Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 december 2019, 09:38   #1
grsuy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2015
Berichten: 149
Geslacht:
Dr. Eberson - 2530 grafts - 16 en 17 december 2019

Op 16 en 17 december was ik aan de beurt na toch al een jaar of 4-5 alle topics hier te volgen. Zo was ik gelukkig vrij goed voorbereid en wist ik wel min of meer waar ik me aan kon verwachten.

Ik werd onlangs net 30 en verander van job binnen enkele weken in een meer representatieve functie. Ik zou niet zeggen dat ik het mentaal echt zwaar had door mijn haarverlies, maar ik wou toch ook niet dat het als een rem op mij zou werken.

Enkele weken geleden contacteerde ik dan de kliniek van Dr. Eberson en het bleek dat er nog een gaatje was vrijgekomen voor 16 en 17 december. Ik twijfelde nog even maar besefte dat een beter moment niet meer zou komen aangezien ik 3 volle weken vrijaf zou kunnen nemen alvorens ik met de nieuwe job begin en op een plaats zal terechtkomen waar niemand me van tevoren kende en dus niet zal schrikken van een heel andere aanblik voor enkele maanden.

Hoe het hele proces verloopt staat eigenlijk in andere topics al uitvoerig besproken. Ik kan wel zeggen dat zowel de dokter als zijn twee vaste assistentes zeer professioneel overkwamen, en tegelijk hing er ook steeds een zeer ontspannen sfeertje. Op de minste vraag die ik had, kreeg ik meteen een duidelijk antwoord van dr. Eberson of een van zijn assistentes. Dat geeft wel een goed gevoel en vertrouwen.

We zitten nu op dag 1 na de behandeling en ik moet voorlopig vooral nog goed sprayen op de implantaten met een speciale vloeistof. Je krijgt ook nog een shampoo en serum mee met duidelijke instructies zodat je exact weet wat je moet doen de komende dagen. De dr. zei ook dat ik hem bij de minste twijfel steeds via mail, telefoon of Whatsapp mag contacteren.

Deze tweedaagse behandeling gaf mij dus een zeer goed gevoel en nu is het natuurlijk rustig afwachten hoe de groei zal verlopen...

Ik zal regelmatig een update posten. Bijgevoegd alvast twee foto's pre-op en dan een foto net na de laatste behandeldag.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 20191218_084729.jpg‎ (134,3 KB, 725x gelezen)
Bestandstype: jpg 20191218_084834.jpg‎ (102,9 KB, 614x gelezen)
Bestandstype: jpg 20191217_135120.jpg‎ (150,4 KB, 534x gelezen)
grsuy is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2019, 18:15   #2
grsuy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2015
Berichten: 149
Geslacht:
Foto's van dag 1. De eerste dag werd vooral links uit het donorgebied geoogst, de tweede dag rechts.
Alles voelt goed en pijnloos aan.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 20191218_180930.jpg‎ (142,4 KB, 389x gelezen)
Bestandstype: jpg 20191218_180807.jpg‎ (132,8 KB, 413x gelezen)
Bestandstype: jpg 20191218_180843.jpg‎ (144,3 KB, 337x gelezen)
Bestandstype: jpg 20191218_180741.jpg‎ (139,6 KB, 513x gelezen)
grsuy is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2019, 20:22   #3
Hairmaster
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 juni 2013
Berichten: 117
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grsuy Bekijk bericht
Foto's van dag 1. De eerste dag werd vooral links uit het donorgebied geoogst, de tweede dag rechts.
Alles voelt goed en pijnloos aan.
Ziet er netjes uit! Nette haarlijn. Succes komende weken.
Hairmaster is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2019, 21:16   #4
Pietjeee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2013
Berichten: 392
Die Eberson gebruikt wel erg kleine boortjes niet?
Enkel positief, maar valt me nu op in vergelijking met veel andere donors direct na de behandeling.

Succes
__________________
- 1x 1.25mg Finasteride
- 1x Kirkland Foam
- 2x Omega-3
Pietjeee is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2019, 23:48   #5
grsuy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2015
Berichten: 149
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hairmaster Bekijk bericht
Ziet er netjes uit! Nette haarlijn. Succes komende weken.
Bedankt!
grsuy is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2019, 23:54   #6
grsuy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2015
Berichten: 149
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietjeee Bekijk bericht
Die Eberson gebruikt wel erg kleine boortjes niet?
Enkel positief, maar valt me nu op in vergelijking met veel andere donors direct na de behandeling.

Succes
Geen idee eerlijk gezegd. Er werd mij wel gezegd dat ik een zeer goede huid heb (blijkbaar maakte dit het ook erg makkelijk voor de assistentes om de grafts in te planten) en mijn donorgebied was op behandeldag 2 ook al vrij mooi hersteld hoorde ik. Wellicht speelt het ook wel mee dat ik altijd een vrij snel genezingsproces gekend heb.
grsuy is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2019, 12:29   #7
grsuy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2015
Berichten: 149
Geslacht:
Dag 11 en korstenvrij. Net zoals de meesten was ik wat te voorzichtig de voorbije dagen denk ik, maar je wil natuurlijk niet alles om zeep helpen met enkele handbewegingen :-).

Het herstel verloopt vlot. Ik kijk er naar uit om binnen enkele dagen opnieuw te mogen sporten... de eerste week is het wel leuk om zonder schuldgevoel dagen lang voor je tv te mogen hangen maar daarna wil je toch al snel weer naar buiten. Vanaf dag 8 ben ik dan vaak eens gaan wandelen of rustig fietsen.

Het donorgebied is nog wat gevoelig bij het slapen en het ontvangstgebied nog gevoelloos, maar dat is allemaal zeer normaal. Het wordt wel met de dag beter dus dat geeft hoop.

Beetje roodheid, maar het valt wel goed mee. In het echt zie je het minder dan op de foto.

Ik twijfel nog of ik mijn haar meteen laat doorgroeien om zo snel mogelijk dekking te hebben, dan wel of ik het een tijdje kort moet houden aangezien je anders het contrast alleen maar benadrukt. Wat zijn jullie ervaringen op dit vlak?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 20191228_120344.jpg‎ (141,6 KB, 539x gelezen)
Bestandstype: jpg 20191228_120311.jpg‎ (133,2 KB, 357x gelezen)
Bestandstype: jpg 20191228_120235.jpg‎ (139,2 KB, 335x gelezen)
Bestandstype: jpg 20191228_120104.jpg‎ (137,6 KB, 366x gelezen)
grsuy is offline   Met citaat reageren
Oud 31 december 2019, 11:42   #8
TomUng
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2019
Locatie: Den Haag
Berichten: 34
Geslacht:
Het is al super netjes en snel hersteld! De haarzakjes die geplaatst zijn zullen de haar er nog wel uitstoten en dan groeien ze steeds sterker en dikker terug, dus ik zou erop rekenen dat er nog veel haren gaan uitvallen. Daarom zou ik nog even wachten met het laten groeien van je haar. Ben benieuwd naar je progressie van de komende maanden!
TomUng is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2020, 13:12   #9
grsuy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2015
Berichten: 149
Geslacht:
Dag 19 en de haren beginnen flink uit te vallen, maar dat hoort er natuurlijk bij.

Ik heb gisteren de eerste keer het donorgebied geschoren op 0,3 cm aangezien het contrast met de ontvangstzone te groot werd. Ik ga dit minstens tot maand 3 blijven doen denk ik.

Mag ik die velletjes dode huid op de ontvangstzone er wat steviger uitwrijven of blijf ik daar beter af?

Voor de rest verloopt alles zeer goed. Gevoel in donorgebied zo goed als volledig normaal en vooraan nog wel wat gevoelloosheid op het centrale stuk. Op de inhammen waar geen haar meer stond heb ik wel al veel gevoel terug.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 20200105_130044.jpg‎ (144,5 KB, 385x gelezen)
Bestandstype: jpg 20200105_125907.jpg‎ (145,7 KB, 321x gelezen)
grsuy is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2020, 13:58   #10
greenbeauty
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2019
Berichten: 81
Geslacht:
Dat is wel erg snel scheren.
Niet slim om zo snel al te doen.. ook grotere kans op shockless
greenbeauty is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2020, 19:02   #11
grsuy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2015
Berichten: 149
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door greenbeauty Bekijk bericht
Dat is wel erg snel scheren.
Niet slim om zo snel al te doen.. ook grotere kans op shockless
Niet op het gebied waar getransplanteerd is voor alle duidelijkheid... ben er zelfs zeker enkele cm extra van afgebleven.

Op een herstelde donor en een gebied waar niet aan geraakt is, zie ik niet echt het probleem eerlijk gezegd als men het zeer rustig en voorzichtig doet.
grsuy is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2020, 19:18   #12
grsuy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2015
Berichten: 149
Geslacht:
Heb het voor de zekerheid nog eens opgezocht in de nazorgbrochure. Donorgebied scheren mag vanaf 2 weken, ontvangstgebied vanaf 4 weken.
grsuy is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2020, 14:37   #13
Klapz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2013
Berichten: 378
Donorgebied na twee weken omdat anders vanwege de wondjes er gemakkelijk infectje kan plaatsvinden. Doe je het volledig steriel, kan het in principe eerder.

Ontvangstgebied ook vanwege infectiegevaar en om zeker te zijn dat de haren goed vast zitten.
Klapz is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2020, 16:30   #14
grsuy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2015
Berichten: 149
Geslacht:
1 maand!

Ik denk dat alles verloopt zoals het hoort. Nu komen er even twee minder leuke maanden aan wellicht, of ten minste toch met weinig vooruitgang...

Voor de rest geen klachten. Enkel nog een beetje gevoelloosheid op het centrale stuk, maar voel het van week tot week verbeteren.

De meeste reacties die ik krijg zijn in de stijl van "ga je in het leger?" of "lekker aerodynamisch" en nu de voorbije dagen sinds het echt wat meer is beginnen uitvallen wel enkele mensen tegengekomen die ik al even niet gezien had en die zeggen dan gewoon even "oei, ook veel haar verloren sinds we elkaar de laatste keer zagen" maar daarna wordt er uiteindelijk ook niets meer over gezegd. Ze moesten eens weten dat ik er zelf voor kies en er net zo bij loop omdat ik het omgekeerde wil bereiken.

Ik geef dit gewoon maar even mee omdat ik zelf ook wat schrik had van de reacties van anderen, maar zoals al vaker gezegd door anderen: hoe jouw haar er uitziet is voor anderen vaak echt wel de ver-van-hun-bed-show

Wil ook nog even meegeven dat hoewel het er nu niet echt uitziet, ik toch (raar maar waar) al meer zelfvertrouwen merk. Louter nog maar door het feit te weten dat je op de goede weg bent en dat je je geen zorgen hoeft te maken om wat wind, regen die je inhammen helemaal kunnen tonen of dat er misschien toch nog wat toppik op je voorhoofd zou kunnen zitten...
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 20200118_161406.jpg‎ (147,9 KB, 439x gelezen)
grsuy is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2020, 10:49   #15
1200grafts
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2019
Berichten: 2
Geslacht:
Ziet er eigenlijk best goed uit. Die haren op het transplantatie gebied, zijn dat nieuwe haren of nog de niet uitgevallen donorharen?
Ziet het transplantatiegebied er veel lichter uit dan omliggend?

Zelf heb ik ongeveer dezelfde situatie als bij jouw en heb voor de kerstvakantie een haar besparende fue 2100 grafts ondergaan. Nu heb ik haar van ongeveer 10 cm lang bovenop en probeer het transplantatie gebied een beetje te maskeren door het er overheen te laten vallen, maar omdat er nog kleine 2/3mm donorhaar zitten is het bijna onmogelijk. Moet met foundation van mn vrouw werken om het wat lichtere huidskleur te geven. Had het eigenlijk ook beter helemaal moeten scheren.
1200grafts is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.