Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 29 oktober 2010, 23:35   #1
Gewoon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 oktober 2010
Berichten: 1
Is dit TTM?

ik weet niet of het iets te maken heeft met TTM, omdat ik er eerlijk gezegd erg weinig verstand van heb maar ik heb een tic die nu toch wel echt vervelend word.

Ik zit de hele dag aan mijn baard te wrijven en heel soms, enkele keren te plukken. ik wrijf gewoon over mijn baard (niet echt baard, meer ongeschoren) omdat het zo ruw voelt en op een of andere manier voelt dat lekker. ik kan er niet mee stoppen, soms stop ik ermee maar betrap mezelf toch weer na enkele minuten dat ik het doe.

aan het eind van de dag doet mijn huid eronder gewoon pijn en is rood.

ik ben nu 22 jaar, en als ik terug kijk merk ik dat ik vroeger ook dit soort neigingen had maar het niet zo veel opviel en het op een meer gecamoufleerde manier gebeurde.

ik wil er wel meer over te weten komen, misschien uitleggen hoe zo'n tic nou eigenlijk werkt of hoe ik eraf kan komen. zal waarschijnlijk wel een hersenproces zijn dat zich herhaalt in mijn onderbewustzijn.
Gewoon is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2010, 15:37   #2
snl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2010
Locatie: provincie Utrecht
Berichten: 12
wat vind jijzelf?

Ik weet niet of je haren uitplukt regelmatig.
De reden waarom je dat doet maakt bij TTM volgens mij niet zoveel uit (de diagnose bedoel ik) Als je je hier hebt aangemeld, geef je in ieder geval al toe dat je het als een probleem aanvaard en dan sta je open voor hulp. (want ik neem aan dat je er vanaf wilt)
Ik heb zelf nu cognitieve therapie en medicijnen, dat helpt me op dit moment.
Ik heb ook een heleboel aan dit forum, alleen al aan het feit dat ik me er niet zo alleen in voel, en de ervarings-deskundigen.
Groetjes en succes met wat je er ook mee gaat doen, snl
snl is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.