een jaar lang antidepressiva geslikt en ik trok zeker in mindere mate aan mijn wimpers. Ik had eigenlijk best volle lange wimpers.. Maja er komt een tijd dat je klaar bent met een antidepressivium. Toen werd het tijd om depri te worden van het feit dat ik wel 8 kilo aangekomen ben door die shit (bijkomend feit dat ik een eetziekte had/een beetje nog heb). En daar gingen mn wimpers weer!
Nu een jaar later nog steeds zwaarder dan eerst en nog steeds aan het kloten met mn wimpers: dan gaat het goed, dan weer niet. Ik ben het zoo beu, wat een slappeling ben ik zeg!
Maar blijkbaar kán ik het gewoon niet zonder hulpmiddel.
Nu is mijn vraag of er ook medicatie bestaat zonder aankomen als bijwerking. Ik wil het zó graag! Maar ik ben te slap om het alleen te doen. En ik ben totaal geen type voor gedragstherapie of zo iets.

Hoi Deb85,

Ik pluk ook mijn wimpers...en wenkbrauwen. Je vertelde dat je een tijdje gestopt was. Hoe heb je die tijd ervaren? Heb je tips? Ik gebruik geen medicatie en ik ga binnenkort weer gedragstherapie volgen dus ik hoop dat ik de kracht kan opbouwen om weer te vechten tegen ttm.
Ik heb een vraagje...na hoelang groeien ongeveer je wimpers en wenkbrauwen terug?

Liefs Rainbow...
_rainbow_ is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2009, 13:17   #8
debs85
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 november 2006
Berichten: 79
Hallo Bolleke,
Ik heb nooit beweerd dat ik een middel zoek tegen ttm. En ik weet dat er geen middel bestaat tegen ttm. Ik zoek aleen een antidepressivium zonder aan te komen. Want toen ik antidepressiva slikte trok ik ook niet meer. Ik werd er alleen dikker van en in combinatie met een eetziekte werkt dat tegen me.
Ik heb geen zin in gedragstherapie, heel mn verleden overhoop halen. Ik zie het niet zitten.

Laatst gewijzigd door debs85; 27 april 2009 om 13:29
debs85 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2009, 13:25   #9
debs85
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 november 2006
Berichten: 79
Hoi Rainbow,
Ik was gestopt met plukken, omdat ik gewoon héél goed in mn vel zat. Mensen zeiden ook "wat zie je er goed uit" ik straalde blijkbaar gewoon. En zodra ik lekker in mn vel zit, pluk ik niet. Dat was ook in de tijd dat ik Lexapro slikte. Maar naar verloop van tijd begon ik aan te komen en icm mijn eetziekte ging dat niet goed samen. Ik besloot om met die lexapro te stoppen. Want ik ben liever slank. Met mn wimpers is het nog een tijdje goed gegaan, maar zodra die winter er weer aan kwam raakte ik in een winterdip. Daarnaast ben ik ook nog eens gaan samenwonen wat ook veel stress bij mij teweeg bracht.
Als tip kan ik je meegeven dat je wonderolie kan smeren op de plaatsen waar haar hoort te staan. Naar mijn idee groeit het dan sneller. En reken maar op een maand of 2 voordat je weer iets hebt.
En je hebt het over weer gedragstherapie volgen? Hielp de 1e keer niet?!
debs85 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2009, 19:15   #10
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Hoi Deb85,
Mijn antwoord was niet specifiek aan jou gericht hoor. Ik wou gewoon nog maar eens algemeen benadrukken wat mensen niet graag horen... Het zou zo simpel zijn, de kant-en-klare-oplossing via een pil. Helaas is dat niet zo...

Wat die antidepressiva betreft, normaal krijg je dat alleen op voorschrift van een dokter. Kan hij/zij jou dan niet helpen? Er bestaan verschillende soorten antidepressiva en wat voor de één helpt, heeft voor de ander soms nefaste nevenwerkingen. Jezelf tijd geven om uit te proberen, niet gemakkelijk. Maar als je eenmaal het juiste medicijn gevonden hebt, waar je je goed mee voelt, dan ben je al een stuk op de goede weg, niet?

Tja, therapie... kan me goed voorstellen dat jij - zoals zovelen - dat niet zien zitten. Eenmaal de tijd er rijp voor is, zal je hulp zoeken. En geloof me, het is dan geen moment van zwakte maar net van kracht dat je om jezelf geeft en hulp vraagt...
Misschien moeten we maar van het idee uitgaan dat hulpverleners ook gewone mensen zijn, die het nièt beter weten maar die samen met jou op zoek willen gaan... zodat de kwaliteit van je leven beter wordt.
Gun jezelf die steun.
Ik wil je niet forceren. Wil alleen het doemdenken uit de wereld halen.
Sterkte!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2009, 21:31   #11
debs85
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 november 2006
Berichten: 79
Hoi Bolleke,
Bedankt voor je antwoord. Ik ben een beetje huiverig om weer naar de dokter te gaan, het is een hele lieve man hoor. Maar ik heb al die toestanden al gehad en wil het allemaal zelf proberen op te lossen. Ik ben nog niet zo ver heen dat ik die stap zet om weer er naar toe te gaan.
Misschien komt die tijd nog wel hoor, maar ik probeer het nu maar positief in te zien: de zomer komt er weer aan enz.. Maakt mn gemoedstoestand weer beter.
En wat betreft therapie, ik zie het niet als zwakte, maar zoals ik net al zei, zo ver ben ik nog niet heen. Er zullen vast nog wel tijden zijn dat ik het niet meer zie zitten (en die zijn er ook wel geweest), maar ik probeer weer een nieuwe poging te doen. Misschien zou een pilletje een duwtje in de juiste richting zijn, maar helaas zullen die er niet zijn zonder doktersrecept. Dus ik probeer de strijd alleen aan te gaan, deze keer. Misschien ga ik de x er na toch maar naar de dokter..
debs85 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2009, 10:52   #12
_rainbow_
HaarWeb lid
 
_rainbow_'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2007
Berichten: 104
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debs85 Bekijk bericht
Hoi Rainbow,
Ik was gestopt met plukken, omdat ik gewoon héél goed in mn vel zat. Mensen zeiden ook "wat zie je er goed uit" ik straalde blijkbaar gewoon. En zodra ik lekker in mn vel zit, pluk ik niet. Dat was ook in de tijd dat ik Lexapro slikte. Maar naar verloop van tijd begon ik aan te komen en icm mijn eetziekte ging dat niet goed samen. Ik besloot om met die lexapro te stoppen. Want ik ben liever slank. Met mn wimpers is het nog een tijdje goed gegaan, maar zodra die winter er weer aan kwam raakte ik in een winterdip. Daarnaast ben ik ook nog eens gaan samenwonen wat ook veel stress bij mij teweeg bracht.
Als tip kan ik je meegeven dat je wonderolie kan smeren op de plaatsen waar haar hoort te staan. Naar mijn idee groeit het dan sneller. En reken maar op een maand of 2 voordat je weer iets hebt.
En je hebt het over weer gedragstherapie volgen? Hielp de 1e keer niet?!
Hoi Deb85,

Ik herken mezelf in jou...ik voelde me ook zo lekker in me vel de tijd dat ik was gestopt met plukken en ik straalde. Nu gaat het veel minder heb mezelf nauwelijks onder controle en ben heel erg zwak.
Ik ga weer starten met therapie omdat ik hulp nodig heb en therapie geeft mij een duwtje in mij rug...en motivatie en geloof dat je jezelf kan helpen.
Ik ben destijds gestopt omdat het te ver was...ik woon in Amsterdam en mijn therpaie volgde in in Nijmegen...ik ben toen halverwege gestopt...
Ik geloof in therapie...het is een goed hulpmidden...althans voor mijzelf dan.

Een vraagje? Ik voel me de laatste tijd erg emotioneel en heb geen controle over mezelf ik raak snel boos...en ben bang dat ik mezelf kwijt aan het raken ben....ik wil ook iets slikken dat ik wat rustiger wordt...wat raden jullie mij aan???

Liefs Rainbow!
_rainbow_ is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2009, 16:46   #13
Karentje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 april 2009
Locatie: Wilrijk, Antwerpen
Berichten: 78
Hey

Mijn psycholoog heeft me toendertijd Sipralexa voorgeschreven, dit is een medicijn dat de serotine oa op peil houdt... Het helpt 1/2 van de innemers... Misschien een poging waard?
Bij mij heeft het jammer genoeg niet geholpen qua haartrekken maar ik was wel plots veel minder gevoelig, had minder moodswings en minder migraine...
Allé ja ik ben een tijdje plukvrij geweest maar daarna terug hervallen... Dus mss dat het wel werkte maar ik niet sterk genoeg was

Succes
Karentje is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2009, 17:11   #14
Tai
HaarWeb lid
 
Tai's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 december 2003
Berichten: 102
Ik zal de titel van deze discussie dan toch maar aanpassen. Nu lijkt het erop dat je wilt praten over een medicijn tegen TTM, terwijl het eerder gaat over een medicijn icm TTM.
Tai is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2009, 19:19   #15
debs85
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 november 2006
Berichten: 79
Hee Karentje,
Thanks voor je reactie! Ik ga straks eens googelen! Ben blij dat je een bericht hebt achtergelaten met daarin een tip, heb ik wat aan! :-)
Groetjes
debs85 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
anticonceptiepil en medicatie tegen overbeharing Marte Hirsutisme - Behandelingen 34 16 november 2009 21:42
resultaat zonder medicatie maluku24 AGA - Algemeen 15 3 december 2007 00:07
is er ook hoop zonder gebruik van medicatie?? maluku24 Medicijnen/haargroeimiddelen 13 27 november 2007 12:27
Medicatie en/of therapie val TTM - Algemeen 7 16 juni 2006 19:32
Tricky1 stelt zich voor... (wie heeft ervaring met medicatie ed. ?) tricky1 TTM - Algemeen 2 25 augustus 2005 09:07


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.