Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 februari 2012, 22:12   #1
Liess
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Locatie: Kontich, België
Berichten: 6
Geef niet op! Nooit!

Hallo iedereen

Ik ben nieuw op deze site en ik heb ook TTM.
Ik ben 21 jaar en ik heb het al 15 jaar. Ook zoals vele van jullie met ups en veel downs. Veel keer kunnen stoppen voor even, maar dan weer hervallen voor een lange periode.

Nu ben ik al 2 maanden trek-vrij en ik ben zó gelukkig! Mijn haar is echt al fel gegroeid en ik heb het al kunnen verven. Ik kan nu ook sinds lang een haardroger gebruiken. En sinds lang heb ik ook een kapper bezocht.
Ik krijg nu ook veel complimenten van mensen rondom mij. 'amai gij ziet er goed uit', 'uw haar is mooi', 'uw haar is flink gegroeid', 'je bent mooi', 'ge zijt goe bezig!' En van deze complimenten geniet ik volle teugen. Want ik heb ze aan mezelf te danken!!
IK heb er zelf voor gezorgd dat mijn haar zo mooi is geworden, IK heb er zelf voor gezorgd dat ik trek-vrij ben op dit moment. En dat doet me enorm veel deugd.
Ik heb ook geleerd, dat het gevoel dat je hebt als je niet trekt, véééél beter is dan dat je wel trekt en je er achteraf zo een spijt van hebt. Ik ben er achter gekomen dat ik het trekken helemaal niet nodig heb!

Ik volg wel gedragstherapie. Ik vond van mezelf dat het tijd werd dat ik hulp zocht, want zelf kon ik er niet mee stoppen. En ik was het zo beu dat ik telkens maar herval en terug begin te trekken. Hopelijk werkt de therapie me vooruit. Ik vind in ieder geval dat ik deze twee maand al enorm goed bezig ben, en het voel super goed aan! Ik hoop dit nog lang vol te houden.

Voor al mijn lotgenote: Na regen komt zonneschijn! Alles komt goed! Alleen weten we niet wanneer. Geef niet op! Nooit! Want elk gevecht hoe klein ook, loont!

Groetjes
Liess.
Liess is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2012, 22:24   #2
Fleurrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2009
Berichten: 136
Dag Liess,

Wat doet zo'n positief berichtje deugd! Geniet van de complimentjes & wees er maar zeker van dat je zeer goed bezig bent. Ikzelf ben ook van jouw leeftijd en besef maar al te goed dat mijn vriendinnen ook wel oog hebben voor mijn 'mislukte haar'.
Ik hoop dat ik binnenkort even ver sta, ik ben reeds enkele weken trekarm, maar volledig trekvrij lukt nog niet.

Liefs,
Fleurrr
Fleurrr is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2012, 22:36   #3
Liess
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Locatie: Kontich, België
Berichten: 6
Ik schrijf deze positieve situatie ook expres. Want ik weet van mezelf dat, als ik andere (met haar) hoor zeggen: 'ik krijg mijn haar maar niet gedaan', 'ik ga nog eens naar de kapper', 'ik ga mijn haar laten kleuren', ... Of ik zie vrouwen met mooie kapsels en/of mooi haar dan ben ik daar altijd jaloers op. En dan denk ik bij mezelf: 'ale nu, waarom trekt ge toch? Ik kan ook zo een mooie haren hebben! Waarom doe ik dat nu eigenlijk'
En daar krijg ik moed van, om nog eens te proberen te stoppen. Dan ben ik zo lastig op mezelf dat ik denk: En nu is het genoeg! Nu stop ik ermee.
Het lukt misschien niet van de eerst keer. En sommige mensen zullen dit al 100 keer tegen zichzelf gezegd hebben. Maar vergeet niet dat de 101e keer het wel kan lukken!!

Ik hoop dat mijn positieve commentaar, andere ook een beetje jaloers maken om te zeggen: 'oh, die kan da! Ik wil dat ook kunnen!' En dat ze niet opgeven! Dat ze blijven vechten voor trek-vrij te zijn.

Iedereen veel succes! En jij ook Fleurrr, je kan het!!

Liess.
Xxx.
Liess is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2012, 16:44   #4
Halla
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 oktober 2011
Berichten: 22
Fijn bericht om te lezen!
Ik wil dit ook, ik verlang naar het gevoel om trekvrij te zijn. Mijn wimpers en wenkbrauwen terug. Heerlijk!
Ik geloof er in dat ik het kan en het gaat mij ook lukken!!

Liefs Halla
Halla is offline   Met citaat reageren
Oud 2 maart 2012, 21:39   #5
piekes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 59
Wat leuk om zo'n positieve berichten te lezen! Ik ben ook nog steeds trekvrijk, maar ik denk dat ik niet al m'n haar nog terug krijg. Dat vind ik best heel erg, maar terug gaan trekken is absoluut geen goed alternatief om hier mee om te gaan, dus probeer ik er niet te lang bij stilstaan. Even balen en dan terug op iets anders focussen, zo lukt het me wel op't moment. En ik heb het zo razend druk dat ik gewoon soms geen tijd heb om wat anders te doen. Hoe gaat het met de anderen? Liefs Piekes xxx
piekes is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2012, 09:58   #6
sweet26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2010
Berichten: 17
Wat fijn , dat is echt een goed bericht
Ben nu ook inmiddels al 2 weken bijna trekvrij, mijn haar groeit best wel weer bij alweer alleen heb ik jammergenoeg plekken die niet zo goed meer teruggroeien dus dat blijven kale cirkelvormige plekjes, ik denk dat mijn haar nu inmiddels een centimetertje gegroeid is , dus niet veel maar het is wel iets iniedergeval

Ik draag nu haarwerken van Tophaar en dan degene die je met tape op je hoofd bevestigd
Ik heb bijna een heel kaal hoofd gehad, behalve mijn voorste rij haren is blijven staan , en daar heb ik geen trekdrang naar net als de haren bij mijn oren en de onderste haren

Ik hoop dat ik dit vol kan houden en dat het heel snel er weer beter uitziet

Het punt dat ik het zat was was toen ik het zo zat was dat ik altijd zo'n last heb van dat mijn haar nooit goed meer zit , ik wil niet meer me eigen lelijk maken door constant mijn haren uit mn hoofd te trekken,.

Hoop dat dit goed blijft gaan, iedereen veel sterkte !!!!!
sweet26 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2012, 19:22   #7
Liess
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Locatie: Kontich, België
Berichten: 6
Hallo iedereen

Mijn haar is er helaas aan voor de moeite..
ik heb 2 maand niet kunnen trekken, en mijn haar was zo mooi vol gegroeid.
En dan van het ene moment op het andere, begin ik weer :'(
ik zit met een dubbel gevoel: ik ben kwaad op mezelf omdat ik het verknald heb.
Maar aan de andere kant, voelt het leuk aan en is het plezant om te trekken.
ik heb het moeilijk om uit die 'trance' te komen als ik trek.
Hoe gaan jullie daar mee om? Hoe stoppen jullie als jullie in trance zijn?
ik wil terug stoppen!!!!

groetjes liess.
Liess is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2012, 22:33   #8
Invisible
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 april 2012
Berichten: 6
Hoi Liess en iedereen

Ik ben zelf nieuw op haarweb. Ik ben een vijftienjarig meisje en ik heb ttm sinds mijn negende. Ik begon met alleen hoofdharen, maar een jaar later waren ook mijn wimpers aan de beurt. Op dit moment wil ik niet meer in de spiegel kijken, omdat mijn haar zo dun is geworden en ik bijna al mijn wimpers eruit heb getrokken. Ik ben daarom als de dood om naar de kapper te gaan.

Ik vind jouw verhaal ontzettend motiverend en een mooi voorbeeld dat het mogelijk is om te kunnen stoppen (voor een tijd). Ondanks dat je nu een dip hebt, blijft het ongelooflijk knap! Ik probeer altijd plekken waar ik in een trance kom te vermijden. Als ik er eenmaal in zit, weet ik niet hoe ik eruit moet komen.. Ik ben ook benieuwd hoe andere dat aanpakken.
Invisible is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2012, 15:43   #9
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
hoi liess,

wat bij mij helpt:
- thuis in trance: de douche in en haar wassen of gewoon al natmaken, beginnen afwassen, stofzuigen, opruimen, ... eender wat om de trance te doorbreken
- op het werk: rechtstaan en iets gaan drinken, even gaan babbelen met een collega, even naar buiten, ... ook weer gewoon iets anders doen.
- in het algemeen: nu heb ik een slechte week gehad en dan probeer ik dat slechte gevoel te doorbreken door echt aan mezelf te denken: afspreken met vriendinnen, gaan sporten, eens naar de wellness, gezond eten ... dan voel ik me beter en dan neemt de drang ook weer wat af.

nu heb ik zelfs een bezoekje aan de kapper vastgelegd, dat is bij mij altijd een grote boost en dan gaat het nadien altijd een lange tijd goed.

succes ermee!
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2012, 13:24   #10
Liess
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Locatie: Kontich, België
Berichten: 6
Dank u wel voor de steun!!!!
Het is eventjes geleden dat ik hier nog iets heb geschreven, ik heb een drukke periode van stage gehad. Maar die is nu voorbij. Dus ik heb nu wat meer tijd.

Ondertussen ben ik al weer twee weken trek vrij!
en daar ben ik heel blij voor! wat mij doen stoppen heeft is: het bewust worden van het moment dat ik aan het trekken ben. een soort mindfulness. En voor mij helpt dit enorm! het lukt me nu al twee weken en ik ben er heel fier over!
misschien is dit ook een hulp voor andere mensen: bewust zijn van het moment dat je gaat trekken of je aan het trekken bent: weten wat je doet. en luid op zeggen wat je aan het doen bent. bijvoorbeeld: ''ik zet een stap vooruit waarbij mijn hiel van de grond komt, nu staat bij bal van de voet alleen nog op de grond. mijn gewicht staat op het andere been, ondertussen adem ik in en uit en ik slik, ik praat waardoor mijn tong beweegt,....'' Dit kan een hulp zijn om te zeggen: 'neen, ik blijf er af!''

Voor iedereen vééél succes en je weet het: je kan het!!!

Xxx.
Liess is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2012, 13:22   #11
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Zo zie je maar, iedereen heeft zijn manier om er mee om te gaan! Ikzelf ben vandaag ook vijftien dagen helemaal trekvrij... wat op zich niet zo heel bijzonder is, ware het niet dat ik deze maand veertig jaar ttm heb!!
Ik wil maar aansluiten bij de titel van deze thread: "Geef niet op! NOOIT!!!"
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2012, 16:48   #12
Liess
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Locatie: Kontich, België
Berichten: 6
Helemaal gelijk Bolleke!
Ik heb nog niet opgegeven en ik ben nu 3 weken trekvrij. Waardoor ik weer donzige haartjes op mijn hoofd krijg. Ik verschiet er van hoe snel mijn hoofdhaar terug groeit, desondanks ik al zolang trek. Maar ik ben er wel blij om, dat ze nog terug groeien. andere hebben daar meer problemen mee.
Liess is offline   Met citaat reageren
Oud 5 mei 2012, 14:20   #13
ilseke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 februari 2002
Berichten: 316
volhouden

Liess, heel herkenbaar wat wij schrijft. Er komt zelfs een moment dat je je zelfs niet meer kan voorstellen wat TTM is, echt waar! Ik ben op een gegeven moment 4j volledig trekvrij geweest, had een prachtige haardos en voelde me de mooiste vrouw op de hele wereld Ik had zoiets van "trekken dat is echt de ver van mijn bed show" Maar je moet alert blijven, je kan aller tijde hervallen, dus blijf waakzaam dat je dan niet afglijd naar de trancemomenten.
Ik dacht op een gegeven moment , hoe zou het voelen als ik opnieuw een haartje trek ? En op den duur volgde een 2de en een 3de ...
Je bent goed bezig, ik merk dat je je goed in je vel voelt, hou dit zo en geniet daar met volle teugen van !!! Een kleine terug val is niet erg, maar blijf waakzaam en dan denk ik dat je het echt onder controle kan houden.
succes
Ilseke
ilseke is offline   Met citaat reageren
Oud 17 oktober 2012, 23:11   #14
anneke1983
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Locatie: Provincie Antwerpen
Berichten: 3
Ik ken het gevoel ook zo goed! Een paar dagen niet meer zitten trekken en dan denken van; wauw het gaat goed, ik kan me niet voorstellen dat ik terug begin.
En dan ineens terug eens trekken van één haartje dat zal wel geen kwaad kunnen en na een kwartier sta ik daar nog voor die spiegel en ligt de wasbak al vol haartjes. Dan kan ik zo kwaad zijn op mijn eigen. Grr!

Bij mij jeukt mijn hoofdhuid ook zo, heb al verschillende shampoo's gebruikt, maar helpt weinig.
anneke1983 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.