Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 januari 2005, 23:49   #1
Eeyore
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2005
Berichten: 110
Arrow psychiater ?

Lieve mede-TTM'ers,

Ik zou graag van jullie willen weten of jullie ook bij een psychiater lopen of dat hebben gedaan en wat jullie ervaring daarmee is (geweest). Hebben jullie medicatie gehad, wat voor medicatie, beviel het? Zijn er meer klachten dan alleen TTM

Sandra
Eeyore is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2005, 00:10   #2
Eeyore
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2005
Berichten: 110
Zoloft

Ok, ik wat meer over de psychiatrische zorg gelezen en zie nu ook dat meer van jullie een psychiater bezoeken.


Ik zal mij even voorstellen. Ik ben Sandra en heb al ongeveer 10 jaar TTM. Sinds 1.5 jaar ben ik erachter dat 'het' een naam heeft. De psychologe waar ik destijds onder behandeling was, had nog nooit van TTM gehoord. Ik heb toen nog enige tijd dwalend rondgesukkeld en heb nu een psychiater gevonden waar ik zeer tevreden over ben. Ik heb van hem SSRI's gekregen (Zoloft), maar durf deze niet te nemen.

Wat vinden(/ervaren) jullie hiervan? Gebruiken jullie medicatie?

Groetjes,

Sandra
Eeyore is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2005, 13:18   #3
Kristel
Kristel
 
Kristel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 270
hallo,

ik ben nog niet in behandeling geweest, maar denk er wel over om toch wat hulp te zoeken, maar durf de stap niet zetten
ik neem dus ook geen medicatie, behalve wat extra vitaminen, en kan je hier dus geen raad over geven, misschien kan je dit eens aan je huisarts vragen en waarschijnlijk zullen anderen hier nog wel op reageren

daag
Kristel is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2005, 15:16   #4
Leen3
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 65
hallo Sandra, mijn dochter gebruikt al geruime tijd omega 3 visolie en ik had de indruk dat het sindsdien beter was. Vorige week is ze echter weer aan 't trekken gegaan en vanaf zondag zijn de sjaaltjes en haarlinten weer opgedoken. Jammer, want haar haren waren net zo mooi aan 't bijgroeien ! Ze blijft die capsules nog wel nemen hoor. Ik denk eraan de K-pil te halen want haar nagels zijn ook zo broos de laatste tijd. K-pil is ook goed voor de haren , dus.... hopen maar !
xxx liefs, Leen
Leen3 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2005, 17:11   #5
Kristel
Kristel
 
Kristel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 270
die k-pil neem ik ook
daar heb ik ook nog iets over geschreven in de thread "de stap gezet"
Kristel is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2005, 11:52   #6
Eeyore
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2005
Berichten: 110
Ok. Maar wat houdt die K-pil dan in? Vitamine K? Is er verder niemand die ervaring heeft met psychiatrische behandeling?
Eeyore is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2005, 12:38   #7
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Oh jawel, ervaring zat... maar nu eventjes geen tijd om te reageren.
Ik wou je alleen maar zeggen, heb geen angst, ze bijten niet, het zijn mensen zoals jij en ik en geloof me... ze zitten ook met de handen in het haar. Denk dus niet dat ze een pasklare oplossing hebben. Het is alleen moed- en hoopgevend te voelen dat er iemand achter of naast je staat. Doen!
Bolleke (Daniëla)
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2005, 13:27   #8
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
Ik kan alleen mijn ervaring vertellen en die was niet okay. Ik heb een psychiater gehad die de ene week het ene trucje probeerde en als dat na een week al niet werkte overstapte op het andere trucje. Op een gegeven moment probeerde hij me wijs te maken dat ik geen kale plekken had, dat ik me dat maar verbeelde...nou sorry maar ze zitten er wel degelijk hoor. Ik ben niet GEK! Uiteindelijk heeft hij geroepen na weken van niks anders doen dan kletsen over koetjes en kalfjes, computers en spelletjes, dat ik onbehandelbaar was en uitbehandeld. Dat heeft mij zo'n dreun gegeven dat ik 10 jaar lang geen hulp meer durfde te zoeken. Goed voor je eigenwaarde...NOT!

Ik weet dat lang niet alle psychiaters zo zijn als "mijn" klootzak, en om te voorkomen dat er ooit nog TTM ers naar deze lul gaan vermeldt ik zijn naam (ga nu hopelijk niet buiten de regels van haarweb):

Psychiatrische Praktijk F J W Westerouen van Meeteren in Groningen

Mijn huidige huisarts (dus niet degene die mij destijds verwezen heeft) zei bij het horen van die naam: oh, die klootzak! Ik had nog geeneens verteld wat ie me had aangedaan. Ik werd er wel blij van toen, eindelijk iemand die mijn menig deelde.

Wat ik hier mee wil zeggen (gaat dit ergens heen dan?? ja hoor) is dat je heel goed bij jezelf te rade moet gaan of je je bij je psychiater op je gemak voelt, ikke destijds niet maar durfde dat niet te zeggen. Ik was het ook niet eens met de oppervlakkigheid van de gesprekken ook dat durfde ik niet te zeggen. Ik heb medicijnen geweigerd en dat zal ik nog steeds doen. Heb een nare ervaring met anti depressieva namelijk. Ik voelde me er kiplekker bij (te lekker) en kreeg achtervolgingswaan en ik had door dat dat door die medicijnen kwam. Voor mij dus geen medicijnen weer, hoe lekker ik me ook voelde met. Maar ik ken ook mensen die antidepressieva slikken en er erg tevreden over zijn. Enige raad die ik je kan geven is:luister naar je intuitie en luister naar je lichaam. Ook wat medicijnen betreft voel je zelf feilloos aan of je genoeg of teveel krijgt. Overleg dat dan ook met je arts! Als het goed is ga je de dosis namelijk opbouwen en dus heb je de gelegenheid om op tijd te zeggen dat het goed is.

Nuja, ik wil je niet afschrikken maar wel waarschuwen, er zijn hele goede bij, dat weet ik van het forum maar het belangrijktse is dat jij je er goed bij voelt en als dat niet zo is dat ook heel eerlijk zeggen.

sterkte met beslissen
lieve groetjes
Karin
karin_inline is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2005, 13:56   #9
dian
HaarWeb lid
 
dian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2002
Locatie: Gelderland
Berichten: 178
Ik heb ook de nodige hulpverleners versleten. Ik ben alleen voor het voorschrijven van medicatie bij een psychiater geweest en de 'echte' therapie heb ik van psychologen gehad. Ik ben opgenomen geweest in een angst en fobie kliniek en sommigen hadden die psychiater als hoofdbehandelaar. Ik heb die verhalen gehoord en ik kon daaruit de conclusie trekken dat ik veel beter af ben geweest bij een psychologe. Als je meer wil weten over de therapie hoor ik het wel, maar omdat je naar ervaringen met psychiaters vraagt laat ik het hier even bij.

Groetjes Dian
dian is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2005, 21:27   #10
Eeyore
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2005
Berichten: 110
Exclamation

Ik heb al een psychiater en ben daar tot nu toe blij mee. We zijn nog niet echt toegekomen aan de behandeling van TTM, maar slechts aan de beoordeling hoe erg het is. Daarnaast zijn we ook met andere angst/dwang dingen bezig. Ik heb medicatie - antidepressiva - ook afgewezen omdat ik bang ben voor de bijwerkingen. Ik heb nu wel gevraagd naar een medicijn dat ik in kan nemen wanneer het niet goed gaat, dus meer een acuut medicijn dan permanent.

Ik vraag mij alleen af of zonder medicatie TTm wel goed te behandelen is...
Eeyore is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2005, 21:55   #11
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
AHA
nou, mijn ervaring is: ja hoor, het is goed te behandelen zonder medicijnen. Ik ben nu weer een tijdje al weer trekvrij en heb baat gehad bij gedragstherapie. Ondertussen heb ik zo nu en dan terugvallen maar ik kan er altijd uiteindelijk nu zelf weer uit komen. Ik meen me te herinneren dat uit een onderzoek in Nijmegn gekomen is dat de groep met medicijnen zelfs slechter scoorde dan de groep zonder. Maar dat was hun onderzoek en he kan best zijn dat er mensen zijn bij wie medicijnen wel aanslaan. Heb net gehoord van iemand dat visolie goed hielp. Nouja, dat kan niet echt kwaad he? Ik hoop dat er nog mensen met medicatie reageren. Maar zonder moet hoe dan ook kunnen!

Karin
karin_inline is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2005, 13:46   #12
Eeyore
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2005
Berichten: 110
Goed om te horen!!

Ik vind het namelijk allemaal nogal eng klinken die bijwerkingen en denk dat visolie sowieso wel goed is voor het lichaam
Eeyore is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2005, 17:38   #13
lies
HaarWeb lid
 
lies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 347
visolie

hallo sandra,

ik heb over mijn bevindingen over visolie een thread geschreven die ik nu zo snel even niet kan vinden, maar het moet er ergens tussen staan.
ik gebruik visolie nu zo'n maand of 2. ik heb er nog steeds zeer goede ervaringen mee.

Leen ik vind her jammer dat je dochtertje weer is gaat trekken. ik weet niet of na verloop van tijd het effect minder word. ik kan er tot nu toe daar nog geen zinning woord over zeggen.

ik gerbruik kinder- omgega van het kruidvat. dit zijn bruine flesjes met een groene dop. inhoud is 90 capsules. deze capsules bestaan uit omega 3 en 6.
op het etiket staat dat het voor een betere concentratie en geheugen is. ze zijn 5.99 euro.

ik moet er even bij vermelden dat ik het ben gaan gebruiken tegen ADHD klachten. ik heb meerdere malen gelezen dat visolie tegen deze klachten zouden helpen.
Tot mijn enorme verbazing hield na ongeveer een week de trek- drang ook op en dat is dus nog steeds zo. begrijpen doe ik het nog steeds niet echt en misschien is het toeval dat weet ik ook niet.
ik houd me precies aan de dosering die op het etiket staat.

ik hoop dat ik je genoeg informatie heb gegeven en dat je er ook baat bij heb.

Liefs Liesbeth
lies is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2005, 00:53   #14
Ezz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 januari 2005
Berichten: 4
Hi Sandra,

Ik gebruik nu twee jaar antidepressiva. Ik ben er alleen niet mee begonnen om TTM te behandelen: ik weet pas een jaar dat er een naam voor is. Ik zie de TTM meer als een symptoom van mijn onderliggende problemen. Als het met mij slecht gaat, ga ik meer trekken. Ik ben nu bijna een jaar in behandeling in een psychotherapeutisch centrum en trek een stuk minder, omdat het beter met me gaat.

Hoop dat je wat kunt met mijn verhaal.

Groet Ezz
Ezz is offline   Met citaat reageren
Oud 14 november 2010, 09:05   #15
Jiptop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 16
Allemaal flauwekul de psychiatrie!
Jiptop is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Morgen D-day Caroline TTM - Algemeen 17 31 december 2005 00:10
een vraag charissa42 TTM bij kinderen 18 14 januari 2005 16:49
psychiater Oilily TTM - Algemeen 12 22 november 2004 13:23
TTM'ers bijeenkomst in België? Daphne TTM - Algemeen 92 9 juni 2004 22:20


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.