Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 januari 2013, 18:01   #1
Elizee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 41
Nieuwe poging, een trekvrije 2013!!

Het is alweer 2013, velen van jullie hebben vast weereens goede voornemens wat betreft TTM. En dat is goed ook, never give up!! Alleen wij kunnen hieruit komen! Als we het echt, echt willen. Wordt het moeilijk, dat zijn dan juist de momenten om sterk te blijven!

Ik heb maanden geleden een topic geopend, ook weereens een poging om trekvrij te blijven. Jammer genoeg is het niet gelukt, dus hier een nieuwe poging! Hopelijk de laatste!!

Mijn goede voornemen voor 2013 is dus geen TTM meer voor mij. Dit is tot nu toe gelukt, maar ik ben er nog lang niet.

Dus 2013, kom maar op! Weg met TTM, doen jullie mee?!

De eerste dagen zijn best te doen, maar dan wordt het jammer genoeg moeilijk en verpest ik het weer !! Maar dit moet dus nu afgelopen zijn. TTM heeft mijn leven jarenlang veel te veel beinvloed! Geen TTM meer voor mij!

Dus deel je ervaringen en doe mee!!
Elizee is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2013, 09:20   #2
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Elizee,

Ik doe mee! helaas pas maar vanaf vandaag want gisteren zijn er een aantal haren gesneuveld.
We gaan ervoor !

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2013, 01:35   #3
Elizee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 41
heej miejefke,


Hoe gaat het tot nu toe?


Ja jammer genoeg heb ik enkele dagen geleden ook wat getrokken, dag daarna ook enkele haren maar heel weinig maakte er meteen een eind aan.


Nu 2 hele dagen niets getrokken!
Dus we gaan door. Ik moet echt leren dat als ik ooit nog 1 haar trek, dat ik dan niet moet opgeven maar gwn meteen moet stoppen. Als ik 1 deruit trek, volgt de 2de en dan gaat het snel!

Maar het gaat lukken! Tegenslagen zullen er vaak zijn, alleen we moeten dan de schade zsm zien te beperken en niet meteen al voor die dag op te geven! Tenminste zo gaat dat vaak bij mij, jammer genoeg!
Elizee is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2013, 19:04   #4
InnerlijkeChaos
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 december 2012
Berichten: 15
Ik doe ook mee, ondanks dat ik een kleine voorsprong heb.

Sinds 20december (donderdag) plukvrij! As donderdag 3 weken. Nooit eerder zo lang volgehouden.. Kom op dames, we kunnen 't!
InnerlijkeChaos is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2013, 23:39   #5
Elizee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 41
Super InnerlijkeChaos!!!

Ik had gister weereens getrokken, maar anders dan normaal blijft de schade nu veel beperkter. Vroeger plukte ik alles kaal, dat doe ik nu al weken niet! Ik stop nu veel eerder met plukken. Alleen jammer genoeg groeien mijn wenbrauwen niet meer zo snel! pfff

Maar ik geef niet op elke dag niet trekken is geweldig, vandaag niets getrokken. Morgen zal ik updaten!

Wat doe jij allemaal als het ff moeilijk wordt?
Elizee is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2013, 01:20   #6
riek
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 november 2012
Berichten: 15
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elizee Bekijk bericht
Het is alweer 2013, velen van jullie hebben vast weereens goede voornemens wat betreft TTM. En dat is goed ook, never give up!! Alleen wij kunnen hieruit komen! Als we het echt, echt willen. Wordt het moeilijk, dat zijn dan juist de momenten om sterk te blijven!

Ik heb maanden geleden een topic geopend, ook weereens een poging om trekvrij te blijven. Jammer genoeg is het niet gelukt, dus hier een nieuwe poging! Hopelijk de laatste!!

Mijn goede voornemen voor 2013 is dus geen TTM meer voor mij. Dit is tot nu toe gelukt, maar ik ben er nog lang niet.

Dus 2013, kom maar op! Weg met TTM, doen jullie mee?!

De eerste dagen zijn best te doen, maar dan wordt het jammer genoeg moeilijk en verpest ik het weer !! Maar dit moet dus nu afgelopen zijn. TTM heeft mijn leven jarenlang veel te veel beinvloed! Geen TTM meer voor mij!

Dus deel je ervaringen en doe mee!!


Ik wens iedereen super veel succes in 2013. Mijn succesverhaal kunnen jullie lezen in het nieuwe topic: "I survived Trichotillomanie". Hopelijk hebben jullie er iets aan! Wat ik overigens geleerd heb in 2012 is: het maakt niet uit hoeveel haren je vandaag trekt, het gaat er om wat je morgen doet.
Trek je er vandaag perongeluk 100, zorg dan dat je er morgen geen trekt en probeer dat vol te houden.
Ik dacht dat ik het nooit zou kunnen, maar uiteindelijk is het me gelukt en het is nog makkelijk ook!! Nogmaals GOOD LUCK!!!
riek is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2013, 02:54   #7
InnerlijkeChaos
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 december 2012
Berichten: 15
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elizee Bekijk bericht
Super InnerlijkeChaos!!!

Ik had gister weereens getrokken, maar anders dan normaal blijft de schade nu veel beperkter. Vroeger plukte ik alles kaal, dat doe ik nu al weken niet! Ik stop nu veel eerder met plukken. Alleen jammer genoeg groeien mijn wenbrauwen niet meer zo snel! pfff

Maar ik geef niet op elke dag niet trekken is geweldig, vandaag niets getrokken. Morgen zal ik updaten!

Wat doe jij allemaal als het ff moeilijk wordt?
Ah jammer, maar je doet het al veel minder dat is al een vooruitgang op zich!

Trek jij alleen je wenkbrauwen of ook 't haar op je hoofd?

In het begin continue in gevecht met mezelf. Wel/niet trekken.. Standvastig gebleven en de plekken waar ik het voornamelijk deed (als ik alleen ben) zsm verlaten. Of als ik het echt moeilijk had, speelde ik met mn haren door het te draaien om mn vinger.

Tot slot, ik ben zelf gelovig, wendde ik mij tot god. Hij heeft mij, ben ik van overtuigd, hierin kracht gegeven door te zetten. Klinkt misschien te mooi, maar het is mij nooit eerder gelukt toen ik geen beroep deed op god..

Al deze factoren heb ik baat bij gehad. Overmorgen alweer 3 weken, jippie Hopelijk heb jij er ook wat aan en zal je pluk gedrag stoppen.
InnerlijkeChaos is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2013, 16:55   #8
Elizee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 41
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door InnerlijkeChaos Bekijk bericht
Ah jammer, maar je doet het al veel minder dat is al een vooruitgang op zich!

Trek jij alleen je wenkbrauwen of ook 't haar op je hoofd?

In het begin continue in gevecht met mezelf. Wel/niet trekken.. Standvastig gebleven en de plekken waar ik het voornamelijk deed (als ik alleen ben) zsm verlaten. Of als ik het echt moeilijk had, speelde ik met mn haren door het te draaien om mn vinger.

Tot slot, ik ben zelf gelovig, wendde ik mij tot god. Hij heeft mij, ben ik van overtuigd, hierin kracht gegeven door te zetten. Klinkt misschien te mooi, maar het is mij nooit eerder gelukt toen ik geen beroep deed op god..

Al deze factoren heb ik baat bij gehad. Overmorgen alweer 3 weken, jippie Hopelijk heb jij er ook wat aan en zal je pluk gedrag stoppen.
3 weken al!! Super gedaan!

Ik wend mij ook weleens tot god, soms merk ik dat het helpt en soms niet. Maar uiteindelijk is het toch aan mij om niet te trekken. Ik zit nu op mijn 3de dag en nog geen enkele haar getrokken.

Ja ik trek alleen mijn wenkbrauwen. Deze teken ik dan altijd, maar vind dat zo lelijk! Want ik weet hoe het eruit ziet zonder potlood, vind het afschuwelijk deruit zien .

De eerste dagen zijn wel veel makkelijker voor mij heb vaker gem. zoeen 8 dagen niet getrokken. Ik hoop dan ook dat ik ooit bij jouw 3 weken kom!

Ik geef niet op!
Elizee is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2013, 16:58   #9
Elizee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 41
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door riek Bekijk bericht
Ik wens iedereen super veel succes in 2013. Mijn succesverhaal kunnen jullie lezen in het nieuwe topic: "I survived Trichotillomanie". Hopelijk hebben jullie er iets aan! Wat ik overigens geleerd heb in 2012 is: het maakt niet uit hoeveel haren je vandaag trekt, het gaat er om wat je morgen doet.
Trek je er vandaag perongeluk 100, zorg dan dat je er morgen geen trekt en probeer dat vol te houden.
Ik dacht dat ik het nooit zou kunnen, maar uiteindelijk is het me gelukt en het is nog makkelijk ook!! Nogmaals GOOD LUCK!!!
Zal ik lezen, super om dit soort dingen te horen. Er is hoop en het moet gewoon lukken! Wij zijn het die trekken en misschien moeten wij maar hier makkelijk over denken. Gwn niet trekken, moet te doen zijn.

I hope so! Ik stress me er nu ook veel minder om en probeer er heel makkelijk over te denken. Hopelijk help dit en ben ik er na een terugval van 6 jaar eindelijk vanaf!
Elizee is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2013, 17:27   #10
InnerlijkeChaos
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 december 2012
Berichten: 15
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elizee Bekijk bericht
3 weken al!! Super gedaan!

Ik wend mij ook weleens tot god, soms merk ik dat het helpt en soms niet. Maar uiteindelijk is het toch aan mij om niet te trekken. Ik zit nu op mijn 3de dag en nog geen enkele haar getrokken.

Ja ik trek alleen mijn wenkbrauwen. Deze teken ik dan altijd, maar vind dat zo lelijk! Want ik weet hoe het eruit ziet zonder potlood, vind het afschuwelijk deruit zien .

De eerste dagen zijn wel veel makkelijker voor mij heb vaker gem. zoeen 8 dagen niet getrokken. Ik hoop dan ook dat ik ooit bij jouw 3 weken kom!

Ik geef niet op!
Wat goed, probeer je vaker tot hem te wenden. Wellicht heb je meer kracht/doorzettingsvermogen om door te zetten. Mij is het in ieder geval nooit gelukt het zo lang vol te houden.

3 dagen, netjes! Probeer het zo aan te houden, jezelf dwingen het niet te doen hoe moeilijk het ook is en ruimtes / plekken waar het vaak gebeurt te vermeiden of zsm te verlaten. Hopelijk lees ik over en paar dagen dat je het nog steeds hebt volgehouden meid!
InnerlijkeChaos is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2013, 00:23   #11
Elizee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 41
De 5de dag is zojuist begonnen, ik ga nu slapen.

Gister ging het heel ff moeilijk, wilde bijna iets trekken door aan mijn wenkbrauwen te gaan zitten.
Doordat ik me vingers meteen weghaalde van mijn wenkbrauwen en er ff bewust niet naar toe ging merkte ik dat de drang zoveel minder werd. En het werd makkelijk om er niet aan te gaan zitten.

Hopelijk zal dit vaker lukken, als je jezelf al betrapt dat je aan je wenkbrauwen gaat voelen gewoon proberen hier meteen mee te kappen. Alleen dan wordt het niet trekken erg makkelijk.

I hope so!

Hoe gaat het bij jullie?
Elizee is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2013, 12:06   #12
InnerlijkeChaos
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 december 2012
Berichten: 15
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elizee Bekijk bericht
De 5de dag is zojuist begonnen, ik ga nu slapen.

Gister ging het heel ff moeilijk, wilde bijna iets trekken door aan mijn wenkbrauwen te gaan zitten.
Doordat ik me vingers meteen weghaalde van mijn wenkbrauwen en er ff bewust niet naar toe ging merkte ik dat de drang zoveel minder werd. En het werd makkelijk om er niet aan te gaan zitten.

Hopelijk zal dit vaker lukken, als je jezelf al betrapt dat je aan je wenkbrauwen gaat voelen gewoon proberen hier meteen mee te kappen. Alleen dan wordt het niet trekken erg makkelijk.

I hope so!

Hoe gaat het bij jullie?
Wat goed! Ben trots op je.

Zo ging het bij mij ook in het begin, gewoon weg die hand. Naarmate je dat vaker doet zal het steeds makkelijker worden.

Gister inmiddels 3weken voor moi
InnerlijkeChaos is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2013, 16:48   #13
Elizee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 41
Ow super! Je doet het geweldig!

Ik zit alweer op dag 6! Kan niet wachten tot ik over de 10 ben. Tot nu toe geen sterkte drang gehad om iets te trekken. Hopelijk blijft dit zo!

Groeten!
Elizee is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2013, 00:27   #14
InnerlijkeChaos
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 december 2012
Berichten: 15
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elizee Bekijk bericht
Ow super! Je doet het geweldig!

Ik zit alweer op dag 6! Kan niet wachten tot ik over de 10 ben. Tot nu toe geen sterkte drang gehad om iets te trekken. Hopelijk blijft dit zo!

Groeten!
Vandaag alweer dag 8 voor jou, je nadert bijna de 10! Nog steeds pluk vrij?
InnerlijkeChaos is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2013, 15:57   #15
Elizee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 41
Nee

Dag 7 dacht ik ging het mis, daarna weer 2 daagjes goed en toen weer geplukt. Kortom ben vandaag weer opnieuw begonnen.

Waar ik wel blij om ben is dat ik niet meer pluk totdat er niets meer geplukt kan worden. Nu pluk ik wat haartjes en stop ik er mee.

Ik begin nu eindelijk na zoveel weken haartjes te krijgen en het groeit overal zoeen beetje. Maar die kleine mini haartjes maken het plukvrij blijven zo moeilijk.

Maar ik ga er weer voor, vandaag probeer ik het weer.

Hoe gaat het bij jou, nog goed bezig?
Nog tips voor mij?
Elizee is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.