Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 oktober 2010, 16:18   #1
sweet26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2010
Berichten: 17
Unhappy Opname

Beste mede TTM'ers,

Hoe gaat het allemaal met jullie?
Lang heb ik niets meer laten horen, maar kies er nu toch voor even iets te schrijven

In de tussentijd ben ik nog steeds niet "trek-vrij" geweest, en is het met myn toestand steeds meer verslechterd. Inmiddels is er al wel het plan van een haarwerk in gang gezet, dankzij Salvatore en Chantal van tophaar, en hopelijk daarna mijn zelfbeeld iets beter zal worden.

Ook ben ik opgenomen *vrijwillig* bij de GGZ om te kunnen werken aan myn problemen.
Eerst heb ik 2,5 week op de crisisafdeling gezeten, omdat myn toestand toen suïcidaal was, en nu zit ik op een vrijere afdeling ( mag meer ondernemen, en word niet telkens meer op spullen gecontroleerd )

Ik vind het extreem moeilijk om hier te zijn en er het positieve in te blijven zien. Ik wil erg graag aan mijn problemen werken en mijn verleden het liefst vergeten, maar ook van het harentrekken af, en iéts in mij.. blijft steevast zeggen dat dat niet gaat lukken en ik er nooit vanaf kom.
Ook vindt ik het wel helemaal geweldig dat ik een haarwerk krijg, maar aan de andere kant ben ik er bang voor, stel je voor dat .. ; het er niet mooi uitziet, of ik er niet aan kan wennen, of angst krijg dat iedereen het ziet en dat constante gevoel heb it drives me nuts!
Voel me uitzichtlozer en wanhopiger met de dag.
Zie het vaak allemaal niet meer zitten.

Hebben jullie tips, of misschien een opbeurend berichtje?
I need een hart onder de riem ..
sweet26 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2010, 16:40   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sweet26 Bekijk bericht
stel je voor dat .. ; het er niet mooi uitziet, of ik er niet aan kan wennen, of angst krijg dat iedereen het ziet en dat constante gevoel heb...
Het ligt er helemaal aan hoe je je zelf gaat wapenen. Als 't haarwerk er niet mooi uitziet, laat je 't knippen, verven, krullen of wat dan ook, net zo lang totdat 't jou naar de zin is.
In het begin zul je moeten wennen, net als bij het dragen van b.v. een bril, maar op den duur voel je 't niet eens meer.
De kans dat de buitenwereld het ontdekt, is zeer minimaal, en minder erg dan dat ze kale plekken zien, toch?
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2010, 17:07   #3
Fleurrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2009
Berichten: 136
Hoi Sweet26,
Ik werd droevig bij het lezen van je berichtje, 'k vind het erg dat je zoveel moet meemaken. Wat positief is dat je hulp hebt toegelaten, ik ben er zeker van dat je iets aan je problemen wil doen & dat het ook gaat beteren! Doe je best!
Wat het haartrekken betreft, je kan weldegelijk niet trekken. Ik ben nu 8 weken trekvrij, terwijl ik het ervoor élke dag deed. Ik dacht dat ik er nooit vanaf zou geraken. Misschien dat je vanaf je haarwerk ook wel een klik gaat maken, ik hoop het heel hard.
Heel veel succes daar, geef niet op! xxx
Fleurrr is offline   Met citaat reageren
Oud 22 oktober 2010, 20:21   #4
snl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2010
Locatie: provincie Utrecht
Berichten: 12
suk-6, hart onder de riem

Hi Sweet26, ik vind het gewoon hartstikke goed van je, ook al denk jij nu waarschijnlijk; Ja duh, 'k had niet veel keus! Volgens mij heb je wel keus, de keus om goed voor jezelf te gaan zorgen en de eerste stap heb je genomen en je hoeft het allemaal niet alleen te doen, ik bedoel dat je zelf wel aan moet geven wat je wil, oke... Ik draaf door, Hey Sweet26 stap voor stap kom je er wel, en als je af en toe struikeld, op je bek gaat, om je heen kijkt en weer opstaat, dan zie je meer dan als je helemaal niet sjouwt. Ik heb 15 jaar geleden 14 maanden in klinische-psychotherapie gezeten, en daar ga je niet heen voor je zweetvoeten, ik denk dat de meeste mensen met ttm niet alleen ttm hebben, niet dat we allemaal gestoord zijn ofzo?! Hey, wat ik wil zeggen; Ik wens je allegoeds, kracht & liefde de komende tijd die je nodig hebt en haal eruit wat je nodig hebt, haar komt wel weer, dat heeft ook tijd nodig. Toi toi toi van snl
snl is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2010, 09:29   #5
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Hallo Sweet26

Je bent op de goede weg, de opname is misschien wel wat vervelend maar " tel geen dagen maar zorg dat de dagen tellen" , iedere dag is een stapje dichter bij een beter leven. Je zult er stralend, anders, en beter uitzien met je haarwerk, hou dit heerlijk gevoel goed vast en geniet.
Ik wens je veel sterkte.

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
schone hoofdhuid voor opname martindeman Medicijnen/haargroeimiddelen 9 12 januari 2010 23:03
dringend simbah Van alles en nog wat... 26 7 december 2006 21:08
Psychotherapeutische opname Marieke TTM - Algemeen 1 19 juli 2005 19:33
De invloed van je metabolisme op de opname van SP of fina etc Jaapie Medicijnen/haargroeimiddelen 1 9 september 2003 19:17
opname TV programma 'Overleven' van Canvas bolleke TTM - Algemeen 74 3 juni 2003 09:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.