Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 september 2020, 14:02   #1
keesH
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2020
Berichten: 10
Geslacht:
Kliniek

Hallo.

Ik ben aan het twijfelen om een haartransplantatie te ondergaan en stuitte via google op een kliniek die op loopafstand van me is. Het betreft kliniek de Kroon (Ulvenhout). Iemand hier mee bekend? Kan er zelf namelijk niet veel over vinden. Maar dat betekent niet dat het een slechte kliniek is. Of moet ik voor de zekerheid bij de bekende klinieken (prohair, visus, etc) blijven?

Alvast bedankt!

groet Kees

Laatst gewijzigd door keesH; 22 september 2020 om 14:05
keesH is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2020, 16:25   #2
KidMinchia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 december 2014
Berichten: 76
Geslacht:
Je moet niks natuurlijk Maar nooit van gehoord. Ik zou ervaringen lezen, resultaten bekijken, consults inplannen en dan op je gevoel afgaan. Persoonlijk zou ik meer voor kwaliteit gaan dan voor prijs. Wat maakt een kliniek goed of niet slecht?
KidMinchia is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2020, 16:30   #3
Aver
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2020
Berichten: 33
Geslacht:
Nog nooit van gehoord, en dan wordt het al een beetje riskant. Advies: deze sowieso niet doen. Het is echt een flinke ingreep, geen kapper.

Visus: overkill aan marketing, zoals met die Artas robot die nooit wordt gebruikt. Gebruiken goedkope hair technicians die ze voor een dagje uit Turkije overvliegen. Zou ik ze helemaal afraden? Nee dat niet.

Ik heb al veel rondgekeken op dit forum, en de consensus lijkt toch wel te zijn dat Kliniek Veldhoven bij de betere klinieken in NL hoort. Prohair is volgens mij ook wel OK.
Aver is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2020, 17:56   #4
sernea
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2020
Berichten: 27
Geslacht:
Goede informatie over haartransplantie

https://www.youtube.com/watch?v=PAa8hjj4Mjg&t=287s
sernea is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2020, 18:23   #5
spinner1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 december 2009
Berichten: 107
Pas op. Het is een operatie, daarnaast zou je ook een tattoo laten zetten of een oogoperatie doen omdat het dichtbij is?

Je wil voor je lichaam het beste, zeker als het permanent is.

Daarnaast de salesgesprekken zijn heftig als je gevoelig bent voor dit onderdeel van je lichaam. Neem bij voorkeur iemand mee, maak aantekeningen en bespreek eventueel een 2e keer.
spinner1 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2020, 19:22   #6
KidMinchia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 december 2014
Berichten: 76
Geslacht:
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spinner1 Bekijk bericht
Pas op. Het is een operatie, daarnaast zou je ook een tattoo laten zetten of een oogoperatie doen omdat het dichtbij is?

Je wil voor je lichaam het beste, zeker als het permanent is.

Daarnaast de salesgesprekken zijn heftig als je gevoelig bent voor dit onderdeel van je lichaam. Neem bij voorkeur iemand mee, maak aantekeningen en bespreek eventueel een 2e keer.
Exact.
KidMinchia is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2020, 20:28   #7
sernea
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2020
Berichten: 27
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door keesH Bekijk bericht
Hallo.

Ik ben aan het twijfelen om een haartransplantatie te ondergaan en stuitte via google op een kliniek die op loopafstand van me is. Het betreft kliniek de Kroon (Ulvenhout). Iemand hier mee bekend? Kan er zelf namelijk niet veel over vinden. Maar dat betekent niet dat het een slechte kliniek is. Of moet ik voor de zekerheid bij de bekende klinieken (prohair, visus, etc) blijven?

Alvast bedankt!

groet Kees
Je moet zelf kiezen wat jij wil en waar jij je goed in voelt. Laat je niet gauw intimideren.
sernea is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2020, 07:46   #8
keesH
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2020
Berichten: 10
Geslacht:
Ja de site ziet er goed uit, goede resultaten. De arts is ook BIG geregistreerd.
Vroeger heeft O. van Putten (nu zantman) er ook gewerkt. Een van de twee assistenten heeft hiervoor bij Transhair gewerkt. De ander kon ik niks over vinden.

Ik snap dat ik het zekere voor het onzekere kan nemen en naar een grote kliniek kan gaan. Maar een kliniek moet zich ook kunnen opbouwen en bewijzen. Als ze gewoon goed werk leveren... Als iedereen altijd voor de grote klinieken gaat is er gewoon een monopolie/duopolie zeg het maar.

Maar goed, wil inderdaad ook niet het testsubject zijn voor een relatief klein kantoor ..

Ik ben zwaar in dubio! Hoe groot is de kans dat een kleine kliniek echt slecht werk aflevert...

Groet Kees

Laatst gewijzigd door keesH; 23 september 2020 om 07:52
keesH is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2020, 10:41   #9
789ls
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2020
Berichten: 21
Geslacht:
ik denk niet dat je kunt stellen dat een kleine kliniek slechter is dan een grotere. Is maar net wat de ambitie is van zo een partij.


Plan gewoon een consult bij verschillende klinieken en vraag in zo een consult naar resultaten. Bedenk daarna zelf welke kliniek voor jou het beste is, neem in het achterhoofd dat het commerciële bedrijven zijn.
789ls is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2020, 08:04   #10
keesH
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2020
Berichten: 10
Geslacht:
Bedankt voor alle respons.

Mij lijkt het wel heel sterk dat er zoveel verschil is tussen kwaliteit. In principe is het geen hogere wiskunde lijkt me namelijk.. Gaat meer om de mensen die daadwerkelijk het haar implanteren. Zij moeten dit gewoon zorgvuldig en geduldig doen.

Maar ik ga voor de zekerheid op consult in kliniek Veldhoven. Bedankt allemaal.
keesH is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2020, 09:23   #11
Aver
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2020
Berichten: 33
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door keesH Bekijk bericht
Bedankt voor alle respons.

Mij lijkt het wel heel sterk dat er zoveel verschil is tussen kwaliteit. In principe is het geen hogere wiskunde lijkt me namelijk.. Gaat meer om de mensen die daadwerkelijk het haar implanteren. Zij moeten dit gewoon zorgvuldig en geduldig doen.

Maar ik ga voor de zekerheid op consult in kliniek Veldhoven. Bedankt allemaal.
Vraag altijd naar die zorgvuldigheid. Heb ik niet gedaan en is achteraf erg jammer. Hoeveel ervaring hebben de technicians? Gebruiken ze hulpmiddelen zoals vergroting bij het inzetten? Kijken ze goed naar het gebruik van enkel single-grafts in de haarlijn? Letten ze op de haarrichting?

Geef zelf geen antwoord bij het stellen van je vraag, dus niet:

"Letten jullie er op dat er geen multigrafts in de haarlijn zitten?"

maar vraag

"Hoe verdelen jullie single en multi-grafts over het transplantatiegebied?"

Dit soort dingen bepalen of je haartransplantatie er fatsoenlijk en natuurlijk uit gaat zien en dat verschilt echt van kliniek tot kliniek. Zeker bij de onbekende klinieken is dit gewoon een groot risico. Bij mij is niet alles goed gegaan, en dat is bij een kliniek waar jouw genoemde O. van Putten werkt.
Aver is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2020, 12:52   #12
FueGenix
Dr. M. Ahmad
 
FueGenix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2020
Berichten: 173
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aver Bekijk bericht
Vraag altijd naar die zorgvuldigheid. Heb ik niet gedaan en is achteraf erg jammer. Hoeveel ervaring hebben de technicians? Gebruiken ze hulpmiddelen zoals vergroting bij het inzetten? Kijken ze goed naar het gebruik van enkel single-grafts in de haarlijn? Letten ze op de haarrichting?

Geef zelf geen antwoord bij het stellen van je vraag, dus niet:

"Letten jullie er op dat er geen multigrafts in de haarlijn zitten?"

maar vraag

"Hoe verdelen jullie single en multi-grafts over het transplantatiegebied?"

Dit soort dingen bepalen of je haartransplantatie er fatsoenlijk en natuurlijk uit gaat zien en dat verschilt echt van kliniek tot kliniek. Zeker bij de onbekende klinieken is dit gewoon een groot risico. Bij mij is niet alles goed gegaan, en dat is bij een kliniek waar jouw genoemde O. van Putten werkt.
Dat zijn hele goede vragen. En inderdaad open vragen stellen, en lastige vragen stellen.

Een aanvulling alleen op jou: het bepalen van de groeirichting een taak van de arts. Hij/zij maakte de incisies. De assistenten kunnen het haar dan maar in 1 richting erin zetten en dat is de richting van de incisies.

Wel is het belangrijk dat de assistent weer let op de hair CURL. Dat is dan weer de taak van de assistent.


Verder is een onbekende of kleine kliniek per definitie niet slecht. Een kleine kliniek kan zelfs beter zijn, doordat ze niet zoveel marketing nodig hebben om het goed te laten lopen. Waarheid verkopen is namelijk niet lastig. Bullsh*t verkopen kost meer moeite en geld.

Succes.
FueGenix is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
kliniek de kroon

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.